Jeg skammer mig over at være dansker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. september 2015

modesty

Tin skriver:

Og lige netop derfor tænker jeg at den bedste hjælp vi kan yde dem,burde foregå i deres eget land, hvor de så dermed fik mulighed for selv aktivt at deltage.

Ligeledes må man også undres over, at størstedelen af de flygtninge der kommer, er mænd og drenge. Deres døtre og kvinder lades tilbage?  Hvorfor?

Måske er jeg uvidende, men det er jo så netop også det der bevidner om den store forskel i vores kultur. 

Du er godt klar over at der er tale om krigshærgede lande, ikke? Eller i bedste fald dybt korrupte lande med en fuldstændigt ikke-eksisterende samfundsstruktur. Man kan ikke presse forandringer ned over et land. Det skal ske internt, før eksterne midler kan gøre en forskel.

Mændene kommer herop først, for at sikre opholdstilladelse og en ordentlig base, og derefter kommer deres familie herop - hvis de ellers har været heldige nok til at få ophold i et land med humane retningslinjer. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2015

modesty

Carina:-) skriver:

Jeg får ondt i maven over billeder af druknede mennesker og grædende børn.

MEN jeg undrer mig også over at man har overskud til at undersøge hvor der er "godt at være" frem for bare at finde et sted hvor der er fred .

Ingen af dem ønsker f.eks at komme til Norge hvor de har en stram flygningepolitik hvor man kræver integration og samarbejde .

Og ingen ønsker at komme til f.eks Polen som også er et EU land men ikke med de goder vi har. 

Og efter at de Libanesiske aviser har bragt en artikel om Inger Støjberg der vil sænke flygningeydelsen med 50% har mange fravalgt DK og vil hellere fortsætte til Sverige. 

Jeg synes bestemt vi skal hjælpe- men vi skal ikke underkende de facts at der vil ske konsekvenser pga den store flygningestrøm og at der er nogen der skal betale gildet og det bliver de der arbejder for pengene kan kun findes ved at øge skatten. 

Og ja jeg er så også blevet ret provokeret af de personer der vælger at sultestrejke pga de ikke synes de forhold de bliver tilbudt er i orden . Det kan godt være det kun er et fåtal men derfor er det stadig ødelæggende for dem der virkelig flygter for deres liv og er taknemmelige for at de får vand og mad - 

Her i Herning sutestrejkde de også og mente vi behandlede dem som dyr pga de måtte spise deres mad i et telt pga CF kasernen ikke havde plads til andet end sovepladser. 

Så kan jeg godt mærke jeg bliver lidt træt især fordi det så går udover de stakler der lige nu kæmper ude på middelhavet og som i mine øjne er mere trængende end bekvemmelighedsflygningene. 

Det er da klart at de hellere vil have ophold i et land hvor de for det første ikke skal frygte at blive smidt ud igen, og for det andet kan være forholdsvis sikre på at blive familiesammenført.

Forestil dig at der er borgerkrig i Danmark. Din mand rejser til en anden del af verden for at skabe et tåleligt liv for sin familie. På vejen hører han et rygte om at i Land A vil han nok ikke kunne få dig og børnene til, men i Land B vil de gerne familiesammenføre. Er han så en forkælet nasser fordi han vælger Land B? 

Det er IKKE p.g.a. sociale ydelser at folk vælger visse lande, det er fordi at de i disse lande er sikret en fair og human behandling, sådan helt, helt grundlæggende.

M.h.t. at have "overskud nok til at undersøge", så handler det vel om at man giver en person nogle penge for at fragte én over et hav, og den person har noget viden som han giver videre.

Derudover er man jo ikke nødvendigvis halvretarderet blot fordi man kommer fra et krigshærget land. Folk i Syrien kan nok også finde ud af at bruge internettet, og det er da fuldstændigt logisk at man sætter sig ind i hvor der er de bedste vilkår for at starte et liv - OG med det mener jeg ikke hvor kontanthjælpen er højest, men hvor man f.eks ved at ens kone og børn også er velkomne, hvor man er sikret opholdstilladelse (som f.eks i Tyskland) og kan undgå at sidde indespærret i en flygtningelejr uden mulighed for at kunne bidrage til samfundet i årevis.

