Elgaard73 skriver:
Nu skriver du flere gange, at du helst så at man blev og tog kampen op...Hmm, jeg kan ikke lade være med at tænke på, om det også er din indstilling til jødernes flugt under 2. verdenskrig. Skulle de også bare have blevet og taget kampen op, i stedet for at "give" Hitler mere magt?
I min verden, og set med mine øjne, er ISS noget hen af ligeså grusomme og skånselsløse som Hitler var.
Og hvad er det for våben, som du taler om at de bare kaster i hænderne på ISS? Har du set nogle af de byer ISS har slagtet? Jeg tvivler på at der var særligt mange våben at kaste med. Jeg tvivler på at disse byer havde nogle som helst chance imod den ondskab og brutalitet ISS ligger for dagen. Hvordan skulle de have kæmpet? Beboerne i disse byer, er jo bare helt almindelige mennesker, som du og jeg. Uden nogen som helst erfaring i krigsførsel eller nogen som helst kamptræning. Hvordan ville du have kæmpet imod? Og ærligt, hvad tror du, der ville have sket med dig og din familie hvis du havde gjort det?
Se der er nogle gode relevante spørgsmål og som jeg også har givet udtryk for,så kender jeg ikke løsningen, det er vel derfor vi debattere.
Men jeg kan heller ikke se,at løsningen er = flugt. Jo måske her og nu, men på sigt....hvadså?
Derfor forstår jeg heller ikke at de flygter SÅ langt væk,for de skal vel tilbage engang?
Og som sagt er der mange migranter, og de har absolut ikke noget at gøre her.
Jeg mener til stadighed at man på en eller anden måde må have bekæmpet ISS ellers løser vi jo ingenting, og det er også derfor jeg mener at flugten er ligegyldigt på sigt,fordi problemet jo stadig består.
Hvad ang 2. Verdenskrig, så må jeg ærlig indrømme,at jeg ikke har hverken læst eller sat mig nok ind i det,til at begynde at gå ind i en debat om det. Så det vil jeg undlade.