Jeg skammer mig over at være dansker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Dansk fotograf lagt i håndjern, og anholdt på motorvejen. Politi der tager egne beslutninger om hvor flygtninge sendes hen. Krigen er ikke lige startet i syrien, hvorfor kommer denne bølge nu? På grund af tysklands åbne grænser? De kan sagtens åbne grænserne og så blot lade migranterne køre vidre til dk.

Det hele sejler. Jeg er dybt bekymret på danmarks vejne. De mennesker der kommer bliver ikke registreret. Hvem ved om der er terrorister i mellem? Jeg frygter det. Isis har jo frit lejde til hele eu inkl danmark. Ingen ved jo hvem der er hvem, man kan jo ikke se forskel. Kriminelle vi har lykkedes med at få sendt ud af landet og som har indrejseforbud kan jo også bare komme ind som det passer dem.

Jeg håber at der snart er nogen politikere der vågner op og viser at de vil passe på danskerne. Genindføre det retssamfund, som lige nu er ude af drift. Hvor må udlændingene grine af os som det ser ud lige nu. Jer der står og kaster vand, mad og så videre til migranterne. Måske i lige netop har hjulpet en terrorist, der lige om lidt sprænger en offentlig bygning i luften. Jeg håber det virkelig ikke.

Registrer migranterne, om nødvendigt med magt. Hvis de ikke vil registreres skal de tilbage til det land de kom fra(tyskland).

Jamen det er da også bedre at lade dem alle sulte og tørste end at løbe den teoretiske risiko der KAN være for at give en terrorist en flaske vand.

----Sarkasme kan forekomme----...Og det gjorde det så også.

Hvis nogen har lyst til at gøre sådan noget som du nævner, så er jeg helt hundrede på at mangel på en flaske vand ikke stopper dem.

Og hvis du kigger på de sager der har været, hvem begår så terrorismen? Det gør folk der i forvejen boede i landet og det har således intet at gøre med en flygtningestrøm. Det handler så vidt jeg kan se om folk der bliver marginaliseret i det samfund de vokser op i. måske netop på grund af frygt, såsom din. Jeg kan godt forstå du er bange for terrorisme, det er vi vel alle. Men at droppe medmenneskelighed og gæstfrihed hjælper altså ikke en dyt. Tværtimod, sådan som jeg ser det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2015

Anonym

Anonym skriver:

Jamen det er da også bedre at lade dem alle sulte og tørste end at løbe den teoretiske risiko der KAN være for at give en terrorist en flaske vand.

----Sarkasme kan forekomme----...Og det gjorde det så også.

Hvis nogen har lyst til at gøre sådan noget som du nævner, så er jeg helt hundrede på at mangel på en flaske vand ikke stopper dem.

Og hvis du kigger på de sager der har været, hvem begår så terrorismen? Det gør folk der i forvejen boede i landet og det har således intet at gøre med en flygtningestrøm. Det handler så vidt jeg kan se om folk der bliver marginaliseret i det samfund de vokser op i. måske netop på grund af frygt, såsom din. Jeg kan godt forstå du er bange for terrorisme, det er vi vel alle. Men at droppe medmenneskelighed og gæstfrihed hjælper altså ikke en dyt. Tværtimod, sådan som jeg ser det.

Ja, hvem begår terrorisme? Hvis bare vi vidste det, så ville vi kunne gøre noget.

At terrorismen oftest foregår på een måde, eksempelvis af folk der i forvejen bor i et pågældende land, er ikke det samme som det vil foregå sådan fremover. Kriminelle finder hele tiden nye veje, om det så er terrorister, hackere, pædofile eller narkokarteller. Det er jo en at grundene til det er så svært at bekæmpe.

jeg synes også mennesker i nød skal hjælpes og gør det gerne selv. Men eks migranter, der ville det bare være så meget lettere, hvis de bliver registreret, så vi kan hjælpe dem der har et reelt behov. Dem der laver protester over at være landet i det forkerte land, de bruger blot en masse ressourcer fra eksempelvid det danske politi der kunne være blevet brugt, enten på kriminalitet her i landet, eller på at hjælpe dem der er blevet efterladt i eksempelvis syrien. Lige nu er det kun syrien der tales om, og der hører man ovenikøbet næsten kun om de der er kommet væk fra deres land. Hvad med alle de andre lande hvor der er krig og sult skal de så bare glemmes fordi de ikke kan råbe så højt. Hvad med vores egne medborgere, hjemløse, psykisk syge, de flygtninge der allerede er her. De sidstnævnte kniber det jo gevaldigt med at få integreret i forvejen. Hvorfor tage flere ind end landet kan magte? Meget bedre at hjælpe dem i nærområderne.

Anmeld Citér

11. september 2015

modesty

God artikel hvis man gerne vil have et overblik. Konklusionen:

"This crisis is about 19 million people who have been forced from their countries and need a new country to call home. Solving it will require resettling them, which will require the countries that can afford to absorb them to overcome their own political anxieties about large-scale immigration.

