Debat: Hvorfor (parfumeret) skyllemiddel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2015

Anonym

Mor i Aarhus skriver:

Kemikalier og bakterier er ikke det samme 

Nej, men det var for at give et eksempel 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2015

Anonym

migxher skriver:

Har du kilder til at bakke op om den påstand (:?? Og ja bakterier og kemi er ikke det samme.

Nej, det har jeg ikke men det er da logik for burhøns undskyld mig. 

Anmeld Citér

14. august 2015

SofiaMik

Anonym skriver:

Ja jeg forstår det heller ikke, synes ikke det er logisk at kemikaliepåvirkning gør noget godt for immunforsvaret. Men kan du ikke forklare, hvorfor du mener, at det er logisk? 

Anmeld Citér

14. august 2015

Abracadabra

Anonym skriver:

Nu er jeg ikke burhøne, men jeg vil dog alligevel forsøge at korrigere dig lidt. 

Der er en teori omkring allergi, der handler om, at vi har for få parasit- og ormeinfektioner i nutidens verden. Den er baseret på, at det eosinofile immunrespons ved allergi ligner responset på ormeinfektioner. Det er lidt groft sagt, at den del af immunforsvaret er understimuleret og derfor reagerer på egentligt fredelige stimuli. Derfor kan man overveje, om allergi er forårsaget af, at vi lever for "rent". Vi bør måske skynde os og få lidt indvoldsorm... 

Det er ikke det samme som, at allergi kan forebygges ved at stimulere med parfume. Det er en misforståelse. Punktum. 

Mvh burhønen

PS: Jeg holder selv af små mængder skyllemiddel. Ikke så meget, at der dufter i skabet, men en spiseskefuld så tøjet har antydningen af duft, når jeg hænger det op. Jeg accepterer og er informeret om de kedelige konsekvenser. Men holder nu af min spiseskefuld skyllemiddel alligevel. 

Anmeld Citér

14. august 2015

Anonym

SofiaMik skriver:

Ja jeg forstår det heller ikke, synes ikke det er logisk at kemikaliepåvirkning gør noget godt for immunforsvaret. Men kan du ikke forklare, hvorfor du mener, at det er logisk? 

Jo jeg kan prøve. 

Hvis man hele tiden beskytter sit barn for alle mulige bakterier og kemikalier vil immunforsvaret ikke være "hærdet". Så vil det få et "chock" hvis det bliver udsat for diverse bakterier/kemikalier og barnet vil have lettere ved at blive syg/allergisk. Det tror jeg på og det giver da god mening. Man kan og skal ikke beskytte sine børn imod alle mulige bakterier/kemikalier her i livet. Immunforsvaret har godt af at "komme på arbejde" og få lidt "modstand" hvis man kan sige det på den måde. 

Anmeld Citér

14. august 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Men ikke logik for eksperter og fagkundskab. Dem tror jeg nok mere på end burhøns.

Vil du alligevel ikke være sød at forklare logikken? 

Anmeld Citér

14. august 2015

Anonym

Mor og meget mere skriver:

Men ikke logik for eksperter og fagkundskab. Dem tror jeg nok mere på end burhøns.

Vil du alligevel ikke være sød at forklare logikken? 

Se mit svar foroven 

Anmeld Citér

14. august 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Se mit svar foroven 

Jeg forstår ikke, hvorfor du sidestiller bakteriers og kemikaliers effekt på immunforsvaret. Det er jo to vidt forskellige ting med vidt forskellig effekt - eksempelvis er bakterier naturlige, mens kemikalier er kunstige.

Gælder det alle potentielt skadelige påvirkninger og forekomster, at det er sundest for børn at blive udsat for dem i en vis grad? Tobaksrøg? Alkohol? Medicin? 

Anmeld Citér

14. august 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Se mit svar foroven 

Ift bakterier har du ret. Hvis man levet sterilt kan kroppen ikke klare bakterier - det har noget med immunforsvar og sygdom at gøre. Men kemikalier og allergi er altså en helt anden snak. 

Prøv at undersøge det lidt inden du udtaler dig så skråsikkert. Jeg tror du vil blive overrasket. 

Her er et citat fra en folder om hudallergi 

Parfumestoffer kan give allergi, men det er meget forskelligt, hvad vi bliver allergiske over for. risikoen for at få hudallergi er større, hvis du hele tiden udsætter din hud for parfumestoffer fra f.eks. både deodoranter, cremer og parfumer. du kan få udslæt og i værste tilfælde parfumeallergi med sår og blærer. derfor er det en god idé at begrænse dit forbrug af parfumerede produkter. - ergo, du bliver ikke immun overfor kemi ved at udsætte dig for dem!!! 

Anmeld Citér

14. august 2015

Kløver

SofiaMik skriver:

Ja det er Brugsens eget mærke. De har både shampoo, cremer, rengøringsmidler, bleer osv i det mærke. Det fås både som flydende, pulver og tabletter til enkel dosering. Jeg synes, at det vasker bedre rent end Neutral som faktisk ikke kunne klare min mands meget beskidte arbejdstøj.

Vi må bruge vanish sammen med, men vil da lige holde øje i Brugsen og så prøve anglamark tak

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.