Jeg skammer mig over at være dansker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. september 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil

Jeg skrev at mange fravalgte Norge pga deres stramme udlændinge politik ikke at de ikke ville modtage 

Og Polen vil skam også gerne modtage - de bliver også fravalgt men der er det pga der ikke er økonomisk sikkerhed for flygtninge.

Og mhs til sultestrejke så var det f.eks i Hørsholm fordi at de mente ikke at delekøkken var værdigt når de fik deres familier herop.

I Herning var det pga at CF var nødt til at lade dem spise i et telt fordi der ikke var plads andre steder .

Det er ikke ensbetydende med at alle er sådan ,men det er helt sikkert at det  er med til at ødelægge det for rigtig mange mennekser som sætter pris på fred og simpel hjælp 

Jeg har ikke selv læst de historier du omtaler så vil vente med, at forholde mig til Dem. Men min almindelige sunde fornuft siger mig, at selvfølgelig er der enkelte "brodne" kar, det er der jo blandt alle grupper af mennesker. Men det må jo ikke gå ud over alle de der reelt har brug for asyl. Vedr. Norge så er der netop mange flygtninge der tilvælger dem lige nu. Der er flygtninge på busser fra  Kbh. Til Norge hver eneste dag. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2015

Mor i Aarhus

Smølfine123 skriver:

Ok .. Men så svar på hvor, hvem og hvormange?

det er rigtig nemt at sidde og føle med disse mennesker mens vores eget velfærdssystem styrter i grus. Jeg har virkelig ond af dem. Men det er naivt at tro at lille Danmark kan hjælpe alle trængte. 

Jeg har mange steder på nettet, bl.a. på Inger Støjbergs Facebook-fanside (jeg er IKKE fan, men læser debatter rundt omkring) at argumentet for ikke at tage imod flygtninge er, at vi ikke kan redde hele verden/give asyl til alle flygtninge ect. Det ville være naivt (men derfor kan man jo godt drømme om at vinde nogle milliarder, købe et land og give det til flygtninge)  Men der er altså heller ingen, der har forslået, krævet eller bedt om at Danmark skal, burde, kunne tage imod alle flygtningene. Hvor kommer det argument fra og hvorfor bliver det ved med at blive brugt? Vi skal deles om at løfte den opgave, som ligger i verdens situationen lige nu. Og det selv om Dubai, Polen, Norge eller hvilket som helst andet land (har ikke styr på, hvem der ikke tager imod) ikke tager sin del af ansvaret, det er aldrig en undskyldning for ikke at hjælpe mennesker. Hvis min nabo ikke hjalp et såret barn, skulle jeg så også bare lukke døren og drikke min kaffe? 

Anmeld Citér

7. september 2015

Carina:-)

Roselil skriver:

Jeg har ikke selv læst de historier du omtaler så vil vente med, at forholde mig til Dem. Men min almindelige sunde fornuft siger mig, at selvfølgelig er der enkelte "brodne" kar, det er der jo blandt alle grupper af mennesker. Men det må jo ikke gå ud over alle de der reelt har brug for asyl. Vedr. Norge så er der netop mange flygtninge der tilvælger dem lige nu. Der er flygtninge på busser fra  Kbh. Til Norge hver eneste dag. 

Nej og det er nemlig det ærgelige ved at der findes sådan nogle typer .

Og google hvis du tvivler på det er sandt :) 

Det er også et fåtal af mandlige pædagoger der ikke kan holde fingrene fra børn,men derfor har de få der ikke kan ødelagt det for nærmest alle mandlige pædagoger

Min pointe er at netop fordi der findes brodne kar så overskygger det at der i Syrien stadig sidder mennesker der har hårdt brug for hjælp nok mere end dem der havde overskuddet til at rejse. Og de bliver som i så mange andre tilfælde før dem nu glemt fordi både det økonomiske men også det mentale overskud EU landene kan finde bliver brugt på de der havde ressourserne til at rejse. 

