Hck skriver:
Hvorfor er det til grin og skammeligt ?. Jeg indrømmer at jeg har ikke noget at modagumentere med, jeg spørg bare ?, hvad er det ved de skrevne ord der tænder folk helt af ?
Egentlig er ordene i sig selv jo ikke forkerte, de forklarer fakta. Men ord kan aldrig ses uden for en kontekst, og konteksten er her en stat, der vælger midt i flygtninge krise at bruger penge på at smide annoncer ud om vilkårene i nationen for flygtninge i udenlandske aviser, forresten en stat der kategorisk nægter at være med i fælles løsning i EU, og en regering hvis støtteparti ønsker grænsebomme så vi kan være sikre på ingen kommer ind.
hvis vi nu havde en forhistorie for at poste annoncer om vores indenrigspolitik i tide og utide, ja så virker det da helt okay og ordene er fine. Men at gøre det for første gang og oversat til jeg ved ikke hvor mange sprog, midt i verden oplever en massiv flygtninge strøm fra Syrien og endda 3 dage efter et billede af en 3 årig død dreng gik verden rundt. Det er vist politisk dårligt håndværk og er da heller ikke gået ubemærket hen i verden, hvor Danmark nu er kendt som landet med en nationalistisk højredrejning hvor ungen flygtninge ønsker at ende.
Så ordene i sig selv er hverken skammelige eller til grib, det er konteksten og ord findes altid i en kontekst, og handler ikke blot om at læse følelser ind i det
Anmeld
Citér