Jeg skammer mig over at være dansker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2015

Bella&Lina

lineog4 skriver:

Hvis du kigger på kommunale budgetter og der er kommuner der budgettere til normeringer i dagsinstitutioner mm. Så er posten til flygtninge forsvindende lille - det er og blover altså ikke flygtninge der gør der er skåret meget i normeringer, hjemmehjælp, folkeskolen mm. 

Kig på din lønseddel for 10 år siden og din lønseddel i dag, så vil du se din trækprocent er blevet en del lavere, ergo er der mindre penge i såvel stats og kommune kasse.

Derudover har Europa og DK lige været i en økonomisk krise og den herskende økonomiske kalkule i DK (og EU) er (desværre) spar i krisetider og invester i opgangstider. Så ja der er sparet, kommuner er blevet pålagt at have er stort indestående til dårlige tider - og da der så var dårlige tider måtte de ikke bruge dem.

Du kunne også vælge at finde ud af hvir mange penge vi bruger på kampfly forresten 

Der er ikke lighedstegn mellem antallet af flygtninge og migranter og nedskæringer i kommuner og i staten. Det er er samlet billede.

Og så bliver jeg nød til at sige, ligegyldigt om jeg også sagtens kan se velfærden er for nedadgående, jeg kan se der bliver sparet og på områder jeg helst så man ikke sparede. Så lever vi langt bedre end de lande der flyttes fra ikke bare pga krigen. Ja bare at sammenligne med Italien, Grækenland, Spanien fx så lever vi langt bedre i DK. Det betyder ikke vi skal leve dårligere, men nogen gange må man godt sætte ting i perspektiv 

Nu har jeg intet snakket om hvordan og hvorfor der spares NU og de sidste par år. Jeg snakker om fremtiden. Og i fremtiden, hvis vi blot tog alle ind migranter og flygtninge osv osv, SÅ ville mit indlæg du citere blive tæt på virkeligheden. I fremtiden. 

Og så må jeg kommentere på det sidste du skriver. Ja vi lever godt det kan vi vel alle blive enige om som det mindste. Men det bliver vi ikke ved med hvis det bliver fremtiden at vi skal tage alle ind og hjælpe alle dem der kommer til i disse tider. Og det kan vi vel også blive enige om? Vi sparer i forvejen, så logisk logik er vel at vi så bare skal sparer endnu mere= mit cenarie i mit indlæg du citere... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2015

lineog4

Anonym skriver:

Det var på tide med de annoncer. Forhåbentligt er de ikke kommet for sent, men jeg tror det ikke. Der er jo en del, der ikke vil blive i Danmark. Send dem hjem hvor de kom fra, for reel flygtning er man næppe, når man kan stille så store krav.

Så et klip i nyhederne med voksne, såkaldte flygtninge,  der skabte sig foran deres små børn. Hvad skabte de sig over, jo de var kommet til DK og skulle blive her. De burde være glade, der er trods alt stadig fred i DK. Hvor længe freden varer er desværre snart uvis, når vi skal tage imod disse uromagere. Københavnere og andre fra Sjælland, der tager ned og raserer Rødby, hvad er det for noget? Leverer bleer, vand osv til udlændingene. Giv dog den overflod til de hjemløse i jeres egen by. De ville sikkert takke jer.

Hold op hvor har mange her i tråden en naiv forestilling om problemets omfang.

Jeg skammer mig ikke over at være dansker, og dem der gør. Flyt dog til et andet land. Men jeg skammer mig over at læse i denne tråd, at der er danskere, der synes de ældre skal undvære(den i forvejen stærkt begrænsede) hjemmehjælp. De ældre, der har rejst det samfund vi nyder godt. Dem vil i lade i stikken.

På tide Inger Støjberg. Du gjorde det, der burde være gjort af DF. Jeg synes DF er usynlig i denne her problematik.

Vi må have lukket grænsen nu. Vågn op Danmark.

Heldigvis er der flere debatfora, hvor der er mange med min holdning. Hvis flertallet af danskere havde den holdning, som er repræsentativ for baby.dk, så så det skidt ud for Danmark.

..

