Jeg skammer mig over at være dansker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2015

lineog4

Tin skriver:

Jo,  og mere end der rækker til min egen næse faktisk. 

Vi har alle et ansvar,for os selv,hinanden og ikke mindst hele verden. Og det ansvar bør vi løfte i flok. 

Det er ikke nok at man ser mange flygter og begræder dette,for det tror jeg vi er mange der gør,men løser det problemet?

Og ja mine drenge skal i militæret og om nødvendigt ud i virkeligheden både herhjemme og som hjælp i andre lande. 

De får vel selv lov at vælge din drenge?

Selvom jeg er pascifist vi, jeg da lade mine drenge selv vælge i forhold til militæret og støtte dem i deres egne valg. Ligesom jeg vil støtte dem hvis de vil konfirmeres selvom jeg er ikke er lutheransk kristen mm.

siger moren der er imod uniformer men i dag har støttet sin søn i, at han vi, starte i Roskilde garden med uniform og march

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2015

Sprit25

Tin skriver:

Jo,  og mere end der rækker til min egen næse faktisk. 

Vi har alle et ansvar,for os selv,hinanden og ikke mindst hele verden. Og det ansvar bør vi løfte i flok. 

Det er ikke nok at man ser mange flygter og begræder dette,for det tror jeg vi er mange der gør,men løser det problemet?

Og ja mine drenge skal i militæret og om nødvendigt ud i virkeligheden både herhjemme og som hjælp i andre lande. 

Jeg håber virkelig ikke du vil tvinge dem. Fordi en udsendt soldat der er tvunget er decideret farlig! 

Anmeld Citér

9. september 2015

Bella&Lina

Mor og meget mere skriver:

Prøv at læse her:  http://bongorama.dk/2015/08/30/hvor-mange-flygtninge-kan-vi-tage/

"5,6 mio. danskere har et bnp. pr. indbygger på 56.000 (ppp-dollar), Hvis vi nu tog imod 400.000 flygtninge (uden at bnp steg), ville vores bnp. pr. indbygger falde drastisk og bombe os ned på niveau med lande, som vi jo ved er helt væk. Vi ville ende på niveau med et oplagt lorte-land som Canada. Der er placeret to pladser under os over verdens rigeste lande." 

Jeg forholder mig til det faktum at vi ville skulle sparer meget mere end hvad vi har skulle de sidste år, må indrømme jeg ikke har eller har tænkt mig og sætte mig SÅ detaljeret ind i det mht kr og øre osv. Er man villig til og tage mere fra vores børn, unge, syge og gamle, så lad os da se en start. Lad os starte med ikke og brokke os over nomineringene i børnehaverne og vuggestuerne (lad os bare starte her på baby.dk) . Og ikke mere skaberi over skærelse i kontanthjælpen, ikke flere opslag om børnepengene og budgetterne, ikke mere brok over SU'en , især ikke mere brok fra de enlige mødre eller udregninger fra samme, om alle de tilskud fra kommunen!!! Vi skal være glade for vi har tag over hovedet altså!!! (Det tror jeg så også de fleste er her i dk) ... Nu vi er igang, selvfølgelig skal ungerne tvinges til og spise op hvad der bliver serveret til mad, ja de skal vel ikke vokse op og være helt blottede for medmenneskelighed!? Der er mennesker rundt om i verden som sulter og ville blive lykkelige for den mad lille Jens ikke vil spise fordi det er blandet for meget sammen eller der er for meget løg i!...

Jaja, jeg ved godt jeg tager den lige til grænsen, lidt for langt... Men savner Virkelog lidt realistisk syn på situationen fra alle som blot tænker og skriver med hjertet. Vi har sq alle ondt (af flygtningene) , men vi må og skal tænke på vores land og fremtiden, sammen med vores hjerter der selvfølgelig bløder! 

Anmeld Citér

9. september 2015

Anonym trådstarter

Bella&Lina skriver:

Jeg synes modsat dig, at det den anonyme her skriver er meget rigtigt men i hvert fald meget velformuleret . Og kan slet ikke få øje på noget som helst "børnehave sprog" .... Du derimod kan tilsyneladene ikke modargumentere, og det er nok der problemet ligger ...... 

