Første ivf .. Lige rundt om hjørnet..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2015

Maier

FrkHS skriver:

Håber det kommer til at gå rigtig godt for dig idag 

Jeg har måtte melde mig syg idag, fordi jeg er ret mærket af ovitrellen. Mine æggestokke er ret belastet efterhånden og jeg er desværre en af dem der er så heldig at mærke ALT iløbet af behandlingen  

Åh er ked af at høre at medicinen tager så hårdt på dig 
Jeg har heller ikke været på toppen de sidste dage og er sikker på at det også er hormonerne der påvirker mig.
Hold ud, du er forhåbentlig snart på den anden side 

Jeg har nu fået taget æg ud. 
Mit forløb ganske stille og roligt. Var MEGA nervøs, men det viste sig at være ganske uberettet. Kunne mærke nogle små niv da jeg blev lokalbedøvet og ellers ikke noget overhovedet
Havde fået det blæst op til noget som var ganske værre - hvilket bestemt blev gjort til skamme. 
Desuden var det rart at vide at man kunne få morfin hvis det blev nødvenigt, hvilket det dog ikke gjore.

Har tidligere fået foretaget passage undersøgelse af æggelederen og dette gør mere ondt, syntes jeg. Dog var den undersøgelse også noget som jeg sagtens kunne "bide i mig".
Bare for at sætte det lidt i perspektiv.

Ved godt at vi alle kan reagere forskelligt, men vil lige fortælle min version og syntes bestemt ikke at det var slemt eller gjore ondt.

Er øm i underlivet her bagefter og tager den også med ro.

Så ingen grund til bekymring 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2015

FrkHS

Maier skriver:

Åh er ked af at høre at medicinen tager så hårdt på dig 
Jeg har heller ikke været på toppen de sidste dage og er sikker på at det også er hormonerne der påvirker mig.
Hold ud, du er forhåbentlig snart på den anden side 

Jeg har nu fået taget æg ud. 
Mit forløb ganske stille og roligt. Var MEGA nervøs, men det viste sig at være ganske uberettet. Kunne mærke nogle små niv da jeg blev lokalbedøvet og ellers ikke noget overhovedet
Havde fået det blæst op til noget som var ganske værre - hvilket bestemt blev gjort til skamme. 
Desuden var det rart at vide at man kunne få morfin hvis det blev nødvenigt, hvilket det dog ikke gjore.

Har tidligere fået foretaget passage undersøgelse af æggelederen og dette gør mere ondt, syntes jeg. Dog var den undersøgelse også noget som jeg sagtens kunne "bide i mig".
Bare for at sætte det lidt i perspektiv.

Ved godt at vi alle kan reagere forskelligt, men vil lige fortælle min version og syntes bestemt ikke at det var slemt eller gjore ondt.

Er øm i underlivet her bagefter og tager den også med ro.

Så ingen grund til bekymring 

Dejligt at høre det gik godt!

Passage-undersøgelsen gik desværre rigtig skidt for mig, og var MEGET smertefuld. Skulle have lagt kateteret 2 gange, og endte med at bryde i gråd, selvom jeg normalt ikke bare græder.

Jeg må bare tage det hele som det kommer.

Anmeld Citér

28. august 2015

FrkHS

Så er ægudtagningen overstået.. Sikke en omgang!

Anmeld Citér

28. august 2015

Maier

FrkHS skriver:

Så er ægudtagningen overstået.. Sikke en omgang!

Godt det er overstået 

Anmeld Citér

28. august 2015

FrkHS

Helt bestemt!

selve ægudtagningen gik egentlig fint. Havde da lidt smerter, men synes jeg kunne arbejde med dem. Endte med 7 æg.

Men efter ægudtagningen gik det hent galt. Smerterne blev meget kraftige, og blev dårlig og var ved at besvime, så måtte ned og ligge med drop og fik kvalmestillende og smertestillende i mit venflon. Endte med at være på klinikken i 6 timer 

Hvor mange æg endte du med?

Anmeld Citér

28. august 2015

Maier

FrkHS skriver:

Helt bestemt!

selve ægudtagningen gik egentlig fint. Havde da lidt smerter, men synes jeg kunne arbejde med dem. Endte med 7 æg.

Men efter ægudtagningen gik det hent galt. Smerterne blev meget kraftige, og blev dårlig og var ved at besvime, så måtte ned og ligge med drop og fik kvalmestillende og smertestillende i mit venflon. Endte med at være på klinikken i 6 timer 

Hvor mange æg endte du med?

Åhh det er jeg godt nok ked af at høre  Håber det går bedre nu....

Får det helt dårligt over at have fortalt om min oplevelse når du skulle alt dette igennem, det er sgu bare ikke fair

Når det så er sagt, så er det bare super flot med 7 æg!!
Der var kun 5 æg ved mig, så ikke hvad jeg havde sat mig op til, da min læge jo havde sagt at der var 10 folikler, men er trods alt godt tilfreds alligevel.
Blev ringet op af larboranten idag, der kunne fortælle at alle var blevet befrugtet, så det har været total optur for mig idag, selvom jeg jo også godt ved at vi langt fra er i mål.

Anmeld Citér

28. august 2015

FrkHS

Maier skriver:

Åhh det er jeg godt nok ked af at høre  Håber det går bedre nu....

