Børnebidrag.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2015

Cola Zero

lineog4 skriver:

Men hvis du tænker barnets tarv vil du så også råde til det samme? Ts fortæller en historie hvor mor og far slet ikke kan kommunikere, ja egentlig foregår kommunikationen via ts kæreste. 

Ts vil ændringen fordi han mistænker mor for at bruge pengene på andet end barnet. Mor kan ikke en gang finde ud af at købe tøj så barnet kan få det med hos faren, men vil hellere indbetale 1000 kr hver 3. Måned. 

At råde til fælles opsparingskonto til de store indkøb, dele udgifter til fritidsinteresser fx og dermed også være enige om fritidsinteresser, dele udgifter til stort set alt og dermed også være enige om stort set alt, kræver en form for kommunikation. Skulle jeg råde, ville det være at have fokus på kommunikationen, på samarbejdet og knapt så meget på pengene lige pt især fordi 667 kr om måneden rent faktisk er billigt hvis man ikke har andre udgifter end mad de dage barnet er der. Og når man så har fået samarbejdet op og køre, så foreslå da endeligt at dele alle udgifter, personligt ville jeg hellere det hvis jeg var enlig mor, men jeg ville det ikke ud fra en mistanke om jeg snød, brugte pengene på bryster og forresten bare overlod vores barn til mormor.

Åh, men det er en helt anden sag, omkring hvordan de kommunikerer, og er en helt anden diskussion. For studsede da også rimeligt meget over, at kommunikationen ikke kan foregå direkte mellem de to Bioforældre. Men sådan er det nu bare en gang i mellem, og det kan rent faktisk godt virke med, at det er bonus der snakker med Bio, fordi det ellers bliver for betændt. Og egentligt har det ikke så meget med barnet at gøre, altså tarvet, så længe barnet naturligvis bliver blandet helt udenfor, og ikke mærker noget til det. Det er en sag, kun for voksne.

Jeg aner intet om hvordan det ellers foregår i lige netop deres sammenbragte cirkus, og det var heller ikke det der var det oprindelige emne. Så en ny tråd omkring kommunikation , se så er det pludseligt ikke så sort/Hvidt som en sag om økonomi, for det meste er.. Om det så bliver nemt at ændre, se det er jo en anden sag .

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2015

alenemor42

Ts starter ud med at vil vide hvad mor tjener og får af fri plads, nye bryster osv. Fordi han vil vide hvad hans 667 kr går til! Det emmer af bitterhed ; ) ts har så stille fået det drejet hen på at det er for at hans datter skal have hvad hun har brug for. Dog skal det lige nævnes at mormor ser barnet 3 dage om ugen (så ex IKKE betaler kost de dage, hvor smålig kan man blive) der er ikke sammenhæng fra ts udgangspunkt 

Selvom det står skrevet at der ikke skal betales hvis man har barnet mere end 5 dage ud ad 14. Så er det udgangspunktet men.... det er ikke reglen, det vil bero på en vurdering og jeg tvivler på at når kommunikationen er så dårlig mellem ts og ex ville man vurdere at det vil være mindre konflikt skabende og bibeholde børnebidrag.  

Der kunne være en grund til at ex vælger at give ts til at han kan købe tøj og der kunne være en grund til at ex ikke vil kommunikere med ts! 

Og jeg undrer mig meget over Ts ikke vil gå i statsforvaltningen hvis han finder det forkert fordelt. Men at råde 2 mennesker til at dele alle udgifter når de ikke engang kan tale sammen virker som en dødssejler.

Det er fint at der er forskellige meninger og holdninger. Men læser man alle ts kommentarer igennem fra start af..... ja så lugter det bare og det er ikke af omsorg for barnet 

Anmeld Citér

2. november 2015

Anonym trådstarter

Cola Zero skriver:

Åh, men det er en helt anden sag, omkring hvordan de kommunikerer, og er en helt anden diskussion. For studsede da også rimeligt meget over, at kommunikationen ikke kan foregå direkte mellem de to Bioforældre. Men sådan er det nu bare en gang i mellem, og det kan rent faktisk godt virke med, at det er bonus der snakker med Bio, fordi det ellers bliver for betændt. Og egentligt har det ikke så meget med barnet at gøre, altså tarvet, så længe barnet naturligvis bliver blandet helt udenfor, og ikke mærker noget til det. Det er en sag, kun for voksne.

Jeg aner intet om hvordan det ellers foregår i lige netop deres sammenbragte cirkus, og det var heller ikke det der var det oprindelige emne. Så en ny tråd omkring kommunikation , se så er det pludseligt ikke så sort/Hvidt som en sag om økonomi, for det meste er.. Om det så bliver nemt at ændre, se det er jo en anden sag .

Man kan aldrig have en tråd her inde på baby.dk der kun handler om det emne der bliver spurgt om.  

Anmeld Citér

2. november 2015

Anonym trådstarter

Tak for svar alle sammen.

jeg har fået det hele sat i perspektiv og taget jeres ord til mig. 

Jeg fik hvad jeg havde brug for at få af vide! 

Anmeld Citér

2. november 2015

Anonym

sne190810 skriver:

Han betaler jo selv for tøj, det er kun de større ting som sæson-overtøj og sko, mor betaler. 

