Skal jeg gå til kommunen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2015

Anonym

Min mand er førtidspensionist pga en rygskade. Han har gode dage og dårlige dage, på de gode dage prøver han at leve så normalt som muligt og på de dårlige forlader han ikke huset. Han får noget stærk medicin der har en masse bivirkninger og han er meget forandret i forhold til før. Han HADER at han er pensionist og fortæller det nødigt. Han er blevet anmeldt til skat af vores genbo fordi de "ikke kunne se hvorfor han ikke skulle kunne arbejde" (de har ALDRIG henvendt sig til os og ved ikke han er pensionist, kun at han "fik offentlige ydelser" stod der i brevet).

Min mand blev ked af det og rasende for de aner ikke hvad de snakker om. Han ville hellere end gerne tilbage til arbejdet (han kom til skade som 32 årig) men det kan han ikke. Han har konstante smerter, følelsesløse områder på benene og døde tæer. Hans medicin ødelægger tænderne så de rasler ud af munden på ham. Han har ingen tålmodighed med børnene pga konstante smerter. Han har jævnligt perioder hvor han er manisk og hvor han er ulidelig for resten af familien. Han sover ikke i lange perioder og sover nonstop i andre. Han kan ingenting fysisk mere (han var håndværker) og skal have hjælp til selv de mindste ting. Han er SÅ forandret at hele vores familie  stadig, her 6 år senere, står i en kæmpe krise hvor jeg bare kæmper for at holde mig selv ovenvande og holde sammen på børn og dagligdag udenom ham for han er en flydende faktor i familien som man ikke kan regne med. Jeg kunne blive ved og ved men pointen er, at alt det er der ingen der ser for det foregår inde bag husets 4 vægge. Men havde de da bare gidet komme og spørge istedet for bare at losse en anmeldelse afsted, der er VIRKELIG ubehageligt og vi blev helt væltet af pinden. Jeg stod med følelsen af håbløshed og had til dem, hvor er det bare nemt at sidde på den anden side af vejen med ondt i røven og sende anmeldelser afsted.

Selvfølgelig kommer et barns tarv før alt og jeg mener som sådan heller ikke at der skal tages specielle hensyn til moderen. Jeg mener bare at ikke alt nødvendigvis er som det ser ud og at man måske burde have banket på og spurgt om hun var ok. 

Undskyld det blev så langt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.