Debat: Hvorfor (parfumeret) skyllemiddel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2015

sandramor

Anonym skriver:

Jeg går ud fra, at de der er SÅ fordømmende over nogen bruger skyllemiddel IKKE: Har bil, ryger, maler, bruger elektronik, går med makeup osv osv. Hvem er du at dømme, hvad der er mere nødvendigt for den eneklte, end for en anden? En skriver en bil er mere nødvendig end skyllemiddel. Det da ikke noget du bestemmer. Det er jo op til den enkelte. Så fordi dovenskab overvinder er det ok med bil... Eller hvordan gør vi op, hvem der må hvad?? Bruger egentlig ikke selv skyllemiddel, men jeg kører bil, jeg maler mit hus, jeg bruger elektronik.  og tusind andre ting, det er fyldt med kemikalier. De fleste, inklusiv jeg selv, tænker da over det med milljøet, men de færeste kan vidst pudse sin glorie. Og til de der mener duften er ækel... Tja... Hvordan dufter i selv? Alle bryder sig nok heller ikke om jeres duft. 

mega godt skrevet 

Lige mine tanker... personligt er det da helt fint med mig at nogen gerne vil Skåne deres børn for de kemikalier der er i skyllemiddel... Men tænker også at det er lidt dobbeltmoralsk hvis de mødre så samtidig kører bil, bruger makeup bruger parfumeret shampoo osv... 

Jeg selv bruger skyllemiddel og nej jeg har faktisk ikke dårlig samvittighed overhovedet  og er helt sikkert en lige så god mor som dem der ikke bruger skyllemiddel....   plads til forskellige meninger... Men Sys bestemt ikke man skal dunke folk oveni hovedet fordi de bruger skyllemiddel... folk bestemmer sku selv hvad de vil heldigvis 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2015

Skouboe

Årgangs Mor skriver:

Det gør vi ret ofte, både kogevask på 90 grader og tom maskine på 90 grader. Vi bruger også af og til sådan noget specielt til vaskemaskinen, som renser maskinen  

Jeg kom til at tænke på denne her i weekenden, da jeg sad og lagde vasketøj sammen, og jeg faldt over noget, der stadig lugtede jordslået.

Selvom man får renset maskinen og gør det jævnligt, forsvinder lugten ikke fra tøjet. Jeg købte noget Rodalon Sportsvask og vaskede så tøjet med det som skyllemiddel, og det tager lugten i første vask.... så skal man "bare" alt tøjet igennem.

Nu, hvor jeg har været det hele igennem, bruger jeg det kun når jeg falder over noget tøj, der på en eller anden måde er sluppet uden om de tidligere rodalon vaske.

http://www.rodalon.dk/00177/ 

Jeg tænker at det er et forsøg værd

Anmeld Citér

17. august 2015

Skouboe

Anonym skriver:

Jeg er af den overbevisning at jo mere man "beskytter" og holder væk fra sine børn jo mere disponeret for allergi og sygdom er de osv er de. 

Bare lige et indspark her - den teori går på bakterier og mikroorganismer, ikke kemikalier.

Anmeld Citér

17. august 2015

Skouboe

Årgangs Mor skriver:

Vi har ingen Irma i vores del af landet, men kunne være jeg skulle prøve den fra Brugsen hedder den bare anglamark vaskepulver eller ? 

Ja, den hedder Änglamark, og den fåes også i Kvickly - og den er bare SÅ meget bedre end Neutral.

Anmeld Citér

17. august 2015

Kløver

Skouboe skriver:

Ja, den hedder Änglamark, og den fåes også i Kvickly - og den er bare SÅ meget bedre end Neutral.

Den må jeg prøve har heller ikke prøvet Rodalon men har tøjet været vasket i andet forsvinder lugten og det er heller ikke alt tøjet som bliver ramt, men det meste, og også forskelligt hvor meget, og har ikke kunnet finde sammenhæng mellem hvor ofte maskinen er blevet brugt, renset osv så bare ret mystisk 

Anmeld Citér

17. august 2015

Skouboe

Virkeligt mystisk - kan det have noget at gøre med at tøjet modtager lugten forskelligt? Vi har flere gange prøvet at det kun var noget af en vask, der lugtede...

Anmeld Citér

17. august 2015

Kløver

Skouboe skriver:

Virkeligt mystisk - kan det have noget at gøre med at tøjet modtager lugten forskelligt? Vi har flere gange prøvet at det kun var noget af en vask, der lugtede...

Det har jeg ikke oplevet, har endda oplevet at min mands arbejdsskjorter lugtede fint inden vask og grimt efter vask. Vandet her er tjekket og har haft fået ny maskine uden problemet blev løst. Mistænker at det er neutral der er synderen for vi oplever aldrig problemer hvis tøjet er vasket andre steder feks ved familie 

Anmeld Citér

17. august 2015

SofiaMik

Mange tak for debatten de damer. Kan konstatere, at I der bruger skyllemiddel, bruger det for at tøjet skal lugte godt. Ingen har decideret svaret, at de brugte det for, at tøjet skulle blive blødt og antistatisk, som jeg faktisk troede var det, som man ville have. Hvilket gav mig et nyt spørgsmål i hovedet - hvorfor så ikke bare bruge parfumeret vaskemiddel og spare de penge? 

Noget andet er at folk ikke synes, at man kan blande sig i hvad andre gør, men det synes jeg i allerhøjeste grad man kan, når det angår ting, som påvirker os alle sammen. En ting er, at skyllemiddel indeholder opløsningsmidler, der er stærkt allergifremkaldende. Noget andet er, at det indeholder tensider, som er svært nedbrydelig i naturen og derved kan vores alle sammens drikkevand være i fare.

Ja hvis jeg kunne bestemme, blev det forbudt at bruge det ligesom Roundup.

Anmeld Citér

17. august 2015

Mettefpigen

SofiaMik skriver:

Mange tak for debatten de damer. Kan konstatere, at I der bruger skyllemiddel, bruger det for at tøjet skal lugte godt. Ingen har decideret svaret, at de brugte det for, at tøjet skulle blive blødt og antistatisk, som jeg faktisk troede var det, som man ville have. Hvilket gav mig et nyt spørgsmål i hovedet - hvorfor så ikke bare bruge parfumeret vaskemiddel og spare de penge? 

Noget andet er at folk ikke synes, at man kan blande sig i hvad andre gør, men det synes jeg i allerhøjeste grad man kan, når det angår ting, som påvirker os alle sammen. En ting er, at skyllemiddel indeholder opløsningsmidler, der er stærkt allergifremkaldende. Noget andet er, at det indeholder tensider, som er svært nedbrydelig i naturen og derved kan vores alle sammens drikkevand være i fare.

Fordi jeg synes ikk vaskepulver virker ordentligt, så derfor bruger jeg også skyllemiddel ☺

Anmeld Citér

17. august 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
SofiaMik skriver:

Men du gør jo sikkert også nogle ting som berører os alle sammen  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.