Så vil jeg indskyde til hele debatten , prøv og kig rundt her på baby.dk, hvor mange debatter er der ikke om børn der bliver observeret ikke bliver trøstet i institutionerne, børn det får blå mærker eller voldsomme skader som pædagogerne knap har opdaget ved hentning, fordi der ikke er voksne nok til og se efter dem hele tiden i børnehaver og vuggestuer, børn der kommer hjem med røde og hudløse numser, igen fordi normineringerne er så ringe mange steder, PGA vi skal sparer! De gamle får vakuumpakket mad stilt på dørtærsklen, få hjemmebesøg, de bliver glemt på toiletterne på plejehjem og institutionerne, osv osv osv . DET BLIVER VÆRRE, kære medmødre....... Pengene til denne migrant og flygtninge storm skal komme et sted fra! Og glem alt om børnepenge som mange kan undvære, men som mange inklusiv mig selv næsten ikke ville kunne leve uden, glem alt om SU der kan overleves for, til jeres døtre og sønner (ja de bliver jo ikke ved med og gå i børnehave) , glem alt om et sikkerhedsnet til de psykisk syge og ustabile , og sidst men ikke mindst, forbered jer på højere skat som kan mærkes på pungen, forbered jer på selv og betale læge besøg, og/eller jeres indlæggelser og fødsler (måske via privat forsikring) .... Forbered jer på meget dårligere folkeskoler igen pga besparelser (kan det lade sig gøre???) ......... Det er det Danmark vi bliver. Men hvad fanden..... Vi overlever vel nok, så må vi bare sætte lidt mere tid af til baby.dk så vi kan brokke os over de dårligere forhold her i landet 

Der er ingen tvivl om at vi to aldrig bliver enige. Jeg vil også takke for dine indlæg, fordi jeg synes de rammer hovedet på sømmet i forhold til hvad jeg netop synes er et problem. Og det er vigtigt at alle meninger kommer frem, så vi forhåbentlig kan gøre verden til et bedre sted.

Jeg vil også sige at du for så vidt har ret. Jeg kan ikke og vil bestemt ikke argumentere imod en der beder mig flytte til et andet land fordi jeg efterlyser menneskelig empati. Det niveau er så milevidt under et niveau jeg så meget som vil overveje at deltage på. Måske kender du ordsproget "mod dumhed kæmper selv guderne forgæves"?? Det formoder jeg du ikke gør, hvis du synes vedkommende svarede velformuleret. Desuden er jeg slet ikke imod mere skat og jeg kan minde om at jeg så sent som i dag har læst at topskatten lettes. Dvs de rigeste får skattelettelser.

Og så vil jeg i øvrigt sige at Lineog4 sådan set har skrevet det super, super flot. Kan ikke være mere enig.

Grunden til jeg ikke har svaret før, er fordi jeg har været på arbejde, som frivillig. Fordi jeg gerne vil gøre verden til et bedre sted og fordi det er sådan jeg kan bidrage, når jeg nu feks er så heldig at modtage børnepenge, som jeg egentlig er afhængig af. Jeg er taknemmelig for det jeg har og får, og bare fordi du holder fast med næb og kløer og jeg fristes til at bruge et ord som grådig, så gør det dig ikke mere taknemmelig. Hvis du er taknemmelig så burde du bidrage med mere medmenneskelighed. Det er så min mening.

Hvad gør du?

Anmeld Citér

9. september 2015

lineog4

Bella&Lina skriver:

Jeg forholder mig til det faktum at vi ville skulle sparer meget mere end hvad vi har skulle de sidste år, må indrømme jeg ikke har eller har tænkt mig og sætte mig SÅ detaljeret ind i det mht kr og øre osv. Er man villig til og tage mere fra vores børn, unge, syge og gamle, så lad os da se en start. Lad os starte med ikke og brokke os over nomineringene i børnehaverne og vuggestuerne (lad os bare starte her på baby.dk) . Og ikke mere skaberi over skærelse i kontanthjælpen, ikke flere opslag om børnepengene og budgetterne, ikke mere brok over SU'en , især ikke mere brok fra de enlige mødre eller udregninger fra samme, om alle de tilskud fra kommunen!!! Vi skal være glade for vi har tag over hovedet altså!!! (Det tror jeg så også de fleste er her i dk) ... Nu vi er igang, selvfølgelig skal ungerne tvinges til og spise op hvad der bliver serveret til mad, ja de skal vel ikke vokse op og være helt blottede for medmenneskelighed!? Der er mennesker rundt om i verden som sulter og ville blive lykkelige for den mad lille Jens ikke vil spise fordi det er blandet for meget sammen eller der er for meget løg i!...

Jaja, jeg ved godt jeg tager den lige til grænsen, lidt for langt... Men savner Virkelog lidt realistisk syn på situationen fra alle som blot tænker og skriver med hjertet. Vi har sq alle ondt (af flygtningene) , men vi må og skal tænke på vores land og fremtiden, sammen med vores hjerter der selvfølgelig bløder! 

Vi kan da også bare betale en procent mere i skat.

De dommedagsprofetier og at vi skulle gå bankerot grundet en lille gruppe flygtninge er en smule overdrevne.

og igen igen igen må jeg fortælle de nedskæringer som jeg blandt har oplevet i de snart 12 år jeg har haft børn i institution, eller som lærer i folkeskolen. De er altså ikke grundet i flygtninge. De er grundet i skattelettelser, prioriteringer, krise, øget ulighed, krav om indefrysning af kapital i kommuner og meget mere. Kigger vi på tallene for dansk etnisk danske er der måske også flere på overførselsindkomst ind for 10 år siden, måske flere på sygedagpenge og flex- jeg ved det ikke men har set skræmmende tal for antallet af folk med depression og andre invaliderende psykiske udfordringer. I hele det her store billede er flygtninge en dråbe i havet også selv om nogle enormt dygtige politikere, har formået st skrive en historie om, at det hele er "de andres" skyld. Vi har selv stemt efter ønsket om skattelettelser og det vil selvsagt betyde besparelser i det offentlige - man kan ikke både blæse og have mel i munden

Anmeld Citér

9. september 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Bella&Lina skriver:

Nu kører du i ring. Tidligere skrev du "Nu har jeg intet snakket om hvordan og hvorfor der spares NU og de sidste par år. Jeg snakker om fremtiden. Og i fremtiden, hvis vi blot tog alle ind migranter og flygtninge osv osv, SÅ ville mit indlæg du citere blive tæt på virkeligheden. I fremtiden.

Og så må jeg kommentere på det sidste du skriver. Ja vi lever godt det kan vi vel alle blive enige om som det mindste. Men det bliver vi ikke ved med hvis det bliver fremtiden at vi skal tage alle ind og hjælpe alle dem der kommer til i disse tider. Og det kan vi vel også blive enige om? Vi sparer i forvejen, så logisk logik er vel at vi så bare skal sparer endnu mere= mit cenarie i mit indlæg du citere... " 

Dit argument her er, at det bliver skidt i fremtiden, hvis vi tager ALLE ind. Det er der, som jeg har nævnt, INGEN, der plæderer for. Nu handler det så åbenbart om, at vi allerede HAR været udsat for massive  besparelser i den offentlige sektor. Mig bekendt har det stået på siden finanskrisen. 

Har du overvejet, at vi, der bakker op om, at vi selvfølgelig skal tage vores del af flygtningene, jvf. konventioner osv., har en anden holdning til, hvor pengene skal komme fra end de seneste regeringer, som har valgt at skære på de offentlige udgifter? 

Jeg mener faktisk, man bør sætte sig ret detaljeret ind i tingene i stedet for at male skrækscenarier af, at DK skal tage imod alle. Dét er netop at lade sig styre af følelser i stedet for realiteter - præcis, som du anklager andre for at gøre. 

Anmeld Citér

9. september 2015

Tin

Profilbillede for Tin
Mor og meget mere skriver:

Nu ved jeg ikke, hvor gamle dine drenge er, men jeg går da ud fra, de helt og holdent selv bestemmer, om de vil i militæret eller ej. Og så er vi forhåbentlig enige om, at der er en kolossal forskel på at blive boende i et krigshærget land med risiko for, at familien rammes af død og ødelæggelse, og på selv at vælge at melde sig til dansk militærtjeneste? 

Sandheden er jo, at vi ikke - ingen af os - ved en disse om, hvad vi selv ville gøre i en så ekstrem og truende situation. Er en god mor og far én, der vælger at udsætte sin familie for fare og som lever med, at fremtiden i og for hjemlandet ser ekstremt usikker ud - eller er det én, som beslutter at flygte og bringe sine børn i sikkerhed? 

Det er godt nok let at "vide", hvor patriotisk og heltemodig og selvopofrende, man ville være i en helt teoretisk situation. 

Du har fuldstændig ret i,at vi intet aner om hvordan det vil være eller hvordan vi vil reagere i en krigs situation. 

Men derfor synes jeg stadig det er vigtigt at tage stilling. Og faktum er nu engang,at det ikke er alle der er reelle flygtninge og de der er skal have hjælp i hjemlandet, så vi kan hjælpe dem bedst muligt på lang sigt.

Anmeld Citér

9. september 2015

Tin

Profilbillede for Tin
Sprit25 skriver:

Jeg håber virkelig ikke du vil tvinge dem. Fordi en udsendt soldat der er tvunget er decideret farlig! 

Nej ingen bliver tvunget,men så vidt jeg ved,har alle raske drenge værnepligt som 18 årig.

Den har vi jo netop fordi der så er nogle at bruge ved en evt krig. Så ved en krig her i landet har de pligt til at deltage. Og bliver der så mistet mange,bliver de drenge/mænd der ikke kunne aftjene værnepligt og så kaldt ind og i det tilfælde har de ikke et valg! Medmindre de vælger at flygte frem for at hjælpe hjemlandet.

Anmeld Citér

9. september 2015

lineog4

Tin skriver:

Nej ingen bliver tvunget,men så vidt jeg ved,har alle raske drenge værnepligt som 18 årig.

Den har vi jo netop fordi der så er nogle at bruge ved en evt krig. Så ved en krig her i landet har de pligt til at deltage. Og bliver der så mistet mange,bliver de drenge/mænd der ikke kunne aftjene værnepligt og så kaldt ind og i det tilfælde har de ikke et valg! Medmindre de vælger at flygte frem for at hjælpe hjemlandet.

Man har ret til at være militærnægter. Og det lyder som en dårlig ting at flygte og nægte at går krig for sit fædreland - hvad hvis der var 1939 og ens fædreland var Tyskland, var det så også forfærdeligt at man ikke blev og kæmpede for sit fædreland? 

Min tipoldefar flygtede fra militærtjeneste da Sønderjylland den gang var på tyske hænder, han så ikke sin mor i mange mange år - nogle ville kalde det en selv opofrelse, andre ville kalde det han ikke kæmpede for sit nye fædreland. 

Anmeld Citér

9. september 2015

Bella&Lina

Anonym skriver:

Der er ingen tvivl om at vi to aldrig bliver enige. Jeg vil også takke for dine indlæg, fordi jeg synes de rammer hovedet på sømmet i forhold til hvad jeg netop synes er et problem. Og det er vigtigt at alle meninger kommer frem, så vi forhåbentlig kan gøre verden til et bedre sted.

Jeg vil også sige at du for så vidt har ret. Jeg kan ikke og vil bestemt ikke argumentere imod en der beder mig flytte til et andet land fordi jeg efterlyser menneskelig empati. Det niveau er så milevidt under et niveau jeg så meget som vil overveje at deltage på. Måske kender du ordsproget "mod dumhed kæmper selv guderne forgæves"?? Det formoder jeg du ikke gør, hvis du synes vedkommende svarede velformuleret. Desuden er jeg slet ikke imod mere skat og jeg kan minde om at jeg så sent som i dag har læst at topskatten lettes. Dvs de rigeste får skattelettelser.

Og så vil jeg i øvrigt sige at Lineog4 sådan set har skrevet det super, super flot. Kan ikke være mere enig.

Grunden til jeg ikke har svaret før, er fordi jeg har været på arbejde, som frivillig. Fordi jeg gerne vil gøre verden til et bedre sted og fordi det er sådan jeg kan bidrage, når jeg nu feks er så heldig at modtage børnepenge, som jeg egentlig er afhængig af. Jeg er taknemmelig for det jeg har og får, og bare fordi du holder fast med næb og kløer og jeg fristes til at bruge et ord som grådig, så gør det dig ikke mere taknemmelig. Hvis du er taknemmelig så burde du bidrage med mere medmenneskelighed. Det er så min mening.

Hvad gør du?

Nej vi er ikke enige, og ja det skal der ved Gud være plads til. Men jeg vil gerne pointere, at jeg IKKE er på kontanthjælp. Jeg er ikke enlig mor. Jeg får ikke SU. Jeg er i min bedste alder og bor ikke på plejehjem. Jeg er ikke psykisk syg. Jeg har haft mine børn hjemme til over vuggestue alderen. Og det er kun min ældste der er i børnehave, en børnehave jeg aldrig har brokket mig over trods fejl og til tider under nomineringer. Så jeg vil bestemt mene jeg rummer empati? Ellers ville jeg da være fløjtende ligeglad med mennesker i alle farver og aldre? Ville jeg ikke? Eller mener du måske bare jeg er "racist", fordi jeg bekymre mig om fremtiden? At jeg ikke kan få øje på børnehave formuleringer i den anonymes indlæg, gør det at JEG pludselig er mindre begavet? 

Udfra mit indlæg du nu svarer på, hvorhenne ser du så at jeg ikke er taknemmelig? Hvad ved du egentlig i bund og grund om det? Ved du om jeg er frivillig nogen steder, giver mad til dem der intet har (ingen specifikke nationaliteter, det går jeg sådan set ikke op i) .. Eller du gætter måske blot? Ja det jo klart du kun antager, men helt ærligt, hvordan kan man debattere med en som skriver om antagelser og ikke viden? 

Måske er mine egne indlæg blot antagelser og ikke viden? Nej, for faktum er vi ikke gror pengetræer her. Og min menneskelighed, den rækker først og fremmest til min mand, mine børn og min familie. Mine nære og de svage, det er ligegyldigt med alder hudfarve eller tro. Derefter til hele verden. Gid vi kunne slette krig fra ordbogen, men jeg kan ikke redde hele verden, derfor vælger jeg dem jeg mener jeg kan redde uden og synke selv undervejs. For hvem er så egentlig reddet når vi alle ligger med hovederne under vand? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.