Skal jeg gå til kommunen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2015

2721

Min tanke er, udfra trådstarters indlæg, at moderen går ud fra værelset for at få "afløb" for netop ikke at skade barnet.

Da min søn var lille fik vi også afvide af SP at for at øve at falde i søvn selv skulle vi lade ham ligge og græde 5 min, gå ind og putte igen og så lade ham ligge i yderligere 5 min. Det kan jo tænkes det er sådan det foregår. 

Jeg kan ikke forklare hendes råben, da det jo ikke er mig, men derfra og så til at beskylde folk for at ruske deres barn. Det synes jeg er voldsomt. 

Jeg ville som andre har skrevet banke på, og snakke med moren. 

Men det er jo lidt sent nu, når nu hun har skrevet til kommunen. 

Enig! Ingen andre end moren ved om hun råber af baby, eller ud i luften inde i et andet rum.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2015

Benjamins'mor

2721 skriver:

Enig! Ingen andre end moren ved om hun råber af baby, eller ud i luften inde i et andet rum.

Enig. 

Jeg har da også nogen gange tænkt hold nu kæft, men ikke råbt det af børnene. 

Anmeld Citér

9. oktober 2015

Anonym trådstarter

2721 skriver:

Jeg kan jo høre hun råber INDE i soveværelset .. Jeg kan høre at hun råber 'hold nu din kæft' osv ... Jeg tror ikke hun råber ind i væggen at den skal holde kæft, mon ikke det er til det grædende barn i rummet. Men nu kommer kommunen nok, og hellere at de vurdere at der ikke er brug for hjælp, end jeg gør !

Anmeld Citér

9. oktober 2015

tribk

Benjamins'mor skriver:

Min tanke er, udfra trådstarters indlæg, at moderen går ud fra værelset for at få "afløb" for netop ikke at skade barnet.

Da min søn var lille fik vi også afvide af SP at for at øve at falde i søvn selv skulle vi lade ham ligge og græde 5 min, gå ind og putte igen og så lade ham ligge i yderligere 5 min. Det kan jo tænkes det er sådan det foregår. 

Jeg kan ikke forklare hendes råben, da det jo ikke er mig, men derfra og så til at beskylde folk for at ruske deres barn. Det synes jeg er voldsomt. 

Jeg ville som andre har skrevet banke på, og snakke med moren. 

Men det er jo lidt sent nu, når nu hun har skrevet til kommunen. 

Min tanke var bare det modsatte af din, da jeg læste trådstarters indlæg

Sådan helt nede i maven var min fornemmelse at her var tale om en mor der ikke bare var presset, men som skadede sit barn. På grund af alt den råben. Og det var vitterligt min første tanke at det kun ville være et spørgsmål om tid før filmen knækker helt og hun gør fysisk skade på sit barn. Men igen, det er kun en fornemmelse jeg har udfra en beskrivelse fra trådstarter. Det kunne være anderledes hvis jeg selv var der. Måske det ville være værre...

Men ja, trådstarter har handlet nu, og det er jo også kun hende der kan, vi andre er der jo ikke

Anmeld Citér

9. oktober 2015

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Jeg kan jo høre hun råber INDE i soveværelset .. Jeg kan høre at hun råber 'hold nu din kæft' osv ... Jeg tror ikke hun råber ind i væggen at den skal holde kæft, mon ikke det er til det grædende barn i rummet. Men nu kommer kommunen nok, og hellere at de vurdere at der ikke er brug for hjælp, end jeg gør !

Men om igen, du kender hende ikke og har aldrig været inde i lejligheden, så du ved jo ikke om barnet sover på sit eget værelse.

Anmeld Citér

9. oktober 2015

san

Det er da lige meget hvor hun står og råber henne, hun skal da have noget hjælp, det kan være så hårdt med et barn der skriger hele tiden, så håber mor og barn får noget hjælp.. 

Anmeld Citér

9. oktober 2015

alenemor42

Jeg finder det dybt bekymrende at flere af jer der skriver i denne tråd tolker på de situationer som trådstarter har beskrevet! Og ud fra det egentlig bare opfinder undskyldninger for ikke at handle på et barn der MÅSKE lider overlast.

Og ja ordet MÅSKE er nok til at i skal handle. Det skylder man ikke mindst barnet men også moren.

Der er ikke vores/jeres opgave at finde beviser at der sker noget eller er sket noget det er politiet eller kommunens opgave. 

Udfra hvad trådstarter skriver lyder det som om at barnet lider overlast. Det skal man handle på!!! Tråd starter har observeret og overhørt dette flere gange nu og har handlet præcis som man skal!!

Anmeld Citér

9. oktober 2015

Mettefpigen

alenemor42 skriver:

Jeg finder det dybt bekymrende at flere af jer der skriver i denne tråd tolker på de situationer som trådstarter har beskrevet! Og ud fra det egentlig bare opfinder undskyldninger for ikke at handle på et barn der MÅSKE lider overlast.

Og ja ordet MÅSKE er nok til at i skal handle. Det skylder man ikke mindst barnet men også moren.

Der er ikke vores/jeres opgave at finde beviser at der sker noget eller er sket noget det er politiet eller kommunens opgave. 

Udfra hvad trådstarter skriver lyder det som om at barnet lider overlast. Det skal man handle på!!! Tråd starter har observeret og overhørt dette flere gange nu og har handlet præcis som man skal!!

Der er ingen der har skrevet at hun ikk skal handle! Der er flere af os der har skrevet at hun kunne starte med at banke på hos moderen,  det er da også en handling.... Og jeg ved ikk lige hvad det er for nogle undskyldninger du mener vi kommer med?? 

Anmeld Citér

9. oktober 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
alenemor42 skriver:

Jeg tror, reaktionerne kommer som konsekvens af, at en enkelt tolker ruskevold og anbefaler politiindblanding. Det kørte, som jeg læser tråden, debatten af sporet. Jeg er enig med dig i, at en henvendelse til kommunen var/er den rette handling. 

Anmeld Citér

10. oktober 2015

Patriark

"Ifølge Servicelovens § 154 gælder for enhver borger en ubetinget underretningspligt, når børn eller unge under 18 år lever i en alvorligt truet situation. Bestemmelsen lyder: ”Den, der får KENDSKAB til, at et barn eller en ung under 18 år fra forældres eller opdrageres side udsættes for vanrøgt eller nedværdigende behandling eller lever under forhold, der bringer det sundhed eller udvikling i fare, har pligt til at underrette kommunen”."

Jeg oplever ikke at situationen som trådstarter beskriver, kvalificerer til at underette om jf. lovgivning.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.