Skal jeg gå til kommunen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2015

Carina:-)

Mettefpigen skriver:

Det ville jeg, for kender flere som har fået kommunen på besøg og det over et halvt år før de var ude af deres øjne... fordi de vitterligt troede at de slog deres børn...

Jeg ville altid have at folk bankede på så jeg kunne give en forklaring, og ja jeg har selv stået som den skrigende mor uden nogen kræfter tilbage og jeg havde været lykkelig hvis en nabo havde banket på og spurgt om hun kunne hjælpe, for så havde jeg ikk følte mig alene i verden..... hvis moren her ikk føler sådan og smækker døren i, så har hun prøvet også kan hun gå videre ☺

Men hvis du nu ruskede og slog dit barn -Ville du så sige "Åhh godt du kommer inden jeg knalder min baby ind i væggen igen"??

Hvis det var så enkelt ville der aldrig være nogen tragiske sager for tit hører vi jo netop at netværk omkring familien har forsøgt at nå ind til mishandleren. Men uden held og en dag er det så for sent. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2015

Carina:-)

Anonym skriver:

Jeg har igen i nat hørt hende råbe at det var nok nu og var rigtig sur på sit barn og skældte det ud og jeg ved ikke hvad. Så jeg har i dag skrevet et brev til kommunen, så er det op til dem at give hende den nødvendige hjælp. Desuden er jeg ikke tryg ved at gå derind, da hun aldrig har mødt mig (vi bor sådan at hendes og hendes babys soveværelse er op af vores, derfor vi kan høre alt - men hende indgang er i blokken ved siden af) - så hun aner ikke engang hvem jeg er. Men nu håber jeg at kommunen finder ud af hvilken hjælp hun har brug for og så kan give hende det.

Godt gået . 

Og med den viden jeg har fra egen familie ,så får man ikke fjernet sit barn pga en anmeldelse - men der bliver derimod set på om der kan gives den fornødne hjælp- 

Og om ikke andet så slipper du for at gå og spekulere på hvad der sker med det lille barn.

Jeg havde gjort det samme.

Anmeld Citér

9. oktober 2015

Mettefpigen

Carina:-) skriver:

Men hvis du nu ruskede og slog dit barn -Ville du så sige "Åhh godt du kommer inden jeg knalder min baby ind i væggen igen"??

Hvis det var så enkelt ville der aldrig være nogen tragiske sager for tit hører vi jo netop at netværk omkring familien har forsøgt at nå ind til mishandleren. Men uden held og en dag er det så for sent. 

Jaa det ville jeg, men ved godt at der ikk er mange andre der ville... 

Jeg synes bare personligt at det er drastisk at ringe med det samme inden at have snakket med moren ☺

Anmeld Citér

9. oktober 2015

alenemor42

Jaa det ville jeg, men ved godt at der ikk er mange andre der ville... 

Jeg synes bare personligt at det er drastisk at ringe med det samme inden at have snakket med moren ☺

Det er ikke drastisk får man mistanke eller kendskab til at et barn lider fysisk eller psykisk overlast er du forpligtet ifølge dansk lovgivning at indberette det til kommunen eller akut den sociale døgnvagt!

Anmeld Citér

9. oktober 2015

Patriark

tribk skriver:

Kan du ikke læse?!?

"Hej Politi, jeg tror min nabo rusker sit spædbarn"

Undskyld mig, men hvor står der noget om ruskeri i det oprindelige indlæg!???

Tror lige du skal klappe hesten, og forholde dig til det skrevne.

Hvis du da evner det...

Anmeld Citér

9. oktober 2015

tribk

Patriark skriver:

Undskyld mig, men hvor står der noget om ruskeri i det oprindelige indlæg!???

Tror lige du skal klappe hesten, og forholde dig til det skrevne.

Hvis du da evner det...

Jeg har skrevet om ruskeri i mit indlæg - som var det du kommenterede

Anmeld Citér

9. oktober 2015

Mettefpigen

alenemor42 skriver:

Det er ikke drastisk får man mistanke eller kendskab til at et barn lider fysisk eller psykisk overlast er du forpligtet ifølge dansk lovgivning at indberette det til kommunen eller akut den sociale døgnvagt!

Det kan godt ske, men det er min personlige mening! 

Anmeld Citér

9. oktober 2015

Benjamins'mor

tribk skriver:

Kan du ikke læse?!?

"Hej Politi, jeg tror min nabo rusker sit spædbarn"

Bare fordi et spædbarn græder er det da ikke ens betydende med at forældrene rusker det. Sikke da en beskyldning at komme med udfra hvad TS har hørt gennem væggene.

Anmeld Citér

9. oktober 2015

tribk

Benjamins'mor skriver:

Bare fordi et spædbarn græder er det da ikke ens betydende med at forældrene rusker det. Sikke da en beskyldning at komme med udfra hvad TS har hørt gennem væggene.

Nej ikke på grund af at et spædbarn græder - det er der mange der gør. Men på grund af moderens råben af barnet, og på grund af at trådstarter gentagne gange har hørt moderen skælde babyen ud og efterlader det alene mens det græder og græder og græder.

Når trådstarter skriver at det sker i sådan en omfang at hun føler hun er nødt til at gøre noget, så får jeg tanken at den pågældende mor, som råber sådan af sin baby, kunne finde på at gøre skade på barnet. Som f.eks. at ruske det.

Anmeld Citér

9. oktober 2015

Benjamins'mor

tribk skriver:

Nej ikke på grund af at et spædbarn græder - det er der mange der gør. Men på grund af moderens råben af barnet, og på grund af at trådstarter gentagne gange har hørt moderen skælde babyen ud og efterlader det alene mens det græder og græder og græder.

Når trådstarter skriver at det sker i sådan en omfang at hun føler hun er nødt til at gøre noget, så får jeg tanken at den pågældende mor, som råber sådan af sin baby, kunne finde på at gøre skade på barnet. Som f.eks. at ruske det.

Min tanke er, udfra trådstarters indlæg, at moderen går ud fra værelset for at få "afløb" for netop ikke at skade barnet.

Da min søn var lille fik vi også afvide af SP at for at øve at falde i søvn selv skulle vi lade ham ligge og græde 5 min, gå ind og putte igen og så lade ham ligge i yderligere 5 min. Det kan jo tænkes det er sådan det foregår. 

Jeg kan ikke forklare hendes råben, da det jo ikke er mig, men derfra og så til at beskylde folk for at ruske deres barn. Det synes jeg er voldsomt. 

Jeg ville som andre har skrevet banke på, og snakke med moren. 

Men det er jo lidt sent nu, når nu hun har skrevet til kommunen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.