Får det helt dårligt over at have fortalt om min oplevelse når du skulle alt dette igennem, det er sgu bare ikke fair

Når det så er sagt, så er det bare super flot med 7 æg!!
Der var kun 5 æg ved mig, så ikke hvad jeg havde sat mig op til, da min læge jo havde sagt at der var 10 folikler, men er trods alt godt tilfreds alligevel.
Blev ringet op af larboranten idag, der kunne fortælle at alle var blevet befrugtet, så det har været total optur for mig idag, selvom jeg jo også godt ved at vi langt fra er i mål.

Du skal absolut ikke have det dårlig. Jeg var helt forberedt på at mærke en del til det, blev dog lidt forskrækket over at blive dårlig og måtte have drop. Kan godt mærke jeg lige skal have bearbejdet det, så der bliver snakket ret meget om det herhjemme.

5 æg er da også rigtig flot - især når de alle er befrugtet. Nu kan jeg ikke lige huske om i var i ivf eller i icsi, og om i havde nogen forklarlig grund til barnløshed og dovenskab har overmandet mig, så orker ikke gå tilbage i tråden 

Jeg er bare hundeangst for en opringning mandag morgen 

Anmeld Citér

29. august 2015

Maier

FrkHS skriver:

Du skal absolut ikke have det dårlig. Jeg var helt forberedt på at mærke en del til det, blev dog lidt forskrækket over at blive dårlig og måtte have drop. Kan godt mærke jeg lige skal have bearbejdet det, så der bliver snakket ret meget om det herhjemme.

5 æg er da også rigtig flot - især når de alle er befrugtet. Nu kan jeg ikke lige huske om i var i ivf eller i icsi, og om i havde nogen forklarlig grund til barnløshed og dovenskab har overmandet mig, så orker ikke gå tilbage i tråden 

Jeg er bare hundeangst for en opringning mandag morgen 

Godt at I får snakket oplevelsen igennem, det hjælper som regl en hel del.
Nu er det bare vigtigt at du får hvilet dig godt her de næste dage. Kan selv mærke at jeg stadig ikke skal gå alt for lange ture før at jeg får ondt, så det tager alligevel lidt at komme tilbage i topform.

Vi er uforklarlig barnløse med barn nr 2 (sekundær infertilitet).
Hvor dumt det end måtte lyde, er dette også hårdt psykisk, selvom vi har en i forvejen. Har også rigtig svært ved gravide mennesker og når ens veninder venter sig 

Vores datter blev lavet på naturlig vis, så det er frustrende at det ikke vil lykkedes igen - især når de ikke kan give nogen grund.
Vi har været i behandling i 2 år (dog med pauser) og prøvet på at få barn nr 2 i 3½ år nu.
Vi er i IVF behandling, så håber virkelig at det "bare" er det som skal til, da vi ellers kaster håndklædet i ringen efter denne omgang.

Hvordan er jeres situation?

Fik sidste update fra laboranten idag. Vi har nu 3 æg som deler sig super og et 4 som måske bliver til noget. Hun mente at der var gode chancer for at der ville være et brugbart æg på tirsdag hvor det bliver sat op - men intet er jo givet på forhånd.

Hvornår skal du have sat op?

Anmeld Citér

29. august 2015

FrkHS

Maier skriver:

Godt at I får snakket oplevelsen igennem, det hjælper som regl en hel del.
Nu er det bare vigtigt at du får hvilet dig godt her de næste dage. Kan selv mærke at jeg stadig ikke skal gå alt for lange ture før at jeg får ondt, så det tager alligevel lidt at komme tilbage i topform.

Vi er uforklarlig barnløse med barn nr 2 (sekundær infertilitet).
Hvor dumt det end måtte lyde, er dette også hårdt psykisk, selvom vi har en i forvejen. Har også rigtig svært ved gravide mennesker og når ens veninder venter sig 

Vores datter blev lavet på naturlig vis, så det er frustrende at det ikke vil lykkedes igen - især når de ikke kan give nogen grund.
Vi har været i behandling i 2 år (dog med pauser) og prøvet på at få barn nr 2 i 3½ år nu.
Vi er i IVF behandling, så håber virkelig at det "bare" er det som skal til, da vi ellers kaster håndklædet i ringen efter denne omgang.

Hvordan er jeres situation?

Fik sidste update fra laboranten idag. Vi har nu 3 æg som deler sig super og et 4 som måske bliver til noget. Hun mente at der var gode chancer for at der ville være et brugbart æg på tirsdag hvor det bliver sat op - men intet er jo givet på forhånd.

Hvornår skal du have sat op?

Det gør det jo ikke mindre smertefrit at det er nr 2 barn der lader vente på sig. Håber virkelig heldet er med jer nu.

Jamen vi er to kvinder i forhold der startede behandling sidste sensommer.

Det lyder da fuldstændig fantastisk at der er tre der har delt sig! Jeg er SÅ bange for at få beskeden om at der intet er at sætte tilbage.

Vi har tid til tilbagelægning mandag.

Anmeld Citér

29. august 2015

Maier

FrkHS skriver:

Det gør det jo ikke mindre smertefrit at det er nr 2 barn der lader vente på sig. Håber virkelig heldet er med jer nu.

Jamen vi er to kvinder i forhold der startede behandling sidste sensommer.

Det lyder da fuldstændig fantastisk at der er tre der har delt sig! Jeg er SÅ bange for at få beskeden om at der intet er at sætte tilbage.

Vi har tid til tilbagelægning mandag.

Krydsser fingre for at der er fine æg til jer på mandag, men mon ikke der er en god sandsynlighed når I havde 7 æg .

Du må endelig melde tilbage når I er på den anden side, syntes at det er dejligt at have en at følges med i det her fertilitets cirkus for en gang skyld 

Krydsser alt hvad jeg kan for på mandag 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.