Første ivf .. Lige rundt om hjørnet..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2015

Musen91

Jeg skal til min første scanning imorgen som er på 2 dagen og så skal jeg igang med hormoner. 

Det er første IVF behandling og jeg er allerede nu ved at være nervøs over jeg ved der kommer en æu på et tidspunkt og egentlig også nervøs over alle de ting der egentlig kan gå galt!

Er der nogle der er omkring samme dag som mig og som kunne tænke sig at følges, jeg synes det er rart og have nogle og kunne dele det hele med især her første gang. 

Sender baby-støv til jer alle

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2015

FrkHS

Så har jeg været til scanning igen idag. Det er min cyklusdag 10 og har 5 æg der er omkring 12-14 mm, et par stykker på omkring 10 og så et der er 17. De vil se mig til scanning igen onsdag. Lægen snakkede om at det på 17 mm kunne nå at vokse så meget at det går tabt, håber jeg virkelig bare ikke 

Anmeld Citér

24. august 2015

esioul

FrkHS skriver:

Så har jeg været til scanning igen idag. Det er min cyklusdag 10 og har 5 æg der er omkring 12-14 mm, et par stykker på omkring 10 og så et der er 17. De vil se mig til scanning igen onsdag. Lægen snakkede om at det på 17 mm kunne nå at vokse så meget at det går tabt, håber jeg virkelig bare ikke 

Husk det er follikler de ser på scanningen - ikke æg. Det er ikke sikkert der er æg i alle. Bare så du ikke bliver skuffet

Jeg kan godt se de ikke følges helt ad. Har du været i lang eller kort?  

Anmeld Citér

25. august 2015

FrkHS

esioul skriver:

Husk det er follikler de ser på scanningen - ikke æg. Det er ikke sikkert der er æg i alle. Bare så du ikke bliver skuffet

Jeg kan godt se de ikke følges helt ad. Har du været i lang eller kort?  

Nej ved godt det ikke er æg alle sammen. Det er bare godt der er et par stykker at tage af.

Lægen sagde de fulgtes rigtig fint ad, på nær den store dér som var stukket lidt af. Hun sagde også at det kunne være vi kom til at ofre den, for de fem andre der var.

Jeg har været i kort protokol denne gang.

Jeg synes bare jeg er godt og grundigt øm i underlivet nu her i de her dage. Det bliver og tynger. Håber alt er som det skal være. Kan godt mærke jeg er ret urolig og utryg. Troede ellers jeg var hærdet efter 8 iuier, men det er jeg åbentbart ikke alligevel 

Anmeld Citér

25. august 2015

LilleMie

FrkHS skriver:

Ved mig skete det, at et æg også udviklede sig hurtigere end de andre, hvilket gjorde at de andre visnede væk lige så langsomt. Vi stod derfor 3 dage før ægudtagningen med en valget om at afbryde forsøget eller prøve at få 1-2 æg ud.

Vi har i alt 5 ægudtagninger på klinikken (privat) og 3 friske tilbagelægninger, dvs. at vi 2 gange kan få taget æg ud uden at få lagt æg tilbage, hvis nu der ikke var æg til tilbagelægning, uden at det talte som et forsøg.

Vi valgte derfor at tage chancen (da jeg i forsøget før også endte med kun 1 æg, da det samme skete - der afbrød vi dog forsøget), og jeg fik taget et flot æg ud. Der var ikke mere at komme efter. Men ægget blev befrugtet og udviklede sig flot, og jeg har nu i 3 døgn ruget på det fineste lille æg. Så selvom udsigterne så lidt grå ud, så er det stadig muligt at gennemføre og hvem ved, måske det endda bliver det sidste forsøg, vi skal igennem nu 

Så jeg forstå godt de tanker, der går igennem dit hoved, den uvished er bare ikke sjov! Jeg krydser fingre for, at alt går godt her til sidst!

Anmeld Citér

25. august 2015

Maier

Har været ude på klinikken til scanning idag, det ser ud til at der bliver 10 folikler / æg - men nu må vi se når de kommer ud.

Min læge sagde at jeg ikke skulle frygte ægudtagningen da jeg ville være dækket ind med smertelindring og lokalbedøvelse. Hvis det skulle blive ubehageligt ville han stoppe og give mig noget mere - det gør mig lidt mere rolig.

UH! Så er det lige om lidt det går løs, er mega spændt! 

Anmeld Citér

26. august 2015

FrkHS

Ægudtagning fredag morgen.. Nu bliver det hele lige pludselig meget virkeligt og kan mærke nervøsiteten i maven 

Anmeld Citér

26. august 2015

fru_winther

FrkHS skriver:

Ægudtagning fredag morgen.. Nu bliver det hele lige pludselig meget virkeligt og kan mærke nervøsiteten i maven 

Hvor er det spændene.

Jeg krydser og håber på alt det bedste, og glæder mig til at hører hvordan det gik 

Anmeld Citér

27. august 2015

Maier

Krydsser fingre for dig 

Lover at give feedback på hvordan det gik når det er overstået for mit vedkomne .....2½ time til

Anmeld Citér

27. august 2015

FrkHS

Maier skriver:

Krydsser fingre for dig 

Lover at give feedback på hvordan det gik når det er overstået for mit vedkomne .....2½ time til

Håber det kommer til at gå rigtig godt for dig idag 

Jeg har måtte melde mig syg idag, fordi jeg er ret mærket af ovitrellen. Mine æggestokke er ret belastet efterhånden og jeg er desværre en af dem der er så heldig at mærke ALT iløbet af behandlingen  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.