Debat: Hvorfor (parfumeret) skyllemiddel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. august 2015

Spirrevip

Her hjem bliver der kun brugt astma allergi, miljømærket produkter og så meget som muligt økologiske madvarer. Jeg vil  ha at mine børn og børnebørn har den mulighed at drikke grundvand som den er og ikke være afhængig i at kun drikke købevand ( yuhu for alt det plastik ) som i mange andre lande.

Synes i andre at det er i orden at spærre et menneske/barn i  et rum 1mx1m og bruge dem som arbejdskraft og når de ikke kan længere kassere dem!?!! Nej??? Hvorfor støtter vi så buræg? Fordi kyllinger er dumme og har ikke hjerne?? Men de er levende! Og ingen levende væsner skal lever på den måde!

Hvorfor i et rig land som Danmark gå vil altid efter de billigste varer istedet for det bedste!?!

Undskyld mig, men nu bliver jeg altså lidt fornærmet. Grundet fejl i SU systemet, så sidder manden og jeg herhjemme, og har 5000 at leve for om måneden indtil midt oktober. Og af dem skal der betales regninger, og ALT andet, udover huslejen gudskelov. Og vi har altså ikke liiige pengene til at støtte de stakkels kyllinger, og købe friske økologiske grøntsager og kød hver dag. Ikke alle i det "rige" Danmark, er faktisk rige   så må kyllingerne altså lige vente et par måneder. Mærkelig holdning at ha.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2015

Hck

Profilbillede for Hck
SofiaMik skriver:

Typisk kommentar fra folk der er imod økologi og andre miljørigtige tiltag at kalde det for hysteri. Jeg synes tilgengæld, at du må være meget uvidende om, hvor skadeligt skyllemiddel rent faktisk er for dig og for miljøet. 

Nej det er ikke forbudt at bruge Roundup. Men det burde det være. Til gengæld har man heldigvis gjort det sværere for private at handle store mængder ind og det er kommet på mindre flasker. 

Ja, man skal passe på miljøet, meeen, (på forhånd undskyld )så lyder du altså en anelse "hysterisk" i din fremføring af hele problematikken omkring det

Anmeld Citér

21. august 2015

Anonym

Spirrevip skriver:

Undskyld mig, men nu bliver jeg altså lidt fornærmet. Grundet fejl i SU systemet, så sidder manden og jeg herhjemme, og har 5000 at leve for om måneden indtil midt oktober. Og af dem skal der betales regninger, og ALT andet, udover huslejen gudskelov. Og vi har altså ikke liiige pengene til at støtte de stakkels kyllinger, og købe friske økologiske grøntsager og kød hver dag. Ikke alle i det "rige" Danmark, er faktisk rige   så må kyllingerne altså lige vente et par måneder. Mærkelig holdning at ha.

Planlægning af indkøb, bruge rester og jagt efter gode tilbud, kød max 3-4 gange om ugen og så bliver økologi pengepung venlig. De har f.eks 4 øko bananer til 5,- = 1,25 per stk. Alm. Bananer plejer at koste 1,95,- Per stk. 

Vi er familie på 4 ( et blebarn) og vores madbudget er på 2500-2700 hvor 90% er øko varer.

Anmeld Citér

21. august 2015

SofiaMik

Hck skriver:

Ja, man skal passe på miljøet, meeen, (på forhånd undskyld )så lyder du altså en anelse "hysterisk" i din fremføring af hele problematikken omkring det

Igen tænker jeg, at hver gang jeg hører det ord, er det fra folk, som ikke køber økologisk og ikke har lyst til at tænke på, at alt det de selv har indtaget og brugt på deres familie, har påført dem store mængder giftige stoffer. Men undskyld hvis jeg lyder fordomsfuld.

Anmeld Citér

21. august 2015

SofiaMik

Spirrevip skriver:

Jeg synes faktisk, at det er trist, at mange er tvunget til at købe "dårlig" mad og tilsat ting, som man end ikke kan se. Men det største problem er, at vi har de dyreste fødevarer i Europa.