Mhs til Norge så har de meldt klart ud at de vil have integration og samarbejde fra dag 1 fra asylansøgere ellers var det farvel Og netop den udmelding sammen med vores at vi skar i ydelser gjorde at mange fravalgte DK og Norge og det er ikke det samme som at ingen tager her eller der til. Men blot at mange har fravalgt. 

Anmeld Citér

7. september 2015

Mor i Aarhus

Sidder netop og ser en fransk dokumentar på DRK om Stalin, og tænker:"Hvorfor gjorde ingen noget, eller hvorfor gjorde ingen nok?" 

Sådan tænker jeg om ethvert folkedrab, enhver human katastrofe. Og her er vi så...

Anmeld Citér

7. september 2015

Elgaard73

Bella&Lina skriver:

Og, hvis de er SÅ oplyste at de ved hvor de kan få bedst økonomisk hjælp, så ved de jo også godt at de ikke behøver frygte politiet her og folk i uniformer......

De flygter altså ikke fra politiet, fordi at de frygter dem. De flygter fra dem, fordi at de IKKE ønsker asyl her i landet.

Hvis de først kommer kontakt med de danske myndigheder, som f.eks politiet, vil de blive registret her i DK, og så snart at de er det, kan de ikke søge asyl i andre lande, men vil blot blive sendt tilbage til DK. Prøv at google Dublin-forordringen.

Så dem som flygter fra politi og lign, er altså IKKE i DK, fordi at de vil have en bid af den danske økonomi. De er blot gennemrejsende, på vej mod Sverige. De har ingen intentioner om at blive her.

Anmeld Citér

7. september 2015

Anonym

Selvfølgelig skal der tages vare på de flygtninge der er mest ilde stedt. Desværre befinder de fattigste af slagsen sug stadig nede i Syrien, ikke ved Rødby.

Men, nuvel, nu er de rigeste af dem nået herop med bestikkelse osv. Har efterladt kone og ofte børn nede i krigshelvede. 

Så, hvis det kommer dertil hvor Danmark skal prioritere,  så tænker jeg Danmark først og fremmest kunne fokusere på de hele familier hvor børnene er med..

Så er familien sammenført på forhånd, og det bliver nemmere at regne ud om et år, hvor mange vi tog ind på det år.

Samtidigt med jeg synes vi skal hjælpe generelt, så ved vi alle, at fortsætter tilstrømningen så falder Danmark på halen.

Og, så skal der ydes en kæmpe indsats for at få folk hjem igen. Dette besværliggøres ofte, fordi balladen trækker ud, år efter år og fordi flygtningene så vælger at få flere børn. Børn der så aldrig har kendt andet og dermed kan argumentere for at blive.

Jeg er ikke ond, jeg er ikke racist, jeg ønsker blot ikke svenske tilstande hvor især sydsvenskere ikke vil bo der mere grundet frygten fortalte de udlændinge der begår voldsom kriminalitet.

Jeg ønsker Danmark skal være dansk, jeg ønsker dog også vellykket integration når det kommer til stykket. For uden det,er vi på røven om tyve år, for så er der er for mange uden danske værdier at kæmpe i mod.

For 8 år siden blev jeg af en muslim advaret om at om ti år, så var de flere end "os". Og så....

Truslen og frygten for at hun skulle få ret sidder i mig, for vi bevæger os dag for dag tættere på hendes trussel.

Så, ja, jeg værner om mit Danmark. Men jeg ønsker ikke folk skal dø, hverken børn eller voksne, jeg ønsker bare integration og respekt for det land de bor i... Og, i sidste ende måske lidttaknemmelighed over at Muhammed fra krigsland fik den lejlighed Lotte blev afvist til, fordi hun trods tre små børn, ikke kunne låne til indskud til og må bo delvist hos sin syge mig og en veninde på skift.

Også selv om der er lidt koldt vand i vandhanen og internettet ikke byder dem velkommen til dk med gratis WiFi.

Anmeld Citér

7. september 2015

lineog4

Anonym skriver:

Selvfølgelig skal der tages vare på de flygtninge der er mest ilde stedt. Desværre befinder de fattigste af slagsen sug stadig nede i Syrien, ikke ved Rødby.

