Debat: Hvorfor (parfumeret) skyllemiddel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Bruger skyllemiddel

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

10.470 visninger
135 svar
329 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. august 2015

SofiaMik

Hvorfor bruger du skyllemiddel?  Hvorfor vælger du at udsætte dig selv, dine børn og miljøet for de kemikalier, der er i? 

Skyllemiddel ødelægger miljøet og udsætter dig for parfumeallergi. 

Forstår simpelthen ikke, at forældre vasker deres børns tøj med så meget parfume, at jeg næsten ikke kan holde ud at være i stue med kammeraternes medbragte dyne og kuffert med tøj. 

Bliver så ked af det, når jeg har fået babytøj foræret og må kassere det, fordi jeg ikke kan vaske  parfumelugten ud. Eller når min børn er hos svigerforældrene, som lige "hjælper"mig ved at vaske børnenes tøj med skyllemiddel suk! 

Selv har jeg aldrig brugt det. Vasker al tøj i neutral og kommer husholdningseddike i som skyllemiddel. Det bevarer farverne i tøjet, er super billigt og holder maskinen fri for kalk. Og det lugter ikke, kan spises og giver ikke allergi.

Men jer der bruger det - hvorfor? Og hvorfor til baby? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2015

Mama85

SofiaMik skriver:

Hvorfor bruger du skyllemiddel?  Hvorfor vælger du at udsætte dig selv, dine børn og miljøet for de kemikalier, der er i? 

Forstår simpelthen ikke, at forældre vasker deres børns tøj med så meget parfume, at jeg næsten ikke kan holde ud at være i stue med kammeraternes medbragte dyne og kuffert med tøj. 

Bliver så ked af det, når jeg har fået babytøj foræret og må kassere det, fordi jeg ikke kan vaske  parfumelugten ud. Eller når min børn er hos svigerforældrene, som lige "hjælper"mig ved at vaske børnenes tøj med skyllemiddel suk! 

Selv har jeg aldrig brugt det. Vasker al tøj i neutral og kommer husholdningseddike i som skyllemiddel. Det bevarer farverne i tøjet, er super billigt og holder maskinen fri for kalk. Og det lugter ikke, kan spises og giver ikke allergi.

Har præcis på samme måde  min dreng går i dp med en dreng, ham og moderen stinker langt væk af rædselsfuld skyllemiddel, hvilket jeg ikke kan døje, får nærmest hovedpine af det.

Anmeld Citér

14. august 2015

Mami

Tror ikke nogen der bruger skylle middel har lyst til ar svarer på den opremsning. 

Anmeld Citér

14. august 2015

Kløver

SofiaMik skriver:

Jeg tåler ikke så godt parfume osv. Så  har i en del år efterhånden, brugt neutral vaskemiddel. Desværre kommer tøjet ofte til at lugte jordslået og surt til sidst overgav jeg mig og prøvede at komme en smule skyllemiddel i maskinen, med duft. Det er så lidt at det ikke dufter kraftigt eller bliver krads, men kun har en snert af duft, istedet for jordslået lugten.  

Jeg kan ikke have hvis tøjet lugter langt væk af parfume. Men har det ok med at det har en meget meget svag duft, fremfor det lugter jordslået eller surt af gammel loft 

Hvad andre folk vælger er op til dem, heldigvis er der ikke nogen i vores familier som bruger vaskemiddel med kraftig parfumelugt  

Anmeld Citér

14. august 2015

Mettefpigen

Jeg gør det fordi jeg godt kan lide at det dufter godt  det minder mig også om min barndom med duften 

Anmeld Citér

14. august 2015

SofiaMik

Mami skriver:

Tror ikke nogen der bruger skylle middel har lyst til ar svarer på den opremsning. 

Hvorfor ikke - de kan jo svare anonymt. 

Anmeld Citér

14. august 2015

SofiaMik

Mettefpigen skriver:

Jeg gør det fordi jeg godt kan lide at det dufter godt  det minder mig også om min barndom med duften 

Kan til dels godt følge dig. Men har du aldrig overvejet at lade være? �� 

Anmeld Citér

14. august 2015

SofiaMik

Årgangs Mor skriver:

Jeg tåler ikke så godt parfume osv. Så  har i en del år efterhånden, brugt neutral vaskemiddel. Desværre kommer tøjet ofte til at lugte jordslået og surt til sidst overgav jeg mig og prøvede at komme en smule skyllemiddel i maskinen, med duft. Det er så lidt at det ikke dufter kraftigt eller bliver krads, men kun har en snert af duft, istedet for jordslået lugten.  

Jeg kan ikke have hvis tøjet lugter langt væk af parfume. Men har det ok med at det har en meget meget svag duft, fremfor det lugter jordslået eller surt af gammel loft 

Hvad andre folk vælger er op til dem, heldigvis er der ikke nogen i vores familier som bruger vaskemiddel med kraftig parfumelugt  

Forstår jeg godt, derfor jeg bruger husholdningseddike, så lugter det ikke. 

Anmeld Citér

14. august 2015

Kløver

SofiaMik skriver:

Forstår jeg godt, derfor jeg bruger husholdningseddike, så lugter det ikke. 

Er prøvet og virkede desværre ikke  

Anmeld Citér

14. august 2015

Skouboe

Årgangs Mor skriver:

Hvis dit tøj ofte kommer til at lugte lidt surt/jordslået, så prøv at vaske et par vaske ved 90 grader hver måned, og evt. en gang maskinrens indimellem. Det hjalp på problemet hjemme hos os.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.