Benjamins'mor skriver:
Det kan vi godt blive enige om!
Men jo længere ind i tråden man kom, blev der kastet rundt med grimme beskyldninger om at hun rusker barnet, slår det og slår det ind imod væggen. Det synes jeg er rigtigt grimt at skrive sådan! Ud fra lidt råben og græden man har hørt igennem en væg.
Og efter at have læst tråden for anden gang, så synes jeg det er mærkeligt TS skriver hun aldrig har set mor og barn, men antager at barnet er 6 mdr gammelt udfra gråden. Min datter er 2 år gammel om et par dage, og har været syg den sidste uge og hendes gråd har også lydt som en lille baby.
Jeg synes til gengæld folk her i tråden har travlt med at negligere hvad det er trådstarter har hørt. Nu skriver du "Ud fra lidt råben og græden". Det var altså ikke lidt. Det var meget, det er sådan trådstarter har oplevet det. At det var meget, og over en periode.
Der er som udgangspunkt intet alarmerende i at et barn græder, og græder længe, hvis det er helt lille. Det er der masser af babyer der gør. Nu er jeg en af dem der synes der skal gøres noget i trådstarters problem. Alle der er uenig med mig argumentere for at babyer jo græder, og skal man nu indberettes fordi ens baby græder? NEJ, jeg siger ikke at man skal indberettes fordi ens baby græder meget og længe.
Det jeg siger er, at moderen skal indberettes fordi HUN råber og skriger (meget) af babyen, og skælder den ud. Og fordi man (jeg) er bekymret for om det eskalerer til det værre.
Baby skal ikke indberettes for at græde. Mor skal indberettes for at råbe og skælde ud på baby.
Mht. at en 2 årig kan lyde som en baby: Er det da ok at råbe og skrige af barnet? Når det er 2 år i stedet for 6 mdr.? Ville en 2 årig ikke tage skade af gentagne gange at blive råbt af at nu skulle det fandme holde kæft? Altså blive råbt af så mange gange at naboen bekymrer sig og overvejer at indberette...
Anmeld
Citér