Anonym skriver:
Jeg er så en af de "slemme" forældre for jeg vasker min datters og vores eget tøj i parfumeret skyllemiddel. Jeg kan godt lide at tøjet dufter godt og friskt. Vores datter har ingen allergi og hun DF meget sjældent syg. Jeg har prøvet at vaske tøjet i uparfurmeret vaskemiddel men det lugter grimt syntes jeg og jeg vil ikke gå i tøj der lugter grimt. Efter min mening kan man godt blive for hysterisk 
Hysterisk er det vel næppe at ønske at skåne sine børn for allergi og skåne miljøet for unødvendige stoffer i afløbet. Derimod kan man diskutere, om det ikke er lidt småhysterisk at mene, at tøj skal lufte af parfume for ikke at lugte
At et barn ikke har allergi, er ikke ensbetydende med at det ikke kan få det. Astma- og allergiforeningen beskriver det så fint med et glas - Det er alle de allergifremkaldende ting, vi udsættes for livet igennem, der kan få glasset til at flyde over. Hos nogle mennesker er glasset større end hos andre, men fælles for alle er, at man ikke ved, hvilken dråbe der vil få det til at flyde over.
Måske er det netop brugen af skyllemiddel, der en dag bliver det, der får dråben til at flyde over for dit barn.
Anmeld
Citér