Hck skriver:
Jeg har intet sted sagt af noget var underordnet eller noget andet negativt, jeg spurgte bare hvad det var ved selve skrivelsen der var negativt. ( altså selve ordene, og ikke hvad resten af verden måske tænker). Og det har du jo ikke svaret på.
Men man kan bare ikke tage ord ud af en kontekst. Læste jeg teksten som et notat til folketinget ville jeg anse den som faktuel og sober (vil dog så sige den er aktuel befængt med en del fejl, men det kommer jeg til). Her ville jeg læse den med budskabet: sådan er reglerne nu, det skal vi forholde os til og arbejde med.
læste jeg den i libanesisk avis på arabisk stående i flygtninge lejr, så læste jeg den med budskabet: sådan er reglerne nu, hold jeg væk.
Der skrevne ord kan aldrig trækkes ud af sin kontekst, der er forskel på ordene og deres mening afhængig af deres modtagere.
Men derudover er jeg så også blevet klogere i dag, de faktuelle ord er ikke alene en gennemgang af forholdene i DK, for de udelader vigtige oplysninger som gør de er vildledninger. Ja faktisk ved stort det ingen af de syriske flygtninge skulle leve med en del af reglerne. Blandt andet gælder reglen om familiesammenføring ikke for størstedelen af dem. Nemmere at smide link end forklare:
http://www.information.dk/545096
Anmeld
Citér