Anonym skriver:
Det var på tide med de annoncer. Forhåbentligt er de ikke kommet for sent, men jeg tror det ikke. Der er jo en del, der ikke vil blive i Danmark. Send dem hjem hvor de kom fra, for reel flygtning er man næppe, når man kan stille så store krav.
Så et klip i nyhederne med voksne, såkaldte flygtninge, der skabte sig foran deres små børn. Hvad skabte de sig over, jo de var kommet til DK og skulle blive her. De burde være glade, der er trods alt stadig fred i DK. Hvor længe freden varer er desværre snart uvis, når vi skal tage imod disse uromagere. Københavnere og andre fra Sjælland, der tager ned og raserer Rødby, hvad er det for noget? Leverer bleer, vand osv til udlændingene. Giv dog den overflod til de hjemløse i jeres egen by. De ville sikkert takke jer.
Hold op hvor har mange her i tråden en naiv forestilling om problemets omfang.
Jeg skammer mig ikke over at være dansker, og dem der gør. Flyt dog til et andet land. Men jeg skammer mig over at læse i denne tråd, at der er danskere, der synes de ældre skal undvære(den i forvejen stærkt begrænsede) hjemmehjælp. De ældre, der har rejst det samfund vi nyder godt. Dem vil i lade i stikken.
På tide Inger Støjberg. Du gjorde det, der burde være gjort af DF. Jeg synes DF er usynlig i denne her problematik.
Vi må have lukket grænsen nu. Vågn op Danmark.
Heldigvis er der flere debatfora, hvor der er mange med min holdning. Hvis flertallet af danskere havde den holdning, som er repræsentativ for baby.dk, så så det skidt ud for Danmark.
..
Reel flytning er man vel hvis man flygter fra krig, forfølgelse, en overhængende fare for at blive slået ihjel - og ligegyldigt hvad så er der rent faktisk krig i Syrien, folk er i en overhængende fare for at blive slået ihjel. At nogle af dem så stadig er forkælede, kommer fra bedre kår i fredstid gør dem vel ikke til udefinerbare størrelser - der har også været konger der var flytninge. Flytning er en status hvor der rimelig specifikke opstillede kriterier og lige pt opfylder stort set alle fra Syrien de kriterier også selvom de er forkælede og barnlige og stiller krav. Der er ikke sådan en pr automatik ændrer jeg hundrede procent personlighed fordi der er krig. Og jeg kender da også forkælede, krævende og barnlige mennesker i DK, hvor jeg nogen gange tænker; okay du er vist ikke reelt på fattigdomsgrænsen hvis du ikke stiller dig tilfreds med du får - men det er personen, for fattigdomsgrænsen er ikke til diskussion, på samme måde er flytninge status altså heller ikke til diskussion.
og nu har jeg ikke læst alt i tråden, men er ikke aom du stødt over er indlæg der siger: de ældre skal undvære. Men vi er nok nogen der ikke forstår og tror på den sort hvide logik: fordi flytninge ergo mindre hjemmehjælp. Vi hed billedet er langt mere broget og langt mere nuanceret, og de besparelser vi ser på vores velfærd er slet lavet for at betale til flygtninger. Men handler om prioriteringer og politiske overbevisninger om hvordan man skaber vækst og stabilitet. Og den regering der sidder lige pt ønsker en smallere offentlig sektor (=nedskæringer), ja det gjorde den tidligere sådan set også de sagde det bare ikke så højt
og fx DF har ude i kommunerne gentagende gange stemt for nedskæringer på ældreområdet og pengene er absolut ikke gået til flytninge.
Så ja jeg tror på anstændig flytningepolitik (og med anstændig mener jeg i lige så høj grad en ændring af den måde vi omtaler andre mennesker på og ikke nødvendigvis flere flygtninge i DK), og ja jeg mener så sandelig også de ældre skal have gode forhold, bedre normeringer mm. Men jeg vil også gerne betale et procent mere i skat, og jeg tror på investeringer i det offentlige betaler sig, jeg tror også på man skal vurderer forholdet mellem varme og kolde hænder og meget meget mere.... Jeg tror godt vi kan finde penge til at give en hånd i en flytninge krise som vi til dels selv har været med til at skabe og skabe gode forhold for alle i DK