Skal jeg gå til kommunen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2015

Anonym

Selvfølgelig skal barnet ikke udsættes for misrøgt. Men hvor sikker er du i din sag - hsr du set sagen fra alle sider? Tænk dig om inden du ringer til kommunen, du risikerer i en god meningen at ødelægge moren og gøre situationen meget  værre. Bank på først og spørg! Sig du ikke kan undgå at høre gråden og om hun er ok med det hele, tilbyd hende evt at trille en tur så hun kan koble fra - gør hellere det hvis du vil mor og barn det bedste.

Mvh en der kommer fra en familie der er blevet falsk anklaget. ( hvor det har ødelagt min far fuldstændig og vi lever endnu med en "skam")

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2015

alenemor42

Anonym skriver:

Selvfølgelig skal barnet ikke udsættes for misrøgt. Men hvor sikker er du i din sag - hsr du set sagen fra alle sider? Tænk dig om inden du ringer til kommunen, du risikerer i en god meningen at ødelægge moren og gøre situationen meget  værre. Bank på først og spørg! Sig du ikke kan undgå at høre gråden og om hun er ok med det hele, tilbyd hende evt at trille en tur så hun kan koble fra - gør hellere det hvis du vil mor og barn det bedste.

Mvh en der kommer fra en familie der er blevet falsk anklaget. ( hvor det har ødelagt min far fuldstændig og vi lever endnu med en "skam")

Så hensynet til moren skal vejes tungere end hensynet til barnet? Fordi moren vil kunne skamme sig over et besøg eller henvendelse fra kommunen ? 

Anmeld Citér

11. oktober 2015

Anonym

Ærligtalt jeg er helt vildt chokeret over folks svar i denne tråd!

Hvor meget folk fokusere på moderens "skam" i forbindelse med at nogen har en bekymring omkring hendes barn og at folk hellere vil tage hensyn til hende end barnet der måske kan ende med at blive skadet for livet. Hvad i alverden sker der!? Tænk at folk vil have det på deres skuldre. ��

Hvad med at lade tvivlen komme barnet til gode, ved at lade professionelle vurdere hvorvidt det her er en mor der har brug for hjælp til at håndtere den situation hun nu engang er i eller ej. Nu er det altså ikke fordi at børn bliver uberettiget tvangsfjernet bare fordi der bliver lavet en indberetning eller evt. En paragraf 50. 

TS. Jeg er så glad over at du er en af dem der tør at tage et ansvar ved at have sendt brevet afsted, godt gået. 

Anmeld Citér

11. oktober 2015

Carina:-)

Benjamins'mor skriver:

Det kan vi godt blive enige om!

Men jo længere ind i tråden man kom, blev der kastet rundt med grimme beskyldninger om at hun rusker barnet, slår det og slår det ind imod væggen. Det synes jeg er rigtigt grimt at skrive sådan! Ud fra lidt råben og græden man har hørt igennem en væg. 

Og efter at have læst tråden for anden gang, så synes jeg det er mærkeligt TS skriver hun aldrig har set mor og barn, men antager at barnet er 6 mdr gammelt udfra gråden. Min datter er 2 år gammel om et par dage, og har været syg den sidste uge og hendes gråd har også lydt som en lille baby. 

Deter vist din  egen fortolkning.

Der blev brugt eksemplet med f.eks at banke baby ind i væggen for at tydeliggøre om det var noget man troede folk ville indrømme hvis der blev banket på døren og man spurgte om hvad der foregik

Det var et eksempel og ikke noget nogen regnede med ts nabo gjorde. 

Mna skal passe på med i kampens hede ikke at overtolke og læse ting der ikke står der. 

( det kan jeg selv finde på ,men det gør det ikke mere korrekt )

Anmeld Citér

11. oktober 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Carina:-) skriver:

Deter vist din  egen fortolkning.

Der blev brugt eksemplet med f.eks at banke baby ind i væggen for at tydeliggøre om det var noget man troede folk ville indrømme hvis der blev banket på døren og man spurgte om hvad der foregik

Det var et eksempel og ikke noget nogen regnede med ts nabo gjorde. 

Mna skal passe på med i kampens hede ikke at overtolke og læse ting der ikke står der. 

( det kan jeg selv finde på ,men det gør det ikke mere korrekt )

Det er ikke helt rigtigt. Der var også én, som ud fra det beskrevne mente, at der var grundlag for at ringe til politiet og sige, at hun troede, barnet blev rusket - ud fra, hvad hun kunne mærke "helt ned i maven" ved at læse TS' beskrivelse. Det er om noget en fortolkning. 

Anmeld Citér

11. oktober 2015

Carina:-)

Mor og meget mere skriver:

Det er ikke helt rigtigt. Der var også én, som ud fra det beskrevne mente, at der var grundlag for at ringe til politiet og sige, at hun troede, barnet blev rusket - ud fra, hvad hun kunne mærke "helt ned i maven" ved at læse TS' beskrivelse. Det er om noget en fortolkning. 

Nu var det eksemplet med at banke barnet ind i væggen - Det var nemlig mig der brugte eksemplet over for en der mente at self ville en forældre der mishandler sit barn straks indrømme det hvis en bankende på døren'

Og så brugte jeg det eksemple for at sætte tingene lidt på spidsen - og ikke for at antyde at det var ts nabo. 

Anmeld Citér

11. oktober 2015

Mami

Forstår helt ærligt ikke hvorfor tvivlen kommer moren - en voksen - til gode men ikke den lille baby? 

Selfølgelig skal man handle! Uanset om man er sikker eller ej, lad altid tvivlen komme barnet til gode i sådanne tilfælde 

Anmeld Citér

11. oktober 2015

Mettefpigen

Carina:-) skriver:

Nu var det eksemplet med at banke barnet ind i væggen - Det var nemlig mig der brugte eksemplet over for en der mente at self ville en forældre der mishandler sit barn straks indrømme det hvis en bankende på døren'

Og så brugte jeg det eksemple for at sætte tingene lidt på spidsen - og ikke for at antyde at det var ts nabo. 

Jeg skrev ikk at alle ville sige at de gjorde det, me det ville JEG have gjort �� 

Men jo der er en anden der skrev noget om at ringe til politiet og sige at man troede at naboen ruskede barnet....

Anmeld Citér

11. oktober 2015

Mami

Anonym skriver:

Det er myndighedernes job at se det fra alle sider - ikke naboens/anmelder. 

Der er en grund til det tager 3,5 år st blive social rådgiver, hvis alle bare kunne vudere den slags, ville "bager Anna" og "slagter Torben" jo bare varetage det job. 

Anmeld Citér

11. oktober 2015

Anonym

Mami skriver:

Det er myndighedernes job at se det fra alle sider - ikke naboens/anmelder. 

Der er en grund til det tager 3,5 år st blive social rådgiver, hvis alle bare kunne vudere den slags, ville "bager Anna" og "slagter Torben" jo bare varetage det job. 

Derfor er det stadig ikke sjovt at blive anmeldt, især ikke hvis man er uskyldig - og jeg mener man bør tænke sig grundigt om inden man anmelder.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.