Børnebidrag.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19.652 visninger
136 svar
82 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. november 2015

Anonym trådstarter

Hvad skal jeg som far betale til mit barns mor i børnebidrag,? 

Vi køre 8/6 ordning. Jeg har mit barn 6 dage, fra tirsdag til mandag. ?? 

Når jeg betaler børnebidrag, skal moren så stå for overtøj, sko og tøj til barnet der skal med frem og tilbage når mit barn så er hos mig? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2015

Anonym

Anonym skriver:

Når jeg betaler børnebidrag, skal moren så stå for overtøj, sko og tøj til barnet der skal med frem og tilbage når mit barn så er hos mig? 

Jeg tror ikke du skal betale børnebidrag - når i stort set har barnet lige meget. Sådan er det hvertfald i vores sag. Fordi du forsørger barnet lige vægtig med moren.

Rådføre dig evt i forening far på Facebook �� 

Anmeld Citér

1. november 2015

Anonym

Anonym skriver:

http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=6901

Her er linket 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

1. november 2015

Mettefpigen

Jeg vil mene at du stadig skal betale hvis du ikk betaler for nogle udgifter udover mad ☺

Anmeld Citér

1. november 2015

SandraXOXO

Anonym skriver:

Det kommer jo helt an på hvad du betaler af tøj, sko, inst, sport og evt medicin, skoletaske, mobilregning, buskort osv. Hvis du betaler 50% af de ting skal du ikke betale børnebidrag tilgengæld står du 100% selv for tøj og div når barnet er hos dig. Betaler du derimod ikke inst, tøj, sko, overtøj osv skal du betale børnepenge. Vil skyde på beløbet er omkring 1000kr pr måned ca. 

Anmeld Citér

1. november 2015

Anonym

SandraXOXO skriver:

Det kommer jo helt an på hvad du betaler af tøj, sko, inst, sport og evt medicin, skoletaske, mobilregning, buskort osv. Hvis du betaler 50% af de ting skal du ikke betale børnebidrag tilgengæld står du 100% selv for tøj og div når barnet er hos dig. Betaler du derimod ikke inst, tøj, sko, overtøj osv skal du betale børnepenge. Vil skyde på beløbet er omkring 1000kr pr måned ca. 

Uden at clre helt sikker tror jeg ikke at det gælder instition, der kan bopæl forældre jo få friplads. 

Anmeld Citér

1. november 2015

sne190810

Min mand har også en 6/8 ordning med sine piger, og han betaler ikke bidrag.

Vi sørger selv for tøj osv, og gjorde det også dengang vi betalte bidrag, fordi biomor var og er dårlig til at stå for det. Dog "splejser" vi med moren omkring overtøj/vintersko osv. Altså de store ting - men forventer de fleste stadig kommer fra hende af, eftersom hun jo modtager BUY hver tredje måned. Hun har umiddelbart ikke flere udgifter til pigerne end vi har i dagligdagen, så det er en ganske fair ordning IMO. For ja, hun få fuld friplads til begge piger i SFOen. 

Moderen har prøvet at få ændret samværet ift antal dage, så hun var berettiget til bidraget, hvilket heldigvis blev afvist af statsforvaltningen da de godt kunne lugte det handlede om penge, og ikke om børnenes ve og vel. 

Anmeld Citér

1. november 2015

Anonym

sne190810 skriver:

Min mand har også en 6/8 ordning med sine piger, og han betaler ikke bidrag.

Vi sørger selv for tøj osv, og gjorde det også dengang vi betalte bidrag, fordi biomor var og er dårlig til at stå for det. Dog "splejser" vi med moren omkring overtøj/vintersko osv. Altså de store ting - men forventer de fleste stadig kommer fra hende af, eftersom hun jo modtager BUY hver tredje måned. Hun har umiddelbart ikke flere udgifter til pigerne end vi har i dagligdagen, så det er en ganske fair ordning IMO. For ja, hun få fuld friplads til begge piger i SFOen. 

Moderen har prøvet at få ændret samværet ift antal dage, så hun var berettiget til bidraget, hvilket heldigvis blev afvist af statsforvaltningen da de godt kunne lugte det handlede om penge, og ikke om børnenes ve og vel. 

Man skal da dele børnepengene når de bor stort set lige meget ved hver ? Det skal vi da hvertfald så længe der er friplads i institutionen.. 

Anmeld Citér

1. november 2015

sne190810

Anonym skriver:

Man skal da dele børnepengene når de bor stort set lige meget ved hver ? Det skal vi da hvertfald så længe der er friplads i institutionen.. 

Det ville vi også gerne, og har også foreslået det til biomor men som hun sagde "glem det, sådan en hjemmebrygget løsning går jeg slet ikke med til". 

For kan heller ikke se det rimelig i at hun modtager 2x BUY, ekstra ordinær enlig forsørger BUY og tvillinge tillæg hver 3. Måned, når hun ikke har flere udgifter end os. For det er alligevel et pænt stort beløb i sidste ende. Især fordi vi ved at de penge bliver brugt, på alt andet end børnene .. (Negle, nye bryster sidste efterår, exstensions og sådan) 

Findes der nogle retningslinier el regler for det?

Anmeld Citér

1. november 2015

SandraXOXO

Anonym skriver:

Uden at clre helt sikker tror jeg ikke at det gælder instition, der kan bopæl forældre jo få friplads. 

Det tror jeg ikke, min veninde er skilt og hun får ikke gratis inst. Hun deler udgiften med sin eks. Er det ikke kun enlige på su og kh der får betalt inst? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.