Jeg skammer mig over at være dansker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2015

Tin

Profilbillede for Tin
Mor i Aarhus skriver:

Hvorfor hægter du dig i så høj grad ved, hvilke materielle genstande, de medbringer? Hvilken forskel gør det?

Hvis du vidste, at du skulle vandre gennem syv lande i månedsvis, ville du da ikke iføre dig bedste sko? Ville du ikke putte mobilen i lommen, så du havde en livlinie til dine kære? Ville du ikke pakke bleer til din baby, et tæppe, som du kunne lægge over dine sovende børn, som i månedsvis skal sove på gaden, i parker, i skove? Ville du ikke medbringe så meget mad, som muligt, for at dine børn skulle sulte så lidt som muligt? Ville du ikke medbringe dine værdigenstande, i håb om at kunne sælge/bytte det for vand og mad til dine børn? 

At lade alt blive, der for man er flygtet fra, og intet medbringe til flugten, er meningsløst og ikke mindst fuldstændig tåbeligt. 

læs nu lige indlæggende igennem! Magter ikke lige at skulle skrive det igen!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2015

Mor i Aarhus

MorDk skriver:

Simpelthen usmageligt! 

Han har skrevet et langt indlæg på Facebook om, at det var en joke, som "åbenbart" er blev misforstået... Han har ikke afleveret dem til politiet, men givet dem sodavand og kørt dem til toget

Anmeld Citér

8. september 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Mor i Aarhus skriver:

Han har skrevet et langt indlæg på Facebook om, at det var en joke, som "åbenbart" er blev misforstået... Han har ikke afleveret dem til politiet, men givet dem sodavand og kørt dem til toget

Rimelig dårlig joke

Anmeld Citér

8. september 2015

Mor i Aarhus

Tin skriver:

Jeg har læst dine indlæg ganske grundigt. Du skriver at du ville smide alt, og flygte uden noget  

Anmeld Citér

8. september 2015

Tin

Profilbillede for Tin
Mor i Aarhus skriver:

Jeg har læst dine indlæg ganske grundigt. Du skriver at du ville smide alt, og flygte uden noget  

Hvis du havde læst alle mine indlæg ville du også vide, at JEG rent faktisk er ligeglad med deres økonomiske status!!

Det jeg vil vide.....hvem tager ansvar??

Og nu ender vi op med alle de tusinde migranter og flygtninge. Sverige er nemlig ikke parate til at tage imod og vil ikke pt lave en aftale med DK!! Og hvem hænger så på den nu? det gør vi, fordi Europa ikke tog ansvar, men bare åbnede op for samtlige grænser og så stort på de aftaler der forelægger. Nu skal vi så, i lille danmark løse problemet!

Det er bare ikke ok, at man ikke finder en holdbar løsning, og jeg vil nu engang altid mene, at flugt ikke er det rette valg! Jeg støtter jo heller ikke op omkring veninden der tog hendes eget liv, fordi det blev for svært, og efterlod sig 2 små børn!!

Vi må og skal bekæmpe roden til det her, for ellers bukker landene og måske i særdeleshed danmark under. Der er ingen der kan bære denne byrde alene! Også kan man nu engang altid synes det er synd osv, men det hjælper altså ikke på fremtiden!!

Anmeld Citér

8. september 2015

Mor i Aarhus

Tin skriver:

Og ja, du skriver det samme og bliver ved med at blive citeret, netop fordi du gentager uden at forholde dig til argumenterne. 

Tanken går på, at du overhovedet ikke er interesseret i at vide, men bare vil have lov til at synes? 

Anmeld Citér

8. september 2015

Tin

Profilbillede for Tin
Mor i Aarhus skriver:

Og ja, du skriver det samme og bliver ved med at blive citeret, netop fordi du gentager uden at forholde dig til argumenterne. 

Tanken går på, at du overhovedet ikke er interesseret i at vide, men bare vil have lov til at synes? 

og hvad forholder du dig til.....at det er synd?

Anmeld Citér

8. september 2015

Mor i Aarhus

Tin skriver:

Hvis du havde læst alle mine indlæg ville du også vide, at JEG rent faktisk er ligeglad med deres økonomiske status!!

Det jeg vil vide.....hvem tager ansvar??

Og nu ender vi op med alle de tusinde migranter og flygtninge. Sverige er nemlig ikke parate til at tage imod og vil ikke pt lave en aftale med DK!! Og hvem hænger så på den nu? det gør vi, fordi Europa ikke tog ansvar, men bare åbnede op for samtlige grænser og så stort på de aftaler der forelægger. Nu skal vi så, i lille danmark løse problemet!

Det er bare ikke ok, at man ikke finder en holdbar løsning, og jeg vil nu engang altid mene, at flugt ikke er det rette valg! Jeg støtter jo heller ikke op omkring veninden der tog hendes eget liv, fordi det blev for svært, og efterlod sig 2 små børn!!

Vi må og skal bekæmpe roden til det her, for ellers bukker landene og måske i særdeleshed danmark under. Der er ingen der kan bære denne byrde alene! Også kan man nu engang altid synes det er synd osv, men det hjælper altså ikke på fremtiden!!

Det kan umuligt være til mig. I så fald spørger jeg i øst, og svarer du i vest

Anmeld Citér

8. september 2015

Mor i Aarhus

Tin skriver:

og hvad forholder du dig til.....at det er synd?

Det skrevne ord, argumenterne, kritikken, spørgsmål, meninger. 

Du forholder dig ikke til det, folk der citerer dig, skriver, argumenter for eller spørger om. Det behøver du jo heller ikke, men det undrer mig nu alligevel en hel del, idet en debat bliver ret tung, når svar er modangreb. 

Anmeld Citér

8. september 2015

Mor til Ella

Hold nu op hvor er det nemt at sidde her og ytre sin mening om at danskere er nogle djævle unden moral og medmenneskelige følelser...

ja det er satme forfærdeligt, og utrolig svært at rumme...

men synes virkelig også nogle er en smule blåøjet.

bare for at tage et par af de eksempler jeg selv har stiftet bekendtskab med:en mand kommer til samme område som jeg bor i uden sin familie, bliver efter lang tid familiesammenført, kone og børn kommer til DK, for at møde mand/far OG han ny stiftede familie danske kone og 2 børn... Hva fanden er det for noget, han ville sku ikke engang vide af dem...

mine forældre lejer lejligheder ud, og har indgået en aftale med en kommune om at de må benytte disse til at huse flygtninge. De betaler ikke selv en krone og alligevel er der intet andet end BROK, så vil de have gips loft for det har ham der bor ovenpå, så er gardinerne ikke mørke nok bla bla bla. Hvis man er flygtet fra død og ødelæggelse bør man ikke have en mening om at man HELLERE vil have gipsloft. En dansker der bor på gaden har ikke ret til noget i nærheden af dette.

Hvad skal vi gøre?... Lad os få ideerne på bordet...

vores velfærd er kun blevet forringet de senere år, især for vores børn og ældre... Er vi klar til at vores børn bliver endnu dårligere stillet i deres forældres travle hverdag? Pengene skal komme et sted fra....

men er faktisk ret sikre på at vi alle synes det er skrækkeligt hvad disse mennesker må gennemgå....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.