Skal jeg gå til kommunen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2015

2721

alenemor42 skriver:

Hvis nu din underbo havde kontaktet kommunen .. hvad så? Du ville have fået et besøg og så var det sikkert det. Det viser jo faktisk at nogen har bekymret sig om dit barn.

Hvis nu det er en familie der har brug for hjælp, men alle ikke handler fordi man kender, man har prøvet osv. Og barnet evt. Kommer til skade ? Hvad så ? Så er man jo ansvarlig fordi man ikke har handlet!

Jeg ville ikke være det mindste bekymret hvis kommunen kom på besøg pga. En henvendelse om et meget grædende barn for det er jo bare at forklare hvordan og hvorfor ... kommunen undersøger kun yderligere hvis de mener der er behov for det.

Jeg har intet sted skrevet noget om kommunen, eller at jeg ville have et problem med at de kom i mit hjem.

Jeg skrev det fordi alle her i tråden pisker en stemning op. Og fordi jeg den gang som nybagt mor aldrig ville have forventet at min nabo rent faktisk gik og troede alt muligt. Havde han banket på min dør havde jeg jo kunnet forklare ham hvad der forgik.

Jeg siger ikke at ts ikke skal reagere på sin bekymring, blot at der kan være så mange grunde og det kan være svært at vurderer en situation igennem væggene. 

jeg har ikke hørt hvad ts høre. Jeg ville blot bringe lidt nuance til tråden.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2015

Mami

2721 skriver:

Jeg har intet sted skrevet noget om kommunen, eller at jeg ville have et problem med at de kom i mit hjem.

Jeg skrev det fordi alle her i tråden pisker en stemning op. Og fordi jeg den gang som nybagt mor aldrig ville have forventet at min nabo rent faktisk gik og troede alt muligt. Havde han banket på min dør havde jeg jo kunnet forklare ham hvad der forgik.

Jeg siger ikke at ts ikke skal reagere på sin bekymring, blot at der kan være så mange grunde og det kan være svært at vurderer en situation igennem væggene. 

Men forskellen er jo her hører ts moren gå og skrige og bande af barnet, det jo ikke normalt eller okay.

Anmeld Citér

9. oktober 2015

2721

Mami skriver:

Men forskellen er jo her hører ts moren gå og skrige og bande af barnet, det jo ikke normalt eller okay.

Det var også derfor jeg skrev det ikke var det samme. Men med tanke på at min Sp fx rådet mig til at gå ind i et andet rum og komme med afløb for mine frustration osv mente jeg bare at der kan være flere grunde end psykisk Vold som bliver nævnt af flere. 

Jeg ved jo ikke hvad der foregår, men jeg syntes blot at man skal huske på at det er svært at vide præcis hvad der sker.

jeg vil ikke råde til ikke at reagere, ej heller til at kontakte kommunen. For jeg har ikke selv hørt det med egne øjne, som jeg skrev blot sige at der kan være andre grunde end det de fleste straks tænker

Anmeld Citér

9. oktober 2015

Anonym trådstarter

Jeg har igen i nat hørt hende råbe at det var nok nu og var rigtig sur på sit barn og skældte det ud og jeg ved ikke hvad. Så jeg har i dag skrevet et brev til kommunen, så er det op til dem at give hende den nødvendige hjælp. Desuden er jeg ikke tryg ved at gå derind, da hun aldrig har mødt mig (vi bor sådan at hendes og hendes babys soveværelse er op af vores, derfor vi kan høre alt - men hende indgang er i blokken ved siden af) - så hun aner ikke engang hvem jeg er. Men nu håber jeg at kommunen finder ud af hvilken hjælp hun har brug for og så kan give hende det.

Anmeld Citér

9. oktober 2015

tribk

Patriark skriver:

Politiet!?

Bekymret nabo-"Hej, jeg har en nabo der skælder sit barn ud, barnet er omkring 6 måneder. Desuden græder barnet ret meget..."

Politi-" Nå...".

