Debat: Hvorfor (parfumeret) skyllemiddel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2015

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Herhjemme har vi aldrig brugt skyllemiddel før for et halvt år siden, hvor jeg simpelhen blev træt af lugten af bare stof og tøj. Så jeg bruger nu en meget mild og ikke særlig stærk duft til vires eget tøj, vores søn får dog ikke skylle middel påført hans vasketøj, men det kan nok ikke indgåes at hans tøj dufter lidt.

det har jeg ikke dårlig samvittighed over, vi er selv glade for det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2015

Kløver

Christine skriver:

Det lyder mærkeligt  Og rigtigt irriterende!

Prøver selv på at hænge tøjet til tørre med det samme, så maskinen også kan luftes mellem hver vask. Og så tørrer jeg tøjet udenfor, det giver den skønneste rene duft 

Men har heller ikke andre råd end at få vasket en varm vask på 90 af og til og ellers afkalke og rense maskinen, eddike burde gøre det, da det også taget evt bakterier der kan lugte.

Ja vi har også undret os, da ingen af de normale råd hjælper. Vi har desværre ikke mulighed for at tørre tøj andet end ved brug af tørretumbler, for elsker selv duften af rent sengetøj som har blafret ude i solen  

Anmeld Citér

14. august 2015

Kløver

SofiaMik skriver:

Jeg var faktisk heller ikke glad for Neutral vaskemiddel, jeg er for længst skiftet til Anglemark fra Brugsen eller Irmas Tusindfryd. Syntes ikke Neutral vaskede ordentligt rent. Så måske hænger lugten sammen med det produkt?? 

Vi har ingen Irma i vores del af landet, men kunne være jeg skulle prøve den fra Brugsen hedder den bare anglamark vaskepulver eller ? 

Anmeld Citér

14. august 2015

Anonym

Har ikke noget problem med parfume...men mine børn skal ikke stinke som en eller anden kemikaliefabrik og det gør stort set alt skyllemiddel. Hader at købe tøj der er vasket i det stads, og det tager minimum 3 vaske før det er rimeligt ude igen..det siger lidt om hvor skidt det er...

For mig er skyllemidel med parfume en stor omvandrende kamikaliebombe og ender ens børn med allergi, ja så ved man jo man kan takke sig selv som forældre for at bevidst at smide sine børn i pølen med skidt dagligt:-) For det er jo det det er, selv om dem der bruger det nok vil protestere og sige det da ikke er så slemt....

Synes børn lugter vildt meget af parfume, det skal børn ikke. Det dufter ikke frisk, det dufter af parfume og det passer ikke ligefrem til børn....Men hver mand sin smag.

Anmeld Citér

14. august 2015

Sprit25

Jer der skriver I vaske jeres i et og jeres børn i et andet? 

Så kører I to forskellige maskiner? Er de så halvfulde eller

Anmeld Citér

14. august 2015

Sophie90

Vi bruger ikke skyllemiddel fordi jeg er meget allergisk overfor.. Men f.eks. ville jeg gerne bruge det til håndklæder, jeg synes rigtig nemt de bliver lidt grove i stoffer nemlig  

Anmeld Citér

14. august 2015

SofiaMik

Årgangs Mor skriver:

Vi har ingen Irma i vores del af landet, men kunne være jeg skulle prøve den fra Brugsen hedder den bare anglamark vaskepulver eller ? 

Ja det er Brugsens eget mærke. De har både shampoo, cremer, rengøringsmidler, bleer osv i det mærke. Det fås både som flydende, pulver og tabletter til enkel dosering. Jeg synes, at det vasker bedre rent end Neutral som faktisk ikke kunne klare min mands meget beskidte arbejdstøj.

Anmeld Citér

14. august 2015

SofiaMik

Sophie90 skriver:

Vi bruger ikke skyllemiddel fordi jeg er meget allergisk overfor.. Men f.eks. ville jeg gerne bruge det til håndklæder, jeg synes rigtig nemt de bliver lidt grove i stoffer nemlig  

Jeg bruger altid tørretumbleren til håndklæder, faktisk næsten det eneste jeg bruger den til og det synes jeg gør dem bløde nok. Men tror det er en tilvænningssag.

Anmeld Citér

14. august 2015

Sophie90

SofiaMik skriver:

Jeg bruger altid tørretumbleren til håndklæder, faktisk næsten det eneste jeg bruger den til og det synes jeg gør dem bløde nok. Men tror det er en tilvænningssag.

Arh, ja det er selvfølgelig en idé, vi har bare aldrig anskaffet os en fordi vi har et super godt tørrerum hehe  

Anmeld Citér

14. august 2015

MorTil4<3

SofiaMik skriver:

Hvorfor bruger du skyllemiddel?  Hvorfor vælger du at udsætte dig selv, dine børn og miljøet for de kemikalier, der er i? 

Skyllemiddel ødelægger miljøet og udsætter dig for parfumeallergi. 

Forstår simpelthen ikke, at forældre vasker deres børns tøj med så meget parfume, at jeg næsten ikke kan holde ud at være i stue med kammeraternes medbragte dyne og kuffert med tøj. 

Bliver så ked af det, når jeg har fået babytøj foræret og må kassere det, fordi jeg ikke kan vaske  parfumelugten ud. Eller når min børn er hos svigerforældrene, som lige "hjælper"mig ved at vaske børnenes tøj med skyllemiddel suk! 

Selv har jeg aldrig brugt det. Vasker al tøj i neutral og kommer husholdningseddike i som skyllemiddel. Det bevarer farverne i tøjet, er super billigt og holder maskinen fri for kalk. Og det lugter ikke, kan spises og giver ikke allergi.

Men jer der bruger det - hvorfor? Og hvorfor til baby? 

Jeg bruger  

hvorfor? tjaa. er selv flasket op med, og jeg hader tøj der ikke dufter godt, det stinker hurtigere af sved syntes jeg, og elsker bare at komme ind i en seng med nyvasket sengetøj der dufter af renlighed og dejlige dufte af sommer fx  

og oveni så har jeg det sådan at jeg tror at alt det der man forsøger at beskytte børn fra nemlig ER roden til at gi dem allergi for tingene. for deres kroppe er ikke vant til det, så hvis de pludseligt bliver ramt af det, så er det jeg tror de udvinder allergi for det, ens hvis de er vant til det fra starten af  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.