Jeg skammer mig over at være dansker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. september 2015

Bella&Lina

Og, hvis de er SÅ oplyste at de ved hvor de kan få bedst økonomisk hjælp, så ved de jo også godt at de ikke behøver frygte politiet her og folk i uniformer......

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2015

lineog4

Carina:-) skriver:

Seriøst så har jeg meget svært ved at tro at jeg efter at have flygtet i uge eller månedsvis ville kunne formå andet end at være lykkelig for at vi nåede frem i live .

Jeg ville ikke nægte at spise fordi jeg ikke mente at et telt var godt nok - eller brokke mig over manglende badeværelse 

Jeg ville ( eller jeg tror jeg ville) være så lykkelig for at nu var vi i sikkerhed at mine børn var i live og at vi var et sted hvor mange forsøgte at gøre det bedste for mig og alle de andre der var kommet samtidig at det ville ligge mig fjernt at brokke mig .

Nogen af dem opfører sig som om de er på charter og skælder ud over hotellet. 

Og ja det er heldigvis ikke alle der er sådan ,lige som det heller ikke er alle der stiller spørgsmålstegn der er racister.

Men pointen er at de der bliver tilbage og som nok mere end nogen andre har brug for Europas hjælp - De forsvinder i  skyggen af dem med ressourser nok til både at flygte og samtidig brokke sig i medierne. 

Først vil jeg sige, at stille spørgsmål er ikke det samme som at være racist. Og synes så sandelig man skal stille spørgsmål og man skal hvis muligt netop sortere de fra der ikke er reelle flygtninge og de bliver jo netop også sorteret fra ved asylbehandlingen.

og ja der er brodne kar - og det kan da også undre mig nogle af de historier især den korte avis er leverandør til (men nu er det jo så også den korte avis). Men for mig giver det ikke anledning til at opføre sig uanstændigt over for den brede masse - mener stadig man er uskyld også som flygtning end til andet er bevist

Anmeld Citér

7. september 2015

lineog4

Bella&Lina skriver:

Jeg er så en af dem der aldrig ville forlade mine børn i et krigshærget land, for at søge asyl i et andet. Men okay. 

Og der er ikke rigtig nogen der kan forklare hvordan man kan være flygtning, flygtet for at kunne overleve, og så sultestrejke, og afvise den mad og hjælp der bliver tilbudt dem. Så er man i min optik udelukkende migrant, og DER synes jeg vi skal sætte en grænse! Vi kan IKKE hjælpe alle. Og migranter bør vi altså ikke hjælpe med asyl i denne situation! Det er min holdning. 

Deres sag bliver prøvet i flygtninge nævnet, og de vurderer hvorvidt de er berettiget til asyl. Er de ikke flygtninge men blot emigranter så vil de få afslag på asyl. Ja så har de sultetsteejket i et hus stillet til rådighed af den danske stat imens. Men det er da heldigvis de få der gør sådan. De flygtninge jeg har mødt qua arbejde har såmænd været helt almindelige som du og jeg, med helt almindelige drømme, helt almindelige ønsker og en af de drømme der måske er aller størst for dem er en dag at kunne vende hjem

Anmeld Citér

7. september 2015

lineog4

Ikke den bedste reklame for vores lille land i dag i Wall street journal - okay med mindre man arbejder efter mottoet hellere negativ opmærksomhed end ingen opmærksomhed:

http://www.wsj.com/articles/denmark-takes-out-adverts-to-tell-refugees-they-arent-welcome-1441630475

Anmeld Citér

7. september 2015

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
modesty skriver:

Du er godt klar over at der er tale om krigshærgede lande, ikke? Eller i bedste fald dybt korrupte lande med en fuldstændigt ikke-eksisterende samfundsstruktur. Man kan ikke presse forandringer ned over et land. Det skal ske internt, før eksterne midler kan gøre en forskel.

Mændene kommer herop først, for at sikre opholdstilladelse og en ordentlig base, og derefter kommer deres familie herop - hvis de ellers har været heldige nok til at få ophold i et land med humane retningslinjer. 

Well Said ����

Anmeld Citér

7. september 2015

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
modesty skriver:

Det er da klart at de hellere vil have ophold i et land hvor de for det første ikke skal frygte at blive smidt ud igen, og for det andet kan være forholdsvis sikre på at blive familiesammenført.

Forestil dig at der er borgerkrig i Danmark. Din mand rejser til en anden del af verden for at skabe et tåleligt liv for sin familie. På vejen hører han et rygte om at i Land A vil han nok ikke kunne få dig og børnene til, men i Land B vil de gerne familiesammenføre. Er han så en forkælet nasser fordi han vælger Land B? 

Det er IKKE p.g.a. sociale ydelser at folk vælger visse lande, det er fordi at de i disse lande er sikret en fair og human behandling, sådan helt, helt grundlæggende.

M.h.t. at have "overskud nok til at undersøge", så handler det vel om at man giver en person nogle penge for at fragte én over et hav, og den person har noget viden som han giver videre.

Derudover er man jo ikke nødvendigvis halvretarderet blot fordi man kommer fra et krigshærget land. Folk i Syrien kan nok også finde ud af at bruge internettet, og det er da fuldstændigt logisk at man sætter sig ind i hvor der er de bedste vilkår for at starte et liv - OG med det mener jeg ikke hvor kontanthjælpen er højest, men hvor man f.eks ved at ens kone og børn også er velkomne, hvor man er sikret opholdstilladelse (som f.eks i Tyskland) og kan undgå at sidde indespærret i en flygtningelejr uden mulighed for at kunne bidrage til samfundet i årevis.

