Jeg skammer mig over at være dansker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. september 2015

Mor i Aarhus

Anonym skriver:

Jeg må sige jeg fatter heller ikke iPhoneeksemplet. Vil det sige at folk med iPhones ikke skal reddes? Og gælder det i alle tilfælde? Hvad med danskere med iPhones, skal de ikke have goder som feks gratis lægehjælp?

Hvorfor vil folk ikke sætte sig ind i hvor forfærdeligt det må være at være flygtning?!

Eller; hvis man har en IPhone, er man udødelig

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Som flygtning fra et krigsramt land, kan jeg kun sige at jeg er skræmt over nogle af de kommentarer jeg læser på fx. Facebook skrevet af danskere ift. de nuværende flygtninge. Det er helt klart, at de aldrig har oplevet at blive jagtet ud af deres hjem og miste alt. De har aldrig oplevet,  at skulle se sine nærmeste blive skudt eller tortureret. Dermed er det også svært at identificere sig med flygtninge. 

Men at man INGEN empati i ens hjerte besidder, vil jeg ALDRIG komme til at forstå. ALDRIG! 

Hilsen, 

En flygtning, som er meget taknemmelig for at have fået lov til at blive i DK og få et normalt liv. Tak Danmark 

Tak for dit værdifulde indspark i debatten! Jeg nægter at tro på at folk er så uempatiske som det nogle gange ser ud til de er. Jeg håber det er fordi vi er meget forkælede i Danmark og vi derfor glemmer at det er rigtige mennesker vi snakker om når vi snakker "flygtninge". Måske bliver det så abstrakt at (nogle) folk har for nemt ved at distancere sig fra de umenneskelige ting der foregår rundt omkring i verden. Desværre er vores regering pt nogle af de folk der ikke besidder evnen til at se udover sig selv. Det betyder heldigvis ikke at alle danskere er sådan. Langt fra.

Jeg bruger slet ikke Facebook og det er jeg faktisk rigtigt glad for når jeg hører hvordan tonen er. Beklager virkelig at du har været nødt til at læse den slags. Og jeg er enig. Du skal ikke takke nogen, selvfølgelig skal du have et godt liv og fedt at du har fået det i Danmark 

Anmeld Citér

7. september 2015

Anonym trådstarter

Mor i Aarhus skriver:

Eller; hvis man har en IPhone, er man udødelig

Pokkers, så er det måske ude med mig! Har kun en HTC.

Anmeld Citér

7. september 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil

Jeg har det også rigtig skidt med det der foregår. Dog nægter jeg at skamme mig over at være dansker. Det er for pokker også mit land! Jeg nægter at det skal være intolerance, frygt og uvidenhed der skal sætte dagsordenen! Jeg kan blive så pisse arrig over den stupiditet der lægges for dagen. Jeg synes politikere og medier er total ansvarsløse og kortsynede i deres fremmedfjendske retorik. Havd tror de lige vi får for et samfund ud af det? Kommer vores samfund måske til at blive mere fredeligt, opmuntrer det flygtninge og efterkommere til at integrere sig og bidrage positivt når de konstant får at vide at de er uønskede og andenrangs... Jeg tror tryk avler modtryk, ved at være hadske er vi bare med til at få f.eks. Religiøs fanatisme til at blomstre

Anmeld Citér

7. september 2015

Mor i Aarhus

Anonym skriver:

Pokkers, så er det måske ude med mig! Har kun en HTC.

Ha ha ha 

Anmeld Citér

7. september 2015

modesty

Jeg har bare svært ved at se, at de har det SÅ hårdt som du beskriver i første afsnit... De kom med iPhone, lækre kufferter mv....og mange af dem har betalt i flere tusinde kroner for at komme herop....ergo må jeg udlede at de rent faktisk har nogle ressourcer som de kunne trække på!!

