Anonym skriver:
333 om mdr til tøj ? Hvor køber du tøj henne ? Vil da gerne ha et fif vis det kan løbe rundt. Bare et par bukser koster jo det.
Jeg bruger ikke 1000 kr på tøj om mnd til mine 3 børn her hjemme hvis ikke jeg skal regne sko, støvler, overtøj mm. Med. Hvorfor skulle de dog have så meget tøj?
Og jeg finder nemt bukser til under 100 hver gang de mangler. At nogle ikke bruger flere penge er jo ikke sagen, sagen er mor får 667 kr til dække alle udgifter og ja så egentlig også tøj og far får 333 til at dække hverdagstøj (jeg synes stadig det er rimeligt højt beløb det er jo 4000 kr på et år og skal dække halvdelen af tøjet dvs. Er budget på 8000 kr om året til et barn og kun hverdagstøj dvs. Ingen sko, intet overtøj - jeg har ikke et budget på 8000 pr barn til hverdagstøjet). Men egentlig forstår jeg ikke hvorfor det er for lidt penge til fars tøj indkøb til pigen, men når det er mor måske lige får dækket institution med børnepengene og derfor har de 667 til hverdagstøj, store indkøb, fritidsinteresser, pengekort (hvis det er skolebarn) og hvad ved jeg, så er det mange penge...
Personligt ville jeg aldrig råde nogle i sådanne sager, for for det meste ligger der så meget andet under (lyder det også til i denne tråd) og så er det økonomiske så nemt at slå ned på. Og i denne her sammenhæng ville jeg hellere ikke råde ud fra tanken om ts kommer til at spare, for jeg tror det bliver dyrere for ham og ikke mindst tænker jeg: puha hvis man lige nu ikke en gang kan tale sammen, og så råde til det ville være godt med en fælles konto og blive enige om alle store indkøb - gisp!
Anmeld
Citér