Debat: Hvorfor (parfumeret) skyllemiddel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2015

Steffecph

Jeg køber stort set økologisk mad- så længe pengene rækker. Vi har to SU og et studiejob at gøre godt med. Men jeg kan altså godt forstå at der er nogle der ikke har råd til det. 

Selvom vi altså spiser økologisk bruger vi skyllemiddel til vores tøj. Ellers synes jeg det bliver stift - og så er duften altså et plus. 

Min datters bliver vasket i änglamark. 

Men jeg synes som andre at dit indlæg er dikterende og uforskammet. Og så må du gerne komme med dit "typisk folk der ikke spiser økologisk". For det gør vi og det har ingen sammenhæng i at JEG godt jeg lide at bruge skyllemiddel. Og jeg er udemærket klar over hvad skyllemiddel skulle gøre ved miljøet. 

Vi har derimod fravalgt at køre i bil. Men jeg blander mig ikke i hvad andre gør - også selvom det er belastende for både miljøet og sundheden. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2015

Noahsmor

SofiaMik skriver:

Hvorfor bruger du skyllemiddel?  Hvorfor vælger du at udsætte dig selv, dine børn og miljøet for de kemikalier, der er i? 

Skyllemiddel ødelægger miljøet og udsætter dig for parfumeallergi. 

Forstår simpelthen ikke, at forældre vasker deres børns tøj med så meget parfume, at jeg næsten ikke kan holde ud at være i stue med kammeraternes medbragte dyne og kuffert med tøj. 

Bliver så ked af det, når jeg har fået babytøj foræret og må kassere det, fordi jeg ikke kan vaske  parfumelugten ud. Eller når min børn er hos svigerforældrene, som lige "hjælper"mig ved at vaske børnenes tøj med skyllemiddel suk! 

Selv har jeg aldrig brugt det. Vasker al tøj i neutral og kommer husholdningseddike i som skyllemiddel. Det bevarer farverne i tøjet, er super billigt og holder maskinen fri for kalk. Og det lugter ikke, kan spises og giver ikke allergi.

Men jer der bruger det - hvorfor? Og hvorfor til baby? 

Hej...

Det kan jeg udemærket godt forstå du synes er træls. Det synes jeg helt sikkert også ! Og jeg har vasket alt mit og min babys tøj med Neutral vaskepulver og brugt alle Neutral produkter lige siden Noah blev født. 

Jeg synes også det er MEGET bedre både for børn, voksne og miljøet ! Af skyllemiddel bruger jeg Eddike. Både den brune og gennemsigtige. Det gør tøjet blødt og lugter ikke, hverken når du tar det ud af vaskemaskinen heller når det er tørt ! Og er meget godt for maskinen, da det også hjælper den mod kalk, såe.... Kan godt forstå dig.

Mange venlige hilsner mor til Noah

Anmeld Citér

27. august 2015

Tin

Profilbillede for Tin

Hold nu op da.... Sikke et hysteri!!!

Jeg kan læse mig til at jeg skal være glad for at jeg overhovedet har overlevet, de sidste 40 år!!

Mit motto er nu engang: alt med måde! 

Jeg har fem skønne børn, og tænk sig, den ældste bliver 20 lige om lidt...og alt deres tøj er vasket i skyllemiddel... Valgt efter hvad der var billigst eller på tilbud.  Jeg vasker også med parfumeret vaskepulver,hvis det er billigt.

De fleste bruger hvis også opvaskemaskine herinde...med salt,afspænding og sæbe. Puha alt det vand og strøm og gift vi skyller ud der igennem.

Tænk hvor økologiske vi ville være hvis vi stadig brugte en vaskebalje!

Jeg farver hår,bruger sminke, smider affald ud,brænder bål i haven til snobrød,kører bil, tænder stearin lys,drikker helt almindelig mælk, ryger, spiser ganske fornuftigt men ikke økologisk. Jeg æder slik og drikker kunstig sødet sodavand.

Men jeg fejler ikke noget...ingen kløe,eller underlige prikker på kroppen, har fast job, aldrig været syg. Var ikke engang sygemeldt en eneste gang i nogle af mine graviditeter!

