Debat: Hvorfor (parfumeret) skyllemiddel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2015

Toeffe87

Jeg bruger en slat eddike i stedet for skyllemiddel.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2015

Anonym

SofiaMik skriver:

Mange tak for debatten de damer. Kan konstatere, at I der bruger skyllemiddel, bruger det for at tøjet skal lugte godt. Ingen har decideret svaret, at de brugte det for, at tøjet skulle blive blødt og antistatisk, som jeg faktisk troede var det, som man ville have. Hvilket gav mig et nyt spørgsmål i hovedet - hvorfor så ikke bare bruge parfumeret vaskemiddel og spare de penge? 

Noget andet er at folk ikke synes, at man kan blande sig i hvad andre gør, men det synes jeg i allerhøjeste grad man kan, når det angår ting, som påvirker os alle sammen. En ting er, at skyllemiddel indeholder opløsningsmidler, der er stærkt allergifremkaldende. Noget andet er, at det indeholder tensider, som er svært nedbrydelig i naturen og derved kan vores alle sammens drikkevand være i fare.

Ja hvis jeg kunne bestemme, blev det forbudt at bruge det ligesom Roundup.

Mig bekendt er roundup ikke forbudt at bruge. Synes du er meget hysterisk ved at mene at parfumeret skyllemiddel skal gøres forbudt.

Anmeld Citér

21. august 2015

SofiaMik

Anonym skriver:

Mig bekendt er roundup ikke forbudt at bruge. Synes du er meget hysterisk ved at mene at parfumeret skyllemiddel skal gøres forbudt.

Typisk kommentar fra folk der er imod økologi og andre miljørigtige tiltag at kalde det for hysteri. Jeg synes tilgengæld, at du må være meget uvidende om, hvor skadeligt skyllemiddel rent faktisk er for dig og for miljøet. 

Nej det er ikke forbudt at bruge Roundup. Men det burde det være. Til gengæld har man heldigvis gjort det sværere for private at handle store mængder ind og det er kommet på mindre flasker. 

Anmeld Citér

21. august 2015

Anonym

SofiaMik skriver:

Typisk kommentar fra folk der er imod økologi og andre miljørigtige tiltag at kalde det for hysteri. Jeg synes tilgengæld, at du må være meget uvidende om, hvor skadeligt skyllemiddel rent faktisk er for dig og for miljøet. 

Nej det er ikke forbudt at bruge Roundup. Men det burde det være. Til gengæld har man heldigvis gjort det sværere for private at handle store mængder ind og det er kommet på mindre flasker. 

Det er helt i orden, at du tror at jeg er uvidende, dertil har jeg en anden tro. Jeg tror på det konkrete og er ikke tilhænger af, at man følger med på bølgen af hysteri.

Anmeld Citér

21. august 2015

SofiaMik

Anonym skriver:

Det er helt i orden, at du tror at jeg er uvidende, dertil har jeg en anden tro. Jeg tror på det konkrete og er ikke tilhænger af, at man følger med på bølgen af hysteri.

Økologi og bæredygtighed har intet med tro at gøre - det er videnskabelige fakta. Og at kalde det hysteri må være et udtryk for uvidenhed.

Anmeld Citér

21. august 2015

Anonym

SofiaMik skriver:

Økologi og bæredygtighed har intet med tro at gøre - det er videnskabelige fakta. Og at kalde det hysteri må være et udtryk for uvidenhed.

Jeg kunne meget gerne tænke mig at læse noget mere om disse fakta. Jeg forholder mig til det der er beviseligt og ikke til det man har en tro om. Som det er tilfældet med fx roundup.

Anmeld Citér

21. august 2015

SofiaMik

Anonym skriver:

Jeg kunne meget gerne tænke mig at læse noget mere om disse fakta. Jeg forholder mig til det der er beviseligt og ikke til det man har en tro om. Som det er tilfældet med fx roundup.

Ja så sent som i maj måned i år, gik WHO ud og advarede mod brugen, da det aktive stof der er i glyfosat er kræftfremkaldende.  

Velbekomme til alle de folk der uvidende spiser konventionelle kartofler, der som oftest er dyppet i Roundup, da de bruger det til at nedvisne toppen på planterne, så kartoflerne modner hurtigere.

Anmeld Citér

21. august 2015

SofiaMik

Anonym skriver:

I skyllemiddel er det udover de allergifremkaldende stoffer, de blødgørende stoffer kaldet tensider, der er meget svære at rense fra på vandværkerne og som ikke er nedbrydelige i naturen og som gør stor skade på vandmiljø, da de kan opløse organiske stoffer. Miljøstyrelsen har også været ude og sige at skyllemiddel er unødvendigt og belastende for miljøet og har også en del rapporter på området.

Anmeld Citér

21. august 2015

Anonym

SofiaMik skriver:

Ja så sent som i maj måned i år, gik WHO ud og advarede mod brugen, da det aktive stof der er i glyfosat er kræftfremkaldende.  

Velbekomme til alle de folk der uvidende spiser konventionelle kartofler, der som oftest er dyppet i Roundup, da de bruger det til at nedvisne toppen på planterne, så kartoflerne modner hurtigere.

Det er jo ikke sandt. WHO mener at det  sandsynligvis er kræftfremkaldende. Der er mange ting der har mistanke til at være kræftfremkaldende, men at det er bevist at det er kræftfremkaldende er jo forkert, så der må du jo så være udvidende.

Anmeld Citér

21. august 2015

Anonym

Her hjem bliver der kun brugt astma allergi, miljømærket produkter og så meget som muligt økologiske madvarer. Jeg vil  ha at mine børn og børnebørn har den mulighed at drikke grundvand som den er og ikke være afhængig i at kun drikke købevand ( yuhu for alt det plastik ) som i mange andre lande.

Synes i andre at det er i orden at spærre et menneske/barn i  et rum 1mx1m og bruge dem som arbejdskraft og når de ikke kan længere kassere dem!?!! Nej??? Hvorfor støtter vi så buræg? Fordi kyllinger er dumme og har ikke hjerne?? Men de er levende! Og ingen levende væsner skal lever på den måde!

Hvorfor i et rig land som Danmark gå vil altid efter de billigste varer istedet for det bedste!?!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.