Skal jeg gå til kommunen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2015

Mami

Anonym skriver:

Derfor er det stadig ikke sjovt at blive anmeldt, især ikke hvis man er uskyldig - og jeg mener man bør tænke sig grundigt om inden man anmelder.

Nej det er det helt sikkert ikke, men uanset hvad bør tvivlen komme barnet til gode, som forældre må man se indad i sådan en situation og acceptere nogen var bekymrede og handlede på det, som forældre har du så på samme måde som anmelder mulighed for at forklarer, du har evt. Institutioner, sundhedsplejen og andre pårørende/instanser til at Bakke op om dig, og familie rådgiveren ser der fra alle sider. 

Jeg har meget svært ved at se hvordan en nabo/anden bekymrede skal kunne indhente så mange oplysninger inden anmeldelse uden at bryde loven. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Hej alle. Undskyld jeg har været lidt væk fra debatten. Min datter er lige i et tigerspring så tiden er ikke til nettet  hehe.

Jeg valgte på baggrund af de ting jeg hørte at indmelde det. Om babyen sover i hendes soveværelse eller babyen eget soveværelse, kan jeg ikke se hvad har med det at gøre - når det er de ting moren råber jeg bliver nervøs for? Dagligt bliver der råbt at barnet skal holde kæft, at det er fandme nok nu osv, og det er simpelthen ikke noget jeg længere kan klare at lade ske, så derfor har jeg valgt at indberette til kommunen. Jeg er aldrig selv blevet indberettet eller haft besøg af kommunen, men jeg har på fornemmelsen (og er ret sikker på) at de ikke bare kommer og fjerner dit barn bare lige, men rent faktisk besøger dem, ser hvordan det står til, og vurdere om denne her mor har brug for hjælp eller ikke, og så er jeg glad for at jeg har gjort som jeg har, for jeg er ikke uddannet til at vurdere hvad hun har brug for. Jeg har desuden nu set naboen, og hun virker og ser MEGET afkræftet ud, usoigneret og ser meget vred og ulykkelig ud, selvfølgelig kan man ikke se på udseendet hvilken mor man er, men hun ligner ikke en der har det alt for godt, så på baggrund af det hele, er jeg glad for mit valg om at indberette hende, og stoler på kommunen og at de kan vurdere hvad der skal gøres i denne sag.

Tak for alle jeres meninger i denne situation

Jeg synes det er godt at du har indberettet det... også selvom det ikke er noget...

Jeg stod med en del indberetninger og var beskrevet som en dårlig mor, så da jeg blev gravid igen ville de tvangsfjerne mit barn fra fødslen - men efter en uge på sygehuset fik vi hende med hjem og skulle så mødes med familiebehandlere 5 timer ad gangen to dage om ugen... det gjorde vi i et år og så blev vi sluppet med besked om at vi var fantastiske forældre for vores børn...

Jeg er af den mening at det var skide irriterende at skulle derud, men kunne se hvordan en af de andre mødre - som havde fødselsdepression - ikke kunne bede om hjælp selvom hun havde behov for det... Hellere de tager fejl og tjekker os uden grund end at de ikke redder et lille liv...

Anmeld Citér

11. oktober 2015

migxher

Anonym skriver:

Hej alle. Undskyld jeg har været lidt væk fra debatten. Min datter er lige i et tigerspring så tiden er ikke til nettet  hehe.

Jeg valgte på baggrund af de ting jeg hørte at indmelde det. Om babyen sover i hendes soveværelse eller babyen eget soveværelse, kan jeg ikke se hvad har med det at gøre - når det er de ting moren råber jeg bliver nervøs for? Dagligt bliver der råbt at barnet skal holde kæft, at det er fandme nok nu osv, og det er simpelthen ikke noget jeg længere kan klare at lade ske, så derfor har jeg valgt at indberette til kommunen. Jeg er aldrig selv blevet indberettet eller haft besøg af kommunen, men jeg har på fornemmelsen (og er ret sikker på) at de ikke bare kommer og fjerner dit barn bare lige, men rent faktisk besøger dem, ser hvordan det står til, og vurdere om denne her mor har brug for hjælp eller ikke, og så er jeg glad for at jeg har gjort som jeg har, for jeg er ikke uddannet til at vurdere hvad hun har brug for. Jeg har desuden nu set naboen, og hun virker og ser MEGET afkræftet ud, usoigneret og ser meget vred og ulykkelig ud, selvfølgelig kan man ikke se på udseendet hvilken mor man er, men hun ligner ikke en der har det alt for godt, så på baggrund af det hele, er jeg glad for mit valg om at indberette hende, og stoler på kommunen og at de kan vurdere hvad der skal gøres i denne sag.

