Første ivf .. Lige rundt om hjørnet..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2015

FrkHS

fru_winther skriver:

Hvor er det fedt at hører hun går direkte til ICSI 

Det må i da også være glade for 

Skulle i, i lang eller kort behandling?

Jeg lider selv under mange bivirkninger i forbindelse med hormon. meget kvalme. lægen udskrev kvalmestillende som hjalp mig meget.

Jeg har selv fået puregon de andre gange, men denne gang er det Gonal F, og end til videre er det kun lidt hedeture 

Det er SÅ dejligt at hun vælger ikke at spilde tiden og går effektivt til værks.

Skal i kort denne gang.

Jeg har prøvet både puregon, menopur og pergotime, men det er egentlig kun pergotime hvor jeg overhoved ingen bivirkninger har haft. Desværre havde pergotime bare heller ikke nogen synderlig effekt i forhold til at danne æg, så jeg må døje med bivirkningerne, som allerede er sat ind her til morgen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2015

fru_winther

FrkHS skriver:

Det er SÅ dejligt at hun vælger ikke at spilde tiden og går effektivt til værks.

Skal i kort denne gang.

Jeg har prøvet både puregon, menopur og pergotime, men det er egentlig kun pergotime hvor jeg overhoved ingen bivirkninger har haft. Desværre havde pergotime bare heller ikke nogen synderlig effekt i forhold til at danne æg, så jeg må døje med bivirkningerne, som allerede er sat ind her til morgen 

Århh hvor øv. Jeg håber da jeg har held med Gonal f. Men syns jeg har været irritabel i dag og meget svedig Hvad man dog ikke udsætter sig selv for, for at få ønskebarnet

Jeg skal igennem kort behandling, men har ikke været igennem ivf før. Kun IUI 

Anmeld Citér

19. august 2015

Babyklar82

FrkHS skriver:

Den pokkers ventetid er bare

dræbende, men man kan lige så godt vænne sig til det - fertilitetsbehandling er en lang ventetid 

Men dejligt at i endelig er kommet gennem nåleøjet! Hvor starter i behandling?

Vi starter på Skejby i Århus... Er også bare lettet over at vi endelig skal til. Jeg regner med at starte med hormoner fredag eller lørdag, så er også lidt bekymret for bivirkninger. 

Jeg vil lige høre jer andre om I har valgt at fortælle det på jeres arbejdsplads? Jeg overvejer nemlig lidt om jeg skal fortælle min chef det, da jeg ikke synes det er rart at skulle finde på historier hver gang man skal til scanning osv.

Anmeld Citér

19. august 2015

FrkHS

Babyklar82 skriver:

Vi starter på Skejby i Århus... Er også bare lettet over at vi endelig skal til. Jeg regner med at starte med hormoner fredag eller lørdag, så er også lidt bekymret for bivirkninger. 

Jeg vil lige høre jer andre om I har valgt at fortælle det på jeres arbejdsplads? Jeg overvejer nemlig lidt om jeg skal fortælle min chef det, da jeg ikke synes det er rart at skulle finde på historier hver gang man skal til scanning osv.

Mit arbejde ved det.. Arbejder som pædagog, så der fik mine stue-kollegaer og leder det af vide allerede da vi startede iui.

Jeg synes det er hårdt med al den fravær man har når man er i behandling. Min samvittighed har meget svært ved det.

Har haft søgt paragraf 56, men har fået afslag på den alle tre gange jeg har søgt.

Anmeld Citér

19. august 2015

fru_winther

Babyklar82 skriver:

Jeg er ligeledes pædagog. Jeg fortalte det ikke i starten, for jeg syntes ikke det skulle fylde på mit arbejde også. Det var mit frirum.

Men efter længere tid med fravær og oven i købet indlæggelse ×2 grundet behandlinger valgte jeg at fortælle min kollegaer det. Det har lette da de så er mere forstående. Nu ved de hvad det højest sandsynligvis drejer sig om uden jeg nævner noget, og jeg behøver ikke at kaste med dårlige undskyldninger. 

Anmeld Citér

20. august 2015

Maier

Jeg har fortalt det på min arbejdsplads. I første omgang var det kun til min leder, men valgte også senere at fortælle det til mine kollegaer, hvilket kun blev taget positivt imod. Det har gjort det MEGET nemmere, da folk ikke hele tiden bliver ved med at spørge.

En anden ting som er godt at vide er, at når du har fortalt din leder (helst på mail så man har dokumentation) at du er i fertilitetsbehandling, så er du "fredet" ift fyring ligesom hvis du var gravid. Dette hedder §56 hvilket også giver dig ret til at tage fri med løn når du skal til undersøgelse og behandlinger som ligger i arbejdstid.
Din mand har faktisk også ret til fri med løn hvis det kræver at han er deltagende.

Held og lykke med projektet 

https://www.krifa.dk/omos/nyheder/mail/regler-og-rettigheder/fertilitet.aspx

Anmeld Citér

20. august 2015

Babyklar82

Tak for jeres svar, jeg tror også at det ender med jeg fortæller min leder det bl.a. Også af frygt for at hun vil se skævt til det stigende fravær. Tror dog at jeg lader være med at fortælle mine kollegaer det da folk er meget nysgerrige der hvor jeg arbejder og vil blive træt af for mange spørgsmål især hvis der går noget tid inden det lykkedes. Held og lykke til jer alle sammen med Behandlingerne 

Anmeld Citér

21. august 2015

fru_winther

Så skal jeg skal scannes for første gang imorgen, efter jeg er startet i hormon behandling.

Jeg er så spændt og nervøs på samme tid. 

Mon jeg producere æg og producere jeg nok. Virker den nye hormonkur på mig osv.  Er ved at gå til af nysgerrighed.

Kryds fingre 

Anmeld Citér

21. august 2015

FrkHS

fru_winther skriver:

Så skal jeg skal scannes for første gang imorgen, efter jeg er startet i hormon behandling.

Mon jeg producere æg og producere jeg nok. Virker den nye hormonkur på mig osv.  Er ved at gå til af nysgerrighed.

Kryds fingre 

Jeg skal også scannes for første gang i det her forsøg, efter jeg er starter op på hormonerne.

Er skrækslagne for at der ikke er sket synderligt, selvom jeg har haft voldsom aktivitet i underlivet.

Er ligeledes startet på sprøjten der skal tilbageholde ægløsning her til morgen. Håber ikke der kommer nogen bivirkninger ved den.

Krydser fingre for dig idag 

Anmeld Citér

21. august 2015

esioul

fru_winther skriver:

Kryds fingre 

Bare husk det ikke altid er mængden af æg der tæller.  kvalitet fremfor kvantitet  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.