Jeg kan ikke forstå, hvorfor det er fair at far skal lægge 1000 kr, når barnet er lige meget hos begge, de hver især betaler til en normal dagligdag når de har barnet. 

Og ja, mor betaler overtøj mm. Men hun får også BUY hver 3. måned, som jeg ikke tænker faren for noget af.

Jeg havde faktisk overset det med tøj.....

Så er der da noget helt galt..så er der da noget helt galt.....

Anmeld Citér

2. november 2015

Morjanne76

Børnebidrag som faderen betaler, trækker han sikkert også fra i Skat. Så egen betaling bliver jo ikke engang de nogen og 600 kr.

Anmeld Citér

2. november 2015

Cola Zero

alenemor42 skriver:

Ts starter ud med at vil vide hvad mor tjener og får af fri plads, nye bryster osv. Fordi han vil vide hvad hans 667 kr går til! Det emmer af bitterhed ; ) ts har så stille fået det drejet hen på at det er for at hans datter skal have hvad hun har brug for. Dog skal det lige nævnes at mormor ser barnet 3 dage om ugen (så ex IKKE betaler kost de dage, hvor smålig kan man blive) der er ikke sammenhæng fra ts udgangspunkt 

Selvom det står skrevet at der ikke skal betales hvis man har barnet mere end 5 dage ud ad 14. Så er det udgangspunktet men.... det er ikke reglen, det vil bero på en vurdering og jeg tvivler på at når kommunikationen er så dårlig mellem ts og ex ville man vurdere at det vil være mindre konflikt skabende og bibeholde børnebidrag.  

Der kunne være en grund til at ex vælger at give ts til at han kan købe tøj og der kunne være en grund til at ex ikke vil kommunikere med ts! 

Og jeg undrer mig meget over Ts ikke vil gå i statsforvaltningen hvis han finder det forkert fordelt. Men at råde 2 mennesker til at dele alle udgifter når de ikke engang kan tale sammen virker som en dødssejler.

Det er fint at der er forskellige meninger og holdninger. Men læser man alle ts kommentarer igennem fra start af..... ja så lugter det bare og det er ikke af omsorg for barnet 

Tja, vi ved ikke hvordan hun er, og nogle gange kan det være, at det er de mange besøg hos mormor, der tricker frustrationen, nogle gange noget andet. Bryster feks.... Jeg tager udgangspunkt i hans situation, og lur mig om ikke det bliver en merudgift for ham, men så ved han hvad han betaler til, der er gennemsigtighed, og han har taget ansvar for det der er hans opgave, og han føler sig knap så kasteret som far.

Enig i, at han kan risikere, at der bliver fastsat bidrag hvis kommunikationen er for betændt. Men så skal han betale de nogen og 1300, han kan få sit fradrag, og betale nix mer... Den er da heller ikke så fed for moderen, eller barnet, der først skal til at leve i en kuffert.

Og til slut - yes det kan være en dødssejler på forhånd, at foreslå en deling af faste udgifter, men det kan også tvinge forældrene i at kommunikere noget mere, til fordel for barnet. Der er så mange aspekter, i de her sager om deling af barn vs økonomi, og man tager som regel udgangspunkt i egne erfaringer. Så Som han skriver; han kan tage de meninger of råd til sig, der giver mening for ham. Men han bør rådes faktuelt. 

Anmeld Citér

2. november 2015

Anonym

SandraXOXO skriver:

Men du betaler jo utrolig lidt i forhold til hvad mor betaler. De der 1000kr dækker sikkert ikke engang 50% af regningen for inst som kommer hver måned. Og så kommer der tøj og sko, og medicin og frisør og hvad børn nu ellers har brug for oven i. Det lyder absolut ikke som om du blir snydt. Selv om du lyder til at mene at du blir snydt. 

Han deal jo ikke betale børnepenge når barnet bor næsten lige meget ved hver. I amtet vil det blive fravalgt igen.

Anmeld Citér

2. november 2015

Anonym

SandraXOXO skriver:

Ja og nu hvor du ved at det er en del dyrere end du troede, kunne du måske se din eks i et lidt bedre lys, for grisk det er hun dæleme ikke. Hun kunne fuldt lovligt kræve 1300kr hver måned fra dig, uden at du kunne gøre en disse ved det, men i stedet betaler du kun 1000 og får 300 tilbage. Så teknisk set betaler du 600kr mindre end andre i børnebidrag til barnet. Dem kunne du jo bruge på tøj til barnet istedet for at brokke dig over at barnet ikke har det tøj du foretrækker. ? 

Jo for i og med barnet bor stort set lige.meget ved forældrene og far selc sørger for tøj har mor ikke ret til børnebidrag 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

2. november 2015

Anonym

Anonym skriver:

Kunne være jeg skulle skrive privat til dig.... 

Jeg bemærker det du skriver at jeg faktisk ikke burde betale børnebidrag grundet 8/6 ordning og heller ikke burde betale for børnehave fordi jeg ikke er bopælforældre, og ikke ser skyggen af BUY? 

Men i stedet betale for tøj, bleer og oplevelser også evt dele sko og overtøj med moren? Er det korrekt? 

Ja det er det.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.