Jeg skammer mig over at være dansker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2015

Tin

Profilbillede for Tin
Saphiira skriver:

Det jeg mener er, at de ikke vælger krig og korrupte lande selv  

hvis det var så nemt at kæmpe, tror du så ikke de havde gjort det? 

Jeg tror de havde haft bedre kår og styrke til at kæmpe, hvis europa havde stået sammen og hjulpet der hvor problemet er, istedet for som nu, hvor vi egenlig bare flytter problemmet, for det er der jo uanset hvad vej vi vælger at gå.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2015

Tin

Profilbillede for Tin
Anonymor10 skriver:

Har du en kilde til den info?

Ikke andet end hvad jeg ved fra diverse nyhedssider. Det er jo ikke nemt, om man skal kalde dem det ene eller andet, og derfor forsøger politi og myndigheder jo og få dem regristreret. I og med at de ikke vil det, og i og med at de har en destination, hvor de vil hen, ja så antager og beskriver de fleste myndigheder dem som migranter.

Anmeld Citér

8. september 2015

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Inger Støjberg benytter sig af ytringsfriheden 

En frihed som jeg på ingen måde kan støtte skal forsvinde.

Der er mange ting jeg ikke er enig i ,og mange ting jeg ryster på hovedet af Men samtidig så mener jeg at vi skal værne om ytringsfriheden . En af de begreber som især var i vælten for år tilbage under Muhammed krisen. 

Det ville bestemt også være noget andet hvis hun skrev under med eget navn. Her står vi alle til ansvar for det jeg synes nærmer sig en modbydelig hetz og i bedste fald er en enormt kikset timing...

Jeg mener så heller ikke at ytringsfriheden berettiger til hvad som helst. Man kan som minimum vise hensyn.

Anmeld Citér

8. september 2015

Hck

Profilbillede for Hck

Men hvad er det for nogle punkter i synes der så slemme på den famøse seddel ?, nu er jeg ikke super duper skarp i engelsk, så har ikke kunne oversætte det hele ordret. Bare en forspørgelse 

Anmeld Citér

8. september 2015

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Som det tydeligt fremgår af tråden, er mange danskere ikke i stand til at lade være at skære alle over en kam. Så det kan vi vel heller ikke forvente af andre? Og uanset hvordan man vender og drejer det, så gør de annoncer noget ved andres opfattelse af Danmark. Det synes jeg sagtens man kan være flov over uden at se sig som afsender. Udadtil er vi altså alle afsendere når vi har en folkevalgt regering.

For lige at holde mig til startindlægget og ikke flygtningedebatten generelt (som jeg meget gerne ser diskueret og er glad for den bliver det i denne tråd) så var min pointe til dels et opråb mod den hån af flygtninge jeg føler vi alle blåstempler ved at lade vores regering udsende de her forholdsvis bekostelige annoncer.

Nej, vi kan ikke trække annoncer tilbage og nej vi har ikke som enkeltpersoner valgt at de skal trykkes. Men vi må da kunne tage kraftigt afstand fra annoncerne når de offentliggøres i de samme dage hvor billeder af druknede børn går verden rundt. Jeg synes ikke vi kan vende ryggen til og sige at det er Inger Støjberg der har udsendt disse. Det kan hun jo kun som led i det demokrati vi forhåbentlig alle føler os ansvarlige for og jeg mener det er vigtigt at vi gør opmærksom på at vi IKKE som nation kan stå inde for de annoncer.

Jeg ser nok bare anderledes på det. Jeg føler mig ikke som dansker ramt eller ansvarlig, fordi en folkevalgt regering laver dumheder, som vi ikke har haft nogle mulighed for at forhindre. Min holdning ville måske være en anden, hvis vi havde haft en afstemning om disse annoncer og flertallet havde bestemt, at de skulle trykkes, men som jeg ser det, kan der være 5% af danskerne der støtter annoncerne, og det kan jeg ikke se, at de resterende 95% skal skamme sig over (jeg aner ikke om 5% er det rigtige tal så det er bare et eksempel). Vi kan sagtens tage afstand fra annoncerne, og det synes jeg er fint at gøre, men jeg mener ikke, at det er nødvendigt ligefrem at skamme sig over at være dansker, fordi Inger Støjberg og nogle få andre politikere synes, annoncerne er en god idé. Med nogle af de politikere vi har og de ting, de gør, kan vi jo næsten rende rundt og sakmme os hele tiden, og det gider jeg ikke. 

