Jeg skammer mig over at være dansker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2015

Carina:-)

lineog4 skriver:

Problemet er bare hun ikke udtaler sig som Støjberg men som minister i DK og med det officielle stempel, så hun udtaler sig på nationen Danmarks vegne og dermed også mine...

Og det gør politikerne jo - det ændre ikke på min holdning at vi i DK har demokrati og ytningsfrihed 2 meget vigtige ting vi skal værne om . Og noget som mange har været med til at stemme på....

Det er ikke alt jeg er enige med diverse politikere i,og der er også love jeg synes er trælse men det er sådan det er når man ahr været med til at vælge demokrati ind i vores samfund. Så er det ikke kun når det passer ind i ens egen lille verden at man kan være med .

Vi må tage det sure med det søde. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2015

Carina:-)

Anonym skriver:

Det ville bestemt også være noget andet hvis hun skrev under med eget navn. Her står vi alle til ansvar for det jeg synes nærmer sig en modbydelig hetz og i bedste fald er en enormt kikset timing...

Jeg mener så heller ikke at ytringsfriheden berettiger til hvad som helst. Man kan som minimum vise hensyn.

Kan nu ikke se hetz i det Inger Støjberg skriver.

Men det er så et holdningsspørgsmål 

facts er at hvis vi først begynder at sætte begrænsninger ved ytningsfriheden så er vi starter med første skridt imod et samfund jeg bestemt ikke ønsker ,og som jeg tror de færreste ønsker hvis de tænkte sig om.

Anmeld Citér

8. september 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Men hvordan kan man som flygtning vælge eller fravælge? Handler det ikke om at komme i sikkerhed med sin familie?

De kan være de har familie i det land de flygter til, det kan være de har efterladt noget familie og derfor søger efter lande der har gode muligheder for familiesammenføring eller det kan være de drømmer om en god fremtid og vælger land efter hvor de tror fremtiden vil være sikret.  

Anmeld Citér

8. september 2015

lineog4

Carina:-) skriver:

Og det gør politikerne jo - det ændre ikke på min holdning at vi i DK har demokrati og ytningsfrihed 2 meget vigtige ting vi skal værne om . Og noget som mange har været med til at stemme på....

Det er ikke alt jeg er enige med diverse politikere i,og der er også love jeg synes er trælse men det er sådan det er når man ahr været med til at vælge demokrati ind i vores samfund. Så er det ikke kun når det passer ind i ens egen lille verden at man kan være med .

Vi må tage det sure med det søde. 

Men som officiel Danmark måtte man godt have lidt mere omtanke - man burde have vidst det her var en dårlig ide fx i forhold til vores omdømme ikke bare i de muslimske lande. Man bør forvente en politiker og et ministerium kan tænke længere end den populistiske nu tilfredsstiller jeg masserne. 

Selvsagt har vi ytringsfrihed, men besidder man et embede må man også gerne vise en form for klogskab og pli.

for mig er det såmænd ikke så meget at jeg er uenig - det giver sig selv den siddende regering fik ikke min stemme og i demokratiets spilleregler er det så sådan at de alligevel repræsenterer mig i en vis forstand. Det jeg slet ikke forstår er det renomme vi sætter over styr, det er at de ikke er klogere.... 

Anmeld Citér

8. september 2015

helle85

Abracadabra skriver:

Tjah, alle danske SU-modtagere og "fattige" kontanthjælpsmodtagere har jo også iPhone... 

Personligt har jeg mere respekt for folk, der aktivt søger et bedre liv end for "fattige Carina", som hele livet har levet på andres bekostning og ingen intention har om at arbejde og bidrage. 

jeg vil godt frabede mig om at du udtaler dig på alles vejene for vi har ikke iphone for det første har vi ikke råd og for det andet vil jeg heller ikke eje det.

jeg har en tlf som kun virker halvt modtager sms og opkald en gang imellem da den ikke fungere optimalt, men den må virke til jeg har råd til at købe en om ca ½ år, da vi lige skal igennem fødselsdage og jul. og så finder vi en til omkring 500 i føtex osv.

Anmeld Citér

8. september 2015

Anonym

http://www.independent.co.uk/voices/comment/surprised-that-syrian-refugees-have-smartphones-well-sorry-to-break-this-to-you-but-youre-an-idiot-10489719.html?cmpid=facebook-post

Anmeld Citér

8. september 2015

Elgaard73

Tin skriver:

Se der er nogle gode relevante spørgsmål og som jeg også har givet udtryk for,så kender jeg ikke løsningen, det er vel derfor vi debattere.

Men jeg kan heller ikke se,at løsningen er = flugt. Jo måske her og nu, men på sigt....hvadså?

Derfor forstår jeg heller ikke at de flygter SÅ langt væk,for de skal vel tilbage engang?

Og som sagt er der mange migranter, og de har absolut ikke noget at gøre her.

Jeg mener til stadighed at man på en eller anden måde må have bekæmpet ISS ellers løser vi jo ingenting, og det er også derfor jeg mener at flugten er ligegyldigt på sigt,fordi problemet jo stadig består.

