Abracadabra skriver:
Fint, du har ikke en smartphone delvist efter eget valg. Men du har da en computer.
Hvad gør du egentlig, hvis du får brug for at ringe 112, og din tlf strejker?
Mine oldeforældre flygtede med alle min oldemors smykker i paraplyen. Man kan jo sagtens være flygtning og rig. Penge køber ikke fred.
jeg har ikke udtalt om omkring flytningen, jeg har kun udtalt mig omkring at du ikke kan skære alle over en kamp, da du skrev at alle på su eller kh have en iphone eller have råd til en, og ville så bare punktere at det har alle ikke
ja hvis jeg skal ringe 112 så håber jeg den virker og ellers har jeg heldigvis naboer i nærheden. jeg vælger at det er vigtiger at børnene har mad på bordet og tøj på kroppen, osv end at jeg skal have den nyeste nye smartphone, i vores familie må vi proitere hvad der er vigtigst
men nej vi lider ikke nød og jeg brokker mig ikke men vil ikke samliges med alle dem som har råd osv.
hvis jeg skal udtale mig i forhold til flytninge, så er jeg ligegalde med om de er rige eller fattige, de brude have hjælp alligevel, om de så vil være i danmark eller i sverige eller et helt 3 land, jeg ville hellere end gerne hjælpe, med det vi har som de kan bruge, men ville selv kunne aflevere det til dem, og hvis jeg ikke havde børn og jeg havde bil, så have jeg gerne kørt dem mod sverige som havde brug for det, da jeg syntes det er synd for dem og især børnene. og ikke mener de burde gå så langt bare fordi de vil til sverige og jeg kan også godt forstå de ikke stoler på politiet osv, med alt det de har været igennem.
jeg er glad for at vi i danmark har et samfund som kan hjælpe dem der har brug for det, og at vi kan tage imod nogen af flytningene (jeg mener dog ikke vi har plads til alle dem som kommer, da der jo også er flere på vej)
men jeg er dog også imod dem som bare udnytter det og ikke vil prøve at lære vores sprog og indordne sig efter vores regler.