Sprit25 skriver:
Men er det ikke meget naturligt når man alligevel skal flygte at man så gerne vil et sted hen hvor alt er godt? Plus jeg læste her til morgen en journalist sige, dem der flygter er ofte så fattige og dårligt uddannet at de slet ikke kan sætte sig ind i ydelserne at det er menneskesmuglere der fortæller dem hvor de skal søge hen
Ahhhh helt fattige er de nok ikke. En del af flygtningene fra i går,bliver beskrevet som værende med iPhone mv,af selvsamme ejer af det hotel,hvor de overnattede.
Jeg synes bestemt også vi skal hjælpe hvor vi kan, og det tror jeg nu engang gøres bedst i deres eget land.
Det kan kun skabe problemer når så mange,med en så anderledes kultur,skal leve side om side med os. Det har absolut intet med racisme at gøre,men det er virkeligheden. Det gør ikke deres kultur forkert eller vores rigtig, men det vil unægtelig give nogle problemer, som vi allerede nu, har set,at vi eller de ikke kan håndtere.
Jeg synes det er frygteligt synd for de børn der lever det kummerlige liv på flugt, men vi kan ikke hjælpe alle.
Der er jo mange det er synd for, og Danmark er bare for lille en land til at hjælpe så meget som vi gør. Og skal jeg vælge,vil jeg da hellere hjælpe vores egne....hvor tit hører vi ikke om den lave SU, eller kontanthjælp? Den lange ventetid på sygehus,de ældre der ikke kan komme på plejehjem trods ønsket, og børn der ikke får den rigtige hjælp i skolen....DEM ER DET SYND FOR!! Har vi/de ikke krav på den Aller bedste hjælp de kan få.
Jeg er ikke i tvivl om at flygtningene har det traumatisk, men se nu på Tyskland...her er de tyske borgere nu begyndt at sloges fordi de netop ikke er enige om valget mht de åbne grænser... Er det det vi ønsker at give vores egne børn?? Og det er bare faktum at flygningenstrømen skaber store problemer i de enkelte land.
Problemet bliver jo ikke løst bare fordi vi åbner vores arme og siger velkommen...tværtimod tænker jeg at vi dermed medvirker til en kraftig forværring.
Og jeg vil meget gerne understrege at jeg på ingen måde er racistisk, måske mere realist.