mor:) skriver:
Tja jeg synes nu holdningen kun har været at det er trist at aflevere sine børn i indtitution bare fordi - men synes da at der generelt er forståelse for at der kan være omstændigheder som gør at det er bedst for familien.
Men jeg må indrømme jeg er godt nok træt af at læse: mit barn elsker sin vuggestue eller mit barn keder sig dethjemme, jeg kan ikke aktivere på samme måde, det er kedeligt at lege alene osv.
Man kan jo lege med barnet, man behøver jo ikke være hjemme hele dagen, man kan tage forbi en legestue i et par timer osv. Og det kan gost være at ens børn er glade for vuggestue men de er da meget gladere for mor og far.
Nu den ikke møntet på dig - forstår godt du er højgravid og overskudet ikke er så stor, men mere sådan generelt.
Jeg er nu ikke højgravid, men det er måske ts du mener...?
jeg havde faktisk min pige hjemme i den måned jeg var på barsel inden fødslen. Og selvfølgelig var hun glad for at være hos mig, og det var da også mega hyggeligt mens det stod på. Vi tog den med ro - skønt med en morgen uden stress og jag. Vi tog skam steder hen hver dag: legestue i kirken, på biblioteket, besøge børnehaven, i svømmehal, på legeplads osv
Her oplevede jeg min ellers udadvendte pige gemme sig bag mine ben fordi hun hver dag kom et nyt sted hen med masser af nye mennesker, og efter et par uger begyndte vi at blive mere hjemme da hun slet ikke kunne kapere en så omskiftelig hverdag. Hun startede morgenen med lidt ængsteligt at spørge "hvad skal vi idag?". Børn (ihvertfald mit barn) har brug for faste rammer og en kendt hverdag - ikke at drøne 5 forskellige steder hen hver uge - uanset om mor er med eller ej.
Derhjemme er der ikke andre børn, og jeg sidder ikke dagen lang og leger - jeg har bare ikke de pædagogiske evner. Jeg vil gerne at mit barn har det sjovt og lærer og udvikler sig - det vil ikke ske hvis hun går hjemme hos mig hele dagen - det ville ende med alt for meget tv/IPad.
Så fint for de familier hvor det er lykken, men hos os er det ikke den bedste løsning.