Tin skriver:
Pointen i debatten eller ihverfald det jeg i samtlige af mine indlæg han forsøgt at slå fast og som jeg til stadighed skriver....MIN holdning er nu engang den,at det ikke hjælper at flygte fra problemerne på LANGT SIGT!! Der skal helt andre løsninger til,for at bekæmpe det reelle problem,nemlig en fælles læsning.
Og en fælles løsning er det jo næppe at i tusindvis af flygtninge /eller hvad i vil benævne dem som, indlogerer sig i Danmark!!
Altså græd over det,lær,tænk over det og handling!
En spurgte mig om 2. Verdenskrig. Selvom jeg ikke kender historien godt nok til at gå i dybden med det, så er jeg overbevist om at jeg kan huske at have læst at den egentlig først fik ende da USA og Storbritannien mener jeg,stod sammen med Europa om kampen og løsningen!
Jeg mener at dette er et verdens problem, og ikke bare Danmarks, og derfor mener jeg at det er helt ude i hampen,at de overhovedet har fået lov at vandre så langt op,især hvis det viser sig at de forskellige lande,nu skal betale for at få dem hjem igen.
Undskyld men det er altså min mening. Og jo jeg synes det er synd,og jo,jeg har empati. Og jo jeg tager ansvar osv osv......
Det er absolut er verdens problem - og ko fær verdens sammenfundet finder en løsning så krigen kan få en ende ko bedre, for de fleste af disse flygtninge ønsker formodentlig at komme hjem og genopbygge det land som de holder af på samme måde som vi holder af Danmark.
Men indtil det sker skal de mennesker være er sted, skabe er midlertidigt liv, arbejde, børnene skal gå i skole, de skal kunne smile hver dag dog med er vemod og et stik i hjertet over der de ikke har i nuet.
Hvorfor så gå så langt? I Libanon er der 1 million syrere i lejre, hvor pengene til at opretholde lejrene er ved at slippe op. Der er ikke skoler, der er ikke en infrastruktur, der er en tålelig hverdag - er det det vi vil byde mennesker i flere år, er det uden skolegang, uden arbejde, uden de mest basale fornødenheder, vi tror vi styrker de mennesker til at bygge deres krigshærgede land opstigen når endelig freden kommer? Okay så tager de en gummibåd over Middel havet og rammer Italien eller Grækenland, hvorfor bliver de så ikke bare der? Er det en fair fordeling i forhold til modtagerlandenes - øv I lå først, I må sørge for dem økonomisk og menneskeligt, for vi har i hvert fald ikke råd. Et Grækenland der har været tæt på statsbankerot og lever på lånte penge, skulle de fordi DK ikke vil modtage de ca 14.000 om året, plus de andre lande der nægter, sp klare det selv?