At verbalisere sin afmagt, fungerer for nogle. At underette pba. hvad du hører gennem væggene virker lige lovligt heftigt.
Hvis du er bekymret kan du jo starte med at banke på og TALE med din nabo.
Men hvis nu mor er så langt ude at hun skader sit barn ( og jo det foregår jo det ved vi alle jo godt at der er børn der behandles dårligt også af deres egne forældre)
Tror du så hun ville smække døren op og sige "Kom ind hvor er jeg glad for at du spørger- jeg vil rigtig gerne have din hjælp nu hvor jeg er godt i gang med at skade mit barn"?
Det tror jeg de færreste ville,hvis ingen...For selv om man måske godt ved at det her er noget lort ,så evner de færreste selv at bede om hjælp .
At råbe og skrige af det lille barn og lade det ligge og græde er lige så skadeligt som fysisk vold. Og vi har alle underretningspligt hvis vi mistænker mistrivsel og vold .
At det fungere for nogen at skrige deres børns psyke i stykker er vel ikke grund nok til at det så er ok? Vold psykisk som fysisk er aldrig i orden ligegyldigt hvad grunden er.
Det er kommunens arb at vurdere hvor vidt det her er alvorligt eller ej - ikke os "alm " mennesker . Vi skal altid lade tvivlen komme børnene til gode.
Anmeld
Citér