Skal jeg gå til kommunen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2015

Anonym

Anonym skriver:

Jeg hører tydeligt døren i rummet smække, og tit så hårdt at man kan mærke det hos os... Kan selvfølgelig ikke vide om hun bliver i rummet, men kan ikke se grunden til at hun skulle smække døren hårdt i og blive i rummet 

Men det kan netop også være frustration over magtesløshed, jeg har selv ved mine kolik unger enten råbt (ikke ad barnet eller ind i hovedet på barnet) eller smækket en dør. Hun kan kan sagtens smække en dør og gå ud på råbe eller få en kort time out, og gå tilbage få min efter, og starte forfra. Det kan måske være svært at forestille sig hvilke følelser og reaktioner der kan være, feks ved kolik elker lignende. Og også uden der behøver være moget eer ligner omsorgssvigt, vold, misrøgt, psykisk vold osv osv 

jeg siger ikke om der er noget eller ej men blot at det kan virke voldsommere på den anden side af væggen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2015

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Jeg hører tydeligt døren i rummet smække, og tit så hårdt at man kan mærke det hos os... Kan selvfølgelig ikke vide om hun bliver i rummet, men kan ikke se grunden til at hun skulle smække døren hårdt i og blive i rummet 

Jeg siger stadigvæk ikke det er rigtigt hvad hun gør, men har du snakket med mor og baby i dagslys, har du set om baby ser glad ud og mor træt ?. 

Jeg har selv haft både øre børn og kolik børn, og jeg er da ikke bleg for at indrømme jeg godt kan ha smækket med tingene og bandede meget højt ind mod en væg ( ikke barnets hovede) i fustration og træthed.

Anmeld Citér

10. oktober 2015

alenemor42

Anonym skriver:

Men det kan netop også være frustration over magtesløshed, jeg har selv ved mine kolik unger enten råbt (ikke ad barnet eller ind i hovedet på barnet) eller smækket en dør. Hun kan kan sagtens smække en dør og gå ud på råbe eller få en kort time out, og gå tilbage få min efter, og starte forfra. Det kan måske være svært at forestille sig hvilke følelser og reaktioner der kan være, feks ved kolik elker lignende. Og også uden der behøver være moget eer ligner omsorgssvigt, vold, misrøgt, psykisk vold osv osv 

jeg siger ikke om der er noget eller ej men blot at det kan virke voldsommere på den anden side af væggen 

Og det er jo lige præcis det der er kommunens opgave at finde ud af..... hverken din eller min eller trådstarter. 

Det er en fin tanke at ville gå ind og tale med moren til barnet men!.....

I værste tilfælde kan moren:

1. Vende vreden mod dig/jer ... hvem ved hvad det er for et menneske man har med at gøre.

2. Lade frustration gå endnu mere ud over Barney. .. måske på en anden som ikke høres så tydeligt.

Måske kunne hun også blive glad for henvendelsen. ... men det ville jo ikke løse problemet.

Anmeld Citér

10. oktober 2015

alenemor42

Anonym skriver:

Og hvis det jo så er sådan så handler kommunen jo ikke yderligere 

Man er nød til at at have barnet i fokus... ikke moren.

Anmeld Citér

10. oktober 2015

Anonym

Anonym skriver:

Måske du skulle undersøge sagen inden du anmelder noget jeg var sku blive godt gal i skrælden hvis nogle anmelde mig uden at være 100(% sikker i sin anklage om misrøgt jeg havde selv en pige igår på 8 mdr der var utrøstelig og kastede op ud over det hele hun fik dog ikke afvide hun skulle holde kæft men det ville jo ikke være noget at anmelde når du anmelder kan der ske en uberettet anbringning af barnet udenfor hjemmet tænk lige over om du ødelægger mere en du gavner inden du tager ekstremer i brug 

Øøøøhhh.. Hvad??

Anmeld Citér

10. oktober 2015

Anonym

alenemor42 skriver:

Og det er jo lige præcis det der er kommunens opgave at finde ud af..... hverken din eller min eller trådstarter. 

Det er en fin tanke at ville gå ind og tale med moren til barnet men!.....

I værste tilfælde kan moren:

1. Vende vreden mod dig/jer ... hvem ved hvad det er for et menneske man har med at gøre.

2. Lade frustration gå endnu mere ud over Barney. .. måske på en anden som ikke høres så tydeligt.

Måske kunne hun også blive glad for henvendelsen. ... men det ville jo ikke løse problemet.

