Jeg skammer mig over at være dansker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
A&F skriver:

Ej kan simpelthen ikke stoppe med at grine. Husk altid at være kildekritisk . Synes faktisk de flygtninge fortjener en undskyldning. Det var nemlig blot en vandrehistorie

Jeg forstår heller ikke folk bare er LIDT kritiske (ikke kritik af person, som har lagt historien ind her)..

Men den er jo blevet delt RIGTIGT mange gange.... Jeg synes virkelig det lød som en røverhistorie......

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2015

A&F

Anonym skriver:

Ja og jeg føler mig heller ikke som en, på trods af at mit biologiske ophav består udelukkende af det man vel kalder danskere. Og det er der jo efterhånden meget skrappe krav til hvornår man må! Jeg synes regeringens anti-flygtningeannoncer er direkte ondskabsfulde og totalt blottet for menneskelig empati!! Når folk er villige til at risikere deres børns liv, så er de sgu ikke på vej til Danmark efter an "lønforhøjelse" som Lars Løkke så usympatisk kaldte det under valgkampen. Som jeg netop læste i en artikel (kan ikke sige det bedre selv, det er spot on):

"Chefredaktør på det seriøse tyrkiske dagblad Cumhuriyet, Dagan Satmis, hælder til ikke at bringe annoncen. 

- Jeg finder det dybt usmageligt, at en dansk minister i ramme alvor mener, at flygtninge nærmest sidder med et rejsekatalog og vælger det land, hvor de skal søge asyl i. Jeg finder ideen med at annoncere for at holde folk væk dybt umoralsk og uetisk, siger han."

Heldigvis har jeg brune øjne og ikke blond hår, så jeg kan måske bilde folk ind at jeg ikke er dansker på trods af hvad biologien siger. for det her, det kan jeg slet, slet ikke stå inde for. Er jeg den eneste?? 

Stakkels, stakkels forældre og børn der er uvelkomne på trods af at deres liv afhænger af andres velvilje.

Synes faktisk godt du kan være stolt af at være dansk. Hvad IS(Inger Støjberg ) gør er til grin og skammeligt ja, men der har været så mange almindelige danskere som virkelig har hjulpet de her flygtninge i Danmark over de seneste dage. Det varmer virkelig, og du aner ikke hvor overraskede mange danskere med anden etnisk baggrund er over den smukke imødekommenhed, støtte og hjælp. Tager sku hatten af for de danskere  

Anmeld Citér

12. september 2015

A&F

Jeg forstår heller ikke folk bare er LIDT kritiske (ikke kritik af person, som har lagt historien ind her)..

Men den er jo blevet delt RIGTIGT mange gange.... Jeg synes virkelig det lød som en røverhistorie......

Er helt enig ven. Den lugtede lidt af løgn  

Anmeld Citér

12. september 2015

Anonym

nebbe skriver:

Med denne udtale trækker du debatten ned på et meget lavt og i særdeleshed et meget anderledes niveau. 

Istedet for at beskrive, oplyse og forklare dig, lader jeg den stå hen.

Synes faktisk ikke det er fair at debattere med dig.

-Du fremstår umoden.

Umodent? 

Jeg siger bare hvad jeg mener, ligesåvel at du siger hvad du mener. 

Ser da absolut intet umodet i det.

Anmeld Citér

12. september 2015

Hck

Profilbillede for Hck
A&F skriver:

Synes faktisk godt du kan være stolt af at være dansk. Hvad IS(Inger Støjberg ) gør er til grin og skammeligt ja, men der har været så mange almindelige danskere som virkelig har hjulpet de her flygtninge i Danmark over de seneste dage. Det varmer virkelig, og du aner ikke hvor overraskede mange danskere med anden etnisk baggrund er over den smukke imødekommenhed, støtte og hjælp. Tager sku hatten af for de danskere  

Hvorfor er det til grin og skammeligt  ?. Jeg indrømmer at jeg har ikke noget at modagumentere med, jeg spørg bare ?, hvad er det ved de skrevne ord der tænder folk helt af ?