Reel flytning er man vel hvis man flygter fra krig, forfølgelse, en overhængende fare for at blive slået ihjel - og ligegyldigt hvad så er der rent faktisk krig i Syrien, folk er i en overhængende fare for at blive slået ihjel. At nogle af dem så stadig er forkælede, kommer fra bedre kår i fredstid gør dem vel ikke til udefinerbare størrelser - der har også været konger der var flytninge. Flytning er en status hvor der rimelig specifikke opstillede kriterier og lige pt opfylder stort set alle fra Syrien de kriterier også selvom de er forkælede og barnlige og stiller krav. Der er ikke sådan en pr automatik ændrer jeg hundrede procent personlighed fordi der er krig. Og jeg kender da også forkælede, krævende og barnlige mennesker i DK, hvor jeg nogen gange tænker; okay du er vist ikke reelt på fattigdomsgrænsen hvis du ikke stiller dig tilfreds med du får - men det er personen, for fattigdomsgrænsen er ikke til diskussion, på samme måde er flytninge status altså heller ikke til diskussion.

og nu har jeg ikke læst alt i tråden, men er ikke aom du stødt over er indlæg der siger: de ældre skal undvære. Men vi er nok nogen der ikke forstår og tror på den sort hvide logik: fordi flytninge ergo mindre hjemmehjælp. Vi hed billedet er langt mere broget og langt mere nuanceret, og de besparelser vi ser på vores velfærd er slet lavet for at betale til flygtninger. Men handler om prioriteringer og politiske overbevisninger om hvordan man skaber vækst og stabilitet. Og den regering der sidder lige pt ønsker en smallere offentlig sektor (=nedskæringer), ja det gjorde den tidligere sådan set også de sagde det bare ikke så højt  og fx DF har ude i kommunerne gentagende gange stemt for nedskæringer på ældreområdet og pengene er absolut ikke gået til flytninge. 

Så ja jeg tror på anstændig flytningepolitik (og med anstændig mener jeg i lige så høj grad en ændring af den måde vi omtaler andre mennesker på og ikke nødvendigvis flere flygtninge i DK), og ja jeg mener så sandelig også de ældre skal have gode forhold, bedre normeringer mm. Men jeg vil også gerne betale et procent mere i skat, og jeg tror på investeringer i det offentlige betaler sig, jeg tror også på man skal vurderer forholdet mellem varme og kolde hænder og meget meget mere.... Jeg tror godt vi kan finde penge til at give en hånd i en flytninge krise som vi til dels selv har været med til at skabe og skabe gode forhold for alle i DK

Anmeld Citér

9. september 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Nu spørger jeg dumt, men er det ikke lidt Danmark har taget ind i forhold til mange andre lande? Og jeg kan slet ikke forstå at vi skal forhindre dem i at komme til Sverige. 

Anmeld Citér

9. september 2015

lineog4

Bella&Lina skriver:

Nu har jeg intet snakket om hvordan og hvorfor der spares NU og de sidste par år. Jeg snakker om fremtiden. Og i fremtiden, hvis vi blot tog alle ind migranter og flygtninge osv osv, SÅ ville mit indlæg du citere blive tæt på virkeligheden. I fremtiden. 

Og så må jeg kommentere på det sidste du skriver. Ja vi lever godt det kan vi vel alle blive enige om som det mindste. Men det bliver vi ikke ved med hvis det bliver fremtiden at vi skal tage alle ind og hjælpe alle dem der kommer til i disse tider. Og det kan vi vel også blive enige om? Vi sparer i forvejen, så logisk logik er vel at vi så bare skal sparer endnu mere= mit cenarie i mit indlæg du citere... 

Nej det er ikke nødvendigvis logik, for man kan også have en anden økonomisk tænkning. Man kan også have en tænkning hvor man tør investere i det offentlige, hvor der ikke skal spares op. Så nej helt logisk er det ikke  

og nu er der jo egentlig ingen der taler om at velkomne alle flygtninge (og så mange kommer der jo slet ikke, for de vil slet ikke komme), men om at tage sin del i EU. og så er vi nok også en del der bare godt kunne tænke os en pæn tone, hvor det ikke er "os" mod "dem", hvor "de" dårligt anses som mennesker. En tone der tog afstand fra der er mennesker der kan finde på at spytte efter andre mennesker i krise. 

Og tænker kunne vi i det hele taget få en god tone i DK,  hvor det ikke var legalt (etisk) at beskylde andre for alverdens alla dovne Ulrik, lærere der ikke vil lærere, pædagoger der bare drikker kaffe, indvandrere der bare er kriminelle der ønsker Sharia lovgivning osv. Kunne vi få den gode tone, tror jeg vi var langt også til at kunne debattere velfærden, kontanthjælpen, dagpengene mm.

Anmeld Citér

9. september 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Bella&Lina skriver:

Hvem i alverden har plæderet for, at vi blot skal tage imod alle migranter og flygtninge? Det kommer jo ikke til at ske. Det er stråmandsargumentation. 