Anmeld Citér

21. august 2015

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Sidder lidt og ryster på hovedet... Ingen skal diktere hvad der er bedst for min familie... Man kan snart ikke slå en prut uden at man får kræft af det, eller bliver allergisk...

Jeg er simpelhen blevet for gammel til at en eller anden bag en skærm skal fortælle og moral prædike om hvad der er bedst for mine børn... Det ved jeg, for jeg kender mine børn og hvad der er bedst for lige netop mine børn... BUM.

Tror jeg stejler når der kommer sådan et indlæg... For halvdelen tror jeg ærlig og redelig ikke engang overholder det, som de sidder og prædiker.. Det lyder bare smart at slynge ud... Så er man jo en bedre mor end andre... Hvor herre bevares, min bare r... Fint man er til det ene og det andet... Og fint man har en debat om det, men der hvor jeg bliver harm er, når man faktisk sidder bag en skærm og kalder andre dårlige forældre, fordi de ligefrem bruger skyllemiddel.... Armen for pokker da.. Husk nu, at peger du 10 fingre ud, så husk at peg 20 tilbage igen....

jeg har været på lidt af hvert igennem mine mange år som mor... Og har fundet det som fungere for min familie... Her er vi lidt øko... Men fanatisk er vi ikke... Måske også lidt alternative.. Elsker at afprøve ting, for at se om det virker på min krop.. Men pådutte andre det, ikke tale om... Men hvis folk er interesseret i det som jeg spiser/drikker, så fortæller jeg gerne... Husk lige en ordentlig tone, når man opretter en tråd... Måske budskabet bliver bedre modtaget....

Anmeld Citér

21. august 2015

Hck

Profilbillede for Hck
SofiaMik skriver:

Igen tænker jeg, at hver gang jeg hører det ord, er det fra folk, som ikke køber økologisk og ikke har lyst til at tænke på, at alt det de selv har indtaget og brugt på deres familie, har påført dem store mængder giftige stoffer. Men undskyld hvis jeg lyder fordomsfuld.

Først vil jeg sige, at jeg sagde ikke at du var hysterisk, men måden du fremfører hvad du mener om det, virker hysterisk på mig. Din måde at udtrykke den med kartoflerne på, synes jeg helt ærligt er helt hen i vejret, hvis man gerne vil ha folk til at forstå hvad der egentlig sker. Jeg indrømmer gerne at jeg ikke er særlig økologisk, men jeg lærer bestemt heller ikke noget brugbart når du fremfører det på den måde som du gør, fordi at man for et dunk oven i hovedet af dig med det samme ( sådan føler jeg det ihvertfald)

Anmeld Citér

21. august 2015

SofiaMik

Mathias Villads skriver:

Sidder lidt og ryster på hovedet... Ingen skal diktere hvad der er bedst for min familie... Man kan snart ikke slå en prut uden at man får kræft af det, eller bliver allergisk...

Jeg er simpelhen blevet for gammel til at en eller anden bag en skærm skal fortælle og moral prædike om hvad der er bedst for mine børn... Det ved jeg, for jeg kender mine børn og hvad der er bedst for lige netop mine børn... BUM.

Tror jeg stejler når der kommer sådan et indlæg... For halvdelen tror jeg ærlig og redelig ikke engang overholder det, som de sidder og prædiker.. Det lyder bare smart at slynge ud... Så er man jo en bedre mor end andre... Hvor herre bevares, min bare r... Fint man er til det ene og det andet... Og fint man har en debat om det, men der hvor jeg bliver harm er, når man faktisk sidder bag en skærm og kalder andre dårlige forældre, fordi de ligefrem bruger skyllemiddel.... Armen for pokker da.. Husk nu, at peger du 10 fingre ud, så husk at peg 20 tilbage igen....

jeg har været på lidt af hvert igennem mine mange år som mor... Og har fundet det som fungere for min familie... Her er vi lidt øko... Men fanatisk er vi ikke... Måske også lidt alternative.. Elsker at afprøve ting, for at se om det virker på min krop.. Men pådutte andre det, ikke tale om... Men hvis folk er interesseret i det som jeg spiser/drikker, så fortæller jeg gerne... Husk lige en ordentlig tone, når man opretter en tråd... Måske budskabet bliver bedre modtaget....

