Jeg skammer mig over at være dansker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Tin skriver:

Hvis du havde læst alle mine indlæg ville du også vide, at JEG rent faktisk er ligeglad med deres økonomiske status!!

Det jeg vil vide.....hvem tager ansvar??

Og nu ender vi op med alle de tusinde migranter og flygtninge. Sverige er nemlig ikke parate til at tage imod og vil ikke pt lave en aftale med DK!! Og hvem hænger så på den nu? det gør vi, fordi Europa ikke tog ansvar, men bare åbnede op for samtlige grænser og så stort på de aftaler der forelægger. Nu skal vi så, i lille danmark løse problemet!

Det er bare ikke ok, at man ikke finder en holdbar løsning, og jeg vil nu engang altid mene, at flugt ikke er det rette valg! Jeg støtter jo heller ikke op omkring veninden der tog hendes eget liv, fordi det blev for svært, og efterlod sig 2 små børn!!

Vi må og skal bekæmpe roden til det her, for ellers bukker landene og måske i særdeleshed danmark under. Der er ingen der kan bære denne byrde alene! Også kan man nu engang altid synes det er synd osv, men det hjælper altså ikke på fremtiden!!

Man kan sq da ikke samligne selvmord med krig og korrupte lande?! 

I hvert fald ikke i mit hoved  

hvordan vil du bekæmpe det i landet? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2015

Carina:-)

Mor til Ella skriver:

Hold nu op hvor er det nemt at sidde her og ytre sin mening om at danskere er nogle djævle unden moral og medmenneskelige følelser...

ja det er satme forfærdeligt, og utrolig svært at rumme...

men synes virkelig også nogle er en smule blåøjet.

bare for at tage et par af de eksempler jeg selv har stiftet bekendtskab med:en mand kommer til samme område som jeg bor i uden sin familie, bliver efter lang tid familiesammenført, kone og børn kommer til DK, for at møde mand/far OG han ny stiftede familie danske kone og 2 børn... Hva fanden er det for noget, han ville sku ikke engang vide af dem...

mine forældre lejer lejligheder ud, og har indgået en aftale med en kommune om at de må benytte disse til at huse flygtninge. De betaler ikke selv en krone og alligevel er der intet andet end BROK, så vil de have gips loft for det har ham der bor ovenpå, så er gardinerne ikke mørke nok bla bla bla. Hvis man er flygtet fra død og ødelæggelse bør man ikke have en mening om at man HELLERE vil have gipsloft. En dansker der bor på gaden har ikke ret til noget i nærheden af dette.

Hvad skal vi gøre?... Lad os få ideerne på bordet...

vores velfærd er kun blevet forringet de senere år, især for vores børn og ældre... Er vi klar til at vores børn bliver endnu dårligere stillet i deres forældres travle hverdag? Pengene skal komme et sted fra....

men er faktisk ret sikre på at vi alle synes det er skrækkeligt hvad disse mennesker må gennemgå....

Enig

Det er blevet til enten eller - der er ikke nogle mellemveje.

man kan ikke forholde sig kritisk og spørgende til hvad der skal ske med os og Dk uden at så er man pr automatik ligeglad med flygtningene. Og mangler medmenneskeligehed og rummelighed.

Der er måske nogen der tænker længere frem end til at det er synd for dem . For ja det er det! Men der er bare så meget mere i det her end at det er synd .

Og så skal man ikke underkende hvorfor der er personer der hjælper flygningene videre herfra til Sverige. Blandt andet på face giver nogen af dem indtryk af at så er prob. jo Sverige og at de gør DK en tjeneste for så koster de jo ikke penge her....Sikke stor medmenneskelighed vi så har....

Anmeld Citér

8. september 2015

Tin

Profilbillede for Tin
Mor i Aarhus skriver:

Det skrevne ord, argumenterne, kritikken, spørgsmål, meninger. 

Du forholder dig ikke til det, folk der citerer dig, skriver, argumenter for eller spørger om. Det behøver du jo heller ikke, men det undrer mig nu alligevel en hel del, idet en debat bliver ret tung, når svar er modangreb. 

Er svar et modangreb?? den forstår jeg så ikke lige....

vi ser åbenbart forskelligt på det, at agumentere så!

Jeg synes det er vigtigt at forholde sig til det samlede billede og du synes det er vigtig at forholde sig til de der går igennem DK ligenu.

Jeg forholder mig til at de forskellige konvensioner(staves?) er blevet overtrådt på det groveste, af dem der var med til at lave dem, også prøver jeg at danne mig en mening om, hvordan det her store verdens problem kan løses, og ikke mindst i fælleskab sammen med det europa vi alle har skabt!