Anmeld Citér

7. september 2015

Tin

Profilbillede for Tin
modesty skriver:

Du er godt klar over at der er tale om krigshærgede lande, ikke? Eller i bedste fald dybt korrupte lande med en fuldstændigt ikke-eksisterende samfundsstruktur. Man kan ikke presse forandringer ned over et land. Det skal ske internt, før eksterne midler kan gøre en forskel.

Mændene kommer herop først, for at sikre opholdstilladelse og en ordentlig base, og derefter kommer deres familie herop - hvis de ellers har været heldige nok til at få ophold i et land med humane retningslinjer. 

Man kan ihverfald ikke presse forandringer igennem, ved at flygte nej!!

De efterlader deres kære til en skæbne de ikke aner,istedet for at tage kampen op, sammen med de lande,der i forvejen forsøger at hjælpe i landet.

Du behøves ikke at svare nedladende! Jeg er fuldt ud klar over deres situation, men mener bare ikke at det hjælper at flygte fra det. JEG er bange for,at det i fremtiden vil skabe ligene situationer i vores/ andres lande,som dem vi ser i de krigsramte lande! Og det har vi vel ikke interesse i!!

hvornår er nok,nok??

Hvor og hvem skal vi hjælpe? Og hvem er de rette til at vurderer det?

Der er for mange løse ender og vi kender ikke konsekvenserne, og derfor kan jeg godt være bange for det land vi efterlader til vores børn.

Anmeld Citér

7. september 2015

Sprit25

Tin skriver:

De efterlader deres kære til en skæbne de ikke aner,istedet for at tage kampen op, sammen med de lande,der i forvejen forsøger at hjælpe i landet.

Du behøves ikke at svare nedladende! Jeg er fuldt ud klar over deres situation, men mener bare ikke at det hjælper at flygte fra det. JEG er bange for,at det i fremtiden vil skabe ligene situationer i vores/ andres lande,som dem vi ser i de krigsramte lande! Og det har vi vel ikke interesse i!!

hvornår er nok,nok??

Der er for mange løse ender og vi kender ikke konsekvenserne, og derfor kan jeg godt være bange for det land vi efterlader til vores børn.

IS vil ikke hjælpes af udlandet. Derfor kan vi smide nok så mange penge i landende. 

Og mange bliver rent faktisk i landet eller nærområdet. Men dem er vi jo ligeglad med så dem hører vi ikke om. 

Men de 175 mennesker som er mindre end hvad der samlet i jomfru ane gade lørdag aften? De fylder

Anmeld Citér

7. september 2015

Tin

Profilbillede for Tin
Sprit25 skriver:

IS vil ikke hjælpes af udlandet. Derfor kan vi smide nok så mange penge i landende. 

Og mange bliver rent faktisk i landet eller nærområdet. Men dem er vi jo ligeglad med så dem hører vi ikke om. 

Men de 175 mennesker som er mindre end hvad der samlet i jomfru ane gade lørdag aften? De fylder

Du ved forhåbentlig at der er en stor del  på de forskellige asylcentre i DK allerede...?

Og ja så kan 175 netop være det der skal til,for at ladet tipper.

Anmeld Citér

7. september 2015

Anonym

Som flygtning fra et krigsramt land, kan jeg kun sige at jeg er skræmt over nogle af de kommentarer jeg læser på fx. Facebook skrevet af danskere ift. de nuværende flygtninge. Det er helt klart, at de aldrig har oplevet at blive jagtet ud af deres hjem og miste alt. De har aldrig oplevet,  at skulle se sine nærmeste blive skudt eller tortureret. Dermed er det også svært at identificere sig med flygtninge. 

Men at man INGEN empati i ens hjerte besidder, vil jeg ALDRIG komme til at forstå. ALDRIG! 

Hilsen, 

En flygtning, som er meget taknemmelig for at have fået lov til at blive i DK og få et normalt liv. Tak Danmark 

Anmeld Citér

7. september 2015

modesty

Tin skriver:

hvornår er nok,nok??

