Vi starter på Skejby i Århus... Er også bare lettet over at vi endelig skal til. Jeg regner med at starte med hormoner fredag eller lørdag, så er også lidt bekymret for bivirkninger.
Jeg vil lige høre jer andre om I har valgt at fortælle det på jeres arbejdsplads? Jeg overvejer nemlig lidt om jeg skal fortælle min chef det, da jeg ikke synes det er rart at skulle finde på historier hver gang man skal til scanning osv.
Jeg har fortalt det på min arbejdsplads. I første omgang var det kun til min leder, men valgte også senere at fortælle det til mine kollegaer, hvilket kun blev taget positivt imod. Det har gjort det MEGET nemmere, da folk ikke hele tiden bliver ved med at spørge.
En anden ting som er godt at vide er, at når du har fortalt din leder (helst på mail så man har dokumentation) at du er i fertilitetsbehandling, så er du "fredet" ift fyring ligesom hvis du var gravid. Dette hedder §56 hvilket også giver dig ret til at tage fri med løn når du skal til undersøgelse og behandlinger som ligger i arbejdstid.
Din mand har faktisk også ret til fri med løn hvis det kræver at han er deltagende.
Held og lykke med projektet 
https://www.krifa.dk/omos/nyheder/mail/regler-og-rettigheder/fertilitet.aspx
Anmeld
Citér