Så egenlig ved jeg ikke helt hvad det lige præsis er, du mener jeg IKKE forholder mig til. Undskyld hvis jeg ikke lige fanger den....

Anmeld Citér

8. september 2015

Tin

Profilbillede for Tin
Saphiira skriver:

Man kan sq da ikke samligne selvmord med krig og korrupte lande?! 

I hvert fald ikke i mit hoved  

hvordan vil du bekæmpe det i landet? 

Jo for begge dele drejer sig om flugt, så det mener jeg godt man kan.

Jeg kender ikke den rette løsning, men et foreslag kunne være at bekæmpe det i landet, istedet for at flygte, og dermed give ISS mere magt! Og hele verden står jo bag dem der vælger at tage kampen op, de SKAL kæmpe for deres egne rettigheder i deres eget land, og vi vil med glæde bidrage, og det er der jo for den sags skyld også flere der gør, både andre lande, men også deres egne.....altså dem der ikke bare kaster våbene i hændene på ISS og efterlader deres landsmænd, der ikke lige kan betale en menneskesmugler, til krudt og kugler og den visse død!

Anmeld Citér

8. september 2015

Mor i Aarhus

Er svar et modangreb?? den forstår jeg så ikke lige....

vi ser åbenbart forskelligt på det, at agumentere så!

Jeg synes det er vigtigt at forholde sig til det samlede billede og du synes det er vigtig at forholde sig til de der går igennem DK ligenu.

Jeg forholder mig til at de forskellige konvensioner(staves?) er blevet overtrådt på det groveste, af dem der var med til at lave dem, også prøver jeg at danne mig en mening om, hvordan det her store verdens problem kan løses, og ikke mindst i fælleskab sammen med det europa vi alle har skabt!

Så egenlig ved jeg ikke helt hvad det lige præsis er, du mener jeg IKKE forholder mig til. Undskyld hvis jeg ikke lige fanger den....

Modangreb som svar - og nej, det mener jeg ikke er et svar, hvilket lige nøjagtig var pointen. 

Jeg aner ikke, hvorfra du har ideen at jeg skulle mene at det vigtigste er de, går igennem dk. 

Anmeld Citér

8. september 2015

Tin

Profilbillede for Tin
Mor i Aarhus skriver:

Modangreb som svar - og nej, det mener jeg ikke er et svar, hvilket lige nøjagtig var pointen. 

Jeg aner ikke, hvorfra du har ideen at jeg skulle mene at det vigtigste er de, går igennem dk. 

Men hvad er det så du mener jeg ikke forholder mig til?? Jeg vil da hellere end gerne forholde mig til problematikken, og mangler jeg at svare på noget, så gør jeg da meget gerne det.

Anmeld Citér

8. september 2015

Tullemoar

Tin skriver:

Jo for begge dele drejer sig om flugt, så det mener jeg godt man kan.

Jeg kender ikke den rette løsning, men et foreslag kunne være at bekæmpe det i landet, istedet for at flygte, og dermed give ISS mere magt! Og hele verden står jo bag dem der vælger at tage kampen op, de SKAL kæmpe for deres egne rettigheder i deres eget land, og vi vil med glæde bidrage, og det er der jo for den sags skyld også flere der gør, både andre lande, men også deres egne.....altså dem der ikke bare kaster våbene i hændene på ISS og efterlader deres landsmænd, der ikke lige kan betale en menneskesmugler, til krudt og kugler og den visse død!

Ja begge dele er flugt men den ene ting vælger man selv - den anden vælger man ikke selv...

hvis det var så nemt...

Anmeld Citér

8. september 2015

Tin

Profilbillede for Tin
Saphiira skriver:

Ja begge dele er flugt men den ene ting vælger man selv - den anden vælger man ikke selv...

hvis det var så nemt...

De vælger jo selv om de vil blive og kæmpe eller ej. og isærdeleshed vælger migranter selv og det er nu engang dem der er flest af på vej op gennem landet. 

Anmeld Citér

8. september 2015

Anonymor10

Tin skriver:

De vælger jo selv om de vil blive og kæmpe eller ej. og isærdeleshed vælger migranter selv og det er nu engang dem der er flest af på vej op gennem landet. 

Har du en kilde til den info?

Anmeld Citér

8. september 2015

Tullemoar

Tin skriver:

Det jeg mener er, at de ikke vælger krig og korrupte lande selv  

hvis det var så nemt at kæmpe, tror du så ikke de havde gjort det? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.