alenemor42 skriver:
Hvis nu din underbo havde kontaktet kommunen .. hvad så? Du ville have fået et besøg og så var det sikkert det. Det viser jo faktisk at nogen har bekymret sig om dit barn.
Hvis nu det er en familie der har brug for hjælp, men alle ikke handler fordi man kender, man har prøvet osv. Og barnet evt. Kommer til skade ? Hvad så ? Så er man jo ansvarlig fordi man ikke har handlet!
Jeg ville ikke være det mindste bekymret hvis kommunen kom på besøg pga. En henvendelse om et meget grædende barn for det er jo bare at forklare hvordan og hvorfor ... kommunen undersøger kun yderligere hvis de mener der er behov for det.
Jeg har intet sted skrevet noget om kommunen, eller at jeg ville have et problem med at de kom i mit hjem.
Jeg skrev det fordi alle her i tråden pisker en stemning op. Og fordi jeg den gang som nybagt mor aldrig ville have forventet at min nabo rent faktisk gik og troede alt muligt. Havde han banket på min dør havde jeg jo kunnet forklare ham hvad der forgik.
Jeg siger ikke at ts ikke skal reagere på sin bekymring, blot at der kan være så mange grunde og det kan være svært at vurderer en situation igennem væggene.
jeg har ikke hørt hvad ts høre. Jeg ville blot bringe lidt nuance til tråden.
Anmeld
Citér