Jeg skammer mig over at være dansker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2015

lineog4

Mor til Ella skriver:

Det siger jeg bestemt heller ikke

Men ud i fremtiden vil det komme til at koste penge, og de penge skal tages et andet sted fra.

Kunne jo også være de endte med at bidrage - alle med anden etnisk baggrund end dansk koster altså ikke samfundet mere end de bidrager - det er vrangforestilling som medierne har skabt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2015

Carina:-)

Kunne jo også være de endte med at bidrage - alle med anden etnisk baggrund end dansk koster altså ikke samfundet mere end de bidrager - det er vrangforestilling som medierne har skabt.

Nu er der jo altså lavet undersøgelser af asylansøgere 

Og især dem fra Mellemøsten skaber økonomiske prob.

Hver 4 er ikke i arbejde efter 10 år 

1/3 begår kriminalitet og bare det at blive intigreret er svært når man er opdraget med store kønsforskelle og at ytringsfrihed og demokrati er no go . 

Så jo det kommer til at koste penge ,mange penge som skal findes et sted .

Så vi må jo se om vi er klar på at betale regningen -men gætter på at med så meget andet så sender vi den regning videre til vores børn.

Nu kan jeg ikke finde ud af at linke- men google asylansøgere og f.eks arbejde så vil du kunne læse at dem der holder båden i vandet og bidrager med mere end de koster er Østlændingene for de forstår at tage arbejde som ingen andre gider. Asylansøgere fra især mellemøsten er svære at få i gang især pga store kulturele forskellle. 

Anmeld Citér

8. september 2015

lineog4

Tin skriver:

De vælger jo selv om de vil blive og kæmpe eller ej. og isærdeleshed vælger migranter selv og det er nu engang dem der er flest af på vej op gennem landet. 

Migranter betyder mennesker der flytter over landegrænser for at søge arbejde og bosætte sig. Flytninge betyder mennesker der bevæger sig over landegrænser væk fra krig, fattigdom, forfølgelse osv.

De syrere der kommer både her og andre steder i verden er for størstedelen flytninge, både her i DK og andre steder i Europa er syrere næsten pr definition garanteret asyl - dvs. De er flytninge. Var de alene migranter ville de ikke opnå opholdstilladelse og var så heller ikke så "farlige" for vores statskasse, da der sag skal være prøvet inden for 3 mnd, ergo max 3 mnd udgifter. 

Det er rigtigt en del politikere fedter rundt i ordene, om det er mangel på viden er bevidst manipulation ved jeg ikke....

Anmeld Citér

8. september 2015

lineog4

Carina:-) skriver:

Nu er der jo altså lavet undersøgelser af asylansøgere 

Og især dem fra Mellemøsten skaber økonomiske prob.

Hver 4 er ikke i arbejde efter 10 år 

1/3 begår kriminalitet og bare det at blive intigreret er svært når man er opdraget med store kønsforskelle og at ytringsfrihed og demokrati er no go . 

Så jo det kommer til at koste penge ,mange penge som skal findes et sted .

Så vi må jo se om vi er klar på at betale regningen -men gætter på at med så meget andet så sender vi den regning videre til vores børn.

Nu kan jeg ikke finde ud af at linke- men google asylansøgere og f.eks arbejde så vil du kunne læse at dem der holder båden i vandet og bidrager med mere end de koster er Østlændingene for de forstår at tage arbejde som ingen andre gider. Asylansøgere fra især mellemøsten er svære at få i gang især pga store kulturele forskellle. 

Hver gang jeg søger på flytninge og arbejde og ender i Danmarks statistik fx, så skelnes der åbenbart efter få ikke længere mellem flytninge og indvandrere. Og der har nye statistikker netop overrasket positivt.

http://politiken.dk/oekonomi/arbejdsmarked/ECE2831097/antallet-af-indvandrere-paa-kontanthjaelp-overrasker-med-kaempemaessigt-fald/

Ikke at det er godt nok, men det er den rigtige vej og der er en del der yder og bidrager i det danske samfund.

Anmeld Citér

8. september 2015

Mor til Ella

lineog4 skriver:

Måske-måske ikke. 

Uanset hvordan vi vender og drejer det koster det penge, som skal komme et sted fra. 

