Jeg skammer mig over at være dansker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2015

lineog4

Hvorfor mon de ikke bare bliver i det fredelige land de kom til, hvorfor mon de vil videre fra Ungarn:

http://mobil.dr.dk/smartphone/#artikel/nyheder/udland/video-hemmelige-optagelser-flygtninge-bliver-fodret-som-dyr-af-ungarske-myndigheder

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er ikke kun syrere der kommer.

Nuvel, måske ikke en komplet liste, men der er en liste. 

Derudover er der også mulighed for at afvise dem, der allerede er sendt ud af danmark een gang. Dem der begået grov kriminalitet i danmark. 

Det er underligt med debatten på baby.dk. Ved debatter om hverdagssituationer i familien danmark, forholder andre sig enormt kritisk overfor den givne problematik. Folk bliver beskyldt for at svindle med statens penge og børnemishandling a la "hvis jeg bare vidste hvem du var, så ville jeg anmelde dig". "Du skal ikke bare nasse på systemet".Når jeg(og andre) så forbeholder mig/os retten til at forbeholde os kritisk over for en masse mennesker vi intet aner om, så er reglen at man skal belæres om at være, hvis ikke racistisk, så i hvert fald uoplyst. Uoplyst, det er det nye ord, belærende mennesker slynger ud, når de ikke har mere at argumentere med, efter min mening.

Når en trådstarter begynder at køre noget der ligner hetz mod debatører, der ikke er enige med med hende/ham selv(så vidt jeg husker var der en debattør, der gav udtryk for dette). -bruger udråbstegn, store bogstaver, endog i et indlæg til en anden debattør skriver at sådanne mennesker vil hun/han ikke svarer. Hvor blev debatten så af? Der er jo ikke meget debat hvis alle er enige, og dem der er enige går imod enhver opstand, der måtte komme imod dem på en belærende facon.

(De sidste dele af dette indlæg var ikke til dig, bare en generel betragtning).

Jeg finder uenighed berigende i en debat, når man kan mærke debattørens egen holdning igennem det skrevne.

Ellers, en spændende debat her på siden. Det hører til sjældenhederne. Ofte stopper debatten efter et par sider, eller værre, en trådstarter får tråden låst eller slettet, hvis vedkommende får svar, der strider mod det ønskede..

Så forhold dig til fakta. Og understøt dine påstande. For det er alt hvad de er, når du ikke engang kan give en kilde til den nye påstand. Vis os en komplet liste, ellers holder argumentet ikke.

Og så lad være med at skabe dårlig stemning. Jeg er trådstarter og har på intet tidspunkt sagt jeg ikke vil svare på noget som helst. Ydermere kunne jeg ikke drømme om at føre en hetz mod nogen. Jeg synes det er enormt fejt at tvære den af på mig. Og hvorfor gør du mon det? Fordi vi ikke er enige? Hvor sagligt er det??

Anmeld Citér

11. september 2015

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Det er ikke kun syrere der kommer.

Nuvel, måske ikke en komplet liste, men der er en liste. 

Derudover er der også mulighed for at afvise dem, der allerede er sendt ud af danmark een gang. Dem der begået grov kriminalitet i danmark. 

Det er underligt med debatten på baby.dk. Ved debatter om hverdagssituationer i familien danmark, forholder andre sig enormt kritisk overfor den givne problematik. Folk bliver beskyldt for at svindle med statens penge og børnemishandling a la "hvis jeg bare vidste hvem du var, så ville jeg anmelde dig". "Du skal ikke bare nasse på systemet".Når jeg(og andre) så forbeholder mig/os retten til at forbeholde os kritisk over for en masse mennesker vi intet aner om, så er reglen at man skal belæres om at være, hvis ikke racistisk, så i hvert fald uoplyst. Uoplyst, det er det nye ord, belærende mennesker slynger ud, når de ikke har mere at argumentere med, efter min mening.

Når en trådstarter begynder at køre noget der ligner hetz mod debatører, der ikke er enige med med hende/ham selv(så vidt jeg husker var der en debattør, der gav udtryk for dette). -bruger udråbstegn, store bogstaver, endog i et indlæg til en anden debattør skriver at sådanne mennesker vil hun/han ikke svarer. Hvor blev debatten så af? Der er jo ikke meget debat hvis alle er enige, og dem der er enige går imod enhver opstand, der måtte komme imod dem på en belærende facon.