Så rigtigt. Jeg får kvalme over mine medmennesker som lige har lært ordet "bekvemmeligheds flygtinge" og slynger det ud - tænk dog over hvad de mennesker er flygtet fra og og hvilke afsavn de lider - bi SKAL hjælpe. Vi kan bare ikke være andet bekendt!!!

Anmeld Citér

7. september 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil
Tin skriver:

Og lige netop derfor tænker jeg at den bedste hjælp vi kan yde dem,burde foregå i deres eget land, hvor de så dermed fik mulighed for selv aktivt at deltage.

Ligeledes må man også undres over, at størstedelen af de flygtninge der kommer, er mænd og drenge. Deres døtre og kvinder lades tilbage?  Hvorfor?

Måske er jeg uvidende, men det er jo så netop også det der bevidner om den store forskel i vores kultur. 

Ja, ofte er det et mandligt medlem af familien der tar afsted. Det er jo skide farligt! F.eks. Er der mange beretninger om kvinder der bliver solgt til prostitution når de er alene og uden beskyttelse. Samt at bådrejsen, kørsel i et lukket lastrum i en bil osv. Er anstrengende og risikofyldt. i den arabiske arabiske kultur er manden beskytteren. Ofte venter kvinder og børn på familiesammenføring.

Anmeld Citér

7. september 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil
Carina:-) skriver:

Jeg får ondt i maven over billeder af druknede mennesker og grædende børn.

MEN jeg undrer mig også over at man har overskud til at undersøge hvor der er "godt at være" frem for bare at finde et sted hvor der er fred .

Ingen af dem ønsker f.eks at komme til Norge hvor de har en stram flygningepolitik hvor man kræver integration og samarbejde .

Og ingen ønsker at komme til f.eks Polen som også er et EU land men ikke med de goder vi har. 

Og efter at de Libanesiske aviser har bragt en artikel om Inger Støjberg der vil sænke flygningeydelsen med 50% har mange fravalgt DK og vil hellere fortsætte til Sverige. 

Jeg synes bestemt vi skal hjælpe- men vi skal ikke underkende de facts at der vil ske konsekvenser pga den store flygningestrøm og at der er nogen der skal betale gildet og det bliver de der arbejder for pengene kan kun findes ved at øge skatten. 

Og ja jeg er så også blevet ret provokeret af de personer der vælger at sultestrejke pga de ikke synes de forhold de bliver tilbudt er i orden . Det kan godt være det kun er et fåtal men derfor er det stadig ødelæggende for dem der virkelig flygter for deres liv og er taknemmelige for at de får vand og mad - 

Her i Herning sutestrejkde de også og mente vi behandlede dem som dyr pga de måtte spise deres mad i et telt pga CF kasernen ikke havde plads til andet end sovepladser. 

Så kan jeg godt mærke jeg bliver lidt træt især fordi det så går udover de stakler der lige nu kæmper ude på middelhavet og som i mine øjne er mere trængende end bekvemmelighedsflygningene. 

Polen samt en del andre østeuropæiske lande nægter at modtage flygtninge især de der ikke er kristne. så det er altså ikke så nemt at tage dertil. Norge modtager masser af flygtninge lige nu. Så der er du fejlinformeret. 

De der sultestrejker foran Udlændingestyrelsen, gør det jo i desperation over, at de ikke kan få deres familie ud af krigszonen. Jeg har ikke før hørt om andre sultestrejkende..

Anmeld Citér

7. september 2015

Carina:-)

Polen samt en del andre østeuropæiske lande nægter at modtage flygtninge især de der ikke er kristne. så det er altså ikke så nemt at tage dertil. Norge modtager masser af flygtninge lige nu. Så der er du fejlinformeret. 

De der sultestrejker foran Udlændingestyrelsen, gør det jo i desperation over, at de ikke kan få deres familie ud af krigszonen. Jeg har ikke før hørt om andre sultestrejkende..

Jeg skrev at mange fravalgte Norge pga deres stramme udlændinge politik ikke at de ikke ville modtage 

Og Polen vil skam også gerne modtage - de bliver også fravalgt men der er det pga der ikke er økonomisk sikkerhed for flygtninge.

Og mhs til sultestrejke så var det f.eks i Hørsholm fordi at de mente ikke at delekøkken var værdigt når de fik deres familier herop.

I Herning var det pga at CF var nødt til at lade dem spise i et telt fordi der ikke var plads andre steder .

Det er ikke ensbetydende med at alle er sådan ,men det er helt sikkert at det  er med til at ødelægge det for rigtig mange mennekser som sætter pris på fred og simpel hjælp 

Anmeld Citér

7. september 2015

Babilooo

SØS skriver:

Så rigtigt. Jeg får kvalme over mine medmennesker som lige har lært ordet "bekvemmeligheds flygtinge" og slynger det ud - tænk dog over hvad de mennesker er flygtet fra og og hvilke afsavn de lider - bi SKAL hjælpe. Vi kan bare ikke være andet bekendt!!!

Ok .. Men så svar på hvor, hvem og hvormange?

det er rigtig nemt at sidde og føle med disse mennesker mens vores eget velfærdssystem styrter i grus. Jeg har virkelig ond af dem. Men det er naivt at tro at lille Danmark kan hjælpe alle trængte. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.