Økologi/forurening kan jo i princippet være mange ting,men synes godt nok det er vildt,at få det til at lyde som om,at jorden går under fordi nogle bruger skyllemiddel.  Især taget i betragtning af at økonomien Danmark,samholdt med prisen på økologi bare ikke hænger sammen.

Og jeg vil trods alt hellere give mine børn tøj på kroppen end jeg vil investere i bananer der er  økologiske. 

Alt er blevet så opblæst i dag. Gør dit,eller gør dat ellers dør du tidligt og får alverdens sygdomme.

Hvornår er der egentlig plads til at leve??

Anmeld Citér

27. august 2015

Marts<3

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

27. august 2015

ErDetSnartNU

Tin skriver:

Hold nu op da.... Sikke et hysteri!!!

Jeg kan læse mig til at jeg skal være glad for at jeg overhovedet har overlevet, de sidste 40 år!!

Mit motto er nu engang: alt med måde! 

Jeg har fem skønne børn, og tænk sig, den ældste bliver 20 lige om lidt...og alt deres tøj er vasket i skyllemiddel... Valgt efter hvad der var billigst eller på tilbud.  Jeg vasker også med parfumeret vaskepulver,hvis det er billigt.

De fleste bruger hvis også opvaskemaskine herinde...med salt,afspænding og sæbe. Puha alt det vand og strøm og gift vi skyller ud der igennem.

Tænk hvor økologiske vi ville være hvis vi stadig brugte en vaskebalje!

Jeg farver hår,bruger sminke, smider affald ud,brænder bål i haven til snobrød,kører bil, tænder stearin lys,drikker helt almindelig mælk, ryger, spiser ganske fornuftigt men ikke økologisk. Jeg æder slik og drikker kunstig sødet sodavand.

Men jeg fejler ikke noget...ingen kløe,eller underlige prikker på kroppen, har fast job, aldrig været syg. Var ikke engang sygemeldt en eneste gang i nogle af mine graviditeter!

Økologi/forurening kan jo i princippet være mange ting,men synes godt nok det er vildt,at få det til at lyde som om,at jorden går under fordi nogle bruger skyllemiddel.  Især taget i betragtning af at økonomien Danmark,samholdt med prisen på økologi bare ikke hænger sammen.

Og jeg vil trods alt hellere give mine børn tøj på kroppen end jeg vil investere i bananer der er  økologiske. 

Alt er blevet så opblæst i dag. Gør dit,eller gør dat ellers dør du tidligt og får alverdens sygdomme.

Hvornår er der egentlig plads til at leve??

Hold op, hvor lyder du bare som et usselt menneske! 

... Jeg vil i øvrigt lige forhøje dit "jeg køber det, der er på tilbud" med "jeg dufter til dem, og køber tit efter, hvad jeg synes dufter bedst (og er på tilbud)" :-D (eller, det gjorde jeg præ-preggo - så længe baby er intern bruger vi neutral/anglemark, og jeg savner vasketøj, der dufter nyvasket!)

Anmeld Citér

29. august 2015

Babilooo

Vi kører bil men køber skyllemiddel og vaskemiddel der er fra neutral og meget mad vi køber er økologisk. Jeg bruger ikke parfume, men farver hår og sådan kan jeg blive ved.... Der er så vidt jeg ved ikke nogen der er perfekte. Man skal passe sig på med at sætte sig selv på en pidestal og kigge hånligt ned på andre fra sin "trone" af bedrevidenhed og overlegne moral...? Synes faktisk at det i sig  selv er en moralsk forkert måde at tænke på og behandle andre ligeværdige mennesker på. 

Jeg køber ikke buræg - jeg synes økologiske skrabeæg smager bedst og det er da fint at dyrene har  bedre forhold... Men jeg har da fuld ud respekt  for familier der ikke har råd til at give 5-10 kr. ekstra for, at det er økologisk. 

Jeg bruger ikke parfume ... Men det er da folks eget valg så længe at det er lovligt. De fleste produkter til børn i dag er alligevel parfumefrie. 

Godt råd: livet bliver ikke bedre af at føle sig bedre end andre. Tværtimod gør det end mindre elskelig/imødekommende

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.