Jeg har ikke foreslået at konfrontere eller tage kontakt til moderen 

ja det er kommunens opgave. Synes blottet er vigtigt man tænker sig godt om, inden man smider en anmeldelse, for skulle den gives blot på at høre ulykkelige spædbørn osv er der langt i spændet op til, hvor en indberetning er nødvendig. De ressourcer går jo fra de børn som virkelig har et behov for hjælp og ved man netop ikke at det kan være kolik elker Anderson kan lyde af mere end det er, kan der hurtigt komme mange anmeldelser

er der grund for en anmeldelse, tror jeg ikke man er i tvivl elker har brug for at spørge og debattere herinde. For hvordan skal vi kunne vurdere bedre end den som har mistanken og kender bedre til sagen

Anmeld Citér

10. oktober 2015

Anonym

alenemor42 skriver:

Og hvis det jo så er sådan så handler kommunen jo ikke yderligere 

Man er nød til at at have barnet i fokus... ikke moren.

Se mit svar ovenover  

Anmeld Citér

10. oktober 2015

Anonym

alenemor42 skriver:

Det ville rage mig langsomt om nogle blev sure over jeg anmeldte dem!! 

Jeg er sikker på At lille Kasper som blev tævet ihjel af sine forældre ville have ønsket nogle naboer havde reageret!!!!

Hvis bare 1/2 delen af de børn jeg har arbejdet med havde haft naboer der havde reageret på deres ulykkelige situation i tide så var de ikke blevet skadet i så voldsom grad som de var.

Men de fleste lukker øjnene og bagatelliserer det. Jeg er fuldstændig ligeglad med om moren er træt osv. DET ER IKKE NORMAL ADFÆRD AT SKRIGE SÅDANNE TING HØJT! Og det er ikke i orden når der er et spædbarn.

Sjovt så gav min sp netop rådet om at gøre sådan. Ikke ind i hovedet på barnet. Men at man netop gik væk og kom ud med sine frustrationer så man kunne genfinde roen. Ifølge min sp var det meget normalt med kolikbørn at forældre blev sure og frustrerede netop i afmagt af ikke at kunne hjælpe deres børn. Hun sagde det både var sundt og i kærlighed at man fik disse følelser, over ikke at kunne afhjælpe sit grædende barn. Selvfølgelig at gå væk men reaktionerne er mange, brug for en time out-smække en dør-råbe-græde osv 

siger ikke det er sådan for alle, men meget mere normalt end man skulle tro, ifølge min sp 

Anmeld Citér

10. oktober 2015

Anonym

Anonym skriver:

Øøøøhhh.. Hvad??

Det var en fejl at den kom på dit svar sorry 

Anmeld Citér

10. oktober 2015

alenemor42

Anonym skriver:

Jeg har ikke foreslået at konfrontere eller tage kontakt til moderen 

ja det er kommunens opgave. Synes blottet er vigtigt man tænker sig godt om, inden man smider en anmeldelse, for skulle den gives blot på at høre ulykkelige spædbørn osv er der langt i spændet op til, hvor en indberetning er nødvendig. De ressourcer går jo fra de børn som virkelig har et behov for hjælp og ved man netop ikke at det kan være kolik elker Anderson kan lyde af mere end det er, kan der hurtigt komme mange anmeldelser

er der grund for en anmeldelse, tror jeg ikke man er i tvivl elker har brug for at spørge og debattere herinde. For hvordan skal vi kunne vurdere bedre end den som har mistanken og kender bedre til sagen

Den med at konfrontere moderen var heller ikke lige til dig, det er muligt at jeg har rodet svar sammen.

Som jeg forstår det har trådstarter observeret det over længere tid, for selvfølgelig indberetter man ikke enkelt stående tilfælde 

Mange er i tvivl om indberetning fordi man jo helst ikke blander sig i naboens ting. Og mange er i tvivl om hvor "slemt" det skal være før man reagerer. 

Men fakta er at hvert år dør der faktisk børn af at "man passer sit eget" dvs. Ikke reagerer som man burde. Til trods for man hører og ser ting.

Hvis der ikke er noget i det kommer kommunen måske et par gange og så var det det. Men tænk nu hvis der er omsorgssvigt i det?? 

Jeg ville aldrig tage den chance. Hellere en gang for meget end en gang for lidt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.