Og alligevel følte du dig provokeret nok til at skrive en lang smøre. Tja jeg har nu ikke sagt at du er en dårlig mor for at bruge skyllemiddel. 

Det havde aldrig blevet til en debat, hvis jeg havde "oplyst" med et nænsomt indlæg. 

Anmeld Citér

21. august 2015

dpb

SofiaMik skriver:

Hvorfor bruger du skyllemiddel?  Hvorfor vælger du at udsætte dig selv, dine børn og miljøet for de kemikalier, der er i? 

Skyllemiddel ødelægger miljøet og udsætter dig for parfumeallergi. 

Forstår simpelthen ikke, at forældre vasker deres børns tøj med så meget parfume, at jeg næsten ikke kan holde ud at være i stue med kammeraternes medbragte dyne og kuffert med tøj. 

Bliver så ked af det, når jeg har fået babytøj foræret og må kassere det, fordi jeg ikke kan vaske  parfumelugten ud. Eller når min børn er hos svigerforældrene, som lige "hjælper"mig ved at vaske børnenes tøj med skyllemiddel suk! 

Selv har jeg aldrig brugt det. Vasker al tøj i neutral og kommer husholdningseddike i som skyllemiddel. Det bevarer farverne i tøjet, er super billigt og holder maskinen fri for kalk. Og det lugter ikke, kan spises og giver ikke allergi.

Men jer der bruger det - hvorfor? Og hvorfor til baby? 

Herhjemme bruger vi ikke skyllemidddel... mere.... og dengang vi gjorde var det neutral

Fandt ud af det ikke var godt for miljøet, og fik anbefalet eddike.... prøvede at vaske både med og uden eddike... endte med at droppe eddike... 

Så nu vasker vi helt uden skyllemiddel.... men uparfumeret vaskemiddel er et must. Pt. er det vidst ariel sensitive flydende. Har før brugt Neutral i pulverform (en del år siden) men syntes ikke altid tøjet blev ordentligt rent og nogle gange lugtede noget af det surt... skiftede til änglemark i pulverform.... hvilket fungerede i lang tid.

Men på et tidspunkt skiftede vi maskine og så var det ligesom om pulveret ikke blev ordentligt opløst... derefter har vi kørt på neutral flydende, hvilket er ok, men syntes faktisk det bliver bedre rent og lugtfrit med ariel sensitive....

Men det er i høj grad det der lige er tilbud på der bliver købt når vi pludselig står og kun har lidt tilbage...  Køber dog altid en pæn sjat hjem når der er tilbud

Qnuz

Anmeld Citér

22. august 2015

FruHolm <3

SofiaMik skriver:

Hvorfor bruger du skyllemiddel?  Hvorfor vælger du at udsætte dig selv, dine børn og miljøet for de kemikalier, der er i? 

Skyllemiddel ødelægger miljøet og udsætter dig for parfumeallergi. 

Forstår simpelthen ikke, at forældre vasker deres børns tøj med så meget parfume, at jeg næsten ikke kan holde ud at være i stue med kammeraternes medbragte dyne og kuffert med tøj. 

Bliver så ked af det, når jeg har fået babytøj foræret og må kassere det, fordi jeg ikke kan vaske  parfumelugten ud. Eller når min børn er hos svigerforældrene, som lige "hjælper"mig ved at vaske børnenes tøj med skyllemiddel suk! 

Selv har jeg aldrig brugt det. Vasker al tøj i neutral og kommer husholdningseddike i som skyllemiddel. Det bevarer farverne i tøjet, er super billigt og holder maskinen fri for kalk. Og det lugter ikke, kan spises og giver ikke allergi.

Men jer der bruger det - hvorfor? Og hvorfor til baby? 

Bruger ikk skyllemiddel men bruger flydende vaskemiddel, med parfume , 

hverken min søn eller jeg selv kan tåle Neutral, det kan min bror og hans børn heller ikke, så Neutral er altså ikk altid bedst , 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.