Jeg skammer mig over at være dansker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2015

Mor i Aarhus

MorDk skriver:

Det var da godt! Men virkelig ik smart 

Man kan godt undre sig over, at han undrer sig over at blive misforstået... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2015

Anonym

Det var på tide med de annoncer. Forhåbentligt er de ikke kommet for sent, men jeg tror det ikke. Der er jo en del, der ikke vil blive i Danmark. Send dem hjem hvor de kom fra, for reel flygtning er man næppe, når man kan stille så store krav.

Så et klip i nyhederne med voksne, såkaldte flygtninge,  der skabte sig foran deres små børn. Hvad skabte de sig over, jo de var kommet til DK og skulle blive her. De burde være glade, der er trods alt stadig fred i DK. Hvor længe freden varer er desværre snart uvis, når vi skal tage imod disse uromagere. Københavnere og andre fra Sjælland, der tager ned og raserer Rødby, hvad er det for noget? Leverer bleer, vand osv til udlændingene. Giv dog den overflod til de hjemløse i jeres egen by. De ville sikkert takke jer.

Hold op hvor har mange her i tråden en naiv forestilling om problemets omfang.

Jeg skammer mig ikke over at være dansker, og dem der gør. Flyt dog til et andet land. Men jeg skammer mig over at læse i denne tråd, at der er danskere, der synes de ældre skal undvære(den i forvejen stærkt begrænsede) hjemmehjælp. De ældre, der har rejst det samfund vi nyder godt. Dem vil i lade i stikken.

På tide Inger Støjberg. Du gjorde det, der burde være gjort af DF. Jeg synes DF er usynlig i denne her problematik.

Vi må have lukket grænsen nu. Vågn op Danmark.

Heldigvis er der flere debatfora, hvor der er mange med min holdning. Hvis flertallet af danskere havde den holdning, som er repræsentativ for baby.dk, så så det skidt ud for Danmark.

..

Anmeld Citér

9. september 2015

nebbe

Anonym skriver:

Tænker  lidt, var det i  2010 de brændte vores danske flag af, der var 

Danmark ikke godt nok til dem !!

Så  hvorfor Søren kommer de strømmede til Danmark nu pludselig!! 

Jeg er overhovedet ikke racist, har rigtig mange udlændinge som venner, men jeg bliver lige i denne her situation lidt harm, over at de har hadet Danmark og brændt vores flag. 

Men hov, nu er Danmark pludselig godt nok til dem. 

Med denne udtale trækker du debatten ned på et meget lavt og i særdeleshed et meget anderledes niveau. 

Istedet for at beskrive, oplyse og forklare dig, lader jeg den stå hen.

Synes faktisk ikke det er fair at debattere med dig.

-Du fremstår umoden.

Anmeld Citér

9. september 2015

nebbe

Sandratoft skriver:

Hvorfor synes du at de mennesker kun har ret til at tænke på et af de mest basale behov, nemlig overlevelse? 

De ved nok godt at den her krig ikke er overstået i næste måned, og vil derfor gerne have de bedste muligheder for dem selv og deres familie. I Sverige er det nemt at familiesammenføre, og så er det selvfølgelig der de gerne vil hen. Hvem kan fortænke dem i det? 

Jeg vil blankt indrømme at hvis Danmark var i krig, ville jeg gøre alt og flygte længst muligt for at få min familie det sted hen hvor vi havde de allerbedste muligheder. Flygtninge er ikke laverestående mennesker som bare skal nøjes, de stræber også efter muligheder for at kunne opnå det bedst mulige liv.

Hvor siger du det bare så fint og rigtigt.

Anmeld Citér

9. september 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det var på tide med de annoncer. Forhåbentligt er de ikke kommet for sent, men jeg tror det ikke. Der er jo en del, der ikke vil blive i Danmark. Send dem hjem hvor de kom fra, for reel flygtning er man næppe, når man kan stille så store krav.

Så et klip i nyhederne med voksne, såkaldte flygtninge,  der skabte sig foran deres små børn. Hvad skabte de sig over, jo de var kommet til DK og skulle blive her. De burde være glade, der er trods alt stadig fred i DK. Hvor længe freden varer er desværre snart uvis, når vi skal tage imod disse uromagere. Københavnere og andre fra Sjælland, der tager ned og raserer Rødby, hvad er det for noget? Leverer bleer, vand osv til udlændingene. Giv dog den overflod til de hjemløse i jeres egen by. De ville sikkert takke jer.