Men, nuvel, nu er de rigeste af dem nået herop med bestikkelse osv. Har efterladt kone og ofte børn nede i krigshelvede. 

Så, hvis det kommer dertil hvor Danmark skal prioritere,  så tænker jeg Danmark først og fremmest kunne fokusere på de hele familier hvor børnene er med..

Så er familien sammenført på forhånd, og det bliver nemmere at regne ud om et år, hvor mange vi tog ind på det år.

Samtidigt med jeg synes vi skal hjælpe generelt, så ved vi alle, at fortsætter tilstrømningen så falder Danmark på halen.

Og, så skal der ydes en kæmpe indsats for at få folk hjem igen. Dette besværliggøres ofte, fordi balladen trækker ud, år efter år og fordi flygtningene så vælger at få flere børn. Børn der så aldrig har kendt andet og dermed kan argumentere for at blive.

Jeg er ikke ond, jeg er ikke racist, jeg ønsker blot ikke svenske tilstande hvor især sydsvenskere ikke vil bo der mere grundet frygten fortalte de udlændinge der begår voldsom kriminalitet.

Jeg ønsker Danmark skal være dansk, jeg ønsker dog også vellykket integration når det kommer til stykket. For uden det,er vi på røven om tyve år, for så er der er for mange uden danske værdier at kæmpe i mod.

For 8 år siden blev jeg af en muslim advaret om at om ti år, så var de flere end "os". Og så....

Truslen og frygten for at hun skulle få ret sidder i mig, for vi bevæger os dag for dag tættere på hendes trussel.

Så, ja, jeg værner om mit Danmark. Men jeg ønsker ikke folk skal dø, hverken børn eller voksne, jeg ønsker bare integration og respekt for det land de bor i... Og, i sidste ende måske lidttaknemmelighed over at Muhammed fra krigsland fik den lejlighed Lotte blev afvist til, fordi hun trods tre små børn, ikke kunne låne til indskud til og må bo delvist hos sin syge mig og en veninde på skift.

Også selv om der er lidt koldt vand i vandhanen og internettet ikke byder dem velkommen til dk med gratis WiFi.

Først det er forfærdeligt der er folk der ikke en gang kan flygte. Men selv rige mennesker kan rammes af en bombe, selv rige mennesker må nogle gange søge på flugt - og ja måske har de haft midlerne til at bestikke. Selvom jeg opfatter mig selvom rimeligt retskaffent menneske, kunne jeg også bøje mange love når det handlede om min families sikkerhed, så der ville jeg nok ikke være et hak bedre end dem.

Og så vil jeg sige, at sidste år var det år vi modtog flest flygtninge. Der kom vi op på 15.000 og af dem var alle ikke muslimer, der er godt nok en bid vej til de 5,5 millioner så "de" er flere end "os". 

Jeg har mødt en del flygtninge og også indvandrere for den sags skyld, og genkender slet ikke den historie om de utaknemmelige muslimer der har invasion som primært mål. Jeg møder mennesker med drømme for fremtiden, mennesker som ved de skal integrere til en grad især for deres børns uddannelse og fremtids skyld. Jeg møder også mennesker som savner deres hjemland, den lethed der er ved at bo hvor man er vokset op, hvor man kan sproget, hvor man har minder. Nogle af dem åbner en grøntsagsbazar og arbejder i døgndrift, nogle forsøger at tage en HF og opnå den uddannelsessøgning de havde da de blev drevet på flugt, nogle af dem er så mærket på sjælen at de dårligt kan hænge sammen, og ja så er der også de brodne kar men de udgør mindretallet. Men vigtigst de er lige så forskellige som vi danskere, og de er altså mennesker 

Anmeld Citér

7. september 2015

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Her annoncen som heldigvis ikke har nået så mange aviser, da en del aviser har nægtet at sætte dem i deres avis. Den skal så også gå viralt, og blandt andet vil Støjberg benytte facebook til at få den delt globalt.