Undskyld min hårde tone, men det er simpelthen så ignorant, det dér. Hvis dit hjem var blevet bombet, dine naboer og din familie, måske ovenikøbet dine børn, var døde. Hvis mulighederne for arbejde og gå i skole, ja måske endda mulighederne for mad og rent drikkevand var væk. Så ville du "blive og tage kampen op"? Du ville ikke mene at det ville hjælpe dit barns vilkår at flygte?

Du bekymrer dig for hvilket land du efterlader til dine børn ved at åbne grænserne, men du mener at andre mennesker skal lade deres børn vokse op i krigshærgede lande, under voldelige, livstruende vilkår?

Ja - vores del af verden kommer under et massivt pres de kommende år. Vores velfærd og vores goder kommer under stort pres. Ingen tvivl om det. Sådan er det nu engang at være en del af en globaliseret verden. Tiden hvor vi kunne lukke os inde i vores egen lille boble er væk, og den kommer aldrig tilbage. Det kan vi så vælge at fortrænge, eller vi kan deale med det og tænke fremadrettet.

Anmeld Citér

7. september 2015

Carina:-)

modesty skriver:

Det er da klart at de hellere vil have ophold i et land hvor de for det første ikke skal frygte at blive smidt ud igen, og for det andet kan være forholdsvis sikre på at blive familiesammenført.

Forestil dig at der er borgerkrig i Danmark. Din mand rejser til en anden del af verden for at skabe et tåleligt liv for sin familie. På vejen hører han et rygte om at i Land A vil han nok ikke kunne få dig og børnene til, men i Land B vil de gerne familiesammenføre. Er han så en forkælet nasser fordi han vælger Land B? 

Det er IKKE p.g.a. sociale ydelser at folk vælger visse lande, det er fordi at de i disse lande er sikret en fair og human behandling, sådan helt, helt grundlæggende.

M.h.t. at have "overskud nok til at undersøge", så handler det vel om at man giver en person nogle penge for at fragte én over et hav, og den person har noget viden som han giver videre.

Derudover er man jo ikke nødvendigvis halvretarderet blot fordi man kommer fra et krigshærget land. Folk i Syrien kan nok også finde ud af at bruge internettet, og det er da fuldstændigt logisk at man sætter sig ind i hvor der er de bedste vilkår for at starte et liv - OG med det mener jeg ikke hvor kontanthjælpen er højest, men hvor man f.eks ved at ens kone og børn også er velkomne, hvor man er sikret opholdstilladelse (som f.eks i Tyskland) og kan undgå at sidde indespærret i en flygtningelejr uden mulighed for at kunne bidrage til samfundet i årevis.

Jeg har vist ikke brugt ordet nasser??

Desuden så kan du være sikker på at det ikke er bådflygtningene der har overskud til at flygte hele vejen op igennem Europa.

Det er ikke dem der har penge og overskud til at sætte sig i et tog og lade sig fragte hele vejen

Bådflygtningen strander for det meste i Tyrkiet eller Grækenland.

Synes du drejer mit indlæg en anelse men sådan er det jo tit med debat især hvis man har forskellige holdninger til hvornår man er bekvemmelighedsflygtning og hvornår man er "værdig trængende" hvis man kan bruge det ord.

For ja self vil nogen af dem gerne hverop hvor der er overflod i stride strømme osv men det ændrer ikke min  mening om hvor vidt det er godt for DK eller ej. Og hvor vidt det er nødvendigt at vi stiller os kritisk an over for de der kommer for at benytte vores velfærd .

Og mhs til at frygte at blive smidt ud igen - så kan du være sikker på at med det krisemøde der er  kaldt til fordi der skal laves en pakke mhs til flygningene at der vil et af punkterne også være at de skal hjem igen og være med til at bygge landet op igen .

Og der ville det jo være godt hvis de stærke af dem startede og vi istedet tog os af de svage og ødelagte. 

Men ja jeg er bekymret over både vores og vores nabolandes økonomi - Og har også tanker over hvem der skal betale regningen og på hvilke bekostninger. Hvis man rundt omkring i kommunerne nu overvejer at næste skridt er at stoppe hver 5 sag om støtte i udsatte familiers liv så er det nok ikke fordi man tænker at man så har råd til x antal velfærdsflygninge som bliver en kæmpe økonomisk belastning -

Læg mærke til at jeg hele vejen igennem ikke forholder mig kritisk til flygninge generelt men de såkaldte velfærdsflygninge hvis intelligens jeg vist heller ikke har nævnt nogen steder så med at være retarderet må være en anden du citerer?