Anmeld Citér

12. september 2015

alenemor42

Hck skriver:

Hvorfor er det til grin og skammeligt  ?. Jeg indrømmer at jeg har ikke noget at modagumentere med, jeg spørg bare ?, hvad er det ved de skrevne ord der tænder folk helt af ?

Folk har det med at tolke deres egne følelser ned i det skrevne ord..... til trods for at det kan man faktisk ikke 

Og har de først gjort det ..... så er det så godt som umuligt af få dem fra "det de har læst"

Anmeld Citér

12. september 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Umodent? 

Jeg siger bare hvad jeg mener, ligesåvel at du siger hvad du mener. 

Ser da absolut intet umodet i det.

Jeg gætter på, at kommentaren skyldes, at du i dit indlæg gør samtlige syrere - inklusive dem, der nu flygter - ansvarlige for, at nogle i deres land brændte Dannebrogsflag under Muhammed-krisen. Om det er umodent, ved jeg ikke, men det giver ikke meget mening. 

Anmeld Citér

12. september 2015

lineog4

Hck skriver:

Egentlig er ordene i sig selv jo ikke forkerte, de forklarer fakta. Men ord kan aldrig ses uden for en kontekst, og konteksten er her en stat, der vælger midt i flygtninge krise at bruger penge på at smide annoncer ud om vilkårene i nationen for flygtninge i udenlandske aviser, forresten en stat der kategorisk nægter at være med i fælles løsning i EU, og en regering hvis støtteparti ønsker grænsebomme så vi kan være sikre på ingen kommer ind.

hvis vi nu havde en forhistorie for at poste annoncer om vores indenrigspolitik i tide og utide, ja så virker det da helt okay og ordene er fine. Men at gøre det for første gang og oversat til jeg ved ikke hvor mange sprog, midt i verden oplever en massiv flygtninge strøm fra Syrien og endda 3 dage efter et billede af en 3 årig død dreng gik verden rundt. Det er vist politisk dårligt håndværk og er da heller ikke gået ubemærket hen i verden, hvor Danmark nu er kendt som landet med en nationalistisk højredrejning hvor ungen flygtninge ønsker at ende. 

Så ordene i sig selv er hverken skammelige eller til grib, det er konteksten og ord findes altid i en kontekst, og handler ikke blot om at læse følelser ind i det

Anmeld Citér

12. september 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Hck skriver:

Jeg synes bestemt, det er skammeligt, at vi nu er kendt i hele verden for at forsøge at skræmme folk fra at søge asyl her i landet. Jeg er flov over avisoverskrifterne både i USA og i de øvrige europæiske lande. Og så synes jeg, det er helt tåkrummende pinligt, at Støjberg nu kalder flygtningene for "utaknemmelige", fordi de rent faktisk følger hendes indirekte "råd" om at søge andre steder hen, hvor vilkårene er bedre. Man kan ikke på én gang oplyse, at forholdene for flygtninge hertillands er strammet, og så samtidig rase over, at informationen virker. 

Jeg er sjældent enig med DF, men må give dem ret i, at det er absurd. 

Anmeld Citér

12. september 2015

Hck

Profilbillede for Hck
Mor og meget mere skriver:

Jeg synes bestemt, det er skammeligt, at vi nu er kendt i hele verden for at forsøge at skræmme folk fra at søge asyl her i landet. Jeg er flov over avisoverskrifterne både i USA og i de øvrige europæiske lande. Og så synes jeg, det er helt tåkrummende pinligt, at Støjberg nu kalder flygtningene for "utaknemmelige", fordi de rent faktisk følger hendes indirekte "råd" om at søge andre steder hen, hvor vilkårene er bedre. Man kan ikke på én gang oplyse, at forholdene for flygtninge hertillands er strammet, og så samtidig rase over, at informationen virker. 

Jeg er sjældent enig med DF, men må give dem ret i, at det er absurd. 

Fint nok, men der er ikke det jeg spørg om. Jeg spørg om hvad det er  ved den tekst/ det brev, (der er kommet vidt omkring ), det er selve teksten jeg spørg om, og ikke hvad andre lande mener. Håber at du forstår hvad jeg mener

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.