Jeg skammer mig over at være dansker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2015

Tin

Profilbillede for Tin
MorDk skriver:

Undskyld mig... Men De kommer med nogle af Deres ting. Hvis vi blev bombet NU ville du da også flygte med Dine ting. Mon ikke du ville have en smartphone? En dyr taske eller lign? Måske var du på flugt i dine 3000 kr sko? Sådan kan man da ikke stille tingene op. Trods dyre ting og måske gode vilkår så kan folk rammes og have brug for at flygte. Det kunne være dig en dag.

Nej jeg tror faktisk at jeg ville smide alt og redde mine børn og familie!! 

Citere egentlig også bare de folk der beskriver at de flygter fra fattigdom!  Det er direkte usandt!! Fattigdom og krig har intet med hinanden at gøre!

Hvis de/landet var fattigt,så kunne de ikke føre krig! Men selvfølgelig er alle ikke lige godt stillede økonomisk, det er vi jo heller ikke i dk.

I har travlt med at citere mig/andre der finder denne vilde flugt ude af kontrol....men måske skulle man læse lidt af indlæggene først, så havde man større chance for at forstå det skrevne.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2015

put

Tin skriver:

Man kan ihverfald ikke presse forandringer igennem, ved at flygte nej!!

De efterlader deres kære til en skæbne de ikke aner,istedet for at tage kampen op, sammen med de lande,der i forvejen forsøger at hjælpe i landet.

Du behøves ikke at svare nedladende! Jeg er fuldt ud klar over deres situation, men mener bare ikke at det hjælper at flygte fra det. JEG er bange for,at det i fremtiden vil skabe ligene situationer i vores/ andres lande,som dem vi ser i de krigsramte lande! Og det har vi vel ikke interesse i!!

hvornår er nok,nok??

Hvor og hvem skal vi hjælpe? Og hvem er de rette til at vurderer det?

Der er for mange løse ender og vi kender ikke konsekvenserne, og derfor kan jeg godt være bange for det land vi efterlader til vores børn.

Ville du da selv vælge at blive i Sådan et land med dine børn? 

Anmeld Citér

8. september 2015

Tin

Profilbillede for Tin
put skriver:

Ville du da selv vælge at blive i Sådan et land med dine børn? 

Hvis jeg vitterlig skulle flygte, ville jeg sørge for min familie først.

Jeg tror ikke jeg ville overveje mine gode nike sko fordi jeg skulle gå langt, eller min mobil. jeg ville være på flugt,og hellere slæbe på mine børn.

Har egentlig også svært ved at forstå at så mange har familie i Sverige.... 

Anmeld Citér

8. september 2015

Hck

Profilbillede for Hck

Helt ærligt, jeg skammer mig ikke

Anmeld Citér

8. september 2015

put

Tin skriver:

Jeg tror ikke jeg ville overveje mine gode nike sko fordi jeg skulle gå langt, eller min mobil. jeg ville være på flugt,og hellere slæbe på mine børn.

Selvom de ejer et par Nike sko eller en mobil telefon er De jo stadigvæk mennesker der er på flugt. Jeg kan ikke helt forstå hvorfor du går så meget op i om det er rige eller fattige flygtninge? 

Anmeld Citér

8. september 2015

Anonym

Puha det er så svær et problem 

der er så mange ting der spiller ind, og lige nu virker eet som om alt er blandet sammen, flygtninge og immigranter osv. Der skelnes ikke men eer er forskel. 

Jeg synes bestemt vi skal hjælpe det vi kan og hvor vi kan, men vi må også finde løsninger som ikke gør at Danmark drukner. Ses vi som en båd kan vi kun hjælpe til en vis grænse før båden kæntrer eller den ikke kan bære vægten længere. Jeg forstår godt dem som også frygter for fremtiden her, når man ser på de forandringer ser er sket i samfundet de sidste 10-20 år 

samtidig har man de flygtninge som virkelig er flygtninge, som skal hjælpes fra lidelser vi andre ikke kan forestille os, samtidig er der dem som udviser utaknemmelighed og hvor jeg godt kan forstå folk reagerer. Feks omtale om sultestrejke fordi boligforholdene krævedes bedre, trods de var fine. De som i Østrig, smed vand og mad, hvor myndighederne netop bragte det, for at hjælpe. 

Det at sige man skammer sig over at være dansk, har jeg det svært med. Det svarer til at sige at være dansk er det samme som at man ikke ønsker at hjælpe. Jeg tror bestemt mange vil hjælpe. Ser man på hvor meget der bliver hjulpet og samlet sammen osv og har været gjort i mange år, viser det netop at mange ønsker at hjælpe. Jeg tror desværre også, at ændringerne de senere år og konflikter omkring muslimer har haft negativ effekt. Oplever selv i vennekredsen at mange gør en indsats, gerne vil hjælpe men også føler frustration over at det nærmest er skruen uden ende og frygten for fremtiden, pga de konflikter der har været.  Synes netop det er vigtigt alle bliver hørt, og de bedste løsninger bliver fundet. 

