Bella&Lina skriver:
Jeg synes modsat dig, at det den anonyme her skriver er meget rigtigt men i hvert fald meget velformuleret . Og kan slet ikke få øje på noget som helst "børnehave sprog" .... Du derimod kan tilsyneladene ikke modargumentere, og det er nok der problemet ligger ......
Så vil jeg indskyde til hele debatten , prøv og kig rundt her på baby.dk, hvor mange debatter er der ikke om børn der bliver observeret ikke bliver trøstet i institutionerne, børn det får blå mærker eller voldsomme skader som pædagogerne knap har opdaget ved hentning, fordi der ikke er voksne nok til og se efter dem hele tiden i børnehaver og vuggestuer, børn der kommer hjem med røde og hudløse numser, igen fordi normineringerne er så ringe mange steder, PGA vi skal sparer! De gamle får vakuumpakket mad stilt på dørtærsklen, få hjemmebesøg, de bliver glemt på toiletterne på plejehjem og institutionerne, osv osv osv . DET BLIVER VÆRRE, kære medmødre....... Pengene til denne migrant og flygtninge storm skal komme et sted fra! Og glem alt om børnepenge som mange kan undvære, men som mange inklusiv mig selv næsten ikke ville kunne leve uden, glem alt om SU der kan overleves for, til jeres døtre og sønner (ja de bliver jo ikke ved med og gå i børnehave) , glem alt om et sikkerhedsnet til de psykisk syge og ustabile , og sidst men ikke mindst, forbered jer på højere skat som kan mærkes på pungen, forbered jer på selv og betale læge besøg, og/eller jeres indlæggelser og fødsler (måske via privat forsikring) .... Forbered jer på meget dårligere folkeskoler igen pga besparelser (kan det lade sig gøre???) ......... Det er det Danmark vi bliver. Men hvad fanden..... Vi overlever vel nok, så må vi bare sætte lidt mere tid af til baby.dk så vi kan brokke os over de dårligere forhold her i landet 
Hvis du kigger på kommunale budgetter og der er kommuner der budgettere til normeringer i dagsinstitutioner mm. Så er posten til flygtninge forsvindende lille - det er og blover altså ikke flygtninge der gør der er skåret meget i normeringer, hjemmehjælp, folkeskolen mm.
Kig på din lønseddel for 10 år siden og din lønseddel i dag, så vil du se din trækprocent er blevet en del lavere, ergo er der mindre penge i såvel stats og kommune kasse.
Derudover har Europa og DK lige været i en økonomisk krise og den herskende økonomiske kalkule i DK (og EU) er (desværre) spar i krisetider og invester i opgangstider. Så ja der er sparet, kommuner er blevet pålagt at have er stort indestående til dårlige tider - og da der så var dårlige tider måtte de ikke bruge dem.
Du kunne også vælge at finde ud af hvir mange penge vi bruger på kampfly forresten 
Der er ikke lighedstegn mellem antallet af flygtninge og migranter og nedskæringer i kommuner og i staten. Det er er samlet billede.
Og så bliver jeg nød til at sige, ligegyldigt om jeg også sagtens kan se velfærden er for nedadgående, jeg kan se der bliver sparet og på områder jeg helst så man ikke sparede. Så lever vi langt bedre end de lande der flyttes fra ikke bare pga krigen. Ja bare at sammenligne med Italien, Grækenland, Spanien fx så lever vi langt bedre i DK. Det betyder ikke vi skal leve dårligere, men nogen gange må man godt sætte ting i perspektiv