Første ivf .. Lige rundt om hjørnet..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. august 2015

Maier

Har været ude og blive scannet idag - 10 æg ser det ud til at blive til 
Skal dog allerede ud og scannes igen søndag og så mener min læge at jeg skal have taget æg ud tirsdag eller onsdag i næste uge. Er ret så spændt og også lidt nervøs for selve udtagningen, om det kommer til at gøre ondt osv .

Hvor langt er I andre nået? Syntes det er spænnende at følges ad med jer andre i denne process 

God weekend til jer alle.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2015

FrkHS

Maier skriver:

Har været ude og blive scannet idag - 10 æg ser det ud til at blive til 
Skal dog allerede ud og scannes igen søndag og så mener min læge at jeg skal have taget æg ud tirsdag eller onsdag i næste uge. Er ret så spændt og også lidt nervøs for selve udtagningen, om det kommer til at gøre ondt osv .

Hvor langt er I andre nået? Syntes det er spænnende at følges ad med jer andre i denne process 

God weekend til jer alle.

Jeg var også til scanning idag. Der var 7 æg i blandet størrelse fra 9-12 mm. Hvor store var dine?

Jeg skal scannes igen mandag og så ægudtagning onsdag torsdag eller fredag 

Anmeld Citér

21. august 2015

Maier

FrkHS skriver:

Jeg var også til scanning idag. Der var 7 æg i blandet størrelse fra 9-12 mm. Hvor store var dine?

Jeg skal scannes igen mandag og så ægudtagning onsdag torsdag eller fredag 

Flot med 7 æg   Det er bare så skønt når der er noget at "tage af" .

Det æg min læge målte var 14 mm, men tænker at det nok har været det største??
Han turde ikke lade mig gå til mandag med scanning, så tænker det er oppe over. Men ja, nu er det første gang ift IVF og kan mærke at jeg skal passe på ikke at blive alt for glad for tidligt.....det er bare rigtig svært at lade være. Så må jeg tage tilbagefaldet hvis det bliver aktuelt - har jo også ligesom prøvet et par nedture efterhånden 

Hvordan har du det mht ægudtagning? Er du også nervøs?

Anmeld Citér

22. august 2015

fru_winther

Min tur gik knap så godt, som jeres kan jeg se 

Jeg havde ca 10 æg, som ikke var i vækst. Er derfor blevet øget i dosis. 

Der er et enkelt på min venstre som er 9 mm. De andre var 4 mm eller der under. Så de frygter at det ene æg tager styringen og "visner" de andre bort.

Jeg får indsprøjtningerne for at holde på æggene, men man kan desværre ikke i sådan et tilfælde forhindre naturens gang ,nogen gange, som de fortalte mig så pænt 

Men hvis det er tilfældet at jeg pludselig står med et stort æg, så tager vi en inseminering til, så det ikke bare går til spilde 

Anmeld Citér

22. august 2015

FrkHS

Maier skriver:

Flot med 7 æg   Det er bare så skønt når der er noget at "tage af" .

Det æg min læge målte var 14 mm, men tænker at det nok har været det største??
Han turde ikke lade mig gå til mandag med scanning, så tænker det er oppe over. Men ja, nu er det første gang ift IVF og kan mærke at jeg skal passe på ikke at blive alt for glad for tidligt.....det er bare rigtig svært at lade være. Så må jeg tage tilbagefaldet hvis det bliver aktuelt - har jo også ligesom prøvet et par nedture efterhånden 

Hvordan har du det mht ægudtagning? Er du også nervøs?

Kan godt forstå der ikke skal tages chancer, når du har et der er 14. 

Jeg er mega nervøs for ægudtagningen. Man har hørt så mange historier, også dem der ikke er så rare, så nervøsiteten er for alvor begyndt at sætte ind 

Anmeld Citér

22. august 2015

FrkHS

fru_winther skriver:

Der er et enkelt på min venstre som er 9 mm. De andre var 4 mm eller der under. Så de frygter at det ene æg tager styringen og "visner" de andre bort.

Jeg får indsprøjtningerne for at holde på æggene, men man kan desværre ikke i sådan et tilfælde forhindre naturens gang ,nogen gange, som de fortalte mig så pænt 

Men hvis det er tilfældet at jeg pludselig står med et stort æg, så tager vi en inseminering til, så det ikke bare går til spilde 

Øv .. Hvilken cyklusdag er du på idag?

Lad os håbe at det ene store æg holder ved, og man så kan lave en inseminering. Er det orgalutran du får til at holde på dem?

Anmeld Citér

22. august 2015

fru_winther

FrkHS skriver:

Øv .. Hvilken cyklusdag er du på idag?

Lad os håbe at det ene store æg holder ved, og man så kan lave en inseminering. Er det orgalutran du får til at holde på dem?

Det er orgulatran ja

Jeg er så dårlig til det der med cyklus, så ved ikke hvad du mener

Men er i kort behandling og har sprøjtet mig i en uge 

Har bare dårlige erfaringer med IUI, men super fedt de ikke lader det gå til spildeJeg fik fjernet min højre æggeleder grundet en Gul. Så det er super de store æg har sat sig i venstre 

Måske det er et tegn 

Anmeld Citér

22. august 2015

Maier

fru_winther skriver:

Åh krydsser fingre for at din øgning i dosis hjælper de andre æg på vej.

Kan godt forstå at I vælger en inseminering hvis det andet skulle kikse......

Håber på det det bedste for jer 

Anmeld Citér

22. august 2015

Maier

FrkHS skriver:

Kan godt forstå der ikke skal tages chancer, når du har et der er 14. 

Jeg er mega nervøs for ægudtagningen. Man har hørt så mange historier, også dem der ikke er så rare, så nervøsiteten er for alvor begyndt at sætte ind 

Godt at vide at jeg ikke er den eneste som er spændt (mega nervøs) for ægudtagningen .

Spurgte min læge lidt til råds om ægudtagningen her sidst, og han sagde at man blev lokalbedøvet og hvis det ikke var nok, så fik man lidt gennem et drop, så man blev "lidt ligeglad" . Egentlig ok at vide....og ved at jeg vil kunne gennemgå det meste hvis bare der kom en lille guldklump ud af det.....så håber så inderligt 

Anmeld Citér

23. august 2015

fru_winther

Maier skriver:

Åh krydsser fingre for at din øgning i dosis hjælper de andre æg på vej.

Kan godt forstå at I vælger en inseminering hvis det andet skulle kikse......

Håber på det det bedste for jer 

Tak 

Har mest lyst til at øge dosis og suge en masse hormon. Har glædet mig sådan

Jeg troede netop det eneste jeg skulle gå og tænke på, var nervøsiteten med æg udtagning

De siger hos mig det gør ondt. Nogen mere end andre. Men at morfinen plejer at hjælpe  Jeg kan egentligt godt lide de er ærlige, for så virker de mere troværdige. Desuden kan man kun blive positivt overrasket så! Har læst om flere der slet ikke mærkede det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.