Hvis vi tager flere end vi kan rumme bliver det et svigt frem for en hjælp. Og der bør der måske prioriteres. Hvor er hjælpen mest tiltrængt, hvor er det vigtigt at man tager imod og hvor kan der hjælpes i nærområdet. 

Anmeld Citér

8. september 2015

Anonym

Tin skriver:

Tror problemet også er at der ikke længere skelnes om folk er flygtning, immigrant osv. Nogle er vitterligt flygtet fra død og ødelæggelse hvor nogle søger en bedre tilværelse og liv for eem og deres familie 

Anmeld Citér

8. september 2015

Tin

Profilbillede for Tin
put skriver:

Selvom de ejer et par Nike sko eller en mobil telefon er De jo stadigvæk mennesker der er på flugt. Jeg kan ikke helt forstå hvorfor du går så meget op i om det er rige eller fattige flygtninge? 

Lidt træt af og skrive det samme.......Jeg pointerede bare tidligere, da andre skrev at de flygtede fra fattigdom, at det ikke var rigtigt!!

De er ikke fattige, ellers kunne de ikke fører krig (som jeg også har skrevet tidligere!), og jeg brugte iphonen som eksembel på at det IKKE er fattige folk!!

Du er velkommen til at læse indlæggene igen.

Jeg er fuldstændig ligeglad med, om det er rige eller fattige og egenlig også, hvad de flygter fra!! Det jeg farer op over, er den navititet der åbenbart forefindes. 

Flugt løser ikke verdens problemer, og JEG mener at vi bør stå sammen om at løse problemet til flugt, og det løses ihvertfald ikke ved, at de mænd der burde kæmpe, smider deres våben lige i armene på ISS! Og derudover efterlader koner og døtre til en uvis skæbne. Med denne gennemstrømning får alle jo nok engang, og hvor skal folk på flugt så flygte hen?? og ikke mindst, hvem skal forsørge de der flygter, hvor skal de bo...og er det ok, at det er et tag selv bord, af lande at vælge imellem, fordi de anser det ene land bedre end det andet....eller burde det være nok, at de reddede livet!!?

Der er mange løse ender, også hjælper det ikke en hat, at man sidder og begræder de stakkels mennesker (GU er det synd for dem), men virkeligheden banker altså på og den må vi forholde os til istedet for.

Det er dybt uanfarlig bare at lade stå til. 

Anmeld Citér

8. september 2015

Sandratoft

Carina:-) skriver:

Synes Merethe Riisager siger det meget rammende hvad nogen af os tænker på.

Nemlig at kun hver 4 asylansøger er i arbejde om 10 år

Så mange af dem ender på livslang forsørgelse. 

1/3 begår kriminalitet

Mange af dem der kommer fra Mellemøsten er opdraget i en udemokratisk kultur -Kønnenes ligestilling,ytringsfrihed beskyttelse af seksuelle mindretal verdslige love accepteres ikke .

Jeg savner en løsning fra dem der mener vi bare ukritisk skal åbne op og tage imod . 

For ja der er næppe tænkt på konskvenserne for nordeuropa 

For det her kommer til at koste milliarder både nu men også på sigt .

Og er vi klar til at betale den regning? Er vi klar til at lade vores børn betale den regning?

Og ja måske fru Hansen kan undvære lidt hjemmehjælp ,og lille Peter kan undvære at blive set i børnehaven når vi fjerner endnu en pædagog fra stuen . 

Jeg kunne bare godt tænke mig en løsning på hvordan vi kan hjælpe uden at ødelægge vores eget samfund?

Vi kan ikke hjælpe uden at der går noget fra vores samfund, men jeg synes så heller ikke at det skal være kravet for hjælpen.

Hvis du vil have sådan et helt lavpraktisk svar fra min side af, så kunne pengene måske gå fra kontanthjælpen eller børnechecken, statsstøtte til kunstnere eller økologisk landbrug 

Anmeld Citér

8. september 2015

Mor i Aarhus

Tin skriver:

Hvorfor hægter du dig i så høj grad ved, hvilke materielle genstande, de medbringer? Hvilken forskel gør det?

Hvis du vidste, at du skulle vandre gennem syv lande i månedsvis, ville du da ikke iføre dig bedste sko? Ville du ikke putte mobilen i lommen, så du havde en livlinie til dine kære? Ville du ikke pakke bleer til din baby, et tæppe, som du kunne lægge over dine sovende børn, som i månedsvis skal sove på gaden, i parker, i skove? Ville du ikke medbringe så meget mad, som muligt, for at dine børn skulle sulte så lidt som muligt? Ville du ikke medbringe dine værdigenstande, i håb om at kunne sælge/bytte det for vand og mad til dine børn? 

At lade alt blive, der for man er flygtet fra, og intet medbringe til flugten, er meningsløst og ikke mindst fuldstændig tåbeligt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.