Carina:-) skriver:
Men det er stadig indvandere og ikke asylansøgere der snakkes om også derfor at der er forskel på tallene :)
På undtagelse af det ved alle tal jeg finder frem aer ud til de slår de to grupper sammen når personen har været her x antal år... Men det skal da ingen henmelighed være flygtninge kommer med traumer, og vi er sindsyg dårlige til at behandle dem i DK.
Og flytninge meget meget ofte ender nederst på vores sociale rangstige (hvis man husker det i statistikken over kriminalitet så er flytninge fx ikke mere kriminelle end danskere, hvor man holder de sociale kår som en faktor).
og selvsagt skal vi overveje hvor mange vi kan tilbyde ordentlige forhold i DK og ikke naivt sige: vi har plads til alle, når nu andre også har plads. Var vi eneste sted hvor der ikke var krig er det en anden historie. Jeg er et langt stykke hen af vejen enig i man skal være realistisk.
min største anke er den famøse annoncekampagne som simpelthen er politisk makværk og dumhed. Og jeg tror egentlig snart de fleste er enige om det, den bliver kristiseret fra stort set alle kanter ud over DF og Støjberg, ja selv støjbergs egne partifæller kritiserer og Løkke trækker i land - det var virkelig dårlig timet. Og udlandet reagere fordi man smed en reklame ud 3 dage efter hele verden delte billedet af den 3 årige dreng, hvor verden fattede sympati med flytninge. Det er virkelig en stor fodfejl fra officielle Danmark. Om man er enig eller ej i den første politik og stramningerne, er egentlig ligegyldig.
Anmeld
Citér