Jeg skammer mig over at være dansker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.233 visninger
279 svar
772 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. september 2015

Anonym trådstarter

Ja og jeg føler mig heller ikke som en, på trods af at mit biologiske ophav består udelukkende af det man vel kalder danskere. Og det er der jo efterhånden meget skrappe krav til hvornår man må! Jeg synes regeringens anti-flygtningeannoncer er direkte ondskabsfulde og totalt blottet for menneskelig empati!! Når folk er villige til at risikere deres børns liv, så er de sgu ikke på vej til Danmark efter an "lønforhøjelse" som Lars Løkke så usympatisk kaldte det under valgkampen. Som jeg netop læste i en artikel (kan ikke sige det bedre selv, det er spot on):

"Chefredaktør på det seriøse tyrkiske dagblad Cumhuriyet, Dagan Satmis, hælder til ikke at bringe annoncen. 

- Jeg finder det dybt usmageligt, at en dansk minister i ramme alvor mener, at flygtninge nærmest sidder med et rejsekatalog og vælger det land, hvor de skal søge asyl i. Jeg finder ideen med at annoncere for at holde folk væk dybt umoralsk og uetisk, siger han."

Heldigvis har jeg brune øjne og ikke blond hår, så jeg kan måske bilde folk ind at jeg ikke er dansker på trods af hvad biologien siger. for det her, det kan jeg slet, slet ikke stå inde for. Er jeg den eneste?? 

Stakkels, stakkels forældre og børn der er uvelkomne på trods af at deres liv afhænger af andres velvilje.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2015

Sprit25

Jeg er heller ikke ligefrem stolt her til morgen. Synes dog de betjente i rødby fortjener en plads i himlen sådan som de tog imod de flygtninge vi fik igår. 

Naturligvis skal vi ikke bare lukke ind hvis vi ikke kan, men over halvdelene af dem kom igår vil hellere til Sverige så jeh forstå ikke hvorfor vi ikke bare kan hjælpe dem videre istedet for at sende tilbage. 

Håber Inger Støjberg sover dårligt om natten. 

Anmeld Citér

7. september 2015

MysteriousAngel

Jeg er fuldkommen enig. 

Jeg krummer tæer hver gang en af mine Facebook venner siger noget dybt racistisk. Jeg har faktisk overvejet at droppe dem, jeg kan slet ikke se hvordan vi nogensinde skulle være venner efter at have set og hørt deres meninger om sådan noget fundamentalt. 

Anmeld Citér

7. september 2015

Sandratoft

Anonym skriver:

Ja og jeg føler mig heller ikke som en, på trods af at mit biologiske ophav består udelukkende af det man vel kalder danskere. Og det er der jo efterhånden meget skrappe krav til hvornår man må! Jeg synes regeringens anti-flygtningeannoncer er direkte ondskabsfulde og totalt blottet for menneskelig empati!! Når folk er villige til at risikere deres børns liv, så er de sgu ikke på vej til Danmark efter an "lønforhøjelse" som Lars Løkke så usympatisk kaldte det under valgkampen. Som jeg netop læste i en artikel (kan ikke sige det bedre selv, det er spot on):

"Chefredaktør på det seriøse tyrkiske dagblad Cumhuriyet, Dagan Satmis, hælder til ikke at bringe annoncen. 

- Jeg finder det dybt usmageligt, at en dansk minister i ramme alvor mener, at flygtninge nærmest sidder med et rejsekatalog og vælger det land, hvor de skal søge asyl i. Jeg finder ideen med at annoncere for at holde folk væk dybt umoralsk og uetisk, siger han."

Heldigvis har jeg brune øjne og ikke blond hår, så jeg kan måske bilde folk ind at jeg ikke er dansker på trods af hvad biologien siger. for det her, det kan jeg slet, slet ikke stå inde for. Er jeg den eneste?? 

Stakkels, stakkels forældre og børn der er uvelkomne på trods af at deres liv afhænger af andres velvilje.

Jeg er helt enig

Der er så mange der kalder flygtningene for "bekvemmelighedsflygtninge" og det er så grimt, når man tænker på hvordan virkeligheden egentlig ser ud for dem. 

Mange bruger frasen om at vi har bidraget til vores velfærdssystem, og derfor er det kun os der skal have fordele af det, men... når folk rundt omkring os drukner og bliver behandlet som dyr i kampen for at flygte fra Assad styret eller IS, så kan jeg slet ikke forstå at man kan være så egoistisk at ville holde på sit.

Tonen over for flygtninge er blevet så grim at jeg virkelig skammer mig Det er som om de bliver betragtet som andenrangsmennesker. 

Anmeld Citér

7. september 2015

MEAK

Danmark skal naturligvis også løfte sin del af løsningen på den ufattelige tragiske flygtningesituation, som vi er vidner til i øjeblikket. Det er frygtelige scenarier, vi ser hver dag. Men når det så er sagt, så er det også meget naivt ikke at forholde sig til, hvordan flygtningestrømmen pågår - for hvis du tror, at der ikke er immigranter/flygtninge, der ikke har udset sig specifikke lande at søge asyl i, tager du fejl. Der er skam listerover hvilkelande, der har de bedste forhold for bl.a. Forsørgelse, familiesammenføring osv.