Det er en annonce der har afsenderen officielle Danmark, og hvor officielle Danmark viser det er vigtigt at bruge penge på at varsko alle flygtninge om, at nu er det ikke længere så sjovt at være flygtning i DK:

Jeg ved ikke om der er en pænere måde at sige det på, men.. Inger Støjberg er simpelthen gak i låget. Og jeg kan ikke bære at vi som danskere alle dybest set skal stå som afsender af sådan noget møg. 

Hold op hvor er det forfærdeligt. Og det er grunden til at jeg ikke kommer til at præsentere mig som dansker med oprejst pande de næste 4 år i hvert fald.

Anmeld Citér

7. september 2015

Anonym

lineog4 skriver:

Først det er forfærdeligt der er folk der ikke en gang kan flygte. Men selv rige mennesker kan rammes af en bombe, selv rige mennesker må nogle gange søge på flugt - og ja måske har de haft midlerne til at bestikke. Selvom jeg opfatter mig selvom rimeligt retskaffent menneske, kunne jeg også bøje mange love når det handlede om min families sikkerhed, så der ville jeg nok ikke være et hak bedre end dem.

Og så vil jeg sige, at sidste år var det år vi modtog flest flygtninge. Der kom vi op på 15.000 og af dem var alle ikke muslimer, der er godt nok en bid vej til de 5,5 millioner så "de" er flere end "os". 

Jeg har mødt en del flygtninge og også indvandrere for den sags skyld, og genkender slet ikke den historie om de utaknemmelige muslimer der har invasion som primært mål. Jeg møder mennesker med drømme for fremtiden, mennesker som ved de skal integrere til en grad især for deres børns uddannelse og fremtids skyld. Jeg møder også mennesker som savner deres hjemland, den lethed der er ved at bo hvor man er vokset op, hvor man kan sproget, hvor man har minder. Nogle af dem åbner en grøntsagsbazar og arbejder i døgndrift, nogle forsøger at tage en HF og opnå den uddannelsessøgning de havde da de blev drevet på flugt, nogle af dem er så mærket på sjælen at de dårligt kan hænge sammen, og ja så er der også de brodne kar men de udgør mindretallet. Men vigtigst de er lige så forskellige som vi danskere, og de er altså mennesker 

Og igen handler det om erfaring.. 

For jeg har mødt tæskede kvinder og børn, hvis mænd praktiserende sharialoven i hjemmet og synes delbar nedværdigende at bo i et land uden korrekt muslimsk lovgivning og at det kun var et spørgsmål om tid før de var nok til at kunne stemmes ind på vigtige politiske poster så de den vej kunne gøre Danmark til et bedre sted at være, set med muslimske øjne.

Børn der har lært at bombe sig selv, som martyrere  via de helt og aldeles sindssyge tegnefilm der findes på arabisk.

Jegs siger ikke det gælder alle, slet ikke og siger ikke de overtager Danmark her og nu, men jeg kan love dig for at de vil gøre er forsøg, et lille skridt af gangen.

Der er en grund til jeg er ateist. At jeg mener religion er roden til 90 % af elendigheden i verden og de sidste ti tildeles sociopater, de såkaldte psykopater der vil styre den. 

Ingen tvivl om at have flygtningene været uden religiøs overbevisning, så havde min velvilje til at give dem en sovesofa været større.

Anmeld Citér

7. september 2015

lineog4

Carina:-) skriver:

De annoncer har jeg nu ikke set - men de skal da nok være der.

Hørte om Inger Støjberg som er citeret i Libanesiske aviser om at flygningeydelsen ville blive nedsat med 50% og at det havde fået mange til at ville fortsætte til Sverige.

Norge har en stram politik og der ønsker ingen af dem at komme - så det giver eet stort pres på både Tyskalnd og Sverige og også derfor at Tyskland nu har kaldt til krisemøde . 

Og med fare for at gentage mig selv...så er det ikke bådflygninge vi ser flest af heroppe - de har nemlig ikke overskud til at fortsætte når de først er kommet i land. De bliver i Tyrkiet og Grækenland for de har ikke økonomi og overskud til at tage turen op igennem Europa. 

De er for det meste svage desperate mennekser der bare vil have fred. 

Faldt lige over denne artikel, der er så også bådflygtninge der når her op:

http://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/22189711

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.