Jeg skammer mig ikke over at være dansker, og dem der gør. Flyt dog til et andet land. Men jeg skammer mig over at læse i denne tråd, at der er danskere, der synes de ældre skal undvære(den i forvejen stærkt begrænsede) hjemmehjælp. De ældre, der har rejst det samfund vi nyder godt. Dem vil i lade i stikken.

På tide Inger Støjberg. Du gjorde det, der burde være gjort af DF. Jeg synes DF er usynlig i denne her problematik.

Heldigvis er der flere debatfora, hvor der er mange med min holdning. Hvis flertallet af danskere havde den holdning, som er repræsentativ for baby.dk, så så det skidt ud for Danmark.

..

Wow et indlæg på børnehaveniveau! Er vi lidt ude i; du må ikke komme til min fødselsdag? Det er dog sjovt at du ikke bryder dig om ytringsfrihed, hvilket din fløj ellers går voldsomt op i.

Så hverken flygtninge, indvandrere eller danskere må være i DK? Godt så.

Anmeld Citér

9. september 2015

nebbe

Tin skriver:

Hvis du havde læst alle mine indlæg ville du også vide, at JEG rent faktisk er ligeglad med deres økonomiske status!!

Det jeg vil vide.....hvem tager ansvar??

Og nu ender vi op med alle de tusinde migranter og flygtninge. Sverige er nemlig ikke parate til at tage imod og vil ikke pt lave en aftale med DK!! Og hvem hænger så på den nu? det gør vi, fordi Europa ikke tog ansvar, men bare åbnede op for samtlige grænser og så stort på de aftaler der forelægger. Nu skal vi så, i lille danmark løse problemet!

Det er bare ikke ok, at man ikke finder en holdbar løsning, og jeg vil nu engang altid mene, at flugt ikke er det rette valg! Jeg støtter jo heller ikke op omkring veninden der tog hendes eget liv, fordi det blev for svært, og efterlod sig 2 små børn!!

Vi må og skal bekæmpe roden til det her, for ellers bukker landene og måske i særdeleshed danmark under. Der er ingen der kan bære denne byrde alene! Også kan man nu engang altid synes det er synd osv, men det hjælper altså ikke på fremtiden!!

Ville du føre geværet om det blev nødvendigt?

ville du sende din søn i krig? 

Hvad med din mand? Skulle han blive og kæmpe en nådeløs kamp fremfor at søge dig og dine en sikker base?

Ejer du slet ingen empati?

Anmeld Citér

9. september 2015

Tin

Profilbillede for Tin
nebbe skriver:

Ville du føre geværet om det blev nødvendigt?

ville du sende din søn i krig? 

Hvad med din mand? Skulle han blive og kæmpe en nådeløs kamp fremfor at søge dig og dine en sikker base?

Ejer du slet ingen empati?

Jo,  og mere end der rækker til min egen næse faktisk. 

Vi har alle et ansvar,for os selv,hinanden og ikke mindst hele verden. Og det ansvar bør vi løfte i flok. 

Det er ikke nok at man ser mange flygter og begræder dette,for det tror jeg vi er mange der gør,men løser det problemet?

Og ja mine drenge skal i militæret og om nødvendigt ud i virkeligheden både herhjemme og som hjælp i andre lande. 

Anmeld Citér

9. september 2015

Sprit25

Anonym skriver:

..

Problemet med de annoncer er at erhvervsledere har sagt det giver problemer med de veluddannet vi ønsker heroppe. Bare se overskrifterne i andre lande! 

Anmeld Citér

9. september 2015

Bella&Lina

Anonym skriver:

Wow et indlæg på børnehaveniveau! Er vi lidt ude i; du må ikke komme til min fødselsdag? Det er dog sjovt at du ikke bryder dig om ytringsfrihed, hvilket din fløj ellers går voldsomt op i.

Så hverken flygtninge, indvandrere eller danskere må være i DK? Godt så.

Jeg synes modsat dig, at det den anonyme her skriver er meget rigtigt men i hvert fald meget velformuleret . Og kan slet ikke få øje på noget som helst "børnehave sprog" .... Du derimod kan tilsyneladene ikke modargumentere, og det er nok der problemet ligger ...... 