For those of us who live in those countries, that means accepting that our communities will look and feel different from how they have in the past. It requires adjusting, at least slightly, our vision of what our communities look like, and widening the definition of our culture to accommodate new arrivals, even if their customs and values might seem alien to us. That's not something that has ever come easily to people, but it is the only real solution there is."

http://www.vox.com/2015/9/9/9290985/refugee-crisis-europe-syrian

Anmeld Citér

11. september 2015

Anonym

Der er altså ikke nogen der ligger inde med en komplet liste over potentielle syriske terrorister, så en registrering løser ikke problemet - såfremt der er et problem.

Det er ikke kun syrere der kommer.

Nuvel, måske ikke en komplet liste, men der er en liste. 

Derudover er der også mulighed for at afvise dem, der allerede er sendt ud af danmark een gang. Dem der begået grov kriminalitet i danmark. 

Det er underligt med debatten på baby.dk. Ved debatter om hverdagssituationer i familien danmark, forholder andre sig enormt kritisk overfor den givne problematik. Folk bliver beskyldt for at svindle med statens penge og børnemishandling a la "hvis jeg bare vidste hvem du var, så ville jeg anmelde dig". "Du skal ikke bare nasse på systemet".Når jeg(og andre) så forbeholder mig/os retten til at forbeholde os kritisk over for en masse mennesker vi intet aner om, så er reglen at man skal belæres om at være, hvis ikke racistisk, så i hvert fald uoplyst. Uoplyst, det er det nye ord, belærende mennesker slynger ud, når de ikke har mere at argumentere med, efter min mening.

Når en trådstarter begynder at køre noget der ligner hetz mod debatører, der ikke er enige med med hende/ham selv(så vidt jeg husker var der en debattør, der gav udtryk for dette). -bruger udråbstegn, store bogstaver, endog i et indlæg til en anden debattør skriver at sådanne mennesker vil hun/han ikke svarer. Hvor blev debatten så af? Der er jo ikke meget debat hvis alle er enige, og dem der er enige går imod enhver opstand, der måtte komme imod dem på en belærende facon.

(De sidste dele af dette indlæg var ikke til dig, bare en generel betragtning).

Jeg finder uenighed berigende i en debat, når man kan mærke debattørens egen holdning igennem det skrevne.

Ellers, en spændende debat her på siden. Det hører til sjældenhederne. Ofte stopper debatten efter et par sider, eller værre, en trådstarter får tråden låst eller slettet, hvis vedkommende får svar, der strider mod det ønskede..

Anmeld Citér

11. september 2015

anna111

Profilbillede for anna111

En lille historie der ikke rigtig er kommet frem jeg syntes dem der gjorde dette burde sendes tilbage med det samme !!! 

Vil gerne hjælpe dem der virkelig er i nød men det er tydeligvis ikke alle der er det !!! 

Der var oven i købet et sted hvor flygtninge nægtede at spise den mad vi prøvede at give dem og det tøj og ting folk gav blev bare efterladt i bunker som skrald tænk hvor lykkelige vores hjemløse ville blive for de ting og mad og de enlige forældre ! 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

11. september 2015

Anonym

anna111 skriver:

En lille historie der ikke rigtig er kommet frem jeg syntes dem der gjorde dette burde sendes tilbage med det samme !!! 

Vil gerne hjælpe dem der virkelig er i nød men det er tydeligvis ikke alle der er det !!! 

Der var oven i købet et sted hvor flygtninge nægtede at spise den mad vi prøvede at give dem og det tøj og ting folk gav blev bare efterladt i bunker som skrald tænk hvor lykkelige vores hjemløse ville blive for de ting og mad og de enlige forældre ! 

Helt enig.

Og nej dansk tv viser kun de fortællinger, hvor de ved folk vil få ondt af migranterne.

Jeg har efterhånden set mange billeder rundt omkring fra situationen, både herhjemmefra, men også fra udlandet(inkl. flygtningelejre). Jeg synes at historier,ligesom din, kendetegner billedet. Selv de personer der forsøger at fremlægge historier med migranterne som stakler formår det ikke altid. Der kan eks være een person i forgrunden der umiddelbart synes at være "stakkel", men personerne i baggrunden står og griner, pjatter og peger alt imens ham i forgrunden står og fortæller de mangler vand og mad, jamen så står de også og drikker vand(på flaske) og spiser. Så er det bare jeg tænker "hvem prøver at narre hvem".

Jeg så endda en(græsk mener jeg) side, hvor nogle backpackers havde fulgt nogle(men dog den samme familie) mennesker i en flygtningelejr dag til dag. De fortalte og dokumenterede med billeder. De fortalte blandt andet at de manglede vand, men på billederne kunne man(igen i baggrunden), se at folk stod ved vandhaner og hældte vand på flaske. De fortalte at de manglede tøj(men på billederne havde familien rent og forskellig tøj på), de fortalte at børne var triste, men en video viste at børnene løb og spillede bold. Ingen så triste, forknytte eller beskidte ud.

