Skal jeg gå til kommunen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2015

alenemor42

Patriark skriver:

"Ifølge Servicelovens § 154 gælder for enhver borger en ubetinget underretningspligt, når børn eller unge under 18 år lever i en alvorligt truet situation. Bestemmelsen lyder: ”Den, der får KENDSKAB til, at et barn eller en ung under 18 år fra forældres eller opdrageres side udsættes for vanrøgt eller nedværdigende behandling eller lever under forhold, der bringer det sundhed eller udvikling i fare, har pligt til at underrette kommunen”."

Jeg oplever ikke at situationen som trådstarter beskriver, kvalificerer til at underette om jf. lovgivning.

Der er vi så uenige 

En mor der tydeligvis .... lige på anden side af væggen råber og skriger af sit spædbarn som græder og gør det jævnligt er for mig rigelig kendskab til at indberette eftersom barnets sundhed og udvikling er i fare.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2015

Carina:-)

Men om igen, du kender hende ikke og har aldrig været inde i lejligheden, så du ved jo ikke om barnet sover på sit eget værelse.

Nej hun kender hende ikke - 

Hvis reglen er at man skal kende folk / være til stede og SE volden - Ville det have tragiske følger for de børn der lever  med en forældre der ikke har evnen til at klare forældrerollen- 

Forstår slet ikke at man kan mene at tvivlen skal komme forældren til gode - vi snakker om et spædbarn som tydeligt har det elendigt og en mor der helt klart heller ikke har det godt siden hun skriger og råber . Og alligevel argumenteres der for at man skal dælme VIDE at hun udsætter barnet for vold ( hvordan vil du egentlige have det sksulle kunne lade sig gøre ? )  en mistanke og lydene fra lejligehden er ikke nok...Stakkels rolling 

Anmeld Citér

10. oktober 2015

Benjamins'mor

Carina:-) skriver:

Nej hun kender hende ikke - 

Hvis reglen er at man skal kende folk / være til stede og SE volden - Ville det have tragiske følger for de børn der lever  med en forældre der ikke har evnen til at klare forældrerollen- 

Forstår slet ikke at man kan mene at tvivlen skal komme forældren til gode - vi snakker om et spædbarn som tydeligt har det elendigt og en mor der helt klart heller ikke har det godt siden hun skriger og råber . Og alligevel argumenteres der for at man skal dælme VIDE at hun udsætter barnet for vold ( hvordan vil du egentlige have det sksulle kunne lade sig gøre ? )  en mistanke og lydene fra lejligehden er ikke nok...Stakkels rolling 

Jeg hentyder til at hun sagde hun troede babyen sov i soveværelset, men ærligt ved hun det ikke. 

Det er da frygteligt at folk kan finde på at skade deres børn, men jeg synes ærligt folk kommer med nogen rigtigt grimme beskyldninger udfra hvad TS høre igennem væggen. 

Hvordan ville du have det, hvis du skældte dit barn ud i supermarked og de andre kunder så udfra det antyder at du slår dit barn. 

Anmeld Citér

10. oktober 2015

Benjamins'mor skriver:

Jeg hentyder til at hun sagde hun troede babyen sov i soveværelset, men ærligt ved hun det ikke. 

Det er da frygteligt at folk kan finde på at skade deres børn, men jeg synes ærligt folk kommer med nogen rigtigt grimme beskyldninger udfra hvad TS høre igennem væggen. 

Hvordan ville du have det, hvis du skældte dit barn ud i supermarked og de andre kunder så udfra det antyder at du slår dit barn. 

Der er mega forskel på at skælde sit barn ud i Bilka ( har jeg selv oplevet og har ikke tænkt det barn havde det slemt) 

Og så på som nabo gentagende gange hører voldsom gråd og råb og skrig .

Et barn bliver ikke fjernet bare bum - men både det og vold kan forhindres hvis mor får noget hjælp til at takle sine frustrationer .

Børn tager skade af at vokse op med uhæmmet skældud/ skrig og skrål og vi voksne har pligt til at beskytte de børn og rette henvendelse til de myndigheder der kan stoppe den psykiske vold. 

Anmeld Citér

10. oktober 2015

TNBC

Der er mega forskel på at skælde sit barn ud i Bilka ( har jeg selv oplevet og har ikke tænkt det barn havde det slemt) 

Et barn bliver ikke fjernet bare bum - men både det og vold kan forhindres hvis mor får noget hjælp til at takle sine frustrationer .

Børn tager skade af at vokse op med uhæmmet skældud/ skrig og skrål og vi voksne har pligt til at beskytte de børn og rette henvendelse til de myndigheder der kan stoppe den psykiske vold. 

Enig..

Skulle til at skrive præcis det samme, men du var hurtigere end mig

Anmeld Citér

10. oktober 2015

Anonym

Jeg har ikke læst hele tråden men er lidt af den holdning, at man ikke er i tvivl hvis der er brug for en indberetning 

ting kan lyde meget voldsomt, når det er gennem væggen. Jeg har selv haft børn med kolik, og det er så frustrerende at gå op og ned med et ulykkeligt barn, og intet hjælper. Man føler sig magtesløs. Keg fik rådene af sp netop at gå fra barnet i få minutter og få luft, eller gå væk og bade og råbe få frustrationerne ud. Engang jeg stod og lavede flaske åbnede jeg døren ned til kælderen og skreg alt jeg kunne. Det gav luft og gav fornyet mod til næste runde. Man kan ikke vide hvilke metoder hun bruger for at klare tingene, hvis barnet har kolik, det kan også lyde voldsomt. 