(De sidste dele af dette indlæg var ikke til dig, bare en generel betragtning).

Jeg finder uenighed berigende i en debat, når man kan mærke debattørens egen holdning igennem det skrevne.

Ellers, en spændende debat her på siden. Det hører til sjældenhederne. Ofte stopper debatten efter et par sider, eller værre, en trådstarter får tråden låst eller slettet, hvis vedkommende får svar, der strider mod det ønskede..

Godt skrevet 

Anmeld Citér

11. september 2015

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Godt skrevet 

Igen, så bliver jeg faktisk utroligt vred over de usaglige beskyldninger! Jeg har på intet tidspunkt lagt skjul på at jeg går ind for at hjælpe flygtninge, men jeg finder mig ikke i at blive beskyldt for at køre hetz mod nogen. I burde hæve jer over det og være i stand til at debattere uden personangreb. Ellers kan i ikke forvente at nogen vil tage jeres argumenter seriøst.

Gå efter bolden. Præcis som jeg gør.

Anmeld Citér

11. september 2015

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Kan godt følge dig, synes nu bare ikke det er den generelle holdning i denne tråd, at de som har en divergerende holdning er uoplyste. 

For mig handler det i højere grad om er samsurium af ting. Det handler om at tolke oplysninger forskelligt, det handler også om politisk overbevisning, det handler om hvorvidt man synes argumentet: hvad vi giver til flygtninge bliver taget fra Fru Hansen, alla de avisartikler om den stakkels enlige mor der ikke fik en lejlighed fordi den gik til flygtninge, er et sagligt argument, det handler også om en frygt, en frygt som jeg forstår men bare ikke vil leve med selv og så nok også tusindvis af andre ting - og ja nogle handler også om mangel på viden (og det kan være i begge lejre).

jeg synes også sådan en debat som denne er spændende, jeg tvivler dog på det bliver rykket mange holdninger i hvert fald blandt dem der skriver, men måske blandt dem der læser med 

Det er jeg simpelthen også nødt til at spørge om her. Jeg har på intet tidspunkt gjort noget af det jeg bliver beskyldt for i det indlæg du her svarer på.

Jeg ville ønske folk ville tage afstand fra den slags personangreb. Hvis I gider se efter, så er jeg langt fra den debattør der har flest indlæg i denne tråd og jeg har ikke en eneste gang skrevet med mange udråbstegn eller noget af det nævnte.

Jeg har oprettet en tråd som der åbenbart var rigtigt meget brug for, men det er da skønt hvis alle kan blive enige om at være sure på tråd starter. Helt ærligt altså.

Suk.

Anmeld Citér

11. september 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
anna111 skriver:

En lille historie der ikke rigtig er kommet frem jeg syntes dem der gjorde dette burde sendes tilbage med det samme !!! 

Vil gerne hjælpe dem der virkelig er i nød men det er tydeligvis ikke alle der er det !!! 

Der var oven i købet et sted hvor flygtninge nægtede at spise den mad vi prøvede at give dem og det tøj og ting folk gav blev bare efterladt i bunker som skrald tænk hvor lykkelige vores hjemløse ville blive for de ting og mad og de enlige forældre ! 

Jeg synes lige, du skal læse med her - og husk, at ENHVER kan plante falske historier på de sociale medier: 

http://www.bt.dk/danmark/afsloering-historien-om-flygtningen-der-sparkede-gravid-dansk-kvinde-er-en-and

Anmeld Citér

12. september 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Helt enig.

Og nej dansk tv viser kun de fortællinger, hvor de ved folk vil få ondt af migranterne.

Jeg har efterhånden set mange billeder rundt omkring fra situationen, både herhjemmefra, men også fra udlandet(inkl. flygtningelejre). Jeg synes at historier,ligesom din, kendetegner billedet. Selv de personer der forsøger at fremlægge historier med migranterne som stakler formår det ikke altid. Der kan eks være een person i forgrunden der umiddelbart synes at være "stakkel", men personerne i baggrunden står og griner, pjatter og peger alt imens ham i forgrunden står og fortæller de mangler vand og mad, jamen så står de også og drikker vand(på flaske) og spiser. Så er det bare jeg tænker "hvem prøver at narre hvem".

