Jeg skammer mig over at være dansker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2015

Anonym

Tænker  lidt, var det i  2010 de brændte vores danske flag af, der var 

Danmark ikke godt nok til dem !!

Så  hvorfor Søren kommer de strømmede til Danmark nu pludselig!! 

Jeg er overhovedet ikke racist, har rigtig mange udlændinge som venner, men jeg bliver lige i denne her situation lidt harm, over at de har hadet Danmark og brændt vores flag. 

Men hov, nu er Danmark pludselig godt nok til dem. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2015

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er overhovedet ikke racist, har rigtig mange udlændinge som venner, men jeg bliver lige i denne her situation lidt harm, over at de har hadet Danmark og brændt vores flag. 

Det er da skisme ikke de samme mennesker der brænder et flag af og efterfølgende flygter herop.. det er at skære folk over en kam..

Anmeld Citér

8. september 2015

Anonym

Sandratoft skriver:

Jeg er helt enig

Der er så mange der kalder flygtningene for "bekvemmelighedsflygtninge" og det er så grimt, når man tænker på hvordan virkeligheden egentlig ser ud for dem. 

Mange bruger frasen om at vi har bidraget til vores velfærdssystem, og derfor er det kun os der skal have fordele af det, men... når folk rundt omkring os drukner og bliver behandlet som dyr i kampen for at flygte fra Assad styret eller IS, så kan jeg slet ikke forstå at man kan være så egoistisk at ville holde på sit.

Tonen over for flygtninge er blevet så grim at jeg virkelig skammer mig Det er som om de bliver betragtet som andenrangsmennesker. 

Hvorfor bliver flygtningene ikke i Østrig? Eller Ungarn? Eller Tyskland? Hvorfor bliver de ikke i Danmark? Handler det ikke om at flygte fra krig? Jeg har fuld forståelse for at de kommer et forfærdeligt sted fra, men at man absolut skal til Sverige, og ikke kan nøjes med et af de andre lande, ja det kan jeg ikke forstå.

Anmeld Citér

8. september 2015

Anonym

Carina:-) skriver:

Nej og det er nemlig det ærgelige ved at der findes sådan nogle typer .

Og google hvis du tvivler på det er sandt :) 

Det er også et fåtal af mandlige pædagoger der ikke kan holde fingrene fra børn,men derfor har de få der ikke kan ødelagt det for nærmest alle mandlige pædagoger

Min pointe er at netop fordi der findes brodne kar så overskygger det at der i Syrien stadig sidder mennesker der har hårdt brug for hjælp nok mere end dem der havde overskuddet til at rejse. Og de bliver som i så mange andre tilfælde før dem nu glemt fordi både det økonomiske men også det mentale overskud EU landene kan finde bliver brugt på de der havde ressourserne til at rejse. 

Mhs til Norge så har de meldt klart ud at de vil have integration og samarbejde fra dag 1 fra asylansøgere ellers var det farvel Og netop den udmelding sammen med vores at vi skar i ydelser gjorde at mange fravalgte DK og Norge og det er ikke det samme som at ingen tager her eller der til. Men blot at mange har fravalgt. 

Men hvordan kan man som flygtning vælge eller fravælge? Handler det ikke om at komme i sikkerhed med sin familie?

Anmeld Citér

8. september 2015

lineog4

Anonym skriver:

Hvorfor bliver flygtningene ikke i Østrig? Eller Ungarn? Eller Tyskland? Hvorfor bliver de ikke i Danmark? Handler det ikke om at flygte fra krig? Jeg har fuld forståelse for at de kommer et forfærdeligt sted fra, men at man absolut skal til Sverige, og ikke kan nøjes med et af de andre lande, ja det kan jeg ikke forstå.

Man ønsker vel at ende et sted hvor man kan se sig selv i et stykke tid. Skulle jeg flygte fra Danmark ville jeg da også stile mod Italien selvom jeg kom igennem både Tyskland og Østrig, for i Italien, var min familie, et sted hvor jeg vidste der var husly, arme der tog imod mig og min familie og passede på mig. 

De som kommer lige pt og vil til Sverige har for en stor del (eller i hvert fald dem der er blevet talt med) familie i Sverige. 

Anmeld Citér

8. september 2015

lineog4

Anonym skriver:

Så hvis vi (Gud forbyde det) skal flygte om 6 år, så skal vi også få at vide vi ikke er velkomne for I spyttede jo efter os - alle danskere spytter efter syrere og skal derfor aldrig have lov at komme til Syrien:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

8. september 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg synes egentligt det er "sjovt", hvor mange der ved hvordan de ville reagere i sådan en situation. En situation som er så langt væk fra deres egen hver dag.. Man kan vel altid være bagklog. 

Anmeld Citér

8. september 2015

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

Men hvordan kan man som flygtning vælge eller fravælge? Handler det ikke om at komme i sikkerhed med sin familie?

Jo og derfor burde det først kommende rolige land jo være fint nok. Og de burde ikke udsætte deres børn for den fare det er,at vandre op gennem Europa.  Nogle af børnene er jo allerede blevet syge/skadet,  så ville det vel være naturligt at stoppe i det først givne land, og ikke jagte efter det sted med flest mulige penge??

Et eller andet sted forstår jeg godt at det er så mange der sætter spørgsmålstegn ved deres flugt videre op. 

Jeg har VIRKELIG ondt af dem, jeg har bare svært ved at forholde mig til, at de flygter fra krig, men at de selv sammentidig forsætter med at sætte deres børns liv og helbred i fare. 

Anmeld Citér

8. september 2015

Sandratoft

Anonym skriver:

Hvorfor synes du at de mennesker kun har ret til at tænke på et af de mest basale behov, nemlig overlevelse? 

De ved nok godt at den her krig ikke er overstået i næste måned, og vil derfor gerne have de bedste muligheder for dem selv og deres familie. I Sverige er det nemt at familiesammenføre, og så er det selvfølgelig der de gerne vil hen. Hvem kan fortænke dem i det? 

Jeg vil blankt indrømme at hvis Danmark var i krig, ville jeg gøre alt og flygte længst muligt for at få min familie det sted hen hvor vi havde de allerbedste muligheder. Flygtninge er ikke laverestående mennesker som bare skal nøjes, de stræber også efter muligheder for at kunne opnå det bedst mulige liv.

Anmeld Citér

8. september 2015

Tin

Profilbillede for Tin
Sandratoft skriver:

Hvorfor synes du at de mennesker kun har ret til at tænke på et af de mest basale behov, nemlig overlevelse? 

De ved nok godt at den her krig ikke er overstået i næste måned, og vil derfor gerne have de bedste muligheder for dem selv og deres familie. I Sverige er det nemt at familiesammenføre, og så er det selvfølgelig der de gerne vil hen. Hvem kan fortænke dem i det? 

Jeg vil blankt indrømme at hvis Danmark var i krig, ville jeg gøre alt og flygte længst muligt for at få min familie det sted hen hvor vi havde de allerbedste muligheder. Flygtninge er ikke laverestående mennesker som bare skal nøjes, de stræber også efter muligheder for at kunne opnå det bedst mulige liv.

Er det et basalt behov "kun at tænke på overlevelse "??

Jeg ville da mene det var det vigtigste behov!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.