Debat: Hvorfor (parfumeret) skyllemiddel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2015

migxher

Vi bruger eddike, brugte en overgang det fra nautral, men deres pulver er ikke så godt synes jeg.
Jeg hader lugten af skyllemiddel, det lugter så kemisk. Hvis jeg vil dufte godt så tager jeg en smule parfume på. Jeg vil sgu ikke rende og lugte af blomst eller hvad dælen det nu er skyllemiddel lugter af.  Og så skal min lille baby slet ikke lugte af det, puha nej.
Og den der med at jo mere man skærmer børn jo mere følsom bliver de. Ej nu må jeg le. Skal vi så rende og ryge vores børn ind i hovedet fordi så får de ikke lungekræft, eller over sprøjte dem med parfume. Der der intet evidens eller videnskablig som kan bakke op om den uvidende holdning. Måske man skulle få sine skolepenge tilbage hvis man har den holdning. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2015

Sprit25

SofiaMik skriver:

Hvorfor bruger du skyllemiddel?  Hvorfor vælger du at udsætte dig selv, dine børn og miljøet for de kemikalier, der er i? 

Skyllemiddel ødelægger miljøet og udsætter dig for parfumeallergi. 

Forstår simpelthen ikke, at forældre vasker deres børns tøj med så meget parfume, at jeg næsten ikke kan holde ud at være i stue med kammeraternes medbragte dyne og kuffert med tøj. 

Bliver så ked af det, når jeg har fået babytøj foræret og må kassere det, fordi jeg ikke kan vaske  parfumelugten ud. Eller når min børn er hos svigerforældrene, som lige "hjælper"mig ved at vaske børnenes tøj med skyllemiddel suk! 

Selv har jeg aldrig brugt det. Vasker al tøj i neutral og kommer husholdningseddike i som skyllemiddel. Det bevarer farverne i tøjet, er super billigt og holder maskinen fri for kalk. Og det lugter ikke, kan spises og giver ikke allergi.

Men jer der bruger det - hvorfor? Og hvorfor til baby? 

Ej rolig nu. De omsorgssvigter jo ikke deres børn

Anmeld Citér

14. august 2015

Anonym

MorTil4<3 skriver:

Jeg bruger  

hvorfor? tjaa. er selv flasket op med, og jeg hader tøj der ikke dufter godt, det stinker hurtigere af sved syntes jeg, og elsker bare at komme ind i en seng med nyvasket sengetøj der dufter af renlighed og dejlige dufte af sommer fx  

og oveni så har jeg det sådan at jeg tror at alt det der man forsøger at beskytte børn fra nemlig ER roden til at gi dem allergi for tingene. for deres kroppe er ikke vant til det, så hvis de pludseligt bliver ramt af det, så er det jeg tror de udvinder allergi for det, ens hvis de er vant til det fra starten af  

Hørt ������

Anmeld Citér

14. august 2015

Anonym

migxher skriver:

Vi bruger eddike, brugte en overgang det fra nautral, men deres pulver er ikke så godt synes jeg.
Jeg hader lugten af skyllemiddel, det lugter så kemisk. Hvis jeg vil dufte godt så tager jeg en smule parfume på. Jeg vil sgu ikke rende og lugte af blomst eller hvad dælen det nu er skyllemiddel lugter af.  Og så skal min lille baby slet ikke lugte af det, puha nej.
Og den der med at jo mere man skærmer børn jo mere følsom bliver de. Ej nu må jeg le. Skal vi så rende og ryge vores børn ind i hovedet fordi så får de ikke lungekræft, eller over sprøjte dem med parfume. Der der intet evidens eller videnskablig som kan bakke op om den uvidende holdning. Måske man skulle få sine skolepenge tilbage hvis man har den holdning. 

Le du bare, for det er sådan det er. Jo mere man beskytter sine børn for f.eks bakterier jo hurtigere og nemmere har de ved at blive syge hvis de lige pludselig bliver udsat for det. Det er logik for burhøns. 

Anmeld Citér

14. august 2015

Mor i Aarhus

Anonym skriver:

Le du bare, for det er sådan det er. Jo mere man beskytter sine børn for f.eks bakterier jo hurtigere og nemmere har de ved at blive syge hvis de lige pludselig bliver udsat for det. Det er logik for burhøns. 

Kemikalier og bakterier er ikke det samme 

Anmeld Citér

14. august 2015

Sandratoft

Anonym skriver:

Har du evidens for det? Altså mht kemikalier og allergi?

Anmeld Citér

14. august 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Men det et også miljøskadeligt at køre i en bil... Sådan kan vi jo blive ved og ved og ved.... 

En bil kan være nødvendig - det er en duft absolut ikke. 

Anmeld Citér

14. august 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg er af den overbevisning at jo mere man "beskytter" og holder væk fra sine børn jo mere disponeret for allergi og sygdom er de osv er de. 

Ej bakterier og krmikalier er da langt fra den samme. 

Synes det er mærkeligt når man i videnskabelige sammenhænge taler om "overbevisninger" og "tro" for der er jo forskning og fakta omkring emnet. 

Anmeld Citér

14. august 2015

migxher

Har du kilder til at bakke op om den påstand (:?? Og ja bakterier og kemi er ikke det samme.

Anmeld Citér

14. august 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Vi har brugt skyllemiddel herhjemme! Hvorfor? Fordi jeg ikke følte det blev rent uden. Det var ikke sådan, at det virkelig stank af parfume. 

Vi bruger det dog ikke mere. Jeg synes hurtigt det blev dyrt i længden, og så tror jeg, at jeg ikke kan tåle det fordi det kløede konstant!

Jeg har aldrig lagt mærke til om folks tøj lugter af skyllemiddel. Jeg er ret ligeglad. 

Jeg er også ret ligeglad om folk bruger det. Det må de selv bestemme! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.