I dag hvor der kommer sp så ofte i hjemmet og hvor der er så meget fokus, vil en sp opfange hvis noget ikke er som det skal være 

Anmeld Citér

10. oktober 2015

Benjamins'mor

Hun skriver ingen steder at det er voldsom gråd, men ulykkelig gråd. Det kan som andre skriver skyldes kolik. Og som en anden lige har skrevet kan ingen af os jo vide hvilke metoder hun bruger, for at komme af med sine frustrationer. 

Jeg synes, lige meget hvad i andre skriver, at det er nogen rigtigt grimme beskyldninger i kommer med ud fra hvad TS har hørt gennem væggen. 

Bare fordi hun råber er det ikke ens betydende med at hun rusker barnet, slår det eller kyler det ind i væggen som en anden skrev. 

Anmeld Citér

10. oktober 2015

Hun skriver ingen steder at det er voldsom gråd, men ulykkelig gråd. Det kan som andre skriver skyldes kolik. Og som en anden lige har skrevet kan ingen af os jo vide hvilke metoder hun bruger, for at komme af med sine frustrationer. 

Jeg synes, lige meget hvad i andre skriver, at det er nogen rigtigt grimme beskyldninger i kommer med ud fra hvad TS har hørt gennem væggen. 

Bare fordi hun råber er det ikke ens betydende med at hun rusker barnet, slår det eller kyler det ind i væggen som en anden skrev. 

Jeg synes du skal google hvad skrig og skrål ( skældud) gør ved børns psyke.

Børn har brug for tryghed - ikke skældud og selv små børn reagerer på den vrede der er i at en man er knyttet til står og skriger af en.

Ts har før lagt mærke til gråden men først nu er hun bekymret da hun kan høre mor er frustreret og reagerer voldsomt .Så synes bestemt ikke hun overrreagerer.

Det kan give skader der kan være umulige at rette op på igen. 

Vi bliver ikke enige i hvad der er børns tarv og heller ikke enige i hvor vidt vi skal passe på børnene kontra voksne.

Anmeld Citér

10. oktober 2015

Anonym

Anonym skriver:

hun lyder som en presset mor der trænger til støtte og luft, tror ikke der er nogen mødre der ikke ville blive ret frustrerede hvis de stod alene med en ulykkelig baby dag efter dag. Måske føler hun sig utilstrækkelig som mor og jeg tænker at En anmeldelse til kommunen ikke ligefrem vil generere overskud. Jeg ville prøve at banke på og måske lade som om jeg selv havde prøvet noget lignende (så hun ikke føler det som et angreb).

Vores den mellemste sov ikke om natten fra han var 5 måneder og et halvt år frem og jeg var SÅ presset til sidst (og jeg var/er ikke engang alene). Jeg kontaktede lægen i desperation og fik en aftale med ham (eller det var den anden læge i lægehuset, ikke min sædvanlige) og da jeg kommer ind til ham starter han med st sige at hvis "han får mistanke om at jeg slog mine børn var han forpligtet til at melde det". Jeg gik helt i koma og var dybt chokeret over den melding for jeg kunne da ikke drømme om at røre mine børN.

Måske du skulle undersøge sagen inden du anmelder noget jeg var sku blive godt gal i skrælden hvis nogle anmelde mig uden at være 100(% sikker i sin anklage om misrøgt jeg havde selv en pige igår på 8 mdr der var utrøstelig og kastede op ud over det hele hun fik dog ikke afvide hun skulle holde kæft men det ville jo ikke være noget at anmelde når du anmelder kan der ske en uberettet anbringning af barnet udenfor hjemmet tænk lige over om du ødelægger mere en du gavner inden du tager ekstremer i brug 

Anmeld Citér

10. oktober 2015

Anonym skriver:

Jeg har ikke læst hele tråden men er lidt af den holdning, at man ikke er i tvivl hvis der er brug for en indberetning 

ting kan lyde meget voldsomt, når det er gennem væggen. Jeg har selv haft børn med kolik, og det er så frustrerende at gå op og ned med et ulykkeligt barn, og intet hjælper. Man føler sig magtesløs. Keg fik rådene af sp netop at gå fra barnet i få minutter og få luft, eller gå væk og bade og råbe få frustrationerne ud. Engang jeg stod og lavede flaske åbnede jeg døren ned til kælderen og skreg alt jeg kunne. Det gav luft og gav fornyet mod til næste runde. Man kan ikke vide hvilke metoder hun bruger for at klare tingene, hvis barnet har kolik, det kan også lyde voldsomt. 

I dag hvor der kommer sp så ofte i hjemmet og hvor der er så meget fokus, vil en sp opfange hvis noget ikke er som det skal være 

Der tager du big time fejl

Og vil du gerne have jeg uddyber hvorfor jeg skriver sådan så er du velkommen til at sende en pb hvor jeg så kan fortælle dig om ugentlige besøg af både sp og kommunen og ingen opdagede / reagerede på mit familiemedlems mistrivsel Og hvad jeg har brugt 2 år på at rette op på og har fået at vide at hans skader er permanente. 

Mere vil jeg ikke uddybe off. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.