modesty skriver:
Det er da klart at de hellere vil have ophold i et land hvor de for det første ikke skal frygte at blive smidt ud igen, og for det andet kan være forholdsvis sikre på at blive familiesammenført.
Forestil dig at der er borgerkrig i Danmark. Din mand rejser til en anden del af verden for at skabe et tåleligt liv for sin familie. På vejen hører han et rygte om at i Land A vil han nok ikke kunne få dig og børnene til, men i Land B vil de gerne familiesammenføre. Er han så en forkælet nasser fordi han vælger Land B?
Det er IKKE p.g.a. sociale ydelser at folk vælger visse lande, det er fordi at de i disse lande er sikret en fair og human behandling, sådan helt, helt grundlæggende.
M.h.t. at have "overskud nok til at undersøge", så handler det vel om at man giver en person nogle penge for at fragte én over et hav, og den person har noget viden som han giver videre.
Derudover er man jo ikke nødvendigvis halvretarderet blot fordi man kommer fra et krigshærget land. Folk i Syrien kan nok også finde ud af at bruge internettet, og det er da fuldstændigt logisk at man sætter sig ind i hvor der er de bedste vilkår for at starte et liv - OG med det mener jeg ikke hvor kontanthjælpen er højest, men hvor man f.eks ved at ens kone og børn også er velkomne, hvor man er sikret opholdstilladelse (som f.eks i Tyskland) og kan undgå at sidde indespærret i en flygtningelejr uden mulighed for at kunne bidrage til samfundet i årevis.
Jeg har vist ikke brugt ordet nasser??
Desuden så kan du være sikker på at det ikke er bådflygtningene der har overskud til at flygte hele vejen op igennem Europa.
Det er ikke dem der har penge og overskud til at sætte sig i et tog og lade sig fragte hele vejen
Bådflygtningen strander for det meste i Tyrkiet eller Grækenland.
Synes du drejer mit indlæg en anelse men sådan er det jo tit med debat især hvis man har forskellige holdninger til hvornår man er bekvemmelighedsflygtning og hvornår man er "værdig trængende" hvis man kan bruge det ord.
For ja self vil nogen af dem gerne hverop hvor der er overflod i stride strømme osv men det ændrer ikke min mening om hvor vidt det er godt for DK eller ej. Og hvor vidt det er nødvendigt at vi stiller os kritisk an over for de der kommer for at benytte vores velfærd .
Og mhs til at frygte at blive smidt ud igen - så kan du være sikker på at med det krisemøde der er kaldt til fordi der skal laves en pakke mhs til flygningene at der vil et af punkterne også være at de skal hjem igen og være med til at bygge landet op igen .
Og der ville det jo være godt hvis de stærke af dem startede og vi istedet tog os af de svage og ødelagte.
Men ja jeg er bekymret over både vores og vores nabolandes økonomi - Og har også tanker over hvem der skal betale regningen og på hvilke bekostninger. Hvis man rundt omkring i kommunerne nu overvejer at næste skridt er at stoppe hver 5 sag om støtte i udsatte familiers liv så er det nok ikke fordi man tænker at man så har råd til x antal velfærdsflygninge som bliver en kæmpe økonomisk belastning -
Læg mærke til at jeg hele vejen igennem ikke forholder mig kritisk til flygninge generelt men de såkaldte velfærdsflygninge hvis intelligens jeg vist heller ikke har nævnt nogen steder så med at være retarderet må være en anden du citerer?
Man kan godt være realist uden at være racist. :)