Anmeld Citér

9. september 2015

Mor og meget mere

Tin skriver:

Jo,  og mere end der rækker til min egen næse faktisk. 

Vi har alle et ansvar,for os selv,hinanden og ikke mindst hele verden. Og det ansvar bør vi løfte i flok. 

Det er ikke nok at man ser mange flygter og begræder dette,for det tror jeg vi er mange der gør,men løser det problemet?

Og ja mine drenge skal i militæret og om nødvendigt ud i virkeligheden både herhjemme og som hjælp i andre lande. 

Nu ved jeg ikke, hvor gamle dine drenge er, men jeg går da ud fra, de helt og holdent selv bestemmer, om de vil i militæret eller ej. Og så er vi forhåbentlig enige om, at der er en kolossal forskel på at blive boende i et krigshærget land med risiko for, at familien rammes af død og ødelæggelse, og på selv at vælge at melde sig til dansk militærtjeneste? 

Sandheden er jo, at vi ikke - ingen af os - ved en disse om, hvad vi selv ville gøre i en så ekstrem og truende situation. Er en god mor og far én, der vælger at udsætte sin familie for fare og som lever med, at fremtiden i og for hjemlandet ser ekstremt usikker ud - eller er det én, som beslutter at flygte og bringe sine børn i sikkerhed? 

Det er godt nok let at "vide", hvor patriotisk og heltemodig og selvopofrende, man ville være i en helt teoretisk situation. 

Anmeld Citér

9. september 2015

Sprit25

Saphiira skriver:

Nu spørger jeg dumt, men er det ikke lidt Danmark har taget ind i forhold til mange andre lande? Og jeg kan slet ikke forstå at vi skal forhindre dem i at komme til Sverige. 

I forhold til indbygger tal er vi på en 5 plads loven siger desværre de skal registreres her og dermed søge asyl her. Noget Sverige, ifølge Støjbjerg, har bedt os overholde. 

Anmeld Citér

9. september 2015

modesty

lineog4 skriver:

Hvis du kigger på kommunale budgetter og der er kommuner der budgettere til normeringer i dagsinstitutioner mm. Så er posten til flygtninge forsvindende lille - det er og blover altså ikke flygtninge der gør der er skåret meget i normeringer, hjemmehjælp, folkeskolen mm. 

Kig på din lønseddel for 10 år siden og din lønseddel i dag, så vil du se din trækprocent er blevet en del lavere, ergo er der mindre penge i såvel stats og kommune kasse.

Derudover har Europa og DK lige været i en økonomisk krise og den herskende økonomiske kalkule i DK (og EU) er (desværre) spar i krisetider og invester i opgangstider. Så ja der er sparet, kommuner er blevet pålagt at have er stort indestående til dårlige tider - og da der så var dårlige tider måtte de ikke bruge dem.

Du kunne også vælge at finde ud af hvir mange penge vi bruger på kampfly forresten 

Der er ikke lighedstegn mellem antallet af flygtninge og migranter og nedskæringer i kommuner og i staten. Det er er samlet billede.

Og så bliver jeg nød til at sige, ligegyldigt om jeg også sagtens kan se velfærden er for nedadgående, jeg kan se der bliver sparet og på områder jeg helst så man ikke sparede. Så lever vi langt bedre end de lande der flyttes fra ikke bare pga krigen. Ja bare at sammenligne med Italien, Grækenland, Spanien fx så lever vi langt bedre i DK. Det betyder ikke vi skal leve dårligere, men nogen gange må man godt sætte ting i perspektiv 

Jeg har slet ikke behov for at skrive i den her tråd fordi du skriver så mange kloge og rigtige ting. 

Anmeld Citér

9. september 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Sprit25 skriver:

I forhold til indbygger tal er vi på en 5 plads loven siger desværre de skal registreres her og dermed søge asyl her. Noget Sverige, ifølge Støjbjerg, har bedt os overholde. 

Tak for svar! 

Anmeld Citér

9. september 2015

Mor og meget mere

Bella&Lina skriver:

Prøv at læse her:  http://bongorama.dk/2015/08/30/hvor-mange-flygtninge-kan-vi-tage/

"5,6 mio. danskere har et bnp. pr. indbygger på 56.000 (ppp-dollar), Hvis vi nu tog imod 400.000 flygtninge (uden at bnp steg), ville vores bnp. pr. indbygger falde drastisk og bombe os ned på niveau med lande, som vi jo ved er helt væk. Vi ville ende på niveau med et oplagt lorte-land som Canada. Der er placeret to pladser under os over verdens rigeste lande." 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.