alenemor42 skriver:
Ts starter ud med at vil vide hvad mor tjener og får af fri plads, nye bryster osv. Fordi han vil vide hvad hans 667 kr går til! Det emmer af bitterhed ; ) ts har så stille fået det drejet hen på at det er for at hans datter skal have hvad hun har brug for. Dog skal det lige nævnes at mormor ser barnet 3 dage om ugen (så ex IKKE betaler kost de dage, hvor smålig kan man blive) der er ikke sammenhæng fra ts udgangspunkt
Selvom det står skrevet at der ikke skal betales hvis man har barnet mere end 5 dage ud ad 14. Så er det udgangspunktet men.... det er ikke reglen, det vil bero på en vurdering og jeg tvivler på at når kommunikationen er så dårlig mellem ts og ex ville man vurdere at det vil være mindre konflikt skabende og bibeholde børnebidrag.
Der kunne være en grund til at ex vælger at give ts til at han kan købe tøj og der kunne være en grund til at ex ikke vil kommunikere med ts!
Og jeg undrer mig meget over Ts ikke vil gå i statsforvaltningen hvis han finder det forkert fordelt. Men at råde 2 mennesker til at dele alle udgifter når de ikke engang kan tale sammen virker som en dødssejler.
Det er fint at der er forskellige meninger og holdninger. Men læser man alle ts kommentarer igennem fra start af..... ja så lugter det bare
og det er ikke af omsorg for barnet
Tja, vi ved ikke hvordan hun er, og nogle gange kan det være, at det er de mange besøg hos mormor, der tricker frustrationen, nogle gange noget andet. Bryster feks.... Jeg tager udgangspunkt i hans situation, og lur mig om ikke det bliver en merudgift for ham, men så ved han hvad han betaler til, der er gennemsigtighed, og han har taget ansvar for det der er hans opgave, og han føler sig knap så kasteret som far.
Enig i, at han kan risikere, at der bliver fastsat bidrag hvis kommunikationen er for betændt. Men så skal han betale de nogen og 1300, han kan få sit fradrag, og betale nix mer... Den er da heller ikke så fed for moderen, eller barnet, der først skal til at leve i en kuffert.
Og til slut - yes det kan være en dødssejler på forhånd, at foreslå en deling af faste udgifter, men det kan også tvinge forældrene i at kommunikere noget mere, til fordel for barnet. Der er så mange aspekter, i de her sager om deling af barn vs økonomi, og man tager som regel udgangspunkt i egne erfaringer. Så Som han skriver; han kan tage de meninger of råd til sig, der giver mening for ham. Men han bør rådes faktuelt.