Hvorfor må danskere ikke se både de der har det skidt, de der hærger og ødelægger, dem der er tilfredse med at være kommet til en flygtningelejr osv., så vi kan danne os et reelt billede af hvad der foregår.

På den måde det er nu, bliver det den ene lejr mod den anden.

Anmeld Citér

11. september 2015

Pikku Myy

Anonym skriver:

Derudover er der også mulighed for at afvise dem, der allerede er sendt ud af danmark een gang. Dem der begået grov kriminalitet i danmark. 

Det er underligt med debatten på baby.dk. Ved debatter om hverdagssituationer i familien danmark, forholder andre sig enormt kritisk overfor den givne problematik. Folk bliver beskyldt for at svindle med statens penge og børnemishandling a la "hvis jeg bare vidste hvem du var, så ville jeg anmelde dig". "Du skal ikke bare nasse på systemet".Når jeg(og andre) så forbeholder mig/os retten til at forbeholde os kritisk over for en masse mennesker vi intet aner om, så er reglen at man skal belæres om at være, hvis ikke racistisk, så i hvert fald uoplyst. Uoplyst, det er det nye ord, belærende mennesker slynger ud, når de ikke har mere at argumentere med, efter min mening.

Når en trådstarter begynder at køre noget der ligner hetz mod debatører, der ikke er enige med med hende/ham selv(så vidt jeg husker var der en debattør, der gav udtryk for dette). -bruger udråbstegn, store bogstaver, endog i et indlæg til en anden debattør skriver at sådanne mennesker vil hun/han ikke svarer. Hvor blev debatten så af? Der er jo ikke meget debat hvis alle er enige, og dem der er enige går imod enhver opstand, der måtte komme imod dem på en belærende facon.

Jeg finder uenighed berigende i en debat, når man kan mærke debattørens egen holdning igennem det skrevne.

Ellers, en spændende debat her på siden. Det hører til sjældenhederne. Ofte stopper debatten efter et par sider, eller værre, en trådstarter får tråden låst eller slettet, hvis vedkommende får svar, der strider mod det ønskede..

Jeg er nu meget glad for at du lige fik flettet ind at dit indlæg egentlig ikke var henvendt til mig

Anmeld Citér

11. september 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
anna111 skriver:

Hvis det er rigtigt, så er det virkelig forfærdeligt! 

Jeg er nu altid skeptisk, når folk kommer med historier på Fb... Det er nemlig ret nemt, bare at skrive en historie, og så er den delt. Er det blevet delt andre steder? Evt. Avis eller sådan noget

Anmeld Citér

11. september 2015

lineog4

anna111 skriver:

Ikke fordi jeg ikke synes man skal huske nuancer i alle historier og ja selvsagt er der "dårlige" mennesker blandt flygtningene - skulle da være underligt andet. Og der er med sikkerhed også mennesker der udnytter denne situation til at berige sig selv, nogle direkte som den historie beretter, og andre mere inddirekte ved at investere på den rigtige måde osv. En situation som denne som på en eller anden måde er ude af kontrol (ikke i DK, men på verdens plan), vil tiltrække de der kan se hvordan de kan tjene og berige sig på andres bekostning (og det er ikke kun de med mørkt hår der kan ligne flygtninge, men så sandelig også forretningsmænd/kvinder med lyst hår og blå øjne).

Hvorfor sætter man så ikke fokus på det i nyhederne, min bedste overbevisning er måske det har været en historie og derfor er man måske mere på ekstra blad niveau end det handler om nyheder. Udover det puster det måske til ild, en ild der lige nu ulmer hvor der er mennesker der spytter på andre mennesker, kalder dem diverse forfærdelige ting og om vi vil det eller ej, så skal nogle af de mennesker formodentlig være vores naboer og fungerer i det fællesskab vi kalder det danske samfund - ergo ville det være bedst om vi ikke tog den enkelte historie og smurte med den berede pensel.

Anmeld Citér

11. september 2015

lineog4

Anonym skriver:

Kan godt følge dig, synes nu bare ikke det er den generelle holdning i denne tråd, at de som har en divergerende holdning er uoplyste. 

For mig handler det i højere grad om er samsurium af ting. Det handler om at tolke oplysninger forskelligt, det handler også om politisk overbevisning, det handler om hvorvidt man synes argumentet: hvad vi giver til flygtninge bliver taget fra Fru Hansen, alla de avisartikler om den stakkels enlige mor der ikke fik en lejlighed fordi den gik til flygtninge, er et sagligt argument, det handler også om en frygt, en frygt som jeg forstår men bare ikke vil leve med selv og så nok også tusindvis af andre ting - og ja nogle handler også om mangel på viden (og det kan være i begge lejre).

jeg synes også sådan en debat som denne er spændende, jeg tvivler dog på det bliver rykket mange holdninger i hvert fald blandt dem der skriver, men måske blandt dem der læser med 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.