Mange er jo netop ikke blevet bombet, men flygter fordi de frygter at blive sendt i krig!! DERFOR ser vi flest mænd og drenge der flygter!!

Og så efterlader de deres koner til tortur og voldtægt eller døden fordi de ikke kan/vil fortælle hvor mændene er.... Er det okay?

Hvis de alle tog skeen i anden hånd og gik til modangreb, sammen med ALLE de lande der iforvejen kæmper så kunne der være en lille chance for at de kunne rette landet op.... Den chance er der ihverfald ikke,ved at flygte. 

Som jeg også skriver til Carina - bomber, soldater og torturbødler skelner ikke mellem rig og fattig. Hvad skal man bruge penge til hvis ens hjem er væk og ens naboer er slået ihjel?

Jeg kan ikke se hvorfor det er afgørende for noget som helst om en flygtning har haft penge og status i sit hjemland eller ej. Dét der må være afgørende, er hvad man flygter fra.

Anmeld Citér

7. september 2015

Roselil

Tin skriver:

Ahhhh helt fattige er de nok ikke. En del af flygtningene fra i går,bliver beskrevet som værende med iPhone mv,af selvsamme ejer af det hotel,hvor de overnattede.

Jeg synes bestemt også vi skal hjælpe hvor vi kan, og det tror jeg nu engang gøres bedst i deres eget land.

Det kan kun skabe problemer når så mange,med en så anderledes kultur,skal leve side om side med os. Det har absolut intet med racisme at gøre,men det er virkeligheden. Det gør ikke deres kultur forkert eller vores rigtig, men det vil unægtelig give nogle problemer, som vi allerede nu, har set,at vi eller de ikke kan håndtere.

Jeg synes det er frygteligt synd for de børn der lever det kummerlige liv på flugt, men vi kan ikke hjælpe alle.

Der er jo mange det er synd for, og Danmark er bare for lille en land til at hjælpe så meget som vi gør. Og skal jeg vælge,vil jeg da hellere hjælpe vores egne....hvor tit hører vi ikke om den lave SU, eller kontanthjælp? Den lange ventetid på sygehus,de ældre der ikke kan komme på plejehjem trods ønsket, og børn der ikke får den rigtige hjælp i skolen....DEM ER DET SYND FOR!! Har vi/de ikke krav på den Aller bedste hjælp de kan få.

Jeg er ikke i tvivl om at flygtningene har det traumatisk,  men  se nu på Tyskland...her er de tyske borgere nu begyndt at sloges fordi de netop ikke er enige om valget mht de åbne grænser... Er det det vi ønsker at give vores egne børn?? Og det er bare faktum at flygningenstrømen skaber store problemer i de enkelte land. 

Problemet bliver jo ikke løst bare fordi vi åbner vores arme og siger velkommen...tværtimod tænker jeg at vi dermed medvirker til en kraftig forværring. 

Og jeg vil meget gerne understrege at jeg på ingen måde er racistisk, måske mere realist. 

Man kan jo være rig som en konge, men stadigvæk blive tvunget til at flygte hvis man er på den tabende side i en krig. Flygtning er ikke lig fattig. De fleste irakiske flygtninge som kom hertil under Saddam Hussein styret i 80-90erne var eksempelvis ikke fattige eller uden uddannelse, de var blot uheldige at være i unåde hos Saddam Hussein 

Anmeld Citér

7. september 2015

Roselil

Tin skriver:

Ahhhh helt fattige er de nok ikke. En del af flygtningene fra i går,bliver beskrevet som værende med iPhone mv,af selvsamme ejer af det hotel,hvor de overnattede.

Jeg synes bestemt også vi skal hjælpe hvor vi kan, og det tror jeg nu engang gøres bedst i deres eget land.

Det kan kun skabe problemer når så mange,med en så anderledes kultur,skal leve side om side med os. Det har absolut intet med racisme at gøre,men det er virkeligheden. Det gør ikke deres kultur forkert eller vores rigtig, men det vil unægtelig give nogle problemer, som vi allerede nu, har set,at vi eller de ikke kan håndtere.