Tak for alle jeres meninger i denne situation

Jeg synes du har gjort det helt rigtige 
Sådan som du beskriver hende lyder det da i den grad til at hun kunne bruge lidt støtte. Måske hun bare er en enlig mor som er super presset og ikke helt kan håndterer situationen. Men det kan kommunen jo heldigvis hjælpe hende med. Hun kan få støtte, evt nogen at snakke med, eller hvad der nu er behov for. Det er jo så op til kommunen. 
Hellere indberette en gang for meget end en gang for lidt, i hvertfald når det kommer til børn. Der skal tvivlen altså ikke komme forældren til gode. Her er det barnet tarv der skal tages hensyn til, og ikke o, forældre måske bliver sur.

Anmeld Citér

11. oktober 2015

tribk

Benjamins'mor skriver:

Prøv lige og slap af! Jeg har sku intet sted skrevet at jeg har stået og råbt og skrevet af min 2-årige datter! 

Forlader tråden nu! 

Synes godt nok det er grimt sådan som i skriver til og om andre mennesker! 

Nej nej nej, du misforstår Du skriver at din 2 årige kunne lyde som en baby, med henvisning til at trådstarter ikke kunne vide om det var en baby eller om den var ældre. Derfor spørger jeg om det gør sagen bedre. Jeg mener ikke at det er dig der gør noget. Blot om det ikke er lige så slemt og skadende at råbe af en 2 årig som en baby.

Anmeld Citér

11. oktober 2015

Benjamins'mor

tribk skriver:

Nej nej nej, du misforstår Du skriver at din 2 årige kunne lyde som en baby, med henvisning til at trådstarter ikke kunne vide om det var en baby eller om den var ældre. Derfor spørger jeg om det gør sagen bedre. Jeg mener ikke at det er dig der gør noget. Blot om det ikke er lige så slemt og skadende at råbe af en 2 årig som en baby.

Det kan vi være helt enige om, det er ikke okay at råbe og skrige af børn ligegyldigt alder. 

Det var heller ikke det jeg mente. Men nu har jeg prøvet lidt og jeg kan ikke helt forklare hvad jeg mente. 

Anmeld Citér

11. oktober 2015

Anonym

Så hensynet til moren skal vejes tungere end hensynet til barnet? Fordi moren vil kunne skamme sig over et besøg eller henvendelse fra kommunen ? 

?

Anmeld Citér

11. oktober 2015

alenemor42

Anonym skriver:

?

Jeg skulle bare være sikker på jeg havde læst din holdning rigtigt.

Jeg kunne ikke være mere uenig med dig... hvis man skamme sig over at kommunen kommer på besøg er det ens eget problem. 

Det drejer sig jo ikke om at beskylde nogen for noget, men at bekymre sig om hvordan et barn har det. Det er ikke bare at indberette og det læser jeg ingen steder i denne tråd at nogen bare gør fordi et barn græder en gang eller 2.

Men for at sætte det på spidsen ! Så hvis alle tænkte som dig ville flere børn komme alvorligt til skade både fysisk og psykisk fordi man syntes det ville være synd for forældrene.

Det er godt nok bekymrende !!!!!

Anmeld Citér

11. oktober 2015

alenemor42

Anonym skriver:

?

Nu ændrede du så det svar du først havde skrevet 

Anmeld Citér

11. oktober 2015

Anonym

Anonym skriver:

Det var en fejl at den kom på dit svar sorry 

Helt iorden ��

Anmeld Citér

11. oktober 2015

Anonym

alenemor42 skriver:

Nu ændrede du så det svar du først havde skrevet 

Ja for så det ikke var mit du havde svaret på

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.