Selvfølgelig findes der mennesker - danskere såvel som andre nationaliteter - der skærer alle folk over en kam, men jeg tror nu langt de fleste er intelligente nok til ikke at gøre det. Når jeg har rejst rundt i Verden, har jeg ikke haft nogen problemer med at stå ved at være dansker og har heller ikke mødt nogen negativitet fra andre over, hvor jeg kommer fra (heller ikke under Muhammed-krisen), så min erfaring er, at folk godt er klar over, at man ikke nødvendigvis er repræsentant for en bestemt holdning, fordi man kommer fra et bestemt land. 

Anmeld Citér

8. september 2015

Elgaard73

Tin skriver:

Jo for begge dele drejer sig om flugt, så det mener jeg godt man kan.

Jeg kender ikke den rette løsning, men et foreslag kunne være at bekæmpe det i landet, istedet for at flygte, og dermed give ISS mere magt! Og hele verden står jo bag dem der vælger at tage kampen op, de SKAL kæmpe for deres egne rettigheder i deres eget land, og vi vil med glæde bidrage, og det er der jo for den sags skyld også flere der gør, både andre lande, men også deres egne.....altså dem der ikke bare kaster våbene i hændene på ISS og efterlader deres landsmænd, der ikke lige kan betale en menneskesmugler, til krudt og kugler og den visse død!

Nu skriver du flere gange, at du helst så at man blev og tog kampen op...Hmm, jeg kan ikke lade være med at tænke på, om det også er din indstilling til jødernes flugt under 2. verdenskrig. Skulle de også bare have blevet og taget kampen op, i stedet for at "give" Hitler mere magt?

I min verden, og set med mine øjne, er ISS noget hen af ligeså grusomme og skånselsløse som Hitler var.

Og hvad er det for våben, som du taler om at de bare kaster i hænderne på ISS? Har du set nogle af de byer ISS har slagtet? Jeg tvivler på at der var særligt mange våben at kaste med. Jeg tvivler på at disse byer havde nogle som helst chance imod den ondskab og brutalitet ISS ligger for dagen. Hvordan skulle de have kæmpet? Beboerne i disse byer, er jo bare helt almindelige mennesker, som du og jeg. Uden nogen som helst erfaring i krigsførsel eller nogen som helst kamptræning. Hvordan ville du have kæmpet imod? Og ærligt, hvad tror du, der ville have sket med dig og din familie hvis du havde gjort det?

Anmeld Citér

8. september 2015

lineog4

Carina:-) skriver:

Inger Støjberg benytter sig af ytringsfriheden 

En frihed som jeg på ingen måde kan støtte skal forsvinde.

Der er mange ting jeg ikke er enig i ,og mange ting jeg ryster på hovedet af Men samtidig så mener jeg at vi skal værne om ytringsfriheden . En af de begreber som især var i vælten for år tilbage under Muhammed krisen. 

Problemet er bare hun ikke udtaler sig som Støjberg men som minister i DK og med det officielle stempel, så hun udtaler sig på nationen Danmarks vegne og dermed også mine...

Anmeld Citér

8. september 2015

lineog4

Hck skriver:

Men hvad er det for nogle punkter i synes der så slemme på den famøse seddel ?, nu er jeg ikke super duper skarp i engelsk, så har ikke kunne oversætte det hele ordret. Bare en forspørgelse 

For mig er det ideen i annoncen. I står en hel gruppe der flygter fra krig, så vil vi lige fortælle jer; her oppe får I det ikke godt. Hvorfor sætte den annonce i, hvis man ikke forventer de selv har haft et valg? 

Og så er der også det vi viser resten af verden, vi har ramt en del amerikanske aviser og hvis de havde en oplevelse af os som barbarer da vi slog Marius ihjel er det så ku understreget med inhuman. Plus de i artiklerne lige får pizza dansk, højre nationalistisk drejning. Erhvervslivet i Danmark er hovedrystede over annoncerne da det giver et ry i udlandet som bliver svært at bortforklare. Hvad vi tjener på mindre flygtninge taber vi nok flerfold i erhvervslivet

Anmeld Citér

8. september 2015

lineog4

Mor til Ella skriver:

Hold nu op hvor er det nemt at sidde her og ytre sin mening om at danskere er nogle djævle unden moral og medmenneskelige følelser...