Europas politikere har siddet på deres handlingslammede hænder alt for længe, istedet for at skride til handling og skabe rammerne for at vi i EU er klar til at modtage så mange mennesker, og det har fatale og desperate konsekvenser. Om regeringens strategi med at oplyse menneskesmuglere har effekt, skal jeg ikke kunne sige, men hvis det bare kan få nogle til at stoppe i stedet for at tage livsfarlige ruter videre igennem EU, kunne det være nogle liv kunne spares.

optimalt oprettedes der visitationslejre i de nærmeste lande, hvorefter flygtninge kunne fordeles til EUs øvrige lande på sikker vis og ikke i en iltfattig lastbil eller overfyldt færge.

Anmeld Citér

7. september 2015

Sprit25

MEAK skriver:

Danmark skal naturligvis også løfte sin del af løsningen på den ufattelige tragiske flygtningesituation, som vi er vidner til i øjeblikket. Det er frygtelige scenarier, vi ser hver dag. Men når det så er sagt, så er det også meget naivt ikke at forholde sig til, hvordan flygtningestrømmen pågår - for hvis du tror, at der ikke er immigranter/flygtninge, der ikke har udset sig specifikke lande at søge asyl i, tager du fejl. Der er skam listerover hvilkelande, der har de bedste forhold for bl.a. Forsørgelse, familiesammenføring osv.

Europas politikere har siddet på deres handlingslammede hænder alt for længe, istedet for at skride til handling og skabe rammerne for at vi i EU er klar til at modtage så mange mennesker, og det har fatale og desperate konsekvenser. Om regeringens strategi med at oplyse menneskesmuglere har effekt, skal jeg ikke kunne sige, men hvis det bare kan få nogle til at stoppe i stedet for at tage livsfarlige ruter videre igennem EU, kunne det være nogle liv kunne spares.

optimalt oprettedes der visitationslejre i de nærmeste lande, hvorefter flygtninge kunne fordeles til EUs øvrige lande på sikker vis og ikke i en iltfattig lastbil eller overfyldt færge.

Men er det ikke meget naturligt når man alligevel skal flygte at man så gerne vil et sted hen hvor alt er godt? Plus jeg læste her til morgen en journalist sige, dem der flygter er ofte så fattige og dårligt uddannet at de slet ikke kan sætte sig ind i ydelserne at det er menneskesmuglere der fortæller dem hvor de skal søge hen

Anmeld Citér

7. september 2015

Sandratoft

MEAK skriver:

Hvis det var mig der var på flugt med min familie, ville jeg også flygte derhen hvor vi kunne få det bedste vilkår, og fx ikke blive i det kriseramte grækenland. Det tænker jeg er meget logisk? 

Anmeld Citér

7. september 2015

Bella&Lina

Anonym skriver:

Jeg må bundærligt indrømme at jeg finder det meget mærkeligt at se hvordan flygtninge, som efter sigende flygter fra rædsel og terror, og blot søger efter et sted de kan få ro og ikke bekymre sig for deres og deres børns liv, kan løbe fra politiet der står og tager imod dem, kan nægte og vil spise mad som røde kors tilbyder dem osv osv! Og racisme kortet synes jeg kun skal holdes langt ude af sådan en debat, det er i min verden usmageligt og blive ved og trække det kort. Modargumenter hvis man skal debattere. 

Anmeld Citér

7. september 2015

Anonymor10

Bella&Lina skriver:

Jeg må bundærligt indrømme at jeg finder det meget mærkeligt at se hvordan flygtninge, som efter sigende flygter fra rædsel og terror, og blot søger efter et sted de kan få ro og ikke bekymre sig for deres og deres børns liv, kan løbe fra politiet der står og tager imod dem, kan nægte og vil spise mad som røde kors tilbyder dem osv osv! Og racisme kortet synes jeg kun skal holdes langt ude af sådan en debat, det er i min verden usmageligt og blive ved og trække det kort. Modargumenter hvis man skal debattere. 

Det synes jeg sådan set er meget logisk. Hvis man eks. flygter fra et diktatorisk styre, så kan jeg sådan set godt forstå hvis man ikke er specielt autoritetstro overfor uniformerede betjente.

Jeg synes dit indlæg er et meget fint eksempel på problemets kerne - manglende empati. Det er vel ikke SÅ svært at forsøge at sætte sig ind i hvad man føler som flygtning?

Jeg vil lægge hovedet på blokken for at du ville være aldeles ligeglad med mad fra Røde Kors i dit nærmiljø, hvis dit nærmiljø er inficeret med IS-krigere.

Og hvad mener du med "osv osv"? Hvad er det disse flygtinge gør forkert?

OG "efter sigende flygter fra rædsel og terror". Den tror jeg taler for sig selv.

Anmeld Citér

7. september 2015

Sprit25

Bella&Lina skriver:

Problemet er hvis de bliver registret her SKAL de søge asyl her. Det har mange af dem ikke lyst til da de hellere vil til Sverige hvor de måske har familie. De ser politi igår, tænker shit hvad nu? En løber også løber en mere også sker panikken! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.