Jeg skammer mig over at være dansker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Hck skriver:

Fint nok, men der er ikke det jeg spørg om. Jeg spørg om hvad det er  ved den tekst/ det brev, (der er kommet vidt omkring ), det er selve teksten jeg spørg om, og ikke hvad andre lande mener. Håber at du forstår hvad jeg mener

Du mener, konteksten er underordnet? Det er den, der udgør det primære problem. Der er i sandhed forskel på at lave et internt notat om ændringer i flygtningeydelser og -vilkår og på, som en helt enkeltstående og unik handling, at oprette annoncer i udenlandske aviser, stilet direkte til potentielle asylansøgere. 

Hvis det ikke er åbenlyst for dig,  at konteksten, "sendefladen" og modtagergruppen er særdeles vedkommende i ethvert tilfælde, hvor skriftlig information deles, kan jeg ikke gøre det tydeligere for dig. Jeg går ud fra, de fleste af os, både privat og professionelt, er meget opmærksomme på, hvilke informationer, vi deler med hvem og i hvilke fora. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2015

Hck

Profilbillede for Hck
Mor og meget mere skriver:

Du mener, konteksten er underordnet? Det er den, der udgør det primære problem. Der er i sandhed forskel på at lave et internt notat om ændringer i flygtningeydelser og -vilkår og på, som en helt enkeltstående og unik handling, at oprette annoncer i udenlandske aviser, stilet direkte til potentielle asylansøgere. 

Hvis det ikke er åbenlyst for dig,  at konteksten, "sendefladen" og modtagergruppen er særdeles vedkommende i ethvert tilfælde, hvor skriftlig information deles, kan jeg ikke gøre det tydeligere for dig. Jeg går ud fra, de fleste af os, både privat og professionelt, er meget opmærksomme på, hvilke informationer, vi deler med hvem og i hvilke fora. 

Jeg har intet sted sagt af noget var underordnet eller noget andet negativt, jeg spurgte bare hvad det var ved selve skrivelsen der var negativt. ( altså selve ordene, og ikke hvad resten af verden måske tænker). Og det har du jo ikke svaret på.

Anmeld Citér

12. september 2015

Mor og meget mere

Hck skriver:

Jeg har intet sted sagt af noget var underordnet eller noget andet negativt, jeg spurgte bare hvad det var ved selve skrivelsen der var negativt. ( altså selve ordene, og ikke hvad resten af verden måske tænker). Og det har du jo ikke svaret på.

Jeg mener, det er skammeligt, at vi har skåret ned på integrationsydelserne med op til 50 procent. Jeg mener, det er skammeligt, at vi først accepterer familiesammenføringer efter et år.

Og jeg mener ikke mindst - og det handler om konteksten - at det er skammeligt, vi netop strammer nu, hvor behovet for hjælp er allermest aktuelt, samt at informationen har fået form af annoncer. 

Anmeld Citér

13. september 2015

lineog4

Hck skriver:

Men man kan bare ikke tage ord ud af en kontekst. Læste jeg teksten som et notat til folketinget ville jeg anse den som faktuel og sober (vil dog så sige den er aktuel befængt med en del fejl, men det kommer jeg til). Her ville jeg læse den med budskabet: sådan er reglerne nu, det skal vi forholde os til og arbejde med.

læste jeg den i libanesisk avis på arabisk stående i flygtninge lejr, så læste jeg den med budskabet: sådan er reglerne nu, hold jeg væk.

Der skrevne ord kan aldrig trækkes ud af sin kontekst, der er forskel på ordene og deres mening afhængig af deres modtagere.

Men derudover er jeg så også blevet klogere i dag, de faktuelle ord er ikke alene en gennemgang af forholdene i DK, for de udelader vigtige oplysninger som gør de er vildledninger. Ja faktisk ved stort det ingen af de syriske flygtninge skulle leve med en del af reglerne. Blandt andet gælder reglen om familiesammenføring ikke for størstedelen af dem. Nemmere at smide link end forklare:

http://www.information.dk/545096

Anmeld Citér

13. september 2015

nebbe

Anonym skriver:

Umodent? 

Jeg siger bare hvad jeg mener, ligesåvel at du siger hvad du mener. 

Ser da absolut intet umodet i det.

At #sige sin mening# frikender jo ikke en for at være umoden?? 

Anmeld Citér

13. september 2015

Mor og meget mere

Hck skriver:

Jeg kom lige til at tænke på et paralleleksempel: Regeringen beslutter at skære markant på kontanthjælp. Nyheden omtales selvfølgelig i medierne. Derudover laver regeringen en særlig annonce, hvor stramningerne i meget forenklet punktform beskrives, og betaler for at få annoncen bragt på et forum for unge mødre. Ikke andre steder. 

Du kunne spørge, hvad der dog var galt i teksten i sig selv og modtage meget blandede svar - nogle i befolkningen ville synes, det var alletiders, at der blev skåret på KH, andre ville være vrede og fortvivlede. Mon ikke, du også ville hæfte dig ved, at man specifikt valgte at annoncere netop på et forum for unge mødre? - givetvis ud fra en betragtning om, at hér fandt man rent statistisk relativt mange KH-modtagere, underforstået, at nu måtte de hellere få fingeren ud og finde sig et job?  

Anmeld Citér

13. september 2015

Anonym trådstarter

A&F skriver:

Synes faktisk godt du kan være stolt af at være dansk. Hvad IS(Inger Støjberg ) gør er til grin og skammeligt ja, men der har været så mange almindelige danskere som virkelig har hjulpet de her flygtninge i Danmark over de seneste dage. Det varmer virkelig, og du aner ikke hvor overraskede mange danskere med anden etnisk baggrund er over den smukke imødekommenhed, støtte og hjælp. Tager sku hatten af for de danskere  

Ja det er så dejligt at der er så mange ordentlige mennesker! Jeg bryder mig bare ikke om at vi nærmest som nation står som afsender på Inger Støjbergs modbydelige annoncer.

Heldigvis har jeg læst i dag at der nu ser ud til at være et flertal af danskere der synes vi skal tage imod flere flygtninge. Så skal det også bare lige gælde på Christiansborg 

Og tak for det fine indlæg 

Anmeld Citér

13. september 2015

modesty

Stor, stor respekt til Jens Rohde for at gå så voldsomt i hartkorn med partiledelsen som han gør i den her sag.

Sakset fra facebook:

"Martin Henriksen siger på tv, at kommunerne er voldsomt pressede og ikke kan følge med og derfor ikke kan rumme flere flygtninge.
Som viceborgmester i Viborg k ommune vil jeg gerne understrege, at vi på ingen måde føler os presset. Vi står med en opgave, og den tager vi på os med glæde.

Det er en udfordring, men vi giver den en ekstra skalle med positiv tilgang.

På en uge er der kommet 3000-4000 til Danmark. Knap 900 har søgt opholdstilladelse i landet. 900!!!!!!

Til sammenligning kom der 30.000 til München sidste weekend og 12.000 i går.

Jeg ville ønske, at vores landspolitikere ville tørre øjnene og gå ind i dialogen om, hvordan vi alle i fællesskab kan løse den opgave, vi står med. Vi er verdens rigeste land. Vi er verdens lykkeligste folk. Hvis ikke vi kan følge med, må vi stramme balderne lidt. Vi kan godt!"

Anmeld Citér

13. september 2015

modesty

Og:

http://www.information.dk/545106

Det er bare så underskudsagtigt og lavt.

Anmeld Citér

13. september 2015

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Og:

http://www.information.dk/545106

Det er bare så underskudsagtigt og lavt.

Virkelig grotesk, ja..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.