Jeg så endda en(græsk mener jeg) side, hvor nogle backpackers havde fulgt nogle(men dog den samme familie) mennesker i en flygtningelejr dag til dag. De fortalte og dokumenterede med billeder. De fortalte blandt andet at de manglede vand, men på billederne kunne man(igen i baggrunden), se at folk stod ved vandhaner og hældte vand på flaske. De fortalte at de manglede tøj(men på billederne havde familien rent og forskellig tøj på), de fortalte at børne var triste, men en video viste at børnene løb og spillede bold. Ingen så triste, forknytte eller beskidte ud.

Hvorfor må danskere ikke se både de der har det skidt, de der hærger og ødelægger, dem der er tilfredse med at være kommet til en flygtningelejr osv., så vi kan danne os et reelt billede af hvad der foregår.

På den måde det er nu, bliver det den ene lejr mod den anden.

Dansk tv er kildekritisk og bringer NATURLIGVIS ikke udokumenterede FB-historier: 

http://www.bt.dk/danmark/afsloering-historien-om-flygtningen-der-sparkede-gravid-dansk-kvinde-er-en-and

Og helt ærligt - hvor er vi henne, hvis det er et problem, at flygtninge ikke ser nonstop fortvivlede ud, mens kameraet kører? 

Anmeld Citér

12. september 2015

Mor i Aarhus

Helt enig.

Og nej dansk tv viser kun de fortællinger, hvor de ved folk vil få ondt af migranterne.

Jeg har efterhånden set mange billeder rundt omkring fra situationen, både herhjemmefra, men også fra udlandet(inkl. flygtningelejre). Jeg synes at historier,ligesom din, kendetegner billedet. Selv de personer der forsøger at fremlægge historier med migranterne som stakler formår det ikke altid. Der kan eks være een person i forgrunden der umiddelbart synes at være "stakkel", men personerne i baggrunden står og griner, pjatter og peger alt imens ham i forgrunden står og fortæller de mangler vand og mad, jamen så står de også og drikker vand(på flaske) og spiser. Så er det bare jeg tænker "hvem prøver at narre hvem".

Jeg så endda en(græsk mener jeg) side, hvor nogle backpackers havde fulgt nogle(men dog den samme familie) mennesker i en flygtningelejr dag til dag. De fortalte og dokumenterede med billeder. De fortalte blandt andet at de manglede vand, men på billederne kunne man(igen i baggrunden), se at folk stod ved vandhaner og hældte vand på flaske. De fortalte at de manglede tøj(men på billederne havde familien rent og forskellig tøj på), de fortalte at børne var triste, men en video viste at børnene løb og spillede bold. Ingen så triste, forknytte eller beskidte ud.

Hvorfor må danskere ikke se både de der har det skidt, de der hærger og ødelægger, dem der er tilfredse med at være kommet til en flygtningelejr osv., så vi kan danne os et reelt billede af hvad der foregår.

På den måde det er nu, bliver det den ene lejr mod den anden.

Selvfølgelig får de vand og mad i de mange måneder på flygt, og i de årevis de kan risikere at være tvungne til at opholde sig i flygtningelejre. Det er ikke et bevis på at der er nok. Ligeledes er et billede af mennesker i to forskellige sæt tøj ikke bevis på, at der er nok tøj til alle. At børnene spiller bold, at mennesker smiler på trods af at have oplevet så grusomme ting, som de unægtelig har, er ikke bevis for at de har det fint, at de ikke er fyldt op af traumer, sorg og angst. Og ingen af delene er ikke bevis på at de menneskers vilkår, og forholdene på flugten og i lejrene er i orden. 

Anmeld Citér

12. september 2015

modesty

En lille historie der ikke rigtig er kommet frem jeg syntes dem der gjorde dette burde sendes tilbage med det samme !!! 

Vil gerne hjælpe dem der virkelig er i nød men det er tydeligvis ikke alle der er det !!! 

Der var oven i købet et sted hvor flygtninge nægtede at spise den mad vi prøvede at give dem og det tøj og ting folk gav blev bare efterladt i bunker som skrald tænk hvor lykkelige vores hjemløse ville blive for de ting og mad og de enlige forældre ! 

Og hvad kan man så lære af det her?

EDIT: Hov, den var allerede postet. 

Anmeld Citér

12. september 2015

A&F

anna111 skriver:

Ej kan simpelthen ikke stoppe med at grine. Husk altid at være kildekritisk . Synes faktisk de flygtninge fortjener en undskyldning. Det var nemlig blot en vandrehistorie

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.