ja det er satme forfærdeligt, og utrolig svært at rumme...

men synes virkelig også nogle er en smule blåøjet.

bare for at tage et par af de eksempler jeg selv har stiftet bekendtskab med:en mand kommer til samme område som jeg bor i uden sin familie, bliver efter lang tid familiesammenført, kone og børn kommer til DK, for at møde mand/far OG han ny stiftede familie danske kone og 2 børn... Hva fanden er det for noget, han ville sku ikke engang vide af dem...

mine forældre lejer lejligheder ud, og har indgået en aftale med en kommune om at de må benytte disse til at huse flygtninge. De betaler ikke selv en krone og alligevel er der intet andet end BROK, så vil de have gips loft for det har ham der bor ovenpå, så er gardinerne ikke mørke nok bla bla bla. Hvis man er flygtet fra død og ødelæggelse bør man ikke have en mening om at man HELLERE vil have gipsloft. En dansker der bor på gaden har ikke ret til noget i nærheden af dette.

Hvad skal vi gøre?... Lad os få ideerne på bordet...

vores velfærd er kun blevet forringet de senere år, især for vores børn og ældre... Er vi klar til at vores børn bliver endnu dårligere stillet i deres forældres travle hverdag? Pengene skal komme et sted fra....

men er faktisk ret sikre på at vi alle synes det er skrækkeligt hvad disse mennesker må gennemgå....

Velfærdsforringelser kommer ikke pga flygtninge og indvandrere. Ny analyse og statistisk lige på gaden i dag, langt mindre med anden etnisk baggrund er på kontanthjælp end for bare 5 år siden. 

Den forringede velfærd kommer qua en krise, en økonomisk ført politik. Jeg ved ikke med dig men jeg betaler procent mæssigt mindre i skat end for 10 år siden. Afgifter på fx øl og spirirus er sat ned. Jeg skal ikke kloge mig på hvilken økonomisk politik der er bedst, men der er en tydelig tendens til mindre investering i det offentlige og en sænkning af skatten- det giver selvsagt mindre penge til velfærd. Der er ikke lighedstegn mellem flygtninge og mindre velfærd, det er noget DF har forsøgt at sælge men den holder ikke

Anmeld Citér

8. september 2015

Tin

Profilbillede for Tin
Elgaard73 skriver:

Nu skriver du flere gange, at du helst så at man blev og tog kampen op...Hmm, jeg kan ikke lade være med at tænke på, om det også er din indstilling til jødernes flugt under 2. verdenskrig. Skulle de også bare have blevet og taget kampen op, i stedet for at "give" Hitler mere magt?

I min verden, og set med mine øjne, er ISS noget hen af ligeså grusomme og skånselsløse som Hitler var.

Og hvad er det for våben, som du taler om at de bare kaster i hænderne på ISS? Har du set nogle af de byer ISS har slagtet? Jeg tvivler på at der var særligt mange våben at kaste med. Jeg tvivler på at disse byer havde nogle som helst chance imod den ondskab og brutalitet ISS ligger for dagen. Hvordan skulle de have kæmpet? Beboerne i disse byer, er jo bare helt almindelige mennesker, som du og jeg. Uden nogen som helst erfaring i krigsførsel eller nogen som helst kamptræning. Hvordan ville du have kæmpet imod? Og ærligt, hvad tror du, der ville have sket med dig og din familie hvis du havde gjort det?

Se der er nogle gode relevante spørgsmål og som jeg også har givet udtryk for,så kender jeg ikke løsningen, det er vel derfor vi debattere.

Men jeg kan heller ikke se,at løsningen er = flugt. Jo måske her og nu, men på sigt....hvadså?

Derfor forstår jeg heller ikke at de flygter SÅ langt væk,for de skal vel tilbage engang?

Og som sagt er der mange migranter, og de har absolut ikke noget at gøre her.

Jeg mener til stadighed at man på en eller anden måde må have bekæmpet ISS ellers løser vi jo ingenting, og det er også derfor jeg mener at flugten er ligegyldigt på sigt,fordi problemet jo stadig består.

Hvad ang 2. Verdenskrig, så må jeg ærlig indrømme,at jeg ikke har hverken læst eller sat mig nok ind i det,til at begynde at gå ind i en debat om det. Så det vil jeg undlade.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.