Man kan godt være realist uden at være racist. :) 

Anmeld Citér

7. september 2015

Carina:-)

Anonym skriver:

Som flygtning fra et krigsramt land, kan jeg kun sige at jeg er skræmt over nogle af de kommentarer jeg læser på fx. Facebook skrevet af danskere ift. de nuværende flygtninge. Det er helt klart, at de aldrig har oplevet at blive jagtet ud af deres hjem og miste alt. De har aldrig oplevet,  at skulle se sine nærmeste blive skudt eller tortureret. Dermed er det også svært at identificere sig med flygtninge. 

Men at man INGEN empati i ens hjerte besidder, vil jeg ALDRIG komme til at forstå. ALDRIG! 

Hilsen, 

En flygtning, som er meget taknemmelig for at have fået lov til at blive i DK og få et normalt liv. Tak Danmark 

Det er også fuldstændig hæsligt ;men ja sådan mennesker findes.

Forstår slet ikke at man kan juble over den lille druknede dreng - og ja jeg er en af dem der måtte erkende at de fandtes i min tætte venskabskreds .

Trist men sandt . 

Men ja forstår godt du bliver skræmt . Jeg har selv lukket ned for de personer og må bare erkende at ikke alle man troede man kendte godt nok . 

For en ting er at måske at være kritisk eller ligefrem bange for hvad der skal ske i fremtiden en anden ting er at være budrådden. 

Anmeld Citér

7. september 2015

modesty

Jeg har vist ikke brugt ordet nasser??

Desuden så kan du være sikker på at det ikke er bådflygtningene der har overskud til at flygte hele vejen op igennem Europa.

Det er ikke dem der har penge og overskud til at sætte sig i et tog og lade sig fragte hele vejen

Bådflygtningen strander for det meste i Tyrkiet eller Grækenland.

Synes du drejer mit indlæg en anelse men sådan er det jo tit med debat især hvis man har forskellige holdninger til hvornår man er bekvemmelighedsflygtning og hvornår man er "værdig trængende" hvis man kan bruge det ord.

For ja self vil nogen af dem gerne hverop hvor der er overflod i stride strømme osv men det ændrer ikke min  mening om hvor vidt det er godt for DK eller ej. Og hvor vidt det er nødvendigt at vi stiller os kritisk an over for de der kommer for at benytte vores velfærd .

Og mhs til at frygte at blive smidt ud igen - så kan du være sikker på at med det krisemøde der er  kaldt til fordi der skal laves en pakke mhs til flygningene at der vil et af punkterne også være at de skal hjem igen og være med til at bygge landet op igen .

Og der ville det jo være godt hvis de stærke af dem startede og vi istedet tog os af de svage og ødelagte. 

Men ja jeg er bekymret over både vores og vores nabolandes økonomi - Og har også tanker over hvem der skal betale regningen og på hvilke bekostninger. Hvis man rundt omkring i kommunerne nu overvejer at næste skridt er at stoppe hver 5 sag om støtte i udsatte familiers liv så er det nok ikke fordi man tænker at man så har råd til x antal velfærdsflygninge som bliver en kæmpe økonomisk belastning -

Læg mærke til at jeg hele vejen igennem ikke forholder mig kritisk til flygninge generelt men de såkaldte velfærdsflygninge hvis intelligens jeg vist heller ikke har nævnt nogen steder så med at være retarderet må være en anden du citerer?

Man kan godt være realist uden at være racist.  

Det er jo nu engang sådan at bomber ikke skelner mellem rig og fattig. Det gør soldater og torturbødler heller ikke. Så det at man har haft råd til at lade sig fragte op gennem Europa, er på ingen måde ensbetydende med at man er bekvemmelighedsflygtning, eller at man ikke har været udsat for tortur, død, ødelæggelse og hvad der ellers hører med til at bo og leve i et krigshærget land.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.