Så vil jeg indskyde til hele debatten , prøv og kig rundt her på baby.dk, hvor mange debatter er der ikke om børn der bliver observeret ikke bliver trøstet i institutionerne, børn det får blå mærker eller voldsomme skader som pædagogerne knap har opdaget ved hentning, fordi der ikke er voksne nok til og se efter dem hele tiden i børnehaver og vuggestuer, børn der kommer hjem med røde og hudløse numser, igen fordi normineringerne er så ringe mange steder, PGA vi skal sparer! De gamle får vakuumpakket mad stilt på dørtærsklen, få hjemmebesøg, de bliver glemt på toiletterne på plejehjem og institutionerne, osv osv osv . DET BLIVER VÆRRE, kære medmødre....... Pengene til denne migrant og flygtninge storm skal komme et sted fra! Og glem alt om børnepenge som mange kan undvære, men som mange inklusiv mig selv næsten ikke ville kunne leve uden, glem alt om SU der kan overleves for, til jeres døtre og sønner (ja de bliver jo ikke ved med og gå i børnehave) , glem alt om et sikkerhedsnet til de psykisk syge og ustabile , og sidst men ikke mindst, forbered jer på højere skat som kan mærkes på pungen, forbered jer på selv og betale læge besøg, og/eller jeres indlæggelser og fødsler (måske via privat forsikring) .... Forbered jer på meget dårligere folkeskoler igen pga besparelser (kan det lade sig gøre???) ......... Det er det Danmark vi bliver. Men hvad fanden..... Vi overlever vel nok, så må vi bare sætte lidt mere tid af til baby.dk så vi kan brokke os over de dårligere forhold her i landet 

Anmeld Citér

9. september 2015

lineog4

Bella&Lina skriver:

Jeg synes modsat dig, at det den anonyme her skriver er meget rigtigt men i hvert fald meget velformuleret . Og kan slet ikke få øje på noget som helst "børnehave sprog" .... Du derimod kan tilsyneladene ikke modargumentere, og det er nok der problemet ligger ...... 

Så vil jeg indskyde til hele debatten , prøv og kig rundt her på baby.dk, hvor mange debatter er der ikke om børn der bliver observeret ikke bliver trøstet i institutionerne, børn det får blå mærker eller voldsomme skader som pædagogerne knap har opdaget ved hentning, fordi der ikke er voksne nok til og se efter dem hele tiden i børnehaver og vuggestuer, børn der kommer hjem med røde og hudløse numser, igen fordi normineringerne er så ringe mange steder, PGA vi skal sparer! De gamle får vakuumpakket mad stilt på dørtærsklen, få hjemmebesøg, de bliver glemt på toiletterne på plejehjem og institutionerne, osv osv osv . DET BLIVER VÆRRE, kære medmødre....... Pengene til denne migrant og flygtninge storm skal komme et sted fra! Og glem alt om børnepenge som mange kan undvære, men som mange inklusiv mig selv næsten ikke ville kunne leve uden, glem alt om SU der kan overleves for, til jeres døtre og sønner (ja de bliver jo ikke ved med og gå i børnehave) , glem alt om et sikkerhedsnet til de psykisk syge og ustabile , og sidst men ikke mindst, forbered jer på højere skat som kan mærkes på pungen, forbered jer på selv og betale læge besøg, og/eller jeres indlæggelser og fødsler (måske via privat forsikring) .... Forbered jer på meget dårligere folkeskoler igen pga besparelser (kan det lade sig gøre???) ......... Det er det Danmark vi bliver. Men hvad fanden..... Vi overlever vel nok, så må vi bare sætte lidt mere tid af til baby.dk så vi kan brokke os over de dårligere forhold her i landet 

Hvis du kigger på kommunale budgetter og der er kommuner der budgettere til normeringer i dagsinstitutioner mm. Så er posten til flygtninge forsvindende lille - det er og blover altså ikke flygtninge der gør der er skåret meget i normeringer, hjemmehjælp, folkeskolen mm. 

Kig på din lønseddel for 10 år siden og din lønseddel i dag, så vil du se din trækprocent er blevet en del lavere, ergo er der mindre penge i såvel stats og kommune kasse.

Derudover har Europa og DK lige været i en økonomisk krise og den herskende økonomiske kalkule i DK (og EU) er (desværre) spar i krisetider og invester i opgangstider. Så ja der er sparet, kommuner er blevet pålagt at have er stort indestående til dårlige tider - og da der så var dårlige tider måtte de ikke bruge dem.

Du kunne også vælge at finde ud af hvir mange penge vi bruger på kampfly forresten 

Der er ikke lighedstegn mellem antallet af flygtninge og migranter og nedskæringer i kommuner og i staten. Det er er samlet billede.

Og så bliver jeg nød til at sige, ligegyldigt om jeg også sagtens kan se velfærden er for nedadgående, jeg kan se der bliver sparet og på områder jeg helst så man ikke sparede. Så lever vi langt bedre end de lande der flyttes fra ikke bare pga krigen. Ja bare at sammenligne med Italien, Grækenland, Spanien fx så lever vi langt bedre i DK. Det betyder ikke vi skal leve dårligere, men nogen gange må man godt sætte ting i perspektiv 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.