Carina:-) skriver:
Synes nu ikke nogen siger at man er ringere flygning fordi man tager tog?
Det folk sætter spørgsmål tegn ved er blandt andet at man i alt det kaos stadig formår at stille sig kritisk an over for modtagerlandets hjælp.
Og efterlyser svar på hvad der kommer til at ske når vi her i Europa skal forsørge og forsøge at integrere mange mennesker Og ja jeg er da bekymret for hvad der sker med dem der bliver i Syrien for dem er der ikke mange der skønker en tanke på trods af at de reelt nok er de svageste i det her spil ,men penge til dem kommer næppe på finansforhandlingerne.
Men vi må jo se hvad der sker i fremtiden - For det her kommer til hve konsekvenser Jeg håber bare ikke regningen går videre til vores børn for de har "betalt" nok .
Det ville du vel også kunne i kaoset? Jeg mener fordi man mister sit hjem mister man jo ikke sin evne til at træffe beslutninger, til at lytte, til at spørge og til at forstå.
Når man flygter går jeg udfra man er i en form for chok, har selv været i totalt chok og jeg var systematisk, trak netop på det der er min spidskompetence: sætte mig ind i tingene, handle og gøre det velovervejet. Hvorfor skulle jeg dog miste den evne bare fordi jeg pludselig var flygtning?
Og jeg ville sørme også som flygtning slå en stor bue uden om fx Danmark og gå videre mod Sverige hvor der er en større mulighed for genforening med min familie inden for en overskuelig fremtid.
Nej desværre skærer vi jo konstant i bistanden til lande omkring os i krise, så med sikkerhed er det ikke fra Danmark hjælpen til de der er ladt tilbage i Syrien kommer. Men at det skulle fraholde os fra at i det mindste føre en anstændig flygtninge politik, lave en fælles kurs med EU mm, forstår jeg ikke.
Og regningen, hmm hvem ved, måske er der også en regning for de annoncer som nogen skal betale. Det mener en del spidser inden for dansk erhverv i hver fald der er.
Anmeld
Citér