Hvad ang 2. Verdenskrig, så må jeg ærlig indrømme,at jeg ikke har hverken læst eller sat mig nok ind i det,til at begynde at gå ind i en debat om det. Så det vil jeg undlade.

Ja, hvorfor flygter de så langt væk? Jamen, fordi at der er så mange flygtninge i deres nabolande allerede, at der ikke er plads til flere. F.eks Libanon har allerede taget 1,1 million syriske flygtninge. Det svarer til at en fjerdedel af Libanons samlede indbyggertal, nu er flygtninge.

Tyrkiet har taget en million.

Så selvfølgelig søger de længere og længere væk. Der skal jo være plads til dem.

Jeg er helt enig med dig i, at ISS skal bekæmpes, men Syrien kan ikke selv gøre det. Men mon ikke der kommer andre lande på banen, nu her hvor situationen er så ude af kontrol? Man kan da have lov at håbe.

Anmeld Citér

8. september 2015

Abracadabra

helle85 skriver:

jeg vil godt frabede mig om at du udtaler dig på alles vejene for vi har ikke iphone for det første har vi ikke råd og for det andet vil jeg heller ikke eje det.

jeg har en tlf som kun virker halvt modtager sms og opkald en gang imellem da den ikke fungere optimalt, men den må virke til jeg har råd til at købe en om ca ½ år, da vi lige skal igennem fødselsdage og jul. og så finder vi en til omkring 500 i føtex osv.

Fint, du har ikke en smartphone delvist efter eget valg. Men du har da en computer. 

Hvad gør du egentlig, hvis du får brug for at ringe 112, og din tlf strejker? 

Mine oldeforældre flygtede med alle min oldemors smykker i paraplyen. Man kan jo sagtens være flygtning og rig. Penge køber ikke fred. 

Anmeld Citér

8. september 2015

Mor til Ella

lineog4 skriver:

Velfærdsforringelser kommer ikke pga flygtninge og indvandrere. Ny analyse og statistisk lige på gaden i dag, langt mindre med anden etnisk baggrund er på kontanthjælp end for bare 5 år siden. 

Den forringede velfærd kommer qua en krise, en økonomisk ført politik. Jeg ved ikke med dig men jeg betaler procent mæssigt mindre i skat end for 10 år siden. Afgifter på fx øl og spirirus er sat ned. Jeg skal ikke kloge mig på hvilken økonomisk politik der er bedst, men der er en tydelig tendens til mindre investering i det offentlige og en sænkning af skatten- det giver selvsagt mindre penge til velfærd. Der er ikke lighedstegn mellem flygtninge og mindre velfærd, det er noget DF har forsøgt at sælge men den holder ikke

Det siger jeg bestemt heller ikke

Men ud i fremtiden vil det komme til at koste penge, og de penge skal tages et andet sted fra.

Anmeld Citér

8. september 2015

helle85

Abracadabra skriver:

Fint, du har ikke en smartphone delvist efter eget valg. Men du har da en computer. 

Hvad gør du egentlig, hvis du får brug for at ringe 112, og din tlf strejker? 

Mine oldeforældre flygtede med alle min oldemors smykker i paraplyen. Man kan jo sagtens være flygtning og rig. Penge køber ikke fred. 

jeg har ikke udtalt om omkring flytningen, jeg har kun udtalt mig omkring at du ikke kan skære alle over en kamp, da du skrev at alle på su eller kh have en iphone eller have råd til en, og ville så bare punktere at det har alle ikke

ja hvis jeg skal ringe 112  så håber jeg den virker og ellers har jeg heldigvis naboer i nærheden. jeg vælger at det er vigtiger at børnene har mad på bordet og tøj på kroppen, osv end at jeg skal have den nyeste nye smartphone, i vores familie må vi proitere hvad der er vigtigst men nej vi lider ikke nød og jeg brokker mig ikke men vil ikke samliges med alle dem som har råd osv.

hvis jeg skal udtale mig i forhold til flytninge,  så er jeg ligegalde med om de er rige eller fattige, de brude have hjælp alligevel, om de så vil være i danmark eller i sverige eller et helt 3 land, jeg ville hellere end gerne hjælpe, med det vi har som de kan bruge, men ville selv kunne aflevere det til dem, og hvis jeg ikke havde børn og jeg havde bil, så have jeg gerne kørt dem mod sverige som havde brug for det, da jeg syntes det er synd for dem og især børnene. og ikke mener de burde gå så langt bare fordi de vil til sverige og jeg kan også godt forstå de ikke stoler på politiet osv, med alt det de har været igennem.

jeg er glad for at vi i danmark har et samfund som kan hjælpe dem der har brug for det, og at vi kan tage imod nogen af flytningene (jeg mener dog ikke vi har plads til alle dem som kommer, da der jo også er flere på vej)

men jeg er dog også imod dem som bare udnytter det og ikke vil prøve at lære vores sprog og indordne sig efter vores regler.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.