Mor og meget mere skriver:
I praksis indkaldes kun 4.200 årligt til 4 måneders værnepligt. Forinden er ca. 50 procent af en årgang sorteret fra. Da den sidste halvdel stadig udgør langt over 4.200 unge mænd, sker udvælgelsen igennem lodtrækning. Af de 4.200 kommer langt fra alle i militærtjeneste - der er også mulighed for tjeneste i redningsberedskabet, bistandsarbejde i udviklingslande,civilt arbejde eller militærnægtertjeneste.
Sandsynligheden for at blive værnepligtig ved Forsvaret er med andre ord ikke særligt stor, og man har igennem rigtigt mange år skåret ned på værnepligt både i varighed og antal og i stedet prioriteret professionelle soldater - altså dem, der selv vælger en karriere inden for Forsvaret.
Så "tvangen" er meget begrænset for unge, danske mænd, og du er ude i vilde og meget usandsynlige scenarier, når du forestiller dig, man ville indkalde mænd, der ikke har aftjent værnepligt, under en potentiel krig.
Pointen i debatten eller ihverfald det jeg i samtlige af mine indlæg han forsøgt at slå fast og som jeg til stadighed skriver....MIN holdning er nu engang den,at det ikke hjælper at flygte fra problemerne på LANGT SIGT!! Der skal helt andre løsninger til,for at bekæmpe det reelle problem,nemlig en fælles læsning.
Og en fælles løsning er det jo næppe at i tusindvis af flygtninge /eller hvad i vil benævne dem som, indlogerer sig i Danmark!!
Altså græd over det,lær,tænk over det og handling!
En spurgte mig om 2. Verdenskrig. Selvom jeg ikke kender historien godt nok til at gå i dybden med det, så er jeg overbevist om at jeg kan huske at have læst at den egentlig først fik ende da USA og Storbritannien mener jeg,stod sammen med Europa om kampen og løsningen!
Jeg mener at dette er et verdens problem, og ikke bare Danmarks, og derfor mener jeg at det er helt ude i hampen,at de overhovedet har fået lov at vandre så langt op,især hvis det viser sig at de forskellige lande,nu skal betale for at få dem hjem igen.
Undskyld men det er altså min mening. Og jo jeg synes det er synd,og jo,jeg har empati. Og jo jeg tager ansvar osv osv......