Jeg synes det er frygteligt synd for de børn der lever det kummerlige liv på flugt, men vi kan ikke hjælpe alle.

Der er jo mange det er synd for, og Danmark er bare for lille en land til at hjælpe så meget som vi gør. Og skal jeg vælge,vil jeg da hellere hjælpe vores egne....hvor tit hører vi ikke om den lave SU, eller kontanthjælp? Den lange ventetid på sygehus,de ældre der ikke kan komme på plejehjem trods ønsket, og børn der ikke får den rigtige hjælp i skolen....DEM ER DET SYND FOR!! Har vi/de ikke krav på den Aller bedste hjælp de kan få.

Jeg er ikke i tvivl om at flygtningene har det traumatisk,  men  se nu på Tyskland...her er de tyske borgere nu begyndt at sloges fordi de netop ikke er enige om valget mht de åbne grænser... Er det det vi ønsker at give vores egne børn?? Og det er bare faktum at flygningenstrømen skaber store problemer i de enkelte land. 

Problemet bliver jo ikke løst bare fordi vi åbner vores arme og siger velkommen...tværtimod tænker jeg at vi dermed medvirker til en kraftig forværring. 

Og jeg vil meget gerne understrege at jeg på ingen måde er racistisk, måske mere realist. 

Hvordan vil du hjælpe dem i deres eget land? Der er borgerkrig! De omkringliggende lande Jordan, Irak, Tyrkiet, Libanon etc. Har taget imod millionvis af flygtninge. De eneste som kan og burde hjælpe er golfstaterne, det vil de ikke og der er ingen vestlige regeringer der tør sige noget åbent til dem!

Anmeld Citér

7. september 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Hvorfor skulle det være et issue at de har Iphones...? Nu er det jo ikke et kriterie for at være flygtning, at man skal have boet i en jordhule med et lagen omkring sig... De fleste var vel helt normale mennesker med huse eller lejligheder med dertilhørende internet, pc & iPhone INDEN de flygtede fra krig & ødelæggelse. Så er det vel normalt nok at man tager sine værdigenstande med sig - især en tlf der jo er nem at have med & en livline til familie/venner.

Men uanset at de måske ikke var fattige før de flygtede, så er de det jo nok nu hvis deres hus er bombet eller plyndret, og de kun ejer en lille kuffert med personlige ting (hvoraf en af de ting er en IPhone)

Og ja - dem der fordømmer dette ville selvfølgelig aldrig selv tage en iPhone med sig, for de blev jo heltemodigt i deres hjem mens bomberne stod om ørerne på dem, kvinderne voldtaget, mænd og unge drenge skudt eller tvunget til at deltage i en krig de ikke ønsker.

Jeg skal gerne indrømme at JEG selv ville flygte over hals og hoved, medbringe min tlf og søge mod det land hvor der var bedst muligheder for fred samt en fremtid for min familie.

Og som en anden også skriver - al respekt for de stakler der giver sig ud på den farefulde færd mod fred & et bedre liv, fremfor de fjolser der fra sofaen brokker sig over det hårde liv på offentlig forsørgelse i DK.

Anmeld Citér

7. september 2015

Tin

Profilbillede for Tin

Samlet til alle der citerer mig :

Undskyld at jeg forsøgte at starte en meget vigtig debat, nemlig debatten om den forskellighed der ligger i landet,ja verden over.

Jeg har ytret min mening, nemlig at det er løbet løbsk. Ingen aner om det rent faktisk er reelt flygtninge eller om der er andre i mellem.

Jeg bekymre mig om mit land og mine børns fremtid.

Borgerkrig ja....og den er så fulgt med til Tyskland sammen med flygtningene, som vist i tv. Kampe ml tyskere med hver deres mening.

Vil jeg støtte det...NEJ!! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.