Anmeld Citér

8. september 2015

lineog4 skriver:

Hver gang jeg søger på flytninge og arbejde og ender i Danmarks statistik fx, så skelnes der åbenbart efter få ikke længere mellem flytninge og indvandrere. Og der har nye statistikker netop overrasket positivt.

http://politiken.dk/oekonomi/arbejdsmarked/ECE2831097/antallet-af-indvandrere-paa-kontanthjaelp-overrasker-med-kaempemaessigt-fald/

Ikke at det er godt nok, men det er den rigtige vej og der er en del der yder og bidrager i det danske samfund.

Under nyhederne på tv 2 fra marts 2015 ser man at kun hver 4 kommer i arbejde efter 10 år.

Det er så især mellemøstlige asyansøgere der trækker ned og nu er din artikel vist fra 2012 Hvorimod den jeg hentyder til er fra marts i år . 

+ den jeg henviser til er kun om asylansøgere hvorimod den fra politiken er det brede billede også af både 1-2 og 3 genererationsindvandere og ja det er rigtigt at især pigerne fra de familier er blevet rigtig gode til at komme i uddannelse 

Anmeld Citér

8. september 2015

lineog4

Under nyhederne på tv 2 fra marts 2015 ser man at kun hver 4 kommer i arbejde efter 10 år.

Det er så især mellemøstlige asyansøgere der trækker ned og nu er din artikel vist fra 2012 Hvorimod den jeg hentyder til er fra marts i år . 

+ den jeg henviser til er kun om asylansøgere hvorimod den fra politiken er det brede billede også af både 1-2 og 3 genererationsindvandere og ja det er rigtigt at især pigerne fra de familier er blevet rigtig gode til at komme i uddannelse 

Nej artiklen er fra 8.9.2015, kan vist ikke blive nyere  og det er faktisk tal der har overrasket over mange. Og heldigvis overrasket positivt. 

Det er langt fra godt nok, men statistikken viser det går bedre end forventet og der er fremgang... 

Anmeld Citér

8. september 2015

lineog4 skriver:

Nej artiklen er fra 8.9.2015, kan vist ikke blive nyere  og det er faktisk tal der har overrasket over mange. Og heldigvis overrasket positivt. 

Det er langt fra godt nok, men statistikken viser det går bedre end forventet og der er fremgang... 

Men det er stadig indvandere og ikke asylansøgere der snakkes om også derfor at der er forskel på tallene :) 

Anmeld Citér

8. september 2015

lineog4

Men det er stadig indvandere og ikke asylansøgere der snakkes om også derfor at der er forskel på tallene :) 

På undtagelse af det ved alle tal jeg finder frem aer ud til de slår de to grupper sammen når personen har været her x antal år... Men det skal da ingen henmelighed være flygtninge kommer med traumer, og vi er sindsyg dårlige til at behandle dem i DK. 

Og flytninge meget meget ofte ender nederst på vores sociale rangstige (hvis man husker det i statistikken over kriminalitet så er flytninge fx ikke mere kriminelle end danskere, hvor man holder de sociale kår som en faktor).

og selvsagt skal vi overveje hvor mange vi kan tilbyde ordentlige forhold i DK og ikke naivt sige: vi har plads til alle, når nu andre også har plads. Var vi eneste sted hvor der ikke var krig er det en anden historie. Jeg er et langt stykke hen af vejen enig i man skal være realistisk.

min største anke er den famøse annoncekampagne som simpelthen er politisk makværk og dumhed. Og jeg tror egentlig snart de fleste er enige om det, den bliver kristiseret fra stort set alle kanter ud over DF og Støjberg, ja selv støjbergs egne partifæller kritiserer og Løkke trækker i land - det var virkelig dårlig timet. Og udlandet reagere fordi man smed en reklame ud 3 dage efter hele verden delte billedet af den 3 årige dreng, hvor verden fattede sympati med flytninge. Det er virkelig en stor fodfejl fra officielle Danmark. Om man er enig eller ej i den første politik og stramningerne, er egentlig ligegyldig. 

Anmeld Citér

9. september 2015

MorDk

Mor i Aarhus skriver:

Han har skrevet et langt indlæg på Facebook om, at det var en joke, som "åbenbart" er blev misforstået... Han har ikke afleveret dem til politiet, men givet dem sodavand og kørt dem til toget

Det var da godt! Men virkelig ik smart 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.