Det er nok nogenlunde sådan samtalen med politiet vil udfolde sig.

Kan du ikke læse?!?

"Hej Politi, jeg tror min nabo rusker sit spædbarn"

Anmeld Citér

9. oktober 2015

alenemor42

Anonym skriver:

Jeg har igen i nat hørt hende råbe at det var nok nu og var rigtig sur på sit barn og skældte det ud og jeg ved ikke hvad. Så jeg har i dag skrevet et brev til kommunen, så er det op til dem at give hende den nødvendige hjælp. Desuden er jeg ikke tryg ved at gå derind, da hun aldrig har mødt mig (vi bor sådan at hendes og hendes babys soveværelse er op af vores, derfor vi kan høre alt - men hende indgang er i blokken ved siden af) - så hun aner ikke engang hvem jeg er. Men nu håber jeg at kommunen finder ud af hvilken hjælp hun har brug for og så kan give hende det.

Fantastisk og det helt rette valg !!

Er der ikke sket en ændring inden for ca. 4 uger vil jeg opfordre dig til at lave endnu en indberetning 

Anmeld Citér

9. oktober 2015

Mettefpigen

alenemor42 skriver:

Hvis nu din underbo havde kontaktet kommunen .. hvad så? Du ville have fået et besøg og så var det sikkert det. Det viser jo faktisk at nogen har bekymret sig om dit barn.

Hvis nu det er en familie der har brug for hjælp, men alle ikke handler fordi man kender, man har prøvet osv. Og barnet evt. Kommer til skade ? Hvad så ? Så er man jo ansvarlig fordi man ikke har handlet!

Jeg ville ikke være det mindste bekymret hvis kommunen kom på besøg pga. En henvendelse om et meget grædende barn for det er jo bare at forklare hvordan og hvorfor ... kommunen undersøger kun yderligere hvis de mener der er behov for det.

Det ville jeg, for kender flere som har fået kommunen på besøg og det over et halvt år før de var ude af deres øjne... fordi de vitterligt troede at de slog deres børn...

Jeg ville altid have at folk bankede på så jeg kunne give en forklaring, og ja jeg har selv stået som den skrigende mor uden nogen kræfter tilbage og jeg havde været lykkelig hvis en nabo havde banket på og spurgt om hun kunne hjælpe, for så havde jeg ikk følte mig alene i verden..... hvis moren her ikk føler sådan og smækker døren i, så har hun prøvet også kan hun gå videre ☺

Anmeld Citér

9. oktober 2015

Mettefpigen

tribk skriver:

Kan du ikke læse?!?

"Hej Politi, jeg tror min nabo rusker sit spædbarn"

Det var dog noget af en konklusion!...

Anmeld Citér

9. oktober 2015

tribk

Mettefpigen skriver:

Det var dog noget af en konklusion!...

Nu har jeg jo ikke hørt det. Men hvis jeg frygtede det var det der skete ville jeg ringe til politiet. Der findes mange frygtelige mennesker der skader deres børn og hvis jeg frygtede at jeg boede ved siden af én, så ville jeg ringe efter politiet, ja.

Men det ved trådstarter jo bedst, hvordan hun vurderer det. Jeg vil bare give fortælle hvad jeg ville gøre, hvis det var mig. Hun bestemmer naturligvis selv. 

Anmeld Citér

9. oktober 2015

Carina:-)

2721 skriver:

Forskellen på dig og det ts beskriver er jo at du trøster dit barn hvorimod ts nabo skriger og råber af sit barn .

Det er jo ikke godt for nogen ....Og slet ikke for et lille barn der ikke kan kommunikere på andre måder .

Jeg har haft et kolikbarn der græd meget ,og har aldrig haft behov for at lade frustrationerne over mit barns smerte og gråd gå udover den mest uskyldige - barnet.

Det ts beskriver er kritisk og ødelæggende og self skal hun kontakte de rette myndigheder når det er så slemt som hun beskriver- Ikke pga barnets gråd men pga moderens håndtering af gråden. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.