Bella&Lina skriver:
Jeg forholder mig til det faktum at vi ville skulle sparer meget mere end hvad vi har skulle de sidste år, må indrømme jeg ikke har eller har tænkt mig og sætte mig SÅ detaljeret ind i det mht kr og øre osv. Er man villig til og tage mere fra vores børn, unge, syge og gamle, så lad os da se en start. Lad os starte med ikke og brokke os over nomineringene i børnehaverne og vuggestuerne (lad os bare starte her på baby.dk) . Og ikke mere skaberi over skærelse i kontanthjælpen, ikke flere opslag om børnepengene og budgetterne, ikke mere brok over SU'en , især ikke mere brok fra de enlige mødre eller udregninger fra samme, om alle de tilskud fra kommunen!!! Vi skal være glade for vi har tag over hovedet altså!!! (Det tror jeg så også de fleste er her i dk) ... Nu vi er igang, selvfølgelig skal ungerne tvinges til og spise op hvad der bliver serveret til mad, ja de skal vel ikke vokse op og være helt blottede for medmenneskelighed!? Der er mennesker rundt om i verden som sulter og ville blive lykkelige for den mad lille Jens ikke vil spise fordi det er blandet for meget sammen eller der er for meget løg i!...
Jaja, jeg ved godt jeg tager den lige til grænsen, lidt for langt... Men savner Virkelog lidt realistisk syn på situationen fra alle som blot tænker og skriver med hjertet. Vi har sq alle ondt (af flygtningene) , men vi må og skal tænke på vores land og fremtiden, sammen med vores hjerter der selvfølgelig bløder!
Nu kører du i ring. Tidligere skrev du "Nu har jeg intet snakket om hvordan og hvorfor der spares NU og de sidste par år. Jeg snakker om fremtiden. Og i fremtiden, hvis vi blot tog alle ind migranter og flygtninge osv osv, SÅ ville mit indlæg du citere blive tæt på virkeligheden. I fremtiden.
Og så må jeg kommentere på det sidste du skriver. Ja vi lever godt det kan vi vel alle blive enige om som det mindste. Men det bliver vi ikke ved med hvis det bliver fremtiden at vi skal tage alle ind og hjælpe alle dem der kommer til i disse tider. Og det kan vi vel også blive enige om? Vi sparer i forvejen, så logisk logik er vel at vi så bare skal sparer endnu mere= mit cenarie i mit indlæg du citere... "
Dit argument her er, at det bliver skidt i fremtiden, hvis vi tager ALLE ind. Det er der, som jeg har nævnt, INGEN, der plæderer for. Nu handler det så åbenbart om, at vi allerede HAR været udsat for massive besparelser i den offentlige sektor. Mig bekendt har det stået på siden finanskrisen.
Har du overvejet, at vi, der bakker op om, at vi selvfølgelig skal tage vores del af flygtningene, jvf. konventioner osv., har en anden holdning til, hvor pengene skal komme fra end de seneste regeringer, som har valgt at skære på de offentlige udgifter?
Jeg mener faktisk, man bør sætte sig ret detaljeret ind i tingene i stedet for at male skrækscenarier af, at DK skal tage imod alle. Dét er netop at lade sig styre af følelser i stedet for